Stránka 1 z 3

Výměna baterie

PříspěvekNapsal: čtv 22. říj 2009, 7:53
od Škopek
Zdravím
Je tu toho už dost popsáno,ale právě proto bych potřeboval popsat krok za krokem jak postupovat a co mně čeká(imobilizér,centrál,okna,rádio atd.).Jaká baterie do Xsary 2.0 hdi r.v.2002 levá nebo pravá,jaký průměr kontaktů a vejde se tam vice jak 74A.Jakou značku značku zvolit,přemýšlím o Vartě.
Dík.

Re: Výměna baterie

PříspěvekNapsal: čtv 22. říj 2009, 9:44
od Hrnča
Na varťáckejch strránkách máš osazovací tabulky. Tam ti to řekne vše co se tvé otázky týče. Pravé či levá, pruměr kontaktů. Napíše i doporučenou sílu baterky. Tuším že je tam 70Ah. Jinak když jsem já měnil baterku, tak jsem si auto odemkl, odjistil kapotu a zase zamkl. Vyměnil baterku a pak auto zase odemkl. S centrálem jsem neměl problé. ale podotýkám, že jsem měl X1....

http://www.varta-automotive.cz/index.ph ... =cz&range=

Re: Výměna baterie

PříspěvekNapsal: čtv 22. říj 2009, 9:49
od Cvrček
Když jsme u jedné zdejší členky u její X2 odpojili baterku a pak po asi hodině připojili zpět,tak jediné co bylo nutné znovu nastavit,byli dojezdy oken. Jinak vše ostatní fungovalo.

Re: Výměna baterie

PříspěvekNapsal: čtv 22. říj 2009, 9:50
od Hrnča
A určitě palubní PC. Pokud je. Čas a datum...
Na X1 jsem dojezdy ani palubák neměl... ;-)

Re: Výměna baterie

PříspěvekNapsal: čtv 22. říj 2009, 22:32
od Škopek
Zdravím
Dnes jsem koukal do Xsaruš a já tam mám baterii originál Citroen a ani jsem nenašel kolik má amper.Za odpovědi dík,ale čekal jsem,že se podělí někdo z Xsarou II.Nebo jsem první kdo u Xsary II mění baterii :lol:

Re: Výměna baterie

PříspěvekNapsal: pát 23. říj 2009, 1:42
od davados
Menil sem u Hdi 66kw.Nejakou Vartu po sleve v kelly za asi 2200,- . 74Ah vesla se do kastliku v poho,ale vetsi by se uz asi nevesla(nepamatuju si) a zadny opatreni sem nedelal,jen sem pak naridil hodiny a snad sem za tu chvilku neprisel ani o udaje z PC :) no je to uz skoro rok.

Re: Výměna baterie

PříspěvekNapsal: ned 2. kvě 2010, 7:10
od řepák
Podle mě se mi totiž mílovými kroky blíží čas kdy budu muset vyměnit baterii .
Jenže nemám kód k rádiu a oněch 600,- za to opravdu dávat pokud opravdu nebudu muset NEMÍNÍM :twisted: .
1. Stačí když tu starou odpojím a nezapnu klíček ?
2. Ev. bych nechal běžet motor bez bat. a prohodil bych ji ?
3. Nebo mi nezbývá nic jinýho než těch 600,- vyndat ?

Re: Výměna baterie

PříspěvekNapsal: ned 2. kvě 2010, 7:22
od zlj
Jinou baterii napojit paraelně k této,aby soustava zůstala pod napětím.V žádném případě neodpojovat za chodu motoru,dojde k
zničení altíku.

Re: Výměna baterie

PříspěvekNapsal: ned 2. kvě 2010, 11:42
od Marek
Můžeš použít i jiný zdroj 12V než autobaterii, třeba gelovou baterku, která se používá např. do UPS, jako záloha do zabezpečovaček nebo do dětských vozítek. Jen pozor na napětí 12V, jsou i na 6V. Použití nabíječky nebo jiného síťového zdroje je trochu problematické, jeho napětí bez zátěže by nesmělo přesáhnout 14,5V a muselo by být trochu měkké (nestabilizovaný zdroj). Pokud máš + svorku izolovanou a špatně se na ní něco připojuje, je možné baterku připojit přes cigareťák, který je trvale napájený (lze změnit polohou pojistky).
Možné by bylo pomoci si druhým autem (ve Tvém případě Ivecem) a udělat si propojku ze 2 zástrček do cigareťáku s dostatečně dlouhým kabelem, průřez dvoulinky 1 - 1,5mm2. Dalo by se to použít i na nouzové oživení akumulátoru místo startovacích kabelů, chodem motoru by se trochu dobil akumulátor ve druhém autě.

Re: Výměna baterie

PříspěvekNapsal: ned 2. kvě 2010, 14:03
od řepák
To ne, takhle to řešit nemíním .
Jako třeba kdybych zůstal někde stát, tak bych si dojel třeba vlakem pro Ívo ..... :D

Re: Výměna baterie

PříspěvekNapsal: ned 2. kvě 2010, 19:27
od Marek
Pokud to bude rychlovka, dobře poslouží 3 ploché baterie. Dají se spojit do série zohýbáním, zaklesnutím a zmačknutím kontaktů, kleště s sebou budeš mít. A připravit si vodiče s krokodýlky nebo zástrčkou do cigareťáku (nebo pak improvizovat s oholenými konci).
Nebo si pomoci startovacími kabely a novou baterkou, ale bez pomocníka bych to nedělal kvůli zkratu.
Ale pokud baterka padne při startování, je otázka, co to udělá s rádiem. Mně se vybila v mrazech při týdenním odstavení auta, když jsem marodil velice hluboko a není špatná, vzkřísil jsem jí. Jestli by to, co v ní zbylo stačilo rádiu, netuším, to moje nic nepotřebuje. Autorádio snad nějaký čas vydrží, ale jestli to jsou vteřiny nebo třeba půl minuty, to nevím. Půl minuty by mohlo stačit na rychlé přehození a alespoň "ťuknutí" svorkami o kontakty, aby se dobily kondenzátory v rádiu.

Re: Výměna baterie

PříspěvekNapsal: pon 3. kvě 2010, 6:08
od petr_xs
U X-2 origo radio se zadny kod nezadava, to si kontroluje BSI s radiem samo po multiplexu. Maximalne budes muset znovu naladit stanice.

Re: Výměna baterie

PříspěvekNapsal: pon 3. kvě 2010, 6:31
od Cvrček
U dvojek to tak je,ale Řepáček má X1 a u nich to tak není. Protože zde je rádio samostatné a tím pádem při odpojení baterky pak otravuje s pinem.

Re: Výměna baterie

PříspěvekNapsal: pát 7. kvě 2010, 11:57
od snoopy
no když máš dvě autí, tak přece stačí startovacími kabely připojit baterku z iveca na svorky v Xsaruš a baterii v odpojit. Auto je stále pod napětím a máš klid.

Re: Výměna baterie

PříspěvekNapsal: ned 12. úno 2012, 14:43
od jmlcoch
Tak si myslím, že bych měl udělat autí radost a za odměnu, že mi zatím startuje i přes odpočinek pod přístřeškem... i bez VIFu startovalo při -15°c - jenom to někdy trvalo a nebo bylo na 2.-3. pokus... Baterku jsem tam dal z mého předchozího toleda (při koupi xsary jsem tam měl zřejmě na dojetí 55Ah a K.O.). Tu v toledu jsem chtěl původně v roce 2008 vyhodit, ale zatím drží i v tomto HDi :lol:
Jednu dobu se ceny aku vyhouply do zázračných výšin... Koupil jsem si nabíječku na dolívací AKU, takže nemůžu vzít tu gelovou (a ani nechci, dolívat gel se mi asi nepodaří).
Máte někdo zkušenosti s tímto ? http://www.adima.cz/Autobaterie/MAFF/autobaterie-MAFF-74Ah-12V-680A-275x175x190.html
Vypadá slušně, ale recenze jsem nedohledal. Za tu cenu 8)
Díky za názor