Dotaz ohledně nabíjení baterky

Moderátoři: Rope, baffy, viteon, Kleki, Cvrček

Re: Dotaz ohledně nabíjení baterky

Příspěvekod Tlapa » ned 25. pro 2016, 22:31

Tak se taky připojím k dotazu na téma: Ježíšek přinesl výbornou nabíječku CTEK MXS 5 NEW https://www.tsbohemia.cz/ctek-mxs-5-0-new_d181692.html?gclid=Cj0KEQiA-f3CBRCbluKf4vu008kBEiQAl-iGq7Q-sCQOQwK-Eja3lAR3ZVZVx6Hk5tEqlGwjbfejmL8aAg6A8P8HAQ a zajímalo by mně jak to teda je s tím uzemněním akumulátoru.
Pro nabíjení akumulátoru bez odpojení od elektroinstalace auta se k tomu dodává kablík s očkama pod šrouby baterie, ale trochu mě rozhodil návod, kde se píše, že některá auta mají uzemněný akumulátor kladně a tudíž musím tu kabeláž připojit opačně. Tak a babo raď, kouknul jsem do auta ale moc mi to nepomohlo... Jednu záložní baterii co mám doma jsem nabil normálním způsobem, ale chci si tam přidělat ten rychlokáblik pro nabíjení bez odpojení, ale určitě si chci být nejdříve jistý kam a co...

Podle schématu BSI jsem si našel že by to mělo být standardně ukostřené na minus, je to tak?

A proč je na kontaktech autobaterie rychloupínák na plusu, když se má jako první odpojit mínus? To mi nějak nedává smysl..
Uživatelský avatar
Tlapa
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 180
Registrován: čtv 9. pro 2010, 22:40
Bydliště: Liberec
Vůz: Xsara II 1.4i, r.v. 2001, VF7N1KFW173265104

Re: Dotaz ohledně nabíjení baterky

Příspěvekod baffy » pon 26. pro 2016, 1:40

+ na + a - na - .tam neni čo riešiť.
Minulosť: Citroen sára 1.6 16V r.v.2001
Minulosť: Karol 407 2.0 HDI 100kW r.v.2008
Prítomnosť: Peugeot 508 Hybrid 4x4 2.0 HDI 120kW r.v.2015
Uživatelský avatar
baffy
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 5184
Registrován: sob 6. led 2007, 20:31
Bydliště: SR - Levice
Vůz: Peugeot 508 Hybrid 4x4 2.0HDi 06/2015

Re: Dotaz ohledně nabíjení baterky

Příspěvekod betom » pon 26. pro 2016, 8:27

Přesně jak píše kolega + přijde napojit na + akumulátoru a - na - akumulátoru. Naposledy jsem viděl + připojené na kostru u motocyklu Jawa do r.v. 1960?? a u auta jsem se s tímto zapojením ještě nesetkal. I Trabant, který měl 6V akumulátor měl na kostře napojené mínus. To, že se má nejprve odpojit u akumulátoru - je dáno spíš bezpečnostním opatřením, aby při demontáži svorky na + nedošlo ke zkratu (třeba montážním klíčem) na kostru. Ale jinak je akumulátoru jedno jestli nejprve odpojíš + nebo -. 8)
Uživatelský avatar
betom
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 1140
Registrován: sob 3. pro 2011, 10:42
Bydliště: Opava - Kateřinky
Vůz: Citroën Xsara Picasso, 1,6HDi s FAP, 80kW, r.v.2005

Re: Dotaz ohledně nabíjení baterky

Příspěvekod petr_xs » pon 26. pro 2016, 16:13

Poslední auta s + na kostře u nás byly Oktávky na začátku 60-tých let. A možná Š1203 po začátku výroby.
X II, 1.6 2003
petr_xs
Profesionál
Profesionál
 
Příspěvky: 472
Registrován: pon 29. kvě 2006, 7:46
Bydliště: oKutna Hora
Vůz: X II 1.6 2003

Re: Dotaz ohledně nabíjení baterky

Příspěvekod Tlapa » pon 26. pro 2016, 23:21

super, díky za rady
Uživatelský avatar
Tlapa
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 180
Registrován: čtv 9. pro 2010, 22:40
Bydliště: Liberec
Vůz: Xsara II 1.4i, r.v. 2001, VF7N1KFW173265104

Re: Dotaz ohledně nabíjení baterky

Příspěvekod MP » pon 26. pro 2016, 23:39

Má to ochranu proti přepólování , takže pokud to přehodíš , nic se nestane jak baterce tak nabíječce . Rozsvítí se ti ta kontrolka s vykřičníkem , že je něco špatně .
K důstojnému stáří patří bohaté vzpomínky, pár vrásek a možná že i jizev - dobrodruzi zkrátka nikdy nevedou nudné životy.
Dobrodružství, který není nebezpečný, není dobrodružství.
Život je jedna dlouhá posloupnost více či méně rizikovejch momentů.
Uživatelský avatar
MP
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 4374
Registrován: pon 16. led 2006, 14:45
Bydliště: TŘEBÍČ -> Vysočina - drsnej kraj , tak to jsme my.
Vůz: Peugeot 807 2.0 HDi - 2011+ Peugeot 807 2.0 HDi - 2012

Re: Dotaz ohledně nabíjení baterky

Příspěvekod empík » čtv 29. pro 2016, 16:37

Ja by som vždy odpojil ako prvý kladný pól. (ale vysvetlovať to nebudem :lol: )
Som rád, že ste radi, že som rád...
Uživatelský avatar
empík
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 1719
Registrován: čtv 14. dub 2011, 11:23
Bydliště: Revúca, SR
Vůz: Citroen Xsara Break 2.0 HDI - 80kW r.2001

Předchozí

Zpět na Elektrika

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků