nezávislé kúrenie - nezávislé topení

Moderátoři: Rope, baffy, viteon, Kleki, Cvrček

Re: nezávislé kúrenie - nezávislé topení

Příspěvekod baffy » pát 3. úno 2012, 22:41

Neviem ako si dospel k čiarkam:
Posledná návšteva:29 Jan 2012, 17:44
Minulosť: Citroen sára 1.6 16V r.v.2001
Minulosť: Karol 407 2.0 HDI 100kW r.v.2008
Prítomnosť: Peugeot 508 Hybrid 4x4 2.0 HDI 120kW r.v.2015
Uživatelský avatar
baffy
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 5184
Registrován: sob 6. led 2007, 20:31
Bydliště: SR - Levice
Vůz: Peugeot 508 Hybrid 4x4 2.0HDi 06/2015

Re: nezávislé kúrenie - nezávislé topení

Příspěvekod Cvrček » pát 3. úno 2012, 22:58

Možná to bude tím,že jako moderátor vidíš více.
Když se já podívám na profil a poslední návštěvu,tak vidím jen čárku.
Nyní: Xsara Picasso 2,0 HDi r.v.2001 stříbrný tahoun. A bohužel věčná špindíra na podložkách s polepenou prdelkou. Těžko nás přehlídnete ;)
Dříve: Xsara Break 1,9TD r.v.1998
Uživatelský avatar
Cvrček
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 4553
Registrován: čtv 7. čer 2007, 10:33
Bydliště: Frýdlant v Čechách
Vůz: Xsara Picasso 2.0 HDi , r.v.2001

Re: nezávislé kúrenie - nezávislé topení

Příspěvekod viteon » pát 3. úno 2012, 23:05

ano, je tu jako skrytý (právě teď), odmítl přispívat tak aby byl užitečný - vyzval jsem ho aby se rozhodl: nemazal příspěvky prospěšné všem, nebo raději nepřispíval vůbec
Uživatelský avatar
viteon
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 3765
Registrován: pát 15. črc 2005, 8:46
Bydliště: BRNO, 209km od Dolní Lutyně
Vůz: (A-C4 1,6ka) + (V-C-HR 1,2ka)

Re: nezávislé kúrenie - nezávislé topení

Příspěvekod empík » pát 3. úno 2012, 23:20

Nevyhýbam sa odpovedi. Odpoveď som zaslal cez SZ Viteonovi ešte v januári a myslel som si, že sa to dostane aj k tebe. Pod týmto textom pripájam kompletné neupravené vyjadrenie, ktoré som zaslal Viteonovi.

text SZ:
Ahoj,
k zmazaniu príspevkov som sa rozhodol po niekoľkonásobnom zmazaní mojich príspevkov. Tento rok sa mi už viackrát stalo, že keď som sa prihlásil na fórum, tak som tam svoj príspevok už nenašiel. Myslím si, že keď sa aj niekto rozhodne zmazať , alebo presunúť môj príspevok, tak by to mal oznámiť mne alebo zanechať poznámku. Toto sa však stalo len raz, keď mi Baffy poslal SZ, že mi nechtiac zmazal príspevok, aby som ho napísal znova. (Tak by sa to malo robiť podľa mňa)
Zmazal som viacej mojich príspevkov na protest proti takémuto jednaniu. Tiež si myslím, že odkaz na druhé fórum je úplne v poriadku, pretože za obsah tohto fóra nesie zodpovednosť jeho zakladateľ a nie Citroen Xsara. V svojich príspevkoch som sa snažil pomáhať druhým a ak sa niekto obráti na mňa s prosbou o pomoc rád mu pomôžem.
ps:píšem to cez SZ pretože s nezávislým kúrením to nemá nič spoločného.
Ahoj Empík

koniec SZ

PS.Aby to bolo aj o kúrení. Pripájam odkaz na dokument v PDF z ktorého som hodne čerpal pri prerábke kúrenia na nezávislé:
http://77.247.224.52/bufik.pdf
Som rád, že ste radi, že som rád...
Uživatelský avatar
empík
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 1719
Registrován: čtv 14. dub 2011, 11:23
Bydliště: Revúca, SR
Vůz: Citroen Xsara Break 2.0 HDI - 80kW r.2001

Re: nezávislé kúrenie - nezávislé topení

Příspěvekod viteon » pát 3. úno 2012, 23:24

příspěvky k věci a v souladu s pravidly se nemažou, ale to jsem napsal.
Uživatelský avatar
viteon
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 3765
Registrován: pát 15. črc 2005, 8:46
Bydliště: BRNO, 209km od Dolní Lutyně
Vůz: (A-C4 1,6ka) + (V-C-HR 1,2ka)

Re: nezávislé kúrenie - nezávislé topení

Příspěvekod Cvrček » pát 3. úno 2012, 23:33

Tak pokud to celé bylo kuli tomuto,tak v tom případě jsem si ti "na kuří oko" šlápl i já. Co si pamatuju,tak jednou jsem ti zeditoval jeden odkazový příspěvek,který nebyl zrovna v pořádku s pravidly,ale to jsi si pak mohl dočíst.
A je pravda,že zelení často drží hranice skrátka,ale reagovat na to až takto? To je docela dost ostré.
A co se týče,jestli jsi si s někým něco psal přes SZ,tak se nediv,že se to nedostane dál. Soukromé zprávy,jsou prostě soukromé zprávy mezi vámi dvěma.
Nyní: Xsara Picasso 2,0 HDi r.v.2001 stříbrný tahoun. A bohužel věčná špindíra na podložkách s polepenou prdelkou. Těžko nás přehlídnete ;)
Dříve: Xsara Break 1,9TD r.v.1998
Uživatelský avatar
Cvrček
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 4553
Registrován: čtv 7. čer 2007, 10:33
Bydliště: Frýdlant v Čechách
Vůz: Xsara Picasso 2.0 HDi , r.v.2001

Re: nezávislé kúrenie - nezávislé topení

Příspěvekod e-certik » ned 12. úno 2012, 11:12

Taky se chystám zabudovat do meho picassa 2.0HDi webasto. uz ho mam doma, v utery pujde do auta :-)
Jen bych se chtěl zeptat zkušenějších na dvě věci:
1. jak řešíte přívod paliva? Původně jsem to chtěl napojit na vratné potrubí do nádrže, ale tam je jak se zdá zpětná klapka, protože když do něho fouknu, tak slyším bublinky, ale při nasati slyším slabe cvaknuti a nejde nic nasat.
2. byl by někdo kdo má origo webasto poslat mi VIN, nebo alespon objednaci cisla hadic od termostatu k webastu a od webasta k topeni?

Zbytek uz mam vyresenej. Sice me mrzi, ze nejde mit aktivni panylek klimatizace bez komunikace s BSI, ale aspon jsem napojil motor ventilátoru s jednoduchým rizenim otacek přes ten vestavenej regulator, takze foukat bude i tak :-)
e-certik
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Příspěvky: 35
Registrován: čtv 2. úno 2012, 22:27
Bydliště: Tišnov
Vůz: Xsara Picasso 2,0HDI 2001

Re: nezávislé kúrenie - nezávislé topení

Příspěvekod e-certik » úte 14. úno 2012, 22:50

Tak webasto už mi topí :-) huráááá. Zabralo to celej den, ale plán je splněn. Před odjezdem na hory mám nezávislé topení. :mudr: :chrum: :driv:
e-certik
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Příspěvky: 35
Registrován: čtv 2. úno 2012, 22:27
Bydliště: Tišnov
Vůz: Xsara Picasso 2,0HDI 2001

Re: nezávislé kúrenie - nezávislé topení

Příspěvekod Jendadasov » pon 20. úno 2012, 12:09

Pánové prosím o pomoc ! Mám Na Xsarušce benzínový bufík B5W. Chtěl bych poprosit o radu, toto je moje druhá zima s bufíkem a mám problém: začala se mi pálit pojistka od žhavení - vyndal jsem svíčku a ta byla úplně zapečená jakousi černou hmotou, která ji kompletně vyzkratovala. Řekl jsem si, že kdo ví jak stará svíčka je, po dlouhém hledání na internetu se mi povedlo sehnat novou ( podotýkám originální ) za 500Kč i s poštovným. Po namontování bufík jel naprosto skvěle asi měsíc. Pak nastal opět stejný problém, nová svíčka ze strany přívodu paliva totálně zapečená - po vyčistění se mi žhavicí drát rozpadl, takže KO.

Moje otázka zní, čím to může být ? Mezi tím jsem tankoval na spoustě benzinek a spoustu nádrží, takže si myslím, že sračky v palivu by to být nemusely. Napadlo mě, že by to mohlo být spatným poměrem paliva a vzduchu, ale bufík nesmrdí, nekouří a když jede, tak jede jak má. Jsem z toho docela nešťastný, přece nebudu kupovat na zimu 5 žhaviček :-(

e2.jpg
Strana přívodu paliva
e2.jpg (106.97 KiB) Zobrazeno 9398 krát


e1.jpg
Odvrácená strana
e1.jpg (97.05 KiB) Zobrazeno 9398 krát
Xsara II r.v.2003, 1.6 16V Stříbrný kombi, skoro 300 tisíc km, 4x airbag, palubní PC,4x elektrická okna, dálkový centrál,Pioneer autorádio s funkčním origo ovládáním pod volantem, 8x repro + SUB
Uživatelský avatar
Jendadasov
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Příspěvky: 25
Registrován: pon 16. úno 2009, 21:29
Bydliště: Třebíč
Vůz: Xsara break 1.6 16V 2003

Re: nezávislé kúrenie - nezávislé topení

Příspěvekod vena garážmistr » pon 20. úno 2012, 13:44

myslím že jsi si odpověděl sám asi by to chtělo vzít někam k "bufíkáři" aby ho seřídil, máme v práci sice v busech naftové bufiky ale je strašně znát pokud se trochu rozhodí ty hodnoty poměr vzduchu a paliva ale i pokud začne trochu haprovat větrák může se třeba po vypnutí spalovací komora špatně odvětrat zustanou tam splodiny který se můžou na tu žhavicí část napékat a pak to takhle dopadá.
jezdím : Peugeot 807 2.0 Hdi 100 kw šestifofr, FAP OFF , automatický bufík, xenonové světlomety, denní LED, oranžové LED strobo ,grafický couvací asistent, HF Parrot, DVD přehrávač, sedmi sedačka

Obrázek
jezdil jsem :Berlingo 2.0 Hdi (Sir Tá-Burák)
Uživatelský avatar
vena garážmistr
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 2232
Registrován: ned 17. led 2010, 13:57
Bydliště: okr.praha-východ
Vůz: Peugeot 807 2.0 Hdi 100 kw.

Re: nezávislé kúrenie - nezávislé topení

Příspěvekod empík » pon 20. úno 2012, 20:20

Na naftovom bufíku sa zvykne zanášať sviečka od krátkej doby zopnutia - tj.bufík sa ani nerozbehne na plný výkon a už sa vypína motor. Možno to robí aj na benzíne. Ešte by som pre istotu predradil malý prietokový filter k bufíku, pretože toho bordelu je tam na mesiac prevádzky dosť veľa.
Som rád, že ste radi, že som rád...
Uživatelský avatar
empík
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 1719
Registrován: čtv 14. dub 2011, 11:23
Bydliště: Revúca, SR
Vůz: Citroen Xsara Break 2.0 HDI - 80kW r.2001

Re: nezávislé kúrenie - nezávislé topení

Příspěvekod empík » stř 10. říj 2012, 12:11

Dokončil som konečne prestavbu bufíka na nezávislé kúrenie (NK). Trvalo to vyše roka, hlavne z dôvodu zháňania vhodného čerpadla pre NK. Nepodarilo sa mi ho zohnať ani na šrotoviskách a ani na bazároch. Kúpil som ho v E shope za 83 éčiek. Je to najdrahšia súčiastka prestavby. Keďže čerpadlo beží len pri zapnutí bufíka obával som sa o prietok chl. kvapaliny pri vypnutom čerpadle. S originál Bosch čerpadlom je však prietok dobrý aj pri vypnutom čerpadle, keď je naštartovaný motor.
Prestavba nie je zložitá, keď už človek vie kde je čo umiestnené.V prvom kroku je potrebné priviesť +12V na dve červené kábliky na bufíku. Týmto som dosiahol zapínanie bufíka kedy chcem ja. K úplnej nezávislosti je potrebné zapojiť do okruhu kúrenia vodné elektrické čerpadlo Bosch aby udržiaval prietok vody aj bez naštartovaného motora. Bez tohto čerpadla sa bufík zapne, ale po chvíli sa vypne pretože sa prehreje. Čerpadlo som zapojil sériovo do okruhu kúrenia pod termostatom a prichytil som ho o prevodovku. Tu bolo hlavným cielom čo najmenšie zásahy do chladiaceho okruhu. Napájané je z vypínača NK a beží len keď je NK aktivované. V tomto bode je už NK úplne nezávislé a dá sa vypínať a zapínať vypínačom. Ako čerešničku na torte som použil dialkové ovládanie(DO) od Flajzara 433Mhz za 700kč. DO by malo mať dosah asi 60 metrov, čo však nemá ani zďaleka. Tu som strávil hodne času laborovaním s anténami a zvyšovaním výkonu vysielača DO(klúčenky). Nakoniec sa to podarilo a tak teraz dokážem zapínať NK z okna bytu na 3 poschodí. Prijímač DO premostí vypínač NK a týmto aktivuje bufík. Veľa času som strávil aj signalizáciou zapnutia a vypnutia NK. Nakoniec som to vyriešil tak, že zapnutie je signalizované bliknutím pravých smeroviek a vypnutie bliknutím ľavých smeroviek. Prijímač DO som umiestnil nad prístrojovú dosku. Je zapojený cez svorkovničku a vcelku ľahko sa dá k nemu dostať po demontovaní ľavého výduchu kúrenia. Prepínač režimov kúrenia (vypínač) som umiestnil pri regulácii výšky osvetlenia a má 3 polohy. 1 poloha (režim DO) je v pohotovostnom režime, čiže ovláda sa dvojtlačítkovou klúčenkou DO. Signalizované je to červenou LED diódou. 2 polohy je vypnuté NK. Bez signalizácie je to režim na leto. 3 poloha (ručný režim) je zapnutie(aktivácia) bufíka prepnutím do tejto polohy. Signalizované je to zelenou LED diódou. Kabinkový ventilátor sa pri zapnutí NK nezapína a to z dôvodu šetrenia baterky. Bolo by možné zapínať ho cez PWM regulátor, ktorým sa nastavia otáčky ventilátora, čo som si aj odskúšal, ale nepoužil som to. Na šetrenie batérie bol kladený veľký dôraz a preto som aj použil zvláštnu LED diódu s odberom len 0,6mA. Prijímač DO má odber do 10mA. Mojim hlavným cielom pri prerábke bufíka na NK bolo predohriať motor a chrániť ho pred veľmi studenými štartmi počas tuhých zím. Týmto sa podstatne zvýši životnosť motora. Bez kab. ventilátora prichádzam o možnosť prísť do auta už s roztopeným čelným sklom, ale motor už bude prehriaty a kúrenie začne fungovať okamžite.
Do samotného bufíka som nezasiahoval, len som urobil údržbu. Bufík sám o sebe je dostatočne inteligentný stroj, ktorý si riadi celý svoj chod a po dosiahnutí teploty uberie výkon a keď dosiahne asi 80 st tak sa sám aj vypne. Naopak pri poklese teploty sa sám zapne. Samozrejme prepínač musí byť v polohe 1 alebo 3. Dnes ráno bolo u nás asi 2 st. a bufík po dosiahnutí max. výkonu bežal asi 5 minút a potom si ubral výkon. Prevádzku NK preverí len zima, takže po určitom čase uverejním ako veľmi som spokojný s prerábkou bufíka na NK. :jup: :jup: :jup:
Som rád, že ste radi, že som rád...
Uživatelský avatar
empík
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 1719
Registrován: čtv 14. dub 2011, 11:23
Bydliště: Revúca, SR
Vůz: Citroen Xsara Break 2.0 HDI - 80kW r.2001

Re: nezávislé kúrenie - nezávislé topení

Příspěvekod betom » stř 10. říj 2012, 17:20

Přeji Ti, aby bufík fungoval bez problémů. Pěkně sis máknul. Gratuluji. :jup:
Uživatelský avatar
betom
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 1140
Registrován: sob 3. pro 2011, 10:42
Bydliště: Opava - Kateřinky
Vůz: Citroën Xsara Picasso, 1,6HDi s FAP, 80kW, r.v.2005

Re: nezávislé kúrenie - nezávislé topení

Příspěvekod Axel » stř 10. říj 2012, 19:20

Nojo, zda sa ze to mas vybavene luxusne.
V novom auticku mame bufik z vyroby, ale zoznamovat sa budeme az v zime, ako vlastne funguje. O nezavislom kureni tak tajne snivam tiez, ale sam na to zrucnostami nestacim a cvakat sa mi to v plnej sume nechce :-D
Co ma vsak zaujalo uz teraz je, ze sa bufik zopne, ak nedochladim motor/turbo a po jazde hned vypnem motor.
Cestami aj necestami @ Obrázek
Necestami aj cestami so Skautom pod zadkom @ Obrázek
Axel
Profesionál
Profesionál
 
Příspěvky: 520
Registrován: úte 16. úno 2010, 14:18
Bydliště: Slovensko, Kosice
Vůz: Xsara Picasso Spec 1.6 benzin 70kW rok 2005 + EX Xsara Picasso Exclusive 2.0 HDi 66kW rok 2002

Re: nezávislé kúrenie - nezávislé topení

Příspěvekod empík » stř 10. říj 2012, 21:41

to Betom:
Ďakujem pekne :D
Som rád, že ste radi, že som rád...
Uživatelský avatar
empík
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 1719
Registrován: čtv 14. dub 2011, 11:23
Bydliště: Revúca, SR
Vůz: Citroen Xsara Break 2.0 HDI - 80kW r.2001

PředchozíDalší

Zpět na Cokoliv se nikam nevešlo

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 46 návštevníků