Kabinový ventilátor

Moderátoři: Rope, baffy, viteon, Kleki, Cvrček

Re: Kabinový ventilátor

Příspěvekod zimaje » pon 24. říj 2011, 9:22

chlapi díky,hned zítra na to kouknu,Rope prosímtě-torpédem je myšleno vedení vzduchu,nějaký ten kanál ? a tam bych se měl dostat po sundání tapecírunku nad spolujezdcovýma nohama ?
zimaje
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Příspěvky: 15
Registrován: čtv 27. lis 2008, 14:36
Bydliště: Plzeňsko
Vůz: xsara 1.8 66kw

Re: Kabinový ventilátor

Příspěvekod rosta12345 » pon 24. říj 2011, 11:51

torpédo najdeš pod tím plastem před předním sklem
EX: Citroen Xsara Picasso 1.6 16V SX 2009 Obrázek
Uživatelský avatar
rosta12345
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 1948
Registrován: sob 6. čer 2009, 19:07
Bydliště: Dolní Domaslavice
Vůz: EX:Citroen Xsara Picasso 1.6 16V SX 2009

Re: Kabinový ventilátor

Příspěvekod bokal » pon 31. říj 2011, 8:24

Zdravím přátelé,
prosím, máte někdo zkušenost se systémem automatické klimy?
Z ničeho nic mi začal jít ventilátor naplno, našel jsem probité tranzistory na modulu řízení ventilátoru, jenže po výměně nyní nejede ventilátor vůbec. Měřil jsem vstup, není tam žádný signál od řídící jednotky klimatizace ( dle schématu) Pokud vím, měly by tam jít šířkově modulované pulsy, podle natočení ovladače/potenciometru ventilátoru. Ale tam je stále +11,5V.
Pokusil jsem se hledat tu jednotku CPU klimatizace, ale neúspěšně, nikde pod palubovkou ani za schránkou u spolujezdce jsem ji neobjevil.
Nemáte představu, kde se nachází?

Díky moc

Bohdan
bokal
Návštěvník
Návštěvník
 
Příspěvky: 6
Registrován: pon 31. říj 2011, 8:15
Bydliště: Třinec
Vůz: XSARA I 1,9TD Exclusiv 1999

Re: Kabinový ventilátor

Příspěvekod Rope » pon 31. říj 2011, 10:54

Nevypadla ti při zpětném skládání elektroniky ta tepelná pojistka? Taková ta čočka.
Xsara picasso 1,6/80Kw, 3/2007, exclusive, panoramatická střecha, couvací senzory, barva červená lucifer, ledková denní světla a více info TU už bohužel Ex
XSARA II
Baffy 0
Viteon 0
Kleki 0
Uživatelský avatar
Rope
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 5638
Registrován: pon 1. kvě 2006, 17:58
Bydliště: OSTRAVA !!!
Vůz: X picasso, 1,6 benzín

Re: Kabinový ventilátor

Příspěvekod bokal » pon 31. říj 2011, 23:34

Ano vypadla, už jsem ji nenašel, řekl bych že je to termistor(podle schéma) pro snímání teploty chladiče s tranzistory,nahradil jsem to odporem ani tak to nejde, z cpu nejde žádný signál. Je možné, že jsem na ten vstup řízení ventilátoru šáhl žárovkovou zkoušečkou, když jsem kontroloval přítomnost napětí na konektoru, a tím jsem mohl poškodit výstup z CPU?
Potřebuji najít tu krabičku s CPU klimy/topení, nevíš kde je umístěná?
Díky
bokal
Návštěvník
Návštěvník
 
Příspěvky: 6
Registrován: pon 31. říj 2011, 8:15
Bydliště: Třinec
Vůz: XSARA I 1,9TD Exclusiv 1999

Re: Kabinový ventilátor

Příspěvekod empík » úte 1. lis 2011, 0:52

Skúšaš ventilátor pri naštartovanom motore? Len vtedy je funkčný. Odpor termistora je pri 23st asi 17ohm. Akým odporom si ho nahradil? Bez toho termistora mi to nefungovalo. Ak si dobre pamätám tak ovládanie je riešené spínanou nulou, takže musíš merať proti +12volt. Riadiaca jednotka je spojená so servomotorčekmi, ovládaním(potenciometrom), ventilátorom, čidlom teploty a BSI. Vyber si ktorú líniu chceš sledovať. Možno ti to pomôže.

-- přidáno úte 1. lis 2011, 2:06 --

Ešte doplním k tomu meraniu. Pretože je to PWM regulácia tak bežným meracím prístrojom tam nič podstatné nenameriaš. Musel by si to merať osciloskopom a správne zaťažiť výstup. Koniec koncov si myslím, že ak by bola poškodená riadiaca jednotka, aj tak s ňou asi nič nespravíš - ber to však ako môj osobný názor.
Som rád, že ste radi, že som rád...
Uživatelský avatar
empík
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 1719
Registrován: čtv 14. dub 2011, 11:23
Bydliště: Revúca, SR
Vůz: Citroen Xsara Break 2.0 HDI - 80kW r.2001

Re: Kabinový ventilátor

Příspěvekod bokal » úte 1. lis 2011, 9:41

Místo termistoru mám odpor 15 ohmů, tak to by mělo být OK. I když to spojím přímo na zem, neděje se nic.
ano, vím jak to funguje, je to spínané nulou šířkově modulovaným pulsem, v poloze max asi zcela sepnuté, pak to relé na modulu ventilátoru sepne a propojí to nafest mimo tranzistory. Je mi jasné, že to voltmetrem nezměřím.
Předpokládám, že v té řídící jednotce je na výstupu tranzistor, který to spíná na nulu a ten asi odešel, jinak nevím. Než budu ten modul shánět nový, pokusil bych se o opravu. Jen ji najít - nikdo jste ji ještě neviděli?
Díky za informace
bokal
Návštěvník
Návštěvník
 
Příspěvky: 6
Registrován: pon 31. říj 2011, 8:15
Bydliště: Třinec
Vůz: XSARA I 1,9TD Exclusiv 1999

Re: Kabinový ventilátor

Příspěvekod empík » úte 1. lis 2011, 11:26

Na chybu toho modulu to nevidím, pretože keď prepojíš riadiaci pin na kostru a nič sa nedeje, tak podľa mňa je chyba buď v prívode napätia alebo v samotnom regulátore kde si menil tranzistory. Pribalil som ti schému zapojenia.

8045 - reg.kabikového ventilátora
8050 - motor ventilátora
8025 - riadiaca jednotka
8031 - termistor
8030 - potenciometer regulácie

Verím, že to spojazníš, tak potom daj vedieť.
To schéma som dal preč ak si potrebujete niečo poslať nech sa páči bud to ulož na externý server a nechaj odkaz alebo si to pošlite cez maila.Takto NEE :!: /baffy
Som rád, že ste radi, že som rád...
Uživatelský avatar
empík
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 1719
Registrován: čtv 14. dub 2011, 11:23
Bydliště: Revúca, SR
Vůz: Citroen Xsara Break 2.0 HDI - 80kW r.2001

Re: Kabinový ventilátor

Příspěvekod bokal » úte 1. lis 2011, 13:06

Asi jsem to špatně popsal, když na řídící pin dám zem, tek jede vent. naplno, odporem se dá nastavit otáčky, takhle jsem si to odzkoušel už na stole do žárovky místo motoru. Akorát to jede v lineárním režimu a tranzistory se více hřejou.
Prostě z CPU nejdou impulsy podle nastavení potenciometru. je tam stále +11,5V.
Proto hůedám ten modul CPU.
pokud nikdo nebude vědět, kde je umístěná, tak mi nezbývá, než postupně palubovku rozebírat.
Díky za schéma.
Nemáš k tomu i takové to schéma umístění kabeláže a dílů v karosérii?
když tak na e-mail : bokal@seznam.cz
Bohdan
bokal
Návštěvník
Návštěvník
 
Příspěvky: 6
Registrován: pon 31. říj 2011, 8:15
Bydliště: Třinec
Vůz: XSARA I 1,9TD Exclusiv 1999

Re: Kabinový ventilátor

Příspěvekod empík » úte 1. lis 2011, 21:15

to Baffy:písal som k téme, príloha bola tiež k téme, ak som niečo porušil tak sa ospravedlňujem, išlo mi o urýchlené riešenie problému.
to Bokal:rozmiestnenie komponentov v aute nemám, schému mám z popisu BSI, ktorú som získal niekde na nete. Skús požiadať Baffyho(ak sa nehnevá)
Som rád, že ste radi, že som rád...
Uživatelský avatar
empík
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 1719
Registrován: čtv 14. dub 2011, 11:23
Bydliště: Revúca, SR
Vůz: Citroen Xsara Break 2.0 HDI - 80kW r.2001

Re: Kabinový ventilátor

Příspěvekod baffy » úte 1. lis 2011, 21:22

Nehnevám,to určite nie :lol: ano všetko bolo k téme ale takto to bude lepšie
Minulosť: Citroen sára 1.6 16V r.v.2001
Minulosť: Karol 407 2.0 HDI 100kW r.v.2008
Prítomnosť: Peugeot 508 Hybrid 4x4 2.0 HDI 120kW r.v.2015
Uživatelský avatar
baffy
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 5184
Registrován: sob 6. led 2007, 20:31
Bydliště: SR - Levice
Vůz: Peugeot 508 Hybrid 4x4 2.0HDi 06/2015

Re: Kabinový ventilátor

Příspěvekod bokal » stř 2. lis 2011, 9:21

Ono je taky problém, že to schéma od BSI nesedí, Mám Xsaru I, skutečnosti odpovídají schémata, které jsem tady našel s českými popisy. ale tam není rozmístění komponentů v kastli. Systém BSI má tuším Picaso a Xsara II
bokal
Návštěvník
Návštěvník
 
Příspěvky: 6
Registrován: pon 31. říj 2011, 8:15
Bydliště: Třinec
Vůz: XSARA I 1,9TD Exclusiv 1999

Re: Kabinový ventilátor

Příspěvekod Rope » stř 2. lis 2011, 11:01

Xsary 1 maji BSI od 2000 roku, ty nemáš v podpise rok, čimž porušuješ pravidla technické sekce a proto si to doplň. BSI u prvních xsar bylo opravdu jiné než u dvojek a nebo dvojek s com2000
Xsara picasso 1,6/80Kw, 3/2007, exclusive, panoramatická střecha, couvací senzory, barva červená lucifer, ledková denní světla a více info TU už bohužel Ex
XSARA II
Baffy 0
Viteon 0
Kleki 0
Uživatelský avatar
Rope
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 5638
Registrován: pon 1. kvě 2006, 17:58
Bydliště: OSTRAVA !!!
Vůz: X picasso, 1,6 benzín

Re: Kabinový ventilátor

Příspěvekod bokal » čtv 3. lis 2011, 17:36

Už jsem to napravil s tím rokem v.
Já to chápu ze schémat elektriky, že Xsara do 2000 měla klasickou elektriku, sestávající z jednoluvých celků a skupin. BSI, jakožto řízení po sběrnici s centráním CPU pak pozdější, myslel jsem, že to přišlo s modelem II
bokal
Návštěvník
Návštěvník
 
Příspěvky: 6
Registrován: pon 31. říj 2011, 8:15
Bydliště: Třinec
Vůz: XSARA I 1,9TD Exclusiv 1999

Re: Kabinový ventilátor

Příspěvekod Globus » úte 3. led 2012, 17:30

Jó, já taky hledám a hledám. Jezdím tu už týden, na palci mozol od myši tři dioptrie. Kdepak, ať dělám co dělám, ne ne najít tu správnou radu. Takže, po několika výpadcích ventilátoru, jsem se do toho pustil a začal na tom makat. Začalo to u vyhřátých kontaktů přímo na tělese ventilátoru, kleštičky je domáčkly a fungival. Po měsíci zase nic. Spínačka ven, kontrola, naštěstí jen ta kontrola, byla jak nová. Měl jsem ji i rozebranou a máznul jsem kontakty Wédéčkem. Nejde. Hledám relé-zdá se, že mu nic není, vrazím ho tam zpátky a nic. Kontrola pojistek v kabině i v motoru. Všechny v pořádku. Vyndám motor ventilátoru, připojím na baterii a maká. Obyčejnou žárovkovou zkoušečkou zjišťuji, že nejde šťáva do větráku. Je tam patice se čtyřmi kontakty a jeden volný. Napichuji dráty ze spínačky, je mi to naprd, protože nevím kam to vede dál. Nicméně se na jednom kablíku objeví proud, to asi jak to pustí to relé po nastartování, nelogicky to teče přes spínačku, klima i ventilátor. Jak jsem se tu dočetl, při pařáku a s větrákem na plno, klimoškou na -20, to moc dobrý asi není. Ale zpět. Otázka na někoho, kdo by mi mohl pomoci, prosím co s tím dál. Už si nevím rady. Chtěl jsem i na vládací prvky klimi a větráku, ale nevím kudy na to. Vyndal jsem akorát šuple pod nima a čtyři šroubky co jsem tam viděl.
Pomóc
díky
Uživatelský avatar
Globus
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 68
Registrován: úte 3. srp 2010, 18:48
Bydliště: Chomutov
Vůz: xsara I 99 18i break benka

PředchozíDalší

Zpět na Elektrika

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 návštevníků