Tempomat

Moderátoři: Rope, baffy, viteon, Kleki, Cvrček

Re: Tempomat

Příspěvekod Hofik » ned 3. bře 2013, 21:21

Merali sme 12V na konektore pri RJ motora. Ja mam ale taky tusak, ze asi bude problem v tachometry, aj ked uz vyzera ze funguje spravne, ale citim to v kostiach. ved budem mudrejsi, ked to zaciatkom tyzdna napojim na diagnostiku sam a trochu sa tam pohrabeh. :driv: Je vidiet cez diagnostiku aj spravnu funkciu tlacitiek?
Citroen Xsara Break, 2.0 HDi, 2003 Exclusive

Ked nejde Xsara, tak si proste vezmem Passata...
Uživatelský avatar
Hofik
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 60
Registrován: pát 10. říj 2008, 14:21
Bydliště: Bratislava, Slovensko
Vůz: Citroen Xsara Break, 2.0 HDi, 2003 Exclusive

Re: Tempomat

Příspěvekod Rope » pon 4. bře 2013, 20:12

jde
Xsara picasso 1,6/80Kw, 3/2007, exclusive, panoramatická střecha, couvací senzory, barva červená lucifer, ledková denní světla a více info TU už bohužel Ex
XSARA II
Baffy 0
Viteon 0
Kleki 0
Uživatelský avatar
Rope
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 5638
Registrován: pon 1. kvě 2006, 17:58
Bydliště: OSTRAVA !!!
Vůz: X picasso, 1,6 benzín

Re: Tempomat

Příspěvekod Hofik » čtv 7. bře 2013, 23:24

Ahojte, tak som dnes konecne diagnostikoval :jup: zial tempomat stale nejde. :twisted:
V BSI a RJ motora mam tempomat povoleny a signaly z packy som cez lexiu pekne videl a su funkcne. zial moje tusenie sa potvrdilo a BSi mi opakovane vypisuje chybu Informace o podelnom zrychleni. Co to prosim Vas znamena? tachometer vyzera ze ide spravne, rychlost mi sedela aj podla diagnostiky :? na fore uz jedna tema o tom je, ale moc som tomu nepochopil. :?:

Prosim poradte mudre hlavy :klik:
Naposledy upravil Hofik dne pát 8. bře 2013, 0:12, celkově upraveno 1
Citroen Xsara Break, 2.0 HDi, 2003 Exclusive

Ked nejde Xsara, tak si proste vezmem Passata...
Uživatelský avatar
Hofik
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 60
Registrován: pát 10. říj 2008, 14:21
Bydliště: Bratislava, Slovensko
Vůz: Citroen Xsara Break, 2.0 HDi, 2003 Exclusive

Re: Tempomat

Příspěvekod peter1131 » pát 8. bře 2013, 12:46

Ahoj. dobre prekontroluj podľa schémy ktorú dúfam že máš, či náhodou nemáš porušený kabel, ktorý je medzi snimačom tachometra a RJ motora, pripadne aj BSI. Skontroluj, či nejaký kabel neprebíja na kostru. Skus merať z konektora na konektor a popri tom každy kabel meraj aj na kostru.
peter1131
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Příspěvky: 35
Registrován: stř 3. bře 2010, 1:57
Bydliště: Bratislava
Vůz: Citroen Xsara Break II. Chrono, 2.0 HDi, 66kW, 2002

Re: Tempomat

Příspěvekod baffy » pát 8. bře 2013, 15:59

Vezmi diagnostiku,pripoj sa k autu a nakonfiguruj tempomat ešte raz.Kedže máš páčku s omezovačom,/ ktorý tvoje auto zrejme nepodporuje /počítam,že si to aj tak konfiguroval.To by vysvetlovalo aj tú chybovú hlášku.Musíš konfigurovať, iba ako tempomat bez omezovača.V dia to je tuším značené ako 2.1 a2.2 alebo tak nejako.Ak sa mýlim tak urob screeny kde si to konfiguroval

-- přidáno 08 Mar 2013, 16:09 --

Že je to potrebné konfigurovať a povoliť v BSI a RJ motora je dúfam samozrejmosť
Minulosť: Citroen sára 1.6 16V r.v.2001
Minulosť: Karol 407 2.0 HDI 100kW r.v.2008
Prítomnosť: Peugeot 508 Hybrid 4x4 2.0 HDI 120kW r.v.2015
Uživatelský avatar
baffy
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 5188
Registrován: sob 6. led 2007, 20:31
Bydliště: SR - Levice
Vůz: Peugeot 508 Hybrid 4x4 2.0HDi 06/2015

Re: Tempomat

Příspěvekod Hofik » pát 22. bře 2013, 22:25

Ahojte, takze, tempomatim :driv: Chyba bola pravdepodobne niekde v lexii, takze som sto skusil prepisat znova a ide to :D dakujem vsetkym za pomoc a ak bude niekto potrebovat nieco okolo tempomatu, rad svoje skusenosti posuniem dalej. (ak budem vediet :lol: )
Citroen Xsara Break, 2.0 HDi, 2003 Exclusive

Ked nejde Xsara, tak si proste vezmem Passata...
Uživatelský avatar
Hofik
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 60
Registrován: pát 10. říj 2008, 14:21
Bydliště: Bratislava, Slovensko
Vůz: Citroen Xsara Break, 2.0 HDi, 2003 Exclusive

Re: Tempomat

Příspěvekod laci25 » pon 10. čer 2013, 12:15

ahojte.
Mam len otazocku. Preco je to tak, ze moje picasso ma lepsi tah, ked pridavam plyn cez tempomat ako cez plynovy pedal?
je to normalne?
vdaka
laci25
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Příspěvky: 15
Registrován: stř 22. kvě 2013, 8:41
Bydliště: Bratislava
Vůz: Citroen Xsara Picasso 2.0 HDI, r.v.2003

Re: Tempomat

Příspěvekod peter1131 » pon 10. čer 2013, 12:21

ahoj, u mňa je to tiež tak. Ale neriešim to.
peter1131
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Příspěvky: 35
Registrován: stř 3. bře 2010, 1:57
Bydliště: Bratislava
Vůz: Citroen Xsara Break II. Chrono, 2.0 HDi, 66kW, 2002

Re: Tempomat

Příspěvekod laci25 » pon 10. čer 2013, 12:56

ahoj peter, vsak nejdem to ani ja nejak riesit, len som bol zvedavy, ci je to normal.
asi budem pridavat plyn len na tempomate :D
laci25
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Příspěvky: 15
Registrován: stř 22. kvě 2013, 8:41
Bydliště: Bratislava
Vůz: Citroen Xsara Picasso 2.0 HDI, r.v.2003

Re: Tempomat

Příspěvekod Ondra1 » ned 30. čer 2013, 13:51

Zdravím,
dnes jsem si nechal instalovat tempomat, ale netempomatí.
Lexia hlásí +- "trvalá chyba spínače spojky". Mechanik nevěděl, co s tím, údajně vždy jen nasunul páčku a povolil ji v Lexii.
Brzdový spínač je v Lexii vidět jako funkční, tlačítka tempomatu také, pojistka (společná pro brzdu i spojku je ok). Spínač spojky při měření ohmmetrem je také ok. Z toho, co jsem tu četl někdo píše, že je potřeba přivést na spínač spojky napětí, někdo, že musel natáhnout drát do BSI. Mohl by mi někdo poradit, jak bych měl postupovat, abych zjistil, který z případů je ten můj?

EDIT: přiložil jsem foto, jak to vypadá v reálu. Konektor jdoucí ke spínači spojky je pod napětím. Spínač po sešlápnutí přerušuje, ale jako by se mu nechtělo hned spojit kontakty. Ono se to ale blbě zkouší, když jednou rukou šlapu na spojku a druhou držím přiložené hroty multimetru na spínači:(
Přílohy
spinac.JPG
spinac.JPG (128.26 KiB) Zobrazeno 8665 krát
kabely.jpg
kabely.jpg (98.71 KiB) Zobrazeno 8665 krát
Ondra1
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 60
Registrován: stř 17. dub 2013, 16:51
Bydliště: Liberec
Vůz: Xsara Break, 2,0 HDi, 2002

Re: Tempomat

Příspěvekod Fanatik » ned 30. čer 2013, 17:41

Taky jsem chtěl dodělat tempomat u Picassa 2002. Všude mi bylo řečeno, že to nebude dělat dobrotu. A to jsem byl asi v deseti servisech, i značkových. Všude se shodli a tak jsem to vzdal.
Fanatik
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 1362
Registrován: stř 22. zář 2010, 20:33
Bydliště: Chotěboř
Vůz: Xsara Picasso 2.0HDI 2001-02, Xsara Picasso 1.6i 16V 2007

Re: Tempomat

Příspěvekod Ondra1 » ned 30. čer 2013, 17:53

Tohle není Picasso, ale obyč. Break. U HDi to prý problém není a je to na to připraveno. Jen já musím vždy něco extra.
Ondra1
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 60
Registrován: stř 17. dub 2013, 16:51
Bydliště: Liberec
Vůz: Xsara Break, 2,0 HDi, 2002

Re: Tempomat

Příspěvekod peter1131 » ned 30. čer 2013, 17:55

ahoj,
ak to chces spojazdnit, bude treba tvoje vin. Podla toho sa da zistit ci ten drat mas alebo nie. Mimochodom mne tiež píše tú istú závadu, ale tempomat som rozchodil a s tou chybou jazdim doteraz. Takto bez VIN tie môžem poradiť len spamäti:
Viem že od brzdového spínača musí isť drôt do RJ motora na šedý konektor, buď to bude E3, alebo E4. Toto sú dôležité body na konektore. Kábel od spojky tam už musíš mať, ten je na E4 (E3), a na E3 treba priviesť kábel od brzdového spínača. POzor, nestači ti vedieť či ti pedálove spínače spínajú musíš zistiť, či na E3, E4 maš napatie 12V. To je podmienka pre zapnutie tempomatu. Až potom zisťujm stlačaním pedálov spojku a brzdy, či sa napätie preruší.

nezabudni aj na 4-pólovy brzdový spínač, ktorý ma spínaciu funkcie pre brzdové svetla a rozpínaciu funkciu pre tempomat.

Brzdový spínač som musel kúpiť a zapojiť ho tak, že pôvodné káble na brzdové svetlo zapojíš na dva piny, aby to fungovalo ako predým. Z káblov ktoré idú na spojkový vypínač som si najdi ten, ktorý ma pernamentne 12V. Z neho urob odbočku na brzdový spínač daj to na tretí pin. Zo zvyšného pinu 4 pólového brzdového spínača je treba ťahať jeden kábel do riadiacej jednotky motora na konektor so šedou bodkou na pozíciu E3 (E4). Budeľ potrebovač trubičku (socket) aby si mohol nový drát bezpečne zapojiť. Ten zoženies z nejakého vrakoviska, alebo skú vybrať konektor z výškových reproduktorov a porovnaj či to bude pasovať.
peter1131
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Příspěvky: 35
Registrován: stř 3. bře 2010, 1:57
Bydliště: Bratislava
Vůz: Citroen Xsara Break II. Chrono, 2.0 HDi, 66kW, 2002

Re: Tempomat

Příspěvekod Ondra1 » ned 30. čer 2013, 18:16

Díky za rady, to vypadá, že můj problém je podobný. Teď jdu do garáže kouknout na brzdový vypínač, mám pocit, že má jen dva dráty. Na koho bych se měl obrátit s tím VINem? Ono se dá najít el. zapojení ke konkrétnímu autu? Sem z toho jelen :D
Ondra1
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 60
Registrován: stř 17. dub 2013, 16:51
Bydliště: Liberec
Vůz: Xsara Break, 2,0 HDi, 2002

Re: Tempomat

Příspěvekod Cvrček » ned 30. čer 2013, 18:35

Fanatic: U tvého to tak lehce nejde kuli tomu,že máš ještě starší typ páček. Tam se u Xsar všeobecně nedával tempomat.
Ondra1: Napiš SZ s prosbou Baffymu. Ten umí občas i skoro zázraky. :wink:
Nyní: Xsara Picasso 2,0 HDi r.v.2001 stříbrný tahoun. A bohužel věčná špindíra na podložkách s polepenou prdelkou. Těžko nás přehlídnete ;)
Dříve: Xsara Break 1,9TD r.v.1998
Uživatelský avatar
Cvrček
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 4553
Registrován: čtv 7. čer 2007, 10:33
Bydliště: Frýdlant v Čechách
Vůz: Xsara Picasso 2.0 HDi , r.v.2001

PředchozíDalší

Zpět na Elektrika

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků