Otevírání kapoty motoru

Moderátoři: Rope, baffy, viteon, Kleki, Cvrček

Otevírání kapoty motoru

Příspěvekod Strejceknimra » sob 20. zář 2008, 15:47

Mám problém - buď se mi urvalo nebo vyvléklo táhlo k otvírání kapoty motoru. Páčka vlevo pod volantem jde volně, viditelný kousek lanka se hýbe, ale kapota se neotevře (zámek nepovolí). Pokoušel jsem se volat do citroen servisu, řekli mi, že je to práce na půl dne a že nejdřív mají čas koncem příštího týdne. Údajně se k zámku nedá jinak dostat (spodem atd., že prý musí demontovat hromadu dílů). Neznáte někdo nějaký fígl, jak otevřít předek jednodušeji a poté lanko buď zaháknout nebo vyměnit? Díky
Kdo neměl zrzavou, neví, co je ženská. Kdo neměl citrouše, neví, co je auto.
Strejceknimra
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 50
Registrován: sob 20. zář 2008, 15:38
Bydliště: Ústí nad Labem
Vůz: C5 2.0 HDi (2010), Kaipan 14 (2008), v minulosti postupně 2 x Xsara

Re: Otevírání kapoty motoru

Příspěvekod řepák » sob 20. zář 2008, 19:02

Nevím jak je to u C. ale u Š. stačilo zalehnout pod auto (samo že čelem nahoru - tedy na záda ) a protáhnout nahoru ruku a za to lanko zatáhnout . Hodně štěstí .
1.8/16V EXCLUSIVní černá a s křííííídlem, to bylo tenkrát ... pak to byl nějakej Japonec, ale žádný zemětřesení .
Za to teď , je to ,,pořádnej kočár,, . To už je od 20.6.19 historie
Š.S 125 AT
Bezpečná jízda především !
Uživatelský avatar
řepák
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 2645
Registrován: ned 25. čer 2006, 20:07
Bydliště: Řepákov - Pha 6 pro ty co neví .
Vůz: Š.S nebo-li koncernovej znetek :-)

Re: Otevírání kapoty motoru

Příspěvekod divizion » sob 20. zář 2008, 19:26

Tak to urcite nebude,jelikoz je zamek schovany mezi predni mrizou tou cernou a mezi saharou,zespodu se tam neda dostat.
xsara II 1,6 16V r.v01
Uživatelský avatar
divizion
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 514
Registrován: pát 20. dub 2007, 16:17
Bydliště: Olomoucko

Re: Otevírání kapoty motoru

Příspěvekod MP » sob 20. zář 2008, 20:34

No asi ti neporadím , ale já to na svém předchozím autě řešil rozbruškou ... no ale to bylo po crash testu , takže tam už ani tak moc nešlo zachránit .
Nezbyde asi nic jinýho než pod to lehnout a hledat , demontovat , než se k tomu propracuješ
K důstojnému stáří patří bohaté vzpomínky, pár vrásek a možná že i jizev - dobrodruzi zkrátka nikdy nevedou nudné životy.
Dobrodružství, který není nebezpečný, není dobrodružství.
Život je jedna dlouhá posloupnost více či méně rizikovejch momentů.
Uživatelský avatar
MP
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 4374
Registrován: pon 16. led 2006, 14:45
Bydliště: TŘEBÍČ -> Vysočina - drsnej kraj , tak to jsme my.
Vůz: Peugeot 807 2.0 HDi - 2011+ Peugeot 807 2.0 HDi - 2012

Re: Otevírání kapoty motoru

Příspěvekod dapata » ned 21. zář 2008, 9:39

Strejceknimra píše:Mám problém - buď se mi urvalo nebo vyvléklo táhlo k otvírání kapoty motoru. Páčka vlevo pod volantem jde volně, viditelný kousek lanka se hýbe, ale kapota se neotevře (zámek nepovolí). Pokoušel jsem se volat do citroen servisu, řekli mi, že je to práce na půl dne a že nejdřív mají čas koncem příštího týdne. Údajně se k zámku nedá jinak dostat (spodem atd., že prý musí demontovat hromadu dílů). Neznáte někdo nějaký fígl, jak otevřít předek jednodušeji a poté lanko buď zaháknout nebo vyměnit? Díky


Bouhužel ze spoda jak zní zdejší rady se tam nedostaneš nemáš-li ruku dlouhou a ohebnou jako Saxana. Buť opravdu ta rozbruska, nebo počkat na ten servis.Musí se prý sundat celá přední část vozidla, takto to bylo řešeno v mém případě.
Xsara 1,6 Break 65kW AT 1999
dapata
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 217
Registrován: stř 30. kvě 2007, 7:24
Bydliště: Praha
Vůz: Xsara Break 1,6 i , natural 95, 1999

Re: Otevírání kapoty motoru

Příspěvekod MP » ned 21. zář 2008, 18:04

No to by mě zajímalo jak se bude co sunávat , když většina šroubů je přístupná při zvednuté kapotě ... jestli to uvidíš v tom servisu tak pak napiš . A servisu moc nevěř , kolikrát ti toho nakecaj ... :wink:
K důstojnému stáří patří bohaté vzpomínky, pár vrásek a možná že i jizev - dobrodruzi zkrátka nikdy nevedou nudné životy.
Dobrodružství, který není nebezpečný, není dobrodružství.
Život je jedna dlouhá posloupnost více či méně rizikovejch momentů.
Uživatelský avatar
MP
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 4374
Registrován: pon 16. led 2006, 14:45
Bydliště: TŘEBÍČ -> Vysočina - drsnej kraj , tak to jsme my.
Vůz: Peugeot 807 2.0 HDi - 2011+ Peugeot 807 2.0 HDi - 2012

Re: Otevírání kapoty motoru

Příspěvekod dapata » ned 21. zář 2008, 18:47

MP píše:No to by mě zajímalo jak se bude co sunávat , když většina šroubů je přístupná při zvednuté kapotě ... jestli to uvidíš v tom servisu tak pak napiš . A servisu moc nevěř , kolikrát ti toho nakecaj ... :wink:


Přesně tak,tuto otázku jsem si také kladl :?: , fakt je že vozidlo (otvírání kapoty) mi bylo předání plně funkční (patrně nějaké kouzlo) a od té doby je zatím klid - snad bude i nadále.
Xsara 1,6 Break 65kW AT 1999
dapata
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 217
Registrován: stř 30. kvě 2007, 7:24
Bydliště: Praha
Vůz: Xsara Break 1,6 i , natural 95, 1999

Re: Otevírání kapoty motoru

Příspěvekod Marek » ned 21. zář 2008, 20:12

Trochu OT:

stará Tatra 603 měla tzv. nouzové jednorázové otvírání přední kapoty, prostě kromě ocelového lanka tam byla ještě tlustá saturna vedoucí ke zvláštnímu ovládacímu prvku. Bylo to proto, že do jejího kufru se jinak než násilím dostat nedalo. Po použití se saturna měla vyměnit, aby byla zachované funkčnost. U jiného auta jsem to neviděl.
Xsara Break 1.8 66kW LPG
Marek
Xsamarád
Xsamarád
 
Příspěvky: 822
Registrován: úte 25. říj 2005, 11:49
Bydliště: Plzeň
Vůz: X1 Break, 1.8 8V LPG,r.v.1999

Re: Otevírání kapoty motoru

Příspěvekod Strejceknimra » pon 22. zář 2008, 6:36

Tak uvidíme... Dnes ji dávám do servisu - neznačkového, ale umí tam toho docela dost (jezdím tam už se třetím autem), tak se potom pozeptám.
Kdo neměl zrzavou, neví, co je ženská. Kdo neměl citrouše, neví, co je auto.
Strejceknimra
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 50
Registrován: sob 20. zář 2008, 15:38
Bydliště: Ústí nad Labem
Vůz: C5 2.0 HDi (2010), Kaipan 14 (2008), v minulosti postupně 2 x Xsara

Re: Otevírání kapoty motoru

Příspěvekod Hrnča » pon 22. zář 2008, 6:56

Pokud by bývalo bylo vidět kousek toho lanka, tak bych ho býval ještě zkusil vzít do kombinaček a zatáhnout. Tedy pokud bylo urvané na té správné straně...
Xsara 1 2.0HDi 66kW/90HP r.v. 1999-leden 2009
Peugeot 307SW 1.6 16V 80kW/110HP r.v. 2002

Obrázek
Uživatelský avatar
Hrnča
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 2703
Registrován: úte 25. zář 2007, 16:54
Bydliště: Tři borovice od kamaráda Pikasáka. Tedy kousek od Mladé Boleslavi.
Vůz: Peugeot 307SW 1.6 16V 80kW/110HP r.v. 2002

Re: Otevírání kapoty motoru

Příspěvekod Miklásek » pon 22. zář 2008, 7:25

...ja som mal podobný poblém, ale s lankom, ktoré odisťuje kapotu po odomknutí. to sa dalo poriešiť tenkou dlhou kovovu rúrkou, ktorú som prestrčil pomedzi šoférov svelomet a vychýlenú kapotu a zaprel do "zuba" zámku. Ale v tvojom prípade možem popriať akurát vela šťastia...
PS: K tej Tatre... Tatra 603 je taký technický klenot, takže tej vychytávke sa vobec nečudujem... :ooo:
Xsara Break SX 1,9 TD, zelená metla, dovezená z Deutschlandu, o rok mladšia ako Cvrčkova. :)
Uživatelský avatar
Miklásek
Profesionál
Profesionál
 
Příspěvky: 292
Registrován: úte 20. kvě 2008, 21:25
Bydliště: Dolná Súča, pracovne Praha
Vůz: Xsara Break 1,9TD SX, Citroen C5 I Break 2,2 HDi Exclusive

Re: Otevírání kapoty motoru

Příspěvekod ludva49 » pon 22. zář 2008, 17:22

Vyskočený bowden s lankem u zámku kapoty.Pro šikovného mechanika práce na deset minut.Zvednout auto na zvedáku co nejvyše a metrovou tyčkou mezerou mezi chladičem a naraznikem odjistit zámek. Za patnáct minut a lehči o sto korun jsem jel domů. Držák bowdenu se musí zmačknout aby zase nevyskočil. Je potřeba aby ti nato zespoda někdo svitil.
ludva49
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 84
Registrován: pon 22. zář 2008, 9:03
Bydliště: Písek
Vůz: xsara, 1,8i, benzín , 3/2000

Re: Otevírání kapoty motoru

Příspěvekod Strejceknimra » čtv 25. zář 2008, 13:50

ludva49 píše:Vyskočený bowden s lankem u zámku kapoty.Pro šikovného mechanika práce na deset minut.Zvednout auto na zvedáku co nejvyše a metrovou tyčkou mezerou mezi chladičem a naraznikem odjistit zámek. Za patnáct minut a lehči o sto korun jsem jel domů. Držák bowdenu se musí zmačknout aby zase nevyskočil. Je potřeba aby ti nato zespoda někdo svitil.


Tak ji mám zpátky , skutečně to bylo vyháknuté táhlo. Když jsem se v servise ptal, jak se dostali dovnitř, uculovali se a pak mi ukázali kus pevného drátu (tyčka, jak píše Ludva).

Jinak nadšení z ceny (auto jsem koupil ojeté před měsícem), nechal jsem dělat komplet prohlídku, co je OK a co je nutno vyměnit, krom prohlídky výměna všech náplní a filtrů plus doporučena a provedena výměna destiček a kotoučů, (plus to nešťastné lanko) a účet? 4.000 včetně DPH.
Kdo neměl zrzavou, neví, co je ženská. Kdo neměl citrouše, neví, co je auto.
Strejceknimra
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 50
Registrován: sob 20. zář 2008, 15:38
Bydliště: Ústí nad Labem
Vůz: C5 2.0 HDi (2010), Kaipan 14 (2008), v minulosti postupně 2 x Xsara

Re: Otevírání kapoty motoru

Příspěvekod robo27 » pon 13. úno 2012, 16:47

Prosím Vás mám taký nepríjemný problém že v týchto mrazoch sa mi nedá otvoriť predná kapota. Odistenie zvnútra auta je OK, ale nie je možné následne pohnúť tou páčkou v predu. Akoby zamrzlo to lanko. Ak dám auto na slnko tak to po pár hodiných povolí a je to v poriadku. Lanko som rozhýbal, strekol som tam z oboch strán WD40. Na druhý deň znovu zamrznuté.... O to horšie že mi to až tak neštartuje a problém aj dobiť baterku keďže sa nedá otvoriť.... stalo sa to už niekomu? Asi len vymeniť to lanko, však?

vďaka za nápad.
X1 1,9D rv 1998, 170000 km - vlastním od 96tkm (05/2009), myslím taká 100vka stočená, ....
X2 1,9D break rv 2001, 135000 km - nákup 05/2013 115tkm )

-------------
Ex: X1 1,9D rv 2000, 170000 km - vlastním od 138tkm (05/2008) - žiaľ v 12/2012 skončila po mnou nezavinenej havárií na vrakovisku(
robo27
Profesionál
Profesionál
 
Příspěvky: 363
Registrován: čtv 8. kvě 2008, 17:51
Bydliště: Kysucké Nové Mesto - Slovenská republika, Valašské Meziríči - Česká republika
Vůz: X1 1,9D DW8 rv 2000, X1 1,9D XUD rv 1998

Re: Otevírání kapoty motoru

Příspěvekod Stančík » stř 29. úno 2012, 17:01

Nie lanko,ale ten čierny čudlík ktorým sa odisťuje kapota je zamrznutý.urobil som to tak,že som na bovden primontoval dlhší kus vodiča a a na konci urobil oko až do priestoru spodného vetracieho otvoru vedľa hmlovky na ľavú stranu. Prevlečiem ruku,zachytím oko a potiahnem. Senior.
Xsara1,rv99,1,8i,benzín,coupe,bez klimy
Stančík
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 131
Registrován: sob 4. říj 2008, 20:12
Bydliště: Banská Bystrica-Sásová
Vůz: X1,1999,1,8i,benzín,66kW,čierne coupe,bez klimy

Další

Zpět na Exterier & Interiér

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 32 návštevníků