Stránka 1 z 4

Podsvícení přístrojovky Picasso

PříspěvekNapsal: úte 2. bře 2010, 6:37
od masor68
Jako asi každý jsem řešil problém se špatnou čitelností displeje při rozsvícených světlech. Radil jsem se s autoelektrikářem a ten mi sdělil že musím koupit buď celé nové žárovky i s plastovou paticí nebo jen "skla" a přepájet. Jelikož nemám mikropájku, navštívil jsem tři obchody se vzorkem v ruce. Našel jsem cca 10 druhů patic a watáží, ale můj nikde. V tom posledním nakonec přišel prodavač ještě v pubertě, z mé objímky vyškubl žárovku a nasadil jinou. Takže žádné pájení ani utrácení za komplet, vzal jsem 9 kusů po 10Kč, za čtvrt hodky vyměnil a přístrojovka svítí jako nikdy předtím. Bál jsem se faktu že jsou 2.3W, ale jezdí se stále se světly, tudíž cca na půl výkonu podsvitu, hřát by tedy měly zhruba stejně jako 1.3 při zhasnutých světlech.

Re: Podsvícení přístrojovky Picasso

PříspěvekNapsal: úte 2. bře 2010, 9:52
od snoopy
To by bylo fajn, napiš, jestli nepraskají častěji nebo jestli se nevyskytne jiný problém (pojistky apod.)

Re: Podsvícení přístrojovky Picasso

PříspěvekNapsal: úte 4. kvě 2010, 6:57
od masor68
Takže na žárovky 2.3W jedu třetí měsíc a zatím velká spokojenost. Je pravdou že pokud je slunce níž a svítí zpředu, vidím přes sluneční brýle jen rychlost, ale stačí sklopit protisluneční clonu a přečtu celý displej. Nic nepraská, nic se nepřehřívá.

Re: Podsvícení přístrojovky Picasso

PříspěvekNapsal: pon 10. kvě 2010, 18:09
od milajda22
Tak já jsem taky minulí týden měnil ty žárovky, měl jsem tam všechny 1,3W ale v citroenu měli jen 1,2W (prý 1,3W se už nevyrábí - nějaká blbost) tak jsem tedy koupil 1,2W a rovnou 12ks též po 10tikačkách a vyměnil je jak pod centálnim displejem tak i pod displejem klimatizace a 100% spokojenost i s těmi 1,2W i při slunci v pohodě čitelný, teda nevim jak to bude svítit počase ale teď to stačí :wink:

Re: Podsvícení přístrojovky Picasso

PříspěvekNapsal: pon 10. kvě 2010, 21:15
od lydiem
Mně se zatím nepodařilo k žárovičkám dostat. Masor68 mi sice poslal podrobný návod, ale zatím se mi nepodařilo dostat přes krok č.1 (sundání rámečku okolo přístrojovky) :oops:
Že by mohlo pomoct koupit nové 1.2W je taky dobrá zpráva, ty totiž maj u nás v Počernicích myslím dokonce pod 10, zatímco za 2.3W chtěj 15,- a to se mi nelíbí :|

Re: Podsvícení přístrojovky Picasso

PříspěvekNapsal: pon 10. kvě 2010, 21:55
od milajda22
Tak ty 2,3W jsem neviděl ale našel jsem na netu 3W, ale ty se mi zdály moc silný a měl jsem ztrach aby se mi nějak nezničil displej např. přehřátím, protože budu kupovat denní svícení a jelikož a poněvač :lol: nejsou rozsvícený parkovací a podkávací světla, tudíž by to svítilo na plný výkon a toho jsem se bál,
Jinak uvidíš sama že to svítí dobře i s 1,2W, jinak na tom sundání rámečku nic není uvidíš sama :-) "na přání Lydie smazáno :lol: "

Re: Podsvícení přístrojovky Picasso

PříspěvekNapsal: pon 10. kvě 2010, 22:07
od lydiem
2.3W žárovky jsou tady za 6.- Kč:
http://www.autolamp.cz/eshop.php?item=N ... C=&by=cena

ale zas chtěj 93.- za poštovné, takže to suma sumárum taky moc levně nevyjde. Ledaže by se nás našlo víc a objednali bychom je společně :wink:

Re: Podsvícení přístrojovky Picasso

PříspěvekNapsal: pon 10. kvě 2010, 22:30
od milajda22
Dík za odkaz, docela velkej výběr :-)

Re: Podsvícení přístrojovky Picasso

PříspěvekNapsal: stř 12. kvě 2010, 8:16
od snoopy
tady se domlouvá mikrosraz Pikásek v Praze a mě, kterej bydlí mezi váma, se nic neřekne? :)

Re: Podsvícení přístrojovky Picasso

PříspěvekNapsal: stř 12. kvě 2010, 9:39
od lydiem
Pod rámeček už jsem se dostala, všech 9 žárovek podsvícení jsem vyměnila za nové 1.2W a svítilo mi to spíš hůř než líp. Tak jsem tam zas vrátila staré 1.3W a asi mi nezbyde než přecejen koupit ty drahé 2.3W :roll:

Re: Podsvícení přístrojovky Picasso

PříspěvekNapsal: stř 12. kvě 2010, 9:44
od snoopy
no já pořád vzpomínám, kde jsme to četl o tom jednom drátku, který se přefikne a pak se displej neztlumí s rozsvícením světel... až já si jednou vzpomenu.... :oops:

ideální by bylo tam udělat nějaké relátko ovládané nějakým fotočidlem... že by to ztlumilo za tmy...

Re: Podsvícení přístrojovky Picasso

PříspěvekNapsal: stř 12. kvě 2010, 16:42
od milajda22
To snoopy: tak to je od tebe moc hezké, že se obětuješ a budeš stříhat drátky až se trefíš na ten správnej :lol:
Jinak to stmívací čidlo je k mání zde: http://www.servishybes.cz/soumrakove-ci ... afd4081e4f - jen najít ten drátek, tak se snaž a držíme ti palce :wink: :lol: :wink:

Re: Podsvícení přístrojovky Picasso

PříspěvekNapsal: čtv 13. kvě 2010, 8:06
od masor68
Drátek jsem chtěl taky hledat a šmikat, ale pak mi docvaklo že by to mohlo vyřadit funkci manuálního stmívání displeje, které při občasných dlouhých nočních jízdách používám. Tudíž jsem tam šoupnul ony 2.3W. Pokud bych používal denní svícení, asi bych to neřešil.

Re: Podsvícení přístrojovky Picasso

PříspěvekNapsal: čtv 13. kvě 2010, 13:34
od Branza
Zdravim, před několika dny jsem se stal také majitelem Picassa, a řeším instalaci spínání světel pro denní svícení. Pročetl jsem forum a nikde se mi nepodařilo najít jak to zapojit, aby nepohasínala přístrojovka. Na starém foru někdo psal že to umí, ale nikde jsem nenašel jak na to.
Zdravím,na starší Picassa (u nichž nelze provést aktivaci pomocí BSI) provádím aktivaci automatických světel.
Jak to funguje?
Po nastartování se vám rozsvítí světla a nedojde k poklesu jasu displeje, ani k poklesu jasu displeje klimatizace. Na přístrojové desce je tento stav signalizován jednou kontrolkou ( potkávací světla). V případě, že otočíte páčkou pro zapínání světel, rozsvítí se vám parkovačka a v druhé poloze se vám rozsvítí potkávací světla (svítí dvě kontrolky parkovačka + potkávací světla ).
Po zhasnutí motoru, když je přepínač světel v poloze ( vypnuto ) dojde k automatickému zhasnutí světel.
Nic se vám v ovládání světel nezmění, jen světla budou při nastartovaném motoru svítit v nulové poloze.


Díky za tipy.

Re: Podsvícení přístrojovky Picasso

PříspěvekNapsal: ned 16. kvě 2010, 23:16
od Cvrček
V pondělí 10.5. jsme domů přivezli hrbatou a moc jí přístrojovka nesvítila. Tak jsem se den na to psychicky připravil na "porod" typu rozborka přístrojovky u X1,kde musí dolů celý ten plast okolo budíků a stráví se tím nějaká půl hodina. Jenže tady u hrbatý to je brnkačka. Stačí na bocích chytit plast,co je okolo budíků,ten vyskočí,pak se vyšroubují dva šroubky (T-20) a odpojí dva konektory. A celé to je venku. Fakt nic těžkého. :D
Žárovičky jsou ve stejných paticích jako u X1 a jsou to celoskla W1,2W. Vyměnil jsem je za nové a perfekt. Chystám se stejně ještě letos dávat denní svícení,tak bych silnější nedával.