Opět ručička tachometru-tentokrát trochu jinak

Moderátoři: Rope, baffy, viteon, Kleki, Cvrček

Opět ručička tachometru-tentokrát trochu jinak

Příspěvekod gynter » čtv 4. bře 2010, 3:02

Jelikož jsem nově registrovaný(ikdyž to tu pročítám už pěkně dlouho)nejdříve vás všechny zdravím!A teď k věci-Nedovolil bych si svoji leností a nechutí hledat v dřívějších příspěvcích vás okrádat o čas ale ikdyž jsem pročetl snad vše,nepodařilo se mi můj problém vyřešit.Takže můj problém je-po kolapsu baterky se mi zbláznila ručička rychloměru.Při zapnutém klíčku ukazuje i v klidu něco málo pod 40km.Není přetočená na doraz jak je tu několikrát popisováno,za jízdy ukazuje(bez kmitání apod.)ale pořád o těch 40 víc.Zkoušel jsem znovu odpojit baterku při zapnutém klíčku-nic.Pak tu někdo psal,že odpojil mínus pol,já plus,tak jsem honem zkusil i to mínus-taky nic.Zkoušel jsem jí i vrátit magnetem jak taky někdo radil-opět nic.Odpojoval jsem tu baterku už mockrát,při vypnutém zapalování,při zapnutém,pak kombinovaně(při odpojení zapnuto,při připojení vypnuto a opačně)ale prostě nic nezabírá.Všiml jsem si,že když zastavím a vypnu klíček,ručička spadne na nulu ale pokud nedřív otevřu dveře a tím pádem svítí kontrolka dveří a pak teprve vypnu zapalování,zůstane na těch 40 a spadne až po zavření dveří(zhasnutí kontrolky).Prostě přístrojovka musí být uplně bez napětí.Poradí někdo s podobnou zkušeností?Ono to sice jede i takhle ale už mě to fakt docela irituje(znám i přesnější výrazy ale jakožto nováček se musím vyjadřovat slušně :lol: )Díky předem všem!
gynter
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Příspěvky: 10
Registrován: úte 2. bře 2010, 23:45
Bydliště: Jihlava
Vůz: Citroen Xsara 1400,benzín,1997

Re: Opět ručička tachometru-tentokrát trochu jinak

Příspěvekod jandy » čtv 4. bře 2010, 19:10

Uživatelský avatar
jandy
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 427
Registrován: čtv 13. lis 2008, 20:31
Bydliště: Týn nad Vltavou ale vetšinu času se pohybuji v Hrotovicích
Vůz: Peugeot 407SW, 2.0HDi 100 kW; Citroen Xsara kombi, 2,0 HDi, 1999 (u Minimaxe)

Re: Opět ručička tachometru-tentokrát trochu jinak

Příspěvekod gynter » pát 5. bře 2010, 23:31

Díky ale tohle už jsem taky četl a právě že mi připadá,že ta moje závada je trochu jiná.Přece kdyby ta ručička byla jen posunutá na osce v důsledku nárazu na doraz v poloze max.rychlosti,musela by potom zůstávat na těch 40 km i po vypnutí klíčku-Oska se vrátí do polohy 0 ale ručička je o pár stupňů posunutá,tudíž ukazuje 40-to by mi přišlo logický.Ale jak to že pak spadne až na nulu?To by se ta oska po vypnutí zapalování musela pootočit ještě o kus do polohy nějakých "mínus 40".To mi přijde divný.Opravdu se mi nechce pouštět do demontáže přistrojovky.Doufal jsem,že existuje nějaký postup(to znovuodpojení baterky apod)jak to vrátit do původního stavu :(
gynter
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Příspěvky: 10
Registrován: úte 2. bře 2010, 23:45
Bydliště: Jihlava
Vůz: Citroen Xsara 1400,benzín,1997

Re: Opět ručička tachometru-tentokrát trochu jinak

Příspěvekod jandy » ned 7. bře 2010, 13:04

Nevim, podle me je to ten samej pripad, na nulu to po vypnuti klicku spadne, protoze se vypne proud. normalne to na -40 nespadne z toho duvodu, ze je tam zarazka. Snad poradi jeste nekdo jinej.........
Uživatelský avatar
jandy
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 427
Registrován: čtv 13. lis 2008, 20:31
Bydliště: Týn nad Vltavou ale vetšinu času se pohybuji v Hrotovicích
Vůz: Peugeot 407SW, 2.0HDi 100 kW; Citroen Xsara kombi, 2,0 HDi, 1999 (u Minimaxe)

Re: Opět ručička tachometru-tentokrát trochu jinak

Příspěvekod riggo » ned 7. bře 2010, 15:28

neda mi to, abych se nepripojil i ja s podobnou anomalii. Odesel mi asi pred 14dny alternator, naprosto bez varovani, vecer normalka, rano uz po nastartovani nezhasla kontrolka. Jelikoz mam klasiku naftaka XUD, tzn.jede i temer bez proudu, jezdil jsem takto cely den, tzn.jen na akumulator. Dojel jsem dom, zastavil motor, za 15min.jsem chtel jet do servisu, pokus o nastartovani a....smrt, baterka uz to nenatocila.Krom toho se zamozrejme tez "probehla" po ciferniku rucka tachometru. Po oprave altiku a dobiti baterky vsak ukazovala raficka o 30km/h vic. Az tak me to nedrazdilo, na mestskych radarech jsem si upresnil, o kolik ze to ukazuje vic a v podstate se s tim smiril do doby, nez bude solidni pocasi a opravim to. A ted prijde to ALE, spechal jsem jednu Prahu, drzel jsem Xsarku pod krkem, navigace mi ukazovala 155km/h, na tachu bylo neco malo pres 180km/h,najednou raficka poskocila az nadoraz koncove polohy a vratila se na spravne misto!!!!! Tzn. ze od te chvile mi ukazuje spravne, ale uplne presne! Pred touhle prihodou mi ukazovala, asi jako vsem autum o 5-7km/h vic, nez skutecne podleradarů jela! Takze mozna vyzkouset i tuto"opravu", da-li se to tak nazvat.
"....a takhle my tady žijem!" :-)
Uživatelský avatar
riggo
Profesionál
Profesionál
 
Příspěvky: 309
Registrován: úte 27. bře 2007, 10:37
Bydliště: Liberec
Vůz: Xsara I 1,9D 50kW, r.v.98,po 300tis.km se mnou minulost, ted Seat Toledo III, r.v.2006,1,9TDi 77kW


Zpět na Exterier & Interiér

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 50 návštevníků