nezávislé kúrenie - nezávislé topení

Moderátoři: Rope, baffy, viteon, Kleki, Cvrček

Re: nezávislé kúrenie - nezávislé topení

Příspěvekod empík » úte 6. lis 2012, 22:23

Zatial ešte nebolo veľa príležitostí na lepšie odskúšanie nezávislého kúrenia, ale veľmi zaujímavé sú reakcie ľudí na hučiace kúrenie bez vodiča. Od zvedavého obchádzania okolo auta až po útek do "bezpečia". NK vždy zaplo a zatiaľ s ním nebol najmenší problém. Akurát zvažujem nejakú viditeľnú nízkopríkonovú formu indikácie(kontrolka) behu kúrenia, pretože aj keď ho vypnem vždy je u mňa určitá neistota či sa to naozaj vyplo. :D
Teraz je také obdobie, keď prídavné kúrenie zapne aj keď si to majitel ešte nežiada. Keď som ja mal tento problém tak som to riešil najprv vybratím zeleného relátka čo je pri Breaku pred motorovou poistkovou skrinkou a neskôr zablokovaním(odizolovaním) kontaktu relátka. Odblokoval som to až pri vätších zimách keď už bolo zapnutie príd. kúrenia potrebné. Na VW fóre to riešili pridaním prídavného 3 polohového prepínača, kde 1 poloha bolo ručné zapnutie, 2 poloha vypnuté a 3 poloha pôvodná automatika. S menšou obmenou je toto možné urobiť aj na Xsare. :D
Som rád, že ste radi, že som rád...
Uživatelský avatar
empík
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 1719
Registrován: čtv 14. dub 2011, 11:23
Bydliště: Revúca, SR
Vůz: Citroen Xsara Break 2.0 HDI - 80kW r.2001

Re: nezávislé kúrenie - nezávislé topení

Příspěvekod empík » pát 7. pro 2012, 13:55

Aj po nedávnej rozprave o predhrievaní auta na 230V som bol zvedavý, za aký dlhý čas sa zohreje kvapalina v aute pomocou bufíka o výkone 5kW. Teplomer v aute ukazoval -7 st. Aby som mal presnejší údaj o teplote tak som použil Lexiu a so stopkami meral čas. Z teploty vody -6,1st čo ukazovala dia pred zapnutím bufíka za 18 a pol minuty stúpla teplota na 71 st. Tu klesol výkon bufíka na nižší výkon a o ďalšie štyri minúty sa vypol pri teplote 70,6st. Na presnejšie meranie by som potreboval teplomer v okruhu kúrenia a nie v hlave motora, ale pre určitú predstavu a poznanie s akým predstihom pred odchodom mám zapnúť bufík to stačí.
PS:Akumulátor po úplnom vybití a následnom dlhšom dobíjaní je zatiaľ v pohode. :D
Som rád, že ste radi, že som rád...
Uživatelský avatar
empík
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 1719
Registrován: čtv 14. dub 2011, 11:23
Bydliště: Revúca, SR
Vůz: Citroen Xsara Break 2.0 HDI - 80kW r.2001

Re: nezávislé kúrenie - nezávislé topení

Příspěvekod empík » úte 29. led 2013, 20:05

Po zlyhaní kúrenia po Vianociach a zaobstaraní teplej garáže som demontoval bufík z vozidla a tentokrát ho podrobujem dôkladnej prehliadke. Bufík je vcelku jednoduché zariadenie a najväčší problém je uvoľňovanie skrutiek, ktoré nielen ,že sú zapečené od tepla, ale ich aj dobre drží tmel proti uvolňovaniu skrutiek. Niekoľko skrutiek som musel odvŕtať a musím narezať nové závity. Druhou nevábnou prácou je dokonalé očistenie toho bordelu čo tam je. Bufík som rozobral kompletne a aj sa mi to oplatilo. Sitko žhaviča je už nepoužitelné, na 2 miestach prepálené a upchaté spalinami. Motorček vyzerá byť v pohode. Uhlíky sú dostatočne dlhé a aj ložiská vyzerajú dobre, tak som ich len kúsok primazal a motorček poskladal. Na bloku telesa bufíka sú 2ks tepelné snímače prehriatia a tam som zistil, že držiak čo pridržiava snímače v bloku bufíka porušil izoláciu vodičov k jednému snímaču prehriatia a mohol spôsobovať skrat tohto snímača. Takže ešte potrebujem dokončiť očistenie, narezať závity a počkať na sadu tesnenia a sitko s krúžkami čo musím vymeniť. :D
PS:Máte niekto tip na osvedčenú barvu čo dobre znáša teploty tak do 600 st.
Přílohy
snímač prehriatia  - poškodená izolácia.jpg
snímač prehriatia - poškodená izolácia.jpg (20.12 KiB) Zobrazeno 10349 krát
Som rád, že ste radi, že som rád...
Uživatelský avatar
empík
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 1719
Registrován: čtv 14. dub 2011, 11:23
Bydliště: Revúca, SR
Vůz: Citroen Xsara Break 2.0 HDI - 80kW r.2001

Re: nezávislé kúrenie - nezávislé topení

Příspěvekod betom » úte 29. led 2013, 20:57

Snad by vydržela silikonová stříbřenka na kamna. Dostane se i černá silikonová barva na kamna a kouřové roury, ta mi vydržela i rozpálení kouřovodu do višňové barvy. 8)
Uživatelský avatar
betom
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 1140
Registrován: sob 3. pro 2011, 10:42
Bydliště: Opava - Kateřinky
Vůz: Citroën Xsara Picasso, 1,6HDi s FAP, 80kW, r.v.2005

Re: nezávislé kúrenie - nezávislé topení

Příspěvekod frenki » sob 2. úno 2013, 18:56

Tak jsem to tady v rychlosti pročetl a je tu zřejmě víc způsobů.Můj problém je popsán níže...Nejsem ovšem zrovna zručný přes elektrické části auta a ani nemám kde přestavbu provádět,chci zjistit jestli někdo neví kdo-nebo kde by mi to mohli udělat(Ostrava a okolí).Já mám zájem POUZE tento přihřívač manuálně spustitaž při nastartování vozu(aby se vlastně choval stejně,jako obvykle,jenom abych ho ale sepnul já,když se tomu PC(nebo co to řídí) nechce.Jinak do toho nechci jinak zasahovat. Díky... :jup: (Jinak pracuje bufík v pohodě)

Zdravím,mám Xsara Picasso 2.0 Hdi exclusive 2003- s nezávislým topením .Už 2x jsem byl toto topení v Citroen servise ,,probouzet" k činnosti a cca po 3.letech činnosti opět,,usnul" a nechce se mi v servise dávat zase 1000,-Kč za toto opětovné oživení. Nevíte jestli není možnost to nějak předělat
na manuální vypínač dovnitř vozu a zapnout to vždy v případě potřeby a né spoléhat na to,jestli to počítač zapne kdy se mu chce?Nebyli mi schopní říct příčinu,proč to po 2-3 letech přestane fungovat.Je to skvělý pomocník a ,,šetřič" motoru -hlavně v těch mrazech. Díky za radu
Frenki
frenki
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Příspěvky: 13
Registrován: sob 3. lis 2012, 19:31
Bydliště: Ostrava
Vůz: XSARA PICASSO EXCLUSIVE 2.0 Hdi 2003

Re: nezávislé kúrenie - nezávislé topení

Příspěvekod empík » sob 2. úno 2013, 19:10

Ovládanie bufíka riadi RJ motora, ktorá zopne relátko ovládania bufíka. Aby si to vedel zapínať ručne je potrebné len vybrať relátko, a na dráty kde boli zapojené spínacie kontakty relátka pripojiť vypínač. U mňa to je zelené relátko pred akumulátorom, ale ja mám Breaka a na Picase to bude asi inde. :D
http://www.xsara.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=55&t=8839&p=123537#p123537
foto relátka pre predstavu
Som rád, že ste radi, že som rád...
Uživatelský avatar
empík
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 1719
Registrován: čtv 14. dub 2011, 11:23
Bydliště: Revúca, SR
Vůz: Citroen Xsara Break 2.0 HDI - 80kW r.2001

Re: nezávislé kúrenie - nezávislé topení

Příspěvekod empík » pát 8. úno 2013, 13:30

Skompletoval som bufík a tak už len čaká na montáž do auta. Na natretie som nakoniec použil Alkyton. Ešte som zaizoloval všetky koncovky pretože pri výrobe akosi na to zabudli. Kábliky dosť chutia zvieratkám. A ja som mal na dvoch káblikoch poškodenú izoláciu. Tak snáď to bude OK. :D
Přílohy
Bufík po GO.jpg
Bufík po GO.jpg (27.02 KiB) Zobrazeno 10285 krát
Som rád, že ste radi, že som rád...
Uživatelský avatar
empík
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 1719
Registrován: čtv 14. dub 2011, 11:23
Bydliště: Revúca, SR
Vůz: Citroen Xsara Break 2.0 HDI - 80kW r.2001

Re: nezávislé kúrenie - nezávislé topení

Příspěvekod empík » ned 17. úno 2013, 22:19

Takže všetko je trochu inak. Asi sa mi zablokovala riadiaca jednotka, pretože pri montáži sa bufík správa ako mŕtvy chrobák. Ešte, že ma napadlo pred záverečnou montážou ho odskúšať, takže to nebolo až tak veľa práce. Mám podozrenie na zablokovanie riad. jednotky bufíka, ktorá po 10 neúspešnom pokuse o štart bufíka zablokuje RJ. Spojazdniť sa to dá vymazaním chýb z jednotky bufíka. A tu je môj problém. Od začiatku ako so kúpil Lexiu mi odmieta komunikovať s bufíkom. Chcem sa preto spýtať, či niekomu z Vás kto má Lexiu 3 a bufík tieto spolu komunikujú? Zlyhal aj ELM327, ktorý som si požičal, tak som si vyrobil interface pre K-line (VAG program) na ktorej komunikuje bufík s RJ. Chýba mi však ešte zopár súčiastok. :)
Som rád, že ste radi, že som rád...
Uživatelský avatar
empík
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 1719
Registrován: čtv 14. dub 2011, 11:23
Bydliště: Revúca, SR
Vůz: Citroen Xsara Break 2.0 HDI - 80kW r.2001

Re: nezávislé kúrenie - nezávislé topení

Příspěvekod vena garážmistr » pon 18. úno 2013, 9:39

Na lexii musí jít bufík v pohodě. Sám sem rozebíhal asi tři bufiky. Když tak to zkus jako pažouta.
jezdím : Peugeot 807 2.0 Hdi 100 kw šestifofr, FAP OFF , automatický bufík, xenonové světlomety, denní LED, oranžové LED strobo ,grafický couvací asistent, HF Parrot, DVD přehrávač, sedmi sedačka

Obrázek
jezdil jsem :Berlingo 2.0 Hdi (Sir Tá-Burák)
Uživatelský avatar
vena garážmistr
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 2232
Registrován: ned 17. led 2010, 13:57
Bydliště: okr.praha-východ
Vůz: Peugeot 807 2.0 Hdi 100 kw.

Re: nezávislé kúrenie - nezávislé topení

Příspěvekod empík » pon 18. úno 2013, 10:41

Tak tohto som sa obával. :( Bez pichnutia na auto mi dia ponúkne aj prídavné kúrenie, ale po napichnutí zmizne z ponuky. Takže to vypadá, že umrela RJ bufíka, čo nie je síce nič zvláštneho akurát, že je to najdrahšia vec na bufíku. Každopádne už je vykuchaná, takže sa ešte trochu s ňou pohrám. :lol:
Som rád, že ste radi, že som rád...
Uživatelský avatar
empík
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 1719
Registrován: čtv 14. dub 2011, 11:23
Bydliště: Revúca, SR
Vůz: Citroen Xsara Break 2.0 HDI - 80kW r.2001

Re: nezávislé kúrenie - nezávislé topení

Příspěvekod empík » stř 20. úno 2013, 14:19

Hurá... :lol: Ožila mi riadiaca jednotka ku bufíku. Vyzerá to, že tam bolo pár studených spojov. Pomocou redukcie ku starým autám, čo som kúpil s Lexiou som sa dokázal spojiť s dia a teraz prvýkrát dokážem testovať bufíka pomocou dia. Ešte lepšie na tom je, že to môžem robiť aj na stole v teplúčku - mimo auta. :D Ešte potrebujem zohnať nejakú kvalitnú zalievaciu hmotu aby som vedel znova zaliať RJ a potom by už bufík mohol ísť aj do auta, aby slúžil na to na čo je určený. :jup: :jup: :jup:
Som rád, že ste radi, že som rád...
Uživatelský avatar
empík
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 1719
Registrován: čtv 14. dub 2011, 11:23
Bydliště: Revúca, SR
Vůz: Citroen Xsara Break 2.0 HDI - 80kW r.2001

Re: nezávislé kúrenie - nezávislé topení

Příspěvekod empík » ned 3. bře 2013, 14:41

Včera som namontoval bufík do auta. Je to síce s krížikom po funuse, ale čo už skôr sa nedalo. :lol: Pri skúške bufík zapol a s veľkým dymom po krátkom čase vypol. Toto urobil 2x. Nechal som ho na pokoji a dnes som ešte dolial vodu do systému a po tomto už bufík pracoval normálne akurát s veľkým dymením.Takže príčinou včerajšieho nezdaru bola zavzdušnená chladiaca sústava. Pokúsil som sa bufík aj diagnostikovať, že na akú teplotu sa dostane, ale som sa zase nevedel spojiť s bufíkom. Po predchádzajúcom úspešnom spojení s dia mi bolo jasné, že RJ bufíka sa "bije" s niektorou inou RJ. Takže zase pomocou redukcie som napojil dia len na K-linku a takto som sa dokázal spojiť s ECU aj bufíkom. Namerané hodnoty boli v norme (teplota plameňa 360st naplno a 260st na úsporný režim) a dymivosť sa postupne zmenšuje ako sa bufík aj s výfukom vypaluje. Takže teraz ho využijem už iba niektoré rána keď nebudem musieť škrabať okná. :driv:
Som rád, že ste radi, že som rád...
Uživatelský avatar
empík
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 1719
Registrován: čtv 14. dub 2011, 11:23
Bydliště: Revúca, SR
Vůz: Citroen Xsara Break 2.0 HDI - 80kW r.2001

Re: nezávislé kúrenie - nezávislé topení

Příspěvekod empík » ned 27. říj 2013, 13:06

S príchodom zimy sa viacej venujem aj tejto téme. Pôvodne som chcel využívať kúrenie len na predohrev motora, ale po niekoľkých čakaniach v zime v aute, keď po vypnutí motora auto rýchlo vychladlo, som zmenil názor ("I´ve changed my mind" :roll: ). Na to aby kúrenie fungovalo v režime úplného kúrenia bolo potrebné len spojazdniť kabinkový ventilátor mimo chodu motora. Pokiaľ som nechcel byť obmedzovaný ECO módom, tak som priviedol priame napájanie z PSF1 skrinky cez relé, ktoré to prepína. Keďže aj tu bol kladený dôraz na čo najmenšiu energetickú náročnosť, otáčky ventilátora sa ovládajú prídavným PWM regulátorom. Na dostatočné prúdenie vzduchu stačí odoberaný prúd do 5A na rozdiel od priameho pripojenia keď kabiňák odoberá viac ako 20A. Ventilátor sa zapína len pri ohriatí vody v okruhu kúrenia nad 40st. čo zabezpečuje termistor na hadici kúrenia a prispieva to ku šetreniu batérie. Ešte je pri tom dorobená logika, ktorá pri naštartovaní motora prepína celé ovládanie do pôvodného stavu (aby se to netlouklo :lol: ) Keďže presné nastavenia teploty spínania a otáčok ventilátora bude potrebné doladiť až v zime umiestnil som celý riadiaci modul zatiaľ do skrinky spolujazdca aby som mal k nemu jednoduchý prístup. Vždy sa snažím tieto prerábky riešiť s čo možno najmenšími zásahmi do pôvodnej inštalácie, takže som vyrobil redukcie prívodu ku ventilátoru a celé káblovanie som vtiahol do skrinky cez otvor po dočasne demontovanom osvetlení kastlíka.Pokiaľ pri odchode z auta nastavím max. teplotu kúrenia a rozvod vzduchu nastavím na ofuk okna, tak viem diaľkovo rozmrazovať čelné sklo a ušetrím na škrabke. :lol:
Som rád, že ste radi, že som rád...
Uživatelský avatar
empík
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 1719
Registrován: čtv 14. dub 2011, 11:23
Bydliště: Revúca, SR
Vůz: Citroen Xsara Break 2.0 HDI - 80kW r.2001

Re: nezávislé kúrenie - nezávislé topení

Příspěvekod okoun » ned 10. lis 2013, 12:27

Mohu se prosím zeptat kde najdu v mém autě bufíka? Mám rok výroby 2000 jedná se o xsara picasso HDI 2.0. Když kouknu zespoda tak na straně pod řidičem je malý výfuk ale po nastartování z výfuku nic nejde a je studený tedy nejspíš bufík nejde a je tam nějaká porucha, rád bych ho nějak opravil či pročistil, ale nevím kde ho pod kapotou hledat. diagnostika obd II mi nic neukazuje.

díky
okoun
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Příspěvky: 12
Registrován: sob 19. říj 2013, 11:32
Bydliště: Praha
Vůz: xsara picasso 2.0HDI R.V.2000

Re: nezávislé kúrenie - nezávislé topení

Příspěvekod Cvrček » ned 10. lis 2013, 13:08

Ta diagnostika je na Citroenech k ničemu. Bufík je pod nárazníkem na levé straně.
Nyní: Xsara Picasso 2,0 HDi r.v.2001 stříbrný tahoun. A bohužel věčná špindíra na podložkách s polepenou prdelkou. Těžko nás přehlídnete ;)
Dříve: Xsara Break 1,9TD r.v.1998
Uživatelský avatar
Cvrček
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 4553
Registrován: čtv 7. čer 2007, 10:33
Bydliště: Frýdlant v Čechách
Vůz: Xsara Picasso 2.0 HDi , r.v.2001

PředchozíDalší

Zpět na Cokoliv se nikam nevešlo

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 23 návštevníků