Stránka 6 z 10

Re: Kabinový ventilátor

PříspěvekNapsal: stř 29. úno 2012, 8:58
od petr_xs
Že na max se to rozeběhne naplno je jasné, protože tam sepne relé a proud ten regulátor obejde. Pokud nemáš zkušenosti s měřením elektronických součástek a obvodů, tak si najdi nějakého radioamatéra.
http://www.ebastlirna.cz/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=39922

ventilátor stále fouká

PříspěvekNapsal: úte 13. bře 2012, 21:06
od lectra
Mám Xsaru2 rok výroby 2002, 2,0 HDI, automatická klima.
Mám problém s ventilátorem, který pořád fouká tak na 3/4 plynu - maximálně zrychlý, ale nejde vypnout.
Vydělal jsem ho a dal na přeměření elektronikovi a ten mi řekl, že jsou oba tranzistory funkční.
Tak nevím - mám to vykuchat a nahradit, nebo pátrat dál.
Spíš bych rád věděl co ty tranďáky ovládá a kde se to dá naměřit...

Re: Kabinový ventilátor

PříspěvekNapsal: úte 13. bře 2012, 23:14
od empík
Ovláda to riadiaca jednotka klímy, ktorá je skrytá za kastlíkom. Pokiaľ prečítaš celé toto téma tak zistíš viac. Ak si dobre pamätám, tak prívodný konektor k ventilátoru má 4 piny - plus, mínus(hrubé vodiče) a výstup od termistora a riadiaci signál(tenké vodiče). Pretože je to PWM regulácia klasickým merákom tam nenameriaš nič podstatné.

Re: Kabinový ventilátor

PříspěvekNapsal: stř 14. bře 2012, 10:25
od lectra
Ahoj, takže něco jsem tady přečetl, ale... uvidím - du to rozdělat.
Na jednom tom tenkém vodiči jsem naměřil při reg. v nule - nula. Po pootočení do polohy AUTO, nebo do reg. 0-MAX tam naskočilo 1,2V, ale to napětí je tam stále stejné to mě docela mate. Podle mě by to napětí stoupat, a nebo klesat podle toho jakou rychlost si zvolím - (nebo kecám).
Asi nejlepší by bylo napíchnout ten můj vent. k někomu kde to funguje ať mám 100% jistotu a můžu pokračovat dál.
Asi se zastavím v UH v citroenu a uvidím co mi na to řeknou třeba budou trochu ochotní. Jinak díky za rady.

Re: Kabinový ventilátor

PříspěvekNapsal: stř 14. bře 2012, 11:09
od empík
Písal som ti, že tam klasickým merákom nič nenameriaš. Ak je to možné skús ten vodič na ktorom si nameral 1,2 V odpojiť. Ak je ventilátor v poriadku, tak po odpojení toho vodiča by sa mal vypnúť(ventilátor). Ak sa tak stane musíš ísť po regulácii, konektoroch a riadiacej jednotke. Ak aj po odpojení riadiaceho napätia sa bude ventilátor točiť, tak závada je v obvode regulácie ventilátora(pri motorčeku).

Re: Kabinový ventilátor

PříspěvekNapsal: stř 14. bře 2012, 14:58
od lectra
Tak záhada vyřešena.
Zajel jsem do UH a pán hned věděl o čem je řeč. Nabídl mi, že veme nové ovládání a propojíme to.
Vent. fungoval jak má takže je opravdu chyba v ovládání u vent.
I když jsem vše proměřil a vše se tváří o.k. tak budou v háji asi ty tranďáky.
Nové ovládání originální citroen stojí 4500,- a neorig. stojí 2500,-Kč
Asi koupím to neorig. ovládání a podívám se kde se dají sehnat náhrady za tranďáky a opravím si i to původní.
Docela mě to zajímá čím to opravdu je.

Re: Kabinový ventilátor

PříspěvekNapsal: stř 14. bře 2012, 18:03
od empík
Ja som pred rokom použil MJ11015. Dajú sa zohnať a sú lacnejšie.

Re: Kabinový ventilátor

PříspěvekNapsal: stř 14. bře 2012, 21:18
od lectra
Díky podívám se po nich. Když jsem se ptal v obchodě po těch 33 co tady doporučují tak mi bylo řečeno, že už je dlouho neměl a ani dodavatelé je nemájí, jen někde nějaký dodavatel v zahraničí a cena jednoho je přes 300Kč. Poděkoval jsem a šel jsem pryč.
Poptám se v Brně.

Re: Kabinový ventilátor

PříspěvekNapsal: stř 14. bře 2012, 21:45
od empík

Re: Kabinový ventilátor

PříspěvekNapsal: pon 27. led 2014, 22:46
od dockie
Dnes sa mi po vypnuti klucika nezastavil kabinovy ventilator a stale ide, spinacku mam posilnenu z faceliftu, treba ist po tom regulatore ? alebo na co sa zamerat ako na prve ?

Re: Kabinový ventilátor

PříspěvekNapsal: úte 28. led 2014, 7:40
od Rope
V SZ jsi mi popsal problém a já se ti snažil odpovědět. Základem jsou informace (to už říkal robot označený č.5) proto je dobré napsat o jakou klimu se jedná. Přikláněl bych se k spínačce popř. spečenému relé.

Re: Kabinový ventilátor

PříspěvekNapsal: čtv 30. led 2014, 21:53
od dockie
Mam, poloautomaticku klimu, po merani sa zistilo ze na vystupe z relatka mam stale 12V, ide stale ten ventilator

Re: Kabinový ventilátor

PříspěvekNapsal: čtv 30. led 2014, 21:58
od Rope
a..

Re: Kabinový ventilátor

PříspěvekNapsal: čtv 30. led 2014, 22:37
od dockie
Věc se má tak (píšu za kolegu, jelikož jej mám doma na opravu):

Během jízdy, resp po jízdě, když jsem parkoval, jsem chtěl vypnout topení a při otočení ovládání do 0, se ventilátor nevypnul. Nevypl se ani, když jsem otočil klíček do 0. Podle schématu jsem se dozvěděl, že přívod k ventilátoru je veden přes pojistku 40 A (F18) a relátko (relé je předpokládám sepnuté 15). Když jsem měřil vodiče které vedou k topení (na konektoru BSM B3 jednotce nejvíce ke kraji auta a piny 8 a 16) je stále napětí ikdyž je klíček vypnut. Tady vidím závadu v tom, že ono relé bude viset. Další závadu bych ale viděl v regaulaci, ale nevím zda na samotném větráku (ještě proměřím trazistory) nebo v jednotce topení).

Nevíte, kde se nachází řídicí jednotka topení/klimy? Nebo nenapadá vás něco, v čem by mohl být zádrhel?

Re: Kabinový ventilátor

PříspěvekNapsal: pát 31. led 2014, 16:08
od empík
Treba trochu aj prečítať. Tvoja závada bude na 99% v prerazených tranzistoroch. Tranzistory sa nachádzajú spolu v jednom celku s ventilátorom. Tým, že sa prerazia tranzistory sa urobí baypas a šťáva ide priamo z poistky na motorček ventilátora. Pozdejšie už asi Francúzi podmienili napájanie ventilátora chodom motora. Ja keď som mal prerazené tranzistory tak ventilátor bežal na max. len pri naštartovanom motore. :)