Kontrola funkce klimatizace

Moderátoři: Rope, baffy, viteon, Kleki, Cvrček

Kontrola funkce klimatizace

Příspěvekod šíma » ned 1. lis 2009, 21:10

Ahoj kolegáčkové, chystám se koupit v autobazaru starší Xsarinku brejček a mám prolém s vyzkoušením klimatizace. Bazariáš mi tvrdí, že v zimě stejně nic nezjistím, ale při zmáčknutí příslušného tlačítka se kromě rozsvícení žárovičky vůbec nic nestane, neklesnou otáčky motoru, nejsou slyšet ventilátory, prostě nic. Jak tohle nejlépe zjistit? Klimoška je zaplechovaná a není do ní vidět. Díky.
Naposledy upravil šíma dne sob 7. lis 2009, 17:24, celkově upraveno 1
Xsarinka Brejček 1,9 TD stříbrná. Montovaná v únoru 1999 a v dubnu stejného roku začala polykat kilometry v Italském Rimini. V roce 2009 zavlečena do ČR, kde se jí posléze ujal jeden dobrý člověk.
šíma
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 110
Registrován: pon 26. říj 2009, 19:53
Bydliště: Praha
Vůz: Xsarinka Brejček 1,9 TD montovaná 2/99

Re: Kontrola funkce klimatitace

Příspěvekod konqui » ned 1. lis 2009, 21:24

Nechat zahřát motor, pustit topení, pak dát studený vzduch, pak zapnout klimu.....rozdíl musí poznat každý....hlavně bych nevěřil tomu co říká bazarník, raději si to vyzkoušet
Uživatelský avatar
konqui
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 234
Registrován: stř 27. kvě 2009, 17:25
Bydliště: Ostrava
Vůz: C5 X7 2.0HDi 120Kw Exclusive

Re: Kontrola funkce klimatitace

Příspěvekod Marek » ned 1. lis 2009, 21:26

Jestli se rozbíhají sahary hned po zapnutí klimy a nebo až po zvýšení tlaku v okruhu chladícího média nevím, pokud máš otevřenou kapotu a díváš se a posloucháš, je sepnutí spojky komresoru znatelné - cvaknutí, popř. cuknutí motoru běžícího na volnoběh. Samozřejmě u diesela to bude znát méně než u 1.4. Spínač klimatizce musí sepnout někdo další. Ale jestli byla klima dofouknutá před prodejem a má menší únik, nic nepoznáš. Taky je v motoru na odlučovači vody v chladícím okruhu průhledné okénko a při správném chodu klimy tam je vidět, že se něco děje, ale odpozorované to nemám. Jinak kromě kompresoru není oprava klimatizace extrémně nákladná, jen výparník se asi velmi špatně vyndává. Moje zkušenosti s opravou kondenzátoru jsou zde: viewtopic.php?f=13&t=6440
Xsara Break 1.8 66kW LPG
Marek
Xsamarád
Xsamarád
 
Příspěvky: 822
Registrován: úte 25. říj 2005, 11:49
Bydliště: Plzeň
Vůz: X1 Break, 1.8 8V LPG,r.v.1999

Re: Kontrola funkce klimatitace

Příspěvekod Cvrček » ned 1. lis 2009, 21:33

U diesla je to sepnutí při volnoběhu dobře slyšitelné. Cvaknutí je v autě i při otevřených dveřích dobře slyšet a malinko se pohnou otáčky. Pokud je klima zapnutá před nastartováním,tak po natočení motoru se to "cvaknutí" ozve asi po třech,pěti vteřinách.
Ale by by dobré,kdyby jsi napsal co je to za motorizaci. To by mohli poradit přímo ti,co to mají doma.
Nyní: Xsara Picasso 2,0 HDi r.v.2001 stříbrný tahoun. A bohužel věčná špindíra na podložkách s polepenou prdelkou. Těžko nás přehlídnete ;)
Dříve: Xsara Break 1,9TD r.v.1998
Uživatelský avatar
Cvrček
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 4553
Registrován: čtv 7. čer 2007, 10:33
Bydliště: Frýdlant v Čechách
Vůz: Xsara Picasso 2.0 HDi , r.v.2001

Re: Kontrola funkce klimatitace

Příspěvekod Hrnča » ned 1. lis 2009, 22:15

Každopádně zkus nastavit ofuk jen na sklo. To se mi spínala klima i bez tlačítka. Taková lepší funkce. Rychleji se odpařují skla. A sahary točily vždy. Tuším že i při takovejch teplotách co jsou dnes. Tehdy jsem se tomu divil...

Pokud to nepůjde, tak zapni tlačítko a koukni na ty sahary z blízka. Někdo tu psal, že je i vidět zda se točí osička v kompresoru nebo jen řemenice...
Xsara 1 2.0HDi 66kW/90HP r.v. 1999-leden 2009
Peugeot 307SW 1.6 16V 80kW/110HP r.v. 2002

Obrázek
Uživatelský avatar
Hrnča
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 2703
Registrován: úte 25. zář 2007, 16:54
Bydliště: Tři borovice od kamaráda Pikasáka. Tedy kousek od Mladé Boleslavi.
Vůz: Peugeot 307SW 1.6 16V 80kW/110HP r.v. 2002

Re: Kontrola funkce klimatitace

Příspěvekod šíma » pon 2. lis 2009, 10:56

Je to 1,9HD. Asi to v případě nefungování nechám na záruku na skryté vady. A stejně auto půjde hned do servisu, abych předešel případným komplikacím. Díky za odpovědi a držte mi palce.
Xsarinka Brejček 1,9 TD stříbrná. Montovaná v únoru 1999 a v dubnu stejného roku začala polykat kilometry v Italském Rimini. V roce 2009 zavlečena do ČR, kde se jí posléze ujal jeden dobrý člověk.
šíma
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 110
Registrován: pon 26. říj 2009, 19:53
Bydliště: Praha
Vůz: Xsarinka Brejček 1,9 TD montovaná 2/99

Re: Kontrola funkce klimatitace

Příspěvekod MP » pon 2. lis 2009, 11:43

1,9 HD :?:
...buď 1,9 TD nebo 2,0 HDI
K důstojnému stáří patří bohaté vzpomínky, pár vrásek a možná že i jizev - dobrodruzi zkrátka nikdy nevedou nudné životy.
Dobrodružství, který není nebezpečný, není dobrodružství.
Život je jedna dlouhá posloupnost více či méně rizikovejch momentů.
Uživatelský avatar
MP
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 4374
Registrován: pon 16. led 2006, 14:45
Bydliště: TŘEBÍČ -> Vysočina - drsnej kraj , tak to jsme my.
Vůz: Peugeot 807 2.0 HDi - 2011+ Peugeot 807 2.0 HDi - 2012

Re: Kontrola funkce klimatitace

Příspěvekod šíma » pon 2. lis 2009, 14:38

Jasně, TD...
Xsarinka Brejček 1,9 TD stříbrná. Montovaná v únoru 1999 a v dubnu stejného roku začala polykat kilometry v Italském Rimini. V roce 2009 zavlečena do ČR, kde se jí posléze ujal jeden dobrý člověk.
šíma
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 110
Registrován: pon 26. říj 2009, 19:53
Bydliště: Praha
Vůz: Xsarinka Brejček 1,9 TD montovaná 2/99

Re: Kontrola funkce klimatitace

Příspěvekod Marek » pon 2. lis 2009, 19:03

Obávám se, ž na záruku to neuhraješ. Když jsem prodával starší auto přes autobazar, bylo mi řečeno, že se nemusím reklamací bát, protože u aut ve stáří kolem 10 let není žádná závada skrytá, ale vše je provozní opotřebení. A v tom smyslu se píše kupní smlouva. Klima běžně po 6 letech ujde a po 10 letech je nějaká dirka taky běžná. Bohužel do kompresoru nevidíš. Ale moc velkou úmrtnost kompresorů jsem tady na fóru nezaznamenal. Spíš prorezlé trubky nebo kondenzátory - výparník je lépe chráněný.
Xsara Break 1.8 66kW LPG
Marek
Xsamarád
Xsamarád
 
Příspěvky: 822
Registrován: úte 25. říj 2005, 11:49
Bydliště: Plzeň
Vůz: X1 Break, 1.8 8V LPG,r.v.1999

Re: Kontrola funkce klimatitace

Příspěvekod riggo » stř 4. lis 2009, 8:07

jen ma zkusenost-X1,1,9D, r.v.98-kdyz je 5stupnu nad nulou a mene, nedonutim klimu udelat vubec nic. Tedy ani neklapne elmag.spojka kompresoru, nejedou sahary, proste nic, jen sviti kontrolky klimy.Vse zacne fachat jak ma az od sesti nad nulou. Nevim, jestli to je normal nebo jen má anomalie, ale pokud normal, tak to za techto klimat.podminek nevyzkousi.
"....a takhle my tady žijem!" :-)
Uživatelský avatar
riggo
Profesionál
Profesionál
 
Příspěvky: 309
Registrován: úte 27. bře 2007, 10:37
Bydliště: Liberec
Vůz: Xsara I 1,9D 50kW, r.v.98,po 300tis.km se mnou minulost, ted Seat Toledo III, r.v.2006,1,9TDi 77kW

Re: Kontrola funkce klimatitace

Příspěvekod Marek » čtv 5. lis 2009, 21:58

Potom nechápu, proč je v návodu pokyn k zapnutí klimatizace alespoň 1x měsíčně i v zimě, aby se promazal kompresor.
Anomálie by mohla být v malém tlaku chladiva při nízké teplotě, kdy tlakový spínač nedovolí sepnutí kompresoru. Zkoušel jsi to u teplého motoru, kdy je kolem něj slušně horko?
Xsara Break 1.8 66kW LPG
Marek
Xsamarád
Xsamarád
 
Příspěvky: 822
Registrován: úte 25. říj 2005, 11:49
Bydliště: Plzeň
Vůz: X1 Break, 1.8 8V LPG,r.v.1999

Re: Kontrola funkce klimatizace

Příspěvekod šíma » sob 7. lis 2009, 15:34

Tak Xarinka už je od včerejška z bazaru doma, je ještě taková vyjukaná, ale postupně se začínáme sbližovat. Motor 1,9 TD se 169 000 najetými km šlape slušně, do pedálu brzdy je potřeba se trochu víc opřít, ale pak i brzdí včetně ABS, trochu tvrdší spojka (na firemním Berlingu je ještě tvrdší), sedadlo řidiče nelze výškově nastavit (resp. padá hned dolů - předpoklám jen meší mechanickou opravu), je prasklá jedna (?) žárovička v palubce (zkusím dle návodu z xsara.cz), ale co by kdo chtěl za 55 kilopeněz. Jen ta klima mě trápí, protože opravdu nedělá vůbec nic. Vzhledem k tomu, že kromě jiného i v návodu doporučují si pomáhat klimou při odmlžování skel, musí zákonitě, stejně jako u jiných aut, fungovat kdykoli po stisknutí tlačítka. Ale stejně se s Xsarinou chystám pro jistotu na prohlídku do servisu, tak se uvidí co řeknou.
Xsarinka Brejček 1,9 TD stříbrná. Montovaná v únoru 1999 a v dubnu stejného roku začala polykat kilometry v Italském Rimini. V roce 2009 zavlečena do ČR, kde se jí posléze ujal jeden dobrý člověk.
šíma
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 110
Registrován: pon 26. říj 2009, 19:53
Bydliště: Praha
Vůz: Xsarinka Brejček 1,9 TD montovaná 2/99

Re: Kontrola funkce klimatitace

Příspěvekod B@RT » sob 7. lis 2009, 15:43

ta sedačka se zde již řešila, sundáš sedák a utáhneš naboku dva šrouby (které ztratí matičky) a bude to šlapat. Jen pokud se v tom někdo před tebou vrtal budeš to mát složitější na pochopení.
Sbírka modelů Citroën
Uživatelský avatar
B@RT
Profesionál
Profesionál
 
Příspěvky: 681
Registrován: ned 8. dub 2007, 9:14
Bydliště: Lomnice n. Pop.
Vůz: Xsara 2,0 HDi 66Kw 2001, 2CV Kachna

Re: Kontrola funkce klimatizace

Příspěvekod šíma » sob 21. lis 2009, 21:13

Tak už jsem najezdil s Xsarinkou přes 300 Km a opravdu klima za žádných okolností nefunguje. Auto už jsem měl v servisu na celkové prohlídce, oleji apod., ale tam se jim do toho nechtělo prý ať to nechám na jaro. Tak se jenom chci zeptat, jestli můžu do té doby sám v amatérských podmínkách něco vyzkoušet či poštelovat, aby mi to líp utíkalo. Třeba to bude nějaká maličkost, upadlej drát etc...
Xsarinka Brejček 1,9 TD stříbrná. Montovaná v únoru 1999 a v dubnu stejného roku začala polykat kilometry v Italském Rimini. V roce 2009 zavlečena do ČR, kde se jí posléze ujal jeden dobrý člověk.
šíma
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 110
Registrován: pon 26. říj 2009, 19:53
Bydliště: Praha
Vůz: Xsarinka Brejček 1,9 TD montovaná 2/99

Re: Kontrola funkce klimatizace

Příspěvekod Kvido » stř 25. lis 2009, 17:49

Kompresor sepne když je venkovní teplota nad 17°C .Chce to odzkoušet ve vyhřívané garáži nebo až na jaře.
Hyundai i30 combi 1.4 T-GDI 2019
Uživatelský avatar
Kvido
Čestný člen
Čestný člen
 
Příspěvky: 1463
Registrován: úte 25. bře 2008, 19:19
Bydliště: Frýdek-Místek
Vůz: Hyundai i30 combi, 1.4 T-GDi,2019

Další

Zpět na Exterier & Interiér

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 30 návštevníků