Tempomat

Moderátoři: Rope, baffy, viteon, Kleki, Cvrček

Re: Tempomat

Příspěvekod peter1131 » ned 30. čer 2013, 19:19

Odmontuj kryt pod volantom, tam uvidiš com 2000,teda pačky na stierače a smerovky. Na lavo pod pačkou smeroviek odmontuj zaslepku, do ktorej namontuješ páčku tempomatu - bez obmedzovača.
peter1131
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Příspěvky: 35
Registrován: stř 3. bře 2010, 1:57
Bydliště: Bratislava
Vůz: Citroen Xsara Break II. Chrono, 2.0 HDi, 66kW, 2002

Re: Tempomat

Příspěvekod Ondra1 » ned 30. čer 2013, 20:01

el.sch.jpg
el.sch.jpg (96.04 KiB) Zobrazeno 10349 krát
Cvrčku, díky za tip, pokud to nerozchodím s kolegou, co mi před chvilkou psal, a vypadá to, že měl stejný problém, tak se na něj s prosíkem obrátím.
peter1131: tak jsem to nafotil, mám ten jen dva vodiče (viz foto). Nafotil jsem i konektor v ŘJ. Ta díra bude asi ten chybějící vodič.
Pokud jsem to správně pochopil, tak pokud nyní přivedu do ŘJ +12V na E4, tak tempomat bude fungovat, ale při sešlápnutí brzdy se nedeaktivuje. Drát by měl vést napětí sériově od spojky a brzdy. Pokusil jsem se sesmolit neumělé schéma. Můžeš na něj prosím kouknout, zda to tak je?
Ondra1
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 60
Registrován: stř 17. dub 2013, 16:51
Bydliště: Liberec
Vůz: Xsara Break, 2,0 HDi, 2002

Re: Tempomat

Příspěvekod Kleki » ned 30. čer 2013, 20:30

To Ondra , neriešil som s tempomatom zatiaľ nič ale myslím si , že tie konektory , čo si vyfotil nie sú od ECU . A tá schéma si myslím , že tiež nie je dobrá pretože skôr by som zapojil tie kontakty paralelne. Tempomat sa musí dať zurušiť nezávisle brzdou alebo spojkou a pri sériovom zapojení by sa museli stlačiť obidva pedále naraz.
Ak sa mýlim , tak sorry.
Bývalá Xsara break 1.9TD 1999 , Xsara Break Exclusive 2,0HDI 80kW, 2002
Aktuálne Citroen C5 Break Exclusive 2,0HDI 100kW s automatom r.v.2006 + Xsara 1998 1,4i(manželkina)
Uživatelský avatar
Kleki
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 1229
Registrován: ned 26. říj 2008, 14:24
Bydliště: Slovakia , Kováčová
Vůz: Citroen C5 Break 2,0HDI 100kW(EX Xsara break 1.9 TD r.1999, Xsara break 2.0HDI/80kW r.2002)

Re: Tempomat

Příspěvekod Ondra1 » ned 30. čer 2013, 20:47

S tou ŘJ taky nevím, je tam ještě jeden bazmek se třemi konektory s nápisem Cinch, ale tam těch drátu vede strašně moc.
Ty spínače jsou při nesešlápnutých pedálech spojené (schéma je na sešlápnuté pedály - vím, vypadá to blbě), do ŘJ vede +12V a jak se přeruší, tak se tempomat vypne. Takto by mělo stačit šlápnout na jakýkoliv pedál.
Ondra1
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 60
Registrován: stř 17. dub 2013, 16:51
Bydliště: Liberec
Vůz: Xsara Break, 2,0 HDi, 2002

Re: Tempomat

Příspěvekod peter1131 » ned 30. čer 2013, 21:20

To co si odfotil nieje RJ motora, ta je upevnena na autobaterii hned pred brdovym valcom a posilovaom.tvoja fotka je poistkova skříňka.
Spínače sú zapojené vzhladom na tempomat paralelně a nato aby to fungovalo musí a byt o a spojené. Brzdový spínač který musíš zohnat ma funkciu spinaciu aj rozpinaciu ale slouží pre dvě nezávislé funkcie. To si neplet. Tj stlacnim brzdového pedala spínač zopne brzdove svetla ale zaroveň preruši obvod do RJ motora.
peter1131
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Příspěvky: 35
Registrován: stř 3. bře 2010, 1:57
Bydliště: Bratislava
Vůz: Citroen Xsara Break II. Chrono, 2.0 HDi, 66kW, 2002

Re: Tempomat

Příspěvekod Ondra1 » ned 30. čer 2013, 21:34

A do jednoho z těch třech konektorů v ŘJ tedy přijde zapojit chybějící vodič? Uf.
Ondra1
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 60
Registrován: stř 17. dub 2013, 16:51
Bydliště: Liberec
Vůz: Xsara Break, 2,0 HDi, 2002

Re: Tempomat

Příspěvekod Rope » pon 1. črc 2013, 12:36

Když jsem řešil zapojení ze surmim na jeho P tak je rozdílné schéma pro motory se vetřikováním bosch a siemens, takže bacha na to.
Xsara picasso 1,6/80Kw, 3/2007, exclusive, panoramatická střecha, couvací senzory, barva červená lucifer, ledková denní světla a více info TU už bohužel Ex
XSARA II
Baffy 0
Viteon 0
Kleki 0
Uživatelský avatar
Rope
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 5638
Registrován: pon 1. kvě 2006, 17:58
Bydliště: OSTRAVA !!!
Vůz: X picasso, 1,6 benzín

Re: Tempomat

Příspěvekod Ondra1 » pon 1. črc 2013, 18:35

Mám Siemens a jsem ve fázi shánění schematu a informací:)
Ondra1
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 60
Registrován: stř 17. dub 2013, 16:51
Bydliště: Liberec
Vůz: Xsara Break, 2,0 HDi, 2002

Re: Tempomat

Příspěvekod Rope » pon 1. črc 2013, 19:22

pošli mi přes SZ VIN, DAM a mail
Xsara picasso 1,6/80Kw, 3/2007, exclusive, panoramatická střecha, couvací senzory, barva červená lucifer, ledková denní světla a více info TU už bohužel Ex
XSARA II
Baffy 0
Viteon 0
Kleki 0
Uživatelský avatar
Rope
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 5638
Registrován: pon 1. kvě 2006, 17:58
Bydliště: OSTRAVA !!!
Vůz: X picasso, 1,6 benzín

Re: Tempomat

Příspěvekod baffy » pon 1. črc 2013, 20:27

Jirko ,myslím si že je to zbytočné, peter1131 mu to pekne popísal,potrebuje ten dvojpolohový brzdový spínač a samozrejme aj drát v RJ na šedom konektore a pozícii E4. snad som to nedomotal s tou farbou a pozíciou :lol:
Minulosť: Citroen sára 1.6 16V r.v.2001
Minulosť: Karol 407 2.0 HDI 100kW r.v.2008
Prítomnosť: Peugeot 508 Hybrid 4x4 2.0 HDI 120kW r.v.2015
Uživatelský avatar
baffy
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 5184
Registrován: sob 6. led 2007, 20:31
Bydliště: SR - Levice
Vůz: Peugeot 508 Hybrid 4x4 2.0HDi 06/2015

Re: Tempomat

Příspěvekod Rope » pon 1. črc 2013, 20:36

mi schéma ukazuje na černém E4 a spojka E3
Xsara picasso 1,6/80Kw, 3/2007, exclusive, panoramatická střecha, couvací senzory, barva červená lucifer, ledková denní světla a více info TU už bohužel Ex
XSARA II
Baffy 0
Viteon 0
Kleki 0
Uživatelský avatar
Rope
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 5638
Registrován: pon 1. kvě 2006, 17:58
Bydliště: OSTRAVA !!!
Vůz: X picasso, 1,6 benzín

Re: Tempomat

Příspěvekod baffy » pon 1. črc 2013, 20:45

yes ,beriem späť ,je to čierny :wink:
Minulosť: Citroen sára 1.6 16V r.v.2001
Minulosť: Karol 407 2.0 HDI 100kW r.v.2008
Prítomnosť: Peugeot 508 Hybrid 4x4 2.0 HDI 120kW r.v.2015
Uživatelský avatar
baffy
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 5184
Registrován: sob 6. led 2007, 20:31
Bydliště: SR - Levice
Vůz: Peugeot 508 Hybrid 4x4 2.0HDi 06/2015

Re: Tempomat

Příspěvekod dockie » pon 1. črc 2013, 20:56

si dajte hlavne pozor ci to vie bsi jednotka v aute inak to dopadne jak u mna :/ fail
dockie
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 104
Registrován: pon 16. led 2012, 13:28
Bydliště: zarnovica
Vůz: xsara 2 Break, 2.0 HDI 80kW, diesel,2003

Re: Tempomat

Příspěvekod Ondra1 » úte 2. črc 2013, 21:36

jj, Peter to popsal pěkně a poslal mi i fotky, jak to řešil. Od Ropeho mám schéma a je to jak říkáte. Původně jsem myslel, že spojka i brzda jde jedním vodičem do řj na E4, ale každý pedál má svůj vstup - spojka je na E3. Teď ještě sehnat kontakt do konektoru a 4 pólový spínač, na to se teprve chystám. V BSI už to mám aktivované a v řj také, ale tím, že není +12V na E4, tak se tempomat nespustí, protože to pro řj znamená sešláplý brzdový pedál.
Ondra1
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 60
Registrován: stř 17. dub 2013, 16:51
Bydliště: Liberec
Vůz: Xsara Break, 2,0 HDi, 2002

Re: Tempomat

Příspěvekod Ondra1 » pát 2. srp 2013, 8:42

zdarte,
tak jsem vše sehnal, pospojoval a... nic:) Tempomat nefunguje. Ale trochu mě překvapilo, že když jsem vypínal zapalování, tak se rozvítila kontrolka ABS a pár dalších a když jsem vyndal klíč, tak se rozvítil symbol immobilizéru. A perlička na závěr, motor běžel stále dál i bez klíče a zaplého zapalování. Vypnul se až po sešlápnutí brzdy, ale pro změnu se roztočil větrák chladiče. Co mě překvapuje ještě trochu víc, že při prvním zastavení se to tvářilo tak, jak má. Dnes jedu na dovolenou do Itálie,tak snad to někde nezkolabuje. Samozřejmě jsem vše odpojil a nyní to pracuje normálně. Asistenci jsem si zaplatil ještě předtím, než se toto stalo :D
Ondra1
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 60
Registrován: stř 17. dub 2013, 16:51
Bydliště: Liberec
Vůz: Xsara Break, 2,0 HDi, 2002

PředchozíDalší

Zpět na Elektrika

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 67 návštevníků