Stránka 1 z 10

Kabinový ventilátor

PříspěvekNapsal: úte 5. led 2010, 11:28
od gaman
Zdravým Xsaráky v novém roce.

Můj problém je, že nejde vnitřní ventilátor, návody co jsou zde: http://www.xsara.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=57&t=4248, my nijak nepomohly.
Mám poloautomatickou klimu.
Provizorně jsme to s kámošem zapojily na přímo z baterky(jen +) přes vypínač a je zajímavý, že teď jde ventilátor i regulace ventilátoru(na palubce).

:cry: PROSÍM O POMOC :cry:

Předem děkuji.

Re: Kabinový ventilátor

PříspěvekNapsal: úte 5. led 2010, 11:35
od Cvrček
Zkoušeli jste se podívat na kontakty ve spínačce? Pokud ventilátor jede po přímém připojení,tak to tím může být.

Re: Kabinový ventilátor

PříspěvekNapsal: úte 5. led 2010, 11:39
od gaman
Tam jsme se nedívali, kouknem a uvidíme, je to záhada.

Re: Kabinový ventilátor

PříspěvekNapsal: úte 5. led 2010, 12:25
od mio
Záhada to není , spínačka bývá docela častá závada.

Re: Kabinový ventilátor

PříspěvekNapsal: úte 5. led 2010, 17:47
od Kvido
Tady najdeš fotky,jak vyoadá výpálená spínačka,mě se to vyčoudilo v pojistkové skříni,natáhl jsem šťávu od jinud a už to takto facha 3 roky.
viewtopic.php?f=58&t=755&start=15

Pokud by se ukázala závada na spínačce,stačí vyměnit ty dráty co do ní vedou s tím ořechem,ať nemusíš měnit i klíče. Chtěl jsem ji preventivně vyměnit,ale nevšiml jsem si ,že jsou dva výrobci Simplex a Valeo,mám v autě Simplex,ale pokud by jsi měl Valeo spínačku,mám doma ten ořech i dráty jako nové,prodám velice levně.

Re: Kabinový ventilátor

PříspěvekNapsal: úte 5. led 2010, 18:24
od Jarda Kadlec
Určitě spínačka,mám to samé.Já sem to zatím proklemoval na pojistkovce a maká to takhle půl roku.Musim to ale předělat a vzít štávu odjinud.

Re: Kabinový ventilátor

PříspěvekNapsal: úte 5. led 2010, 19:37
od MP
Já to tady taky někde popisoval jak jsem to pořešil . Vzal jsem šťávu do spínacího relé z pojistkovky . Nevím už přesně odkud , zkrátka jsem hledal místo kde je "šťáva" po nastatování motoru pomocí žárovky a pak odtam natáhl gábl k relátku . Je to už skoro pět let a funguje bezchybně . A mimochodem , spínačku jsem tenkrát nerozdělával , tu jsem rozebíral až kvůli něčemu jinýmu loni v létě a ta byla nepoškozená , nic opálenýho , zkrátka bez známek nějakýho poškození , takže tam jsem příčinu "vypadávání" ventilátoru neměl .

Re: Kabinový ventilátor

PříspěvekNapsal: úte 5. led 2010, 21:21
od gaman
Tak jsme se podívali všude kde to šlo a nic.
ve spínačce to ani nemohlo být. Podle schématu je za spínačkou pojiska(číslo 2).
Viz schéma:

Obrázek

Napadlo nás jedině relé č.30, ale nevíme kde je.

Re: Kabinový ventilátor

PříspěvekNapsal: úte 5. led 2010, 23:28
od Cvrček
Když koukám na to schéma,na začátku jsi psal,že máš poloautomatickou klimu. Tak jsem to pochopil tak,že máš plynulou regulaci rychlosti větráku. To schéma,které jsi sem dal patří ke klasické ventilaci. Schéma klimy je mezi schématy jako Schéma 4. U klimy je to zapojení "trošku"složitější.

A kde hledat relé. Jak máš v autě u řidiče pojistky,tak se sehni a podívej se za ně. Tam jsou schované relátka. Některá jsou schovaná ještě pod takovým samolepícím filcem. Před pár dny jsem od tamtud doloval jiné relé. Mám dojem,že tam jedno černé bylo. Jinak druhá možnost je v motorovém prostoru,jak tam jsou pojistky,tak tam jsou taky nějaká relé.

Re: Kabinový ventilátor

PříspěvekNapsal: stř 6. led 2010, 14:28
od Jarda Kadlec
To relé je jak píše Cvrček.Mám taky poloautamatickou klimu.Propípaval sem kabely od ventilátoru a dovedlo mě to až k tomu relátku a potom do pojistkovky,jestli si dobře vzpomínám.

Re: Kabinový ventilátor

PříspěvekNapsal: stř 6. led 2010, 19:56
od gaman
Pod volantem v tom bílém plastu to neni.
Kde teda přesně je?

Re: Kabinový ventilátor

PříspěvekNapsal: stř 6. led 2010, 21:30
od MP
Určitě je to relátko tam jak píše Cvrček , tam kde jsi ho hledal , v tom bílým plastu pod volantem ... pokud tam není , tak není to náhodou důvod toho proč ti nejde ten ventilátor ? Zkus vyndat jiný relátko a dát ho do volné pozice , třeba se rozběhne ...

Re: Kabinový ventilátor

PříspěvekNapsal: pát 8. led 2010, 17:13
od jarin
Zdary. Tak mám asi stejný problém, přestal mi fungovat ventilátor. Zatim jsem došel k tomu, že mi nejde proud k pojistce. Měřili jsme to teda jenom při zapnutým zapalování, ne po nastartování. A relé je před nebo za pojistkou? A které to je?

Re: Kabinový ventilátor

PříspěvekNapsal: pát 8. led 2010, 21:39
od Cvrček
Tady v Elektrice si najdi ode mě schémata na X1 s českým popisem a tam to najdeš. 8)
Relé je za pojistkou č. 21 a pokud chceš jít po šťávě přes pojistku k relé,tak stačí jen to zapalování. Ale pokud by jsi chtěl jít dál za relé,tak musíš už mít nastartováno,protože to relé se spíná po nastartování motoru.

Re: Kabinový ventilátor

PříspěvekNapsal: pát 8. led 2010, 23:11
od jarin
21? to je ale klimoška.