nezávislé kúrenie - nezávislé topení

Moderátoři: Rope, baffy, viteon, Kleki, Cvrček

Re: nezávislé kúrenie - nezávislé topení

Příspěvekod driversk » ned 26. říj 2014, 9:27

No teda 3-4 metre určite mať doma nebudem,, mrknem sa ešte v práci..
Xsara II VTS 2-HDI 80Kw rv.-2002 strieborná metalíza Bývalka
Suzuki Burgman 650 Executive , ABS , r.v.2005 Bývalka
Honda Deauville 700 ABS r,v, 2007
Citroën C4 1.6i imagine
Uživatelský avatar
driversk
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 1024
Registrován: úte 11. srp 2009, 21:21
Bydliště: Trnava
Vůz: Ná včul ništ

Re: nezávislé kúrenie - nezávislé topení

Příspěvekod baffy » ned 26. říj 2014, 9:30

Nerieš ,zastavím sa vo Webaste a kúpim :wink:
Minulosť: Citroen sára 1.6 16V r.v.2001
Minulosť: Karol 407 2.0 HDI 100kW r.v.2008
Prítomnosť: Peugeot 508 Hybrid 4x4 2.0 HDI 120kW r.v.2015
Uživatelský avatar
baffy
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 5187
Registrován: sob 6. led 2007, 20:31
Bydliště: SR - Levice
Vůz: Peugeot 508 Hybrid 4x4 2.0HDi 06/2015

Re: nezávislé kúrenie - nezávislé topení

Příspěvekod driversk » ned 26. říj 2014, 9:32

OK, tak to teda nechám tak..
Xsara II VTS 2-HDI 80Kw rv.-2002 strieborná metalíza Bývalka
Suzuki Burgman 650 Executive , ABS , r.v.2005 Bývalka
Honda Deauville 700 ABS r,v, 2007
Citroën C4 1.6i imagine
Uživatelský avatar
driversk
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 1024
Registrován: úte 11. srp 2009, 21:21
Bydliště: Trnava
Vůz: Ná včul ništ

Re: nezávislé kúrenie - nezávislé topení

Příspěvekod baffy » pon 17. lis 2014, 17:52

Takže môžem konštatovať : Kúri to.... :jup: .Dnes som to konečne dokopal do konca a prvý x aj zakúril.Zatial NO PROBLEM :jup: ,uvidíme čo na to všetko baterka.Keďže sa do týchto áut montovali dve baterie ,uvažujem nad osadením aj tej druhej a využiť ju na solo napájanie pre Webasto ,ale to asi až časom. :wink:
Minulosť: Citroen sára 1.6 16V r.v.2001
Minulosť: Karol 407 2.0 HDI 100kW r.v.2008
Prítomnosť: Peugeot 508 Hybrid 4x4 2.0 HDI 120kW r.v.2015
Uživatelský avatar
baffy
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 5187
Registrován: sob 6. led 2007, 20:31
Bydliště: SR - Levice
Vůz: Peugeot 508 Hybrid 4x4 2.0HDi 06/2015

Re: nezávislé kúrenie - nezávislé topení

Příspěvekod Kleki » pon 17. lis 2014, 19:04

Baffy a ty to máš prepojené aj s kúrením ? alebo len na zohriatie motora.
Bývalá Xsara break 1.9TD 1999 , Xsara Break Exclusive 2,0HDI 80kW, 2002
Aktuálne Citroen C5 Break Exclusive 2,0HDI 100kW s automatom r.v.2006 + Xsara 1998 1,4i(manželkina)
Uživatelský avatar
Kleki
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 1229
Registrován: ned 26. říj 2008, 14:24
Bydliště: Slovakia , Kováčová
Vůz: Citroen C5 Break 2,0HDI 100kW(EX Xsara break 1.9 TD r.1999, Xsara break 2.0HDI/80kW r.2002)

Re: nezávislé kúrenie - nezávislé topení

Příspěvekod baffy » pon 17. lis 2014, 19:26

Neviem čo myslíš tým prepojením s kúrením ,ale ak kabínový ventilátor ,tak ano.Po nabehnutí webasta sa spustí aj kabínový ventilátor cca 30% výkonu,alebo ako ho necháš nastavený pred tým ako vypneš klúčik.Skrátka to vyhrieva aj kabínu,uvidím ako sa to bude správať až bude väčšia kosa ,či to bude k niečomu ,alebo ten ventilátor vyradím.
Minulosť: Citroen sára 1.6 16V r.v.2001
Minulosť: Karol 407 2.0 HDI 100kW r.v.2008
Prítomnosť: Peugeot 508 Hybrid 4x4 2.0 HDI 120kW r.v.2015
Uživatelský avatar
baffy
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 5187
Registrován: sob 6. led 2007, 20:31
Bydliště: SR - Levice
Vůz: Peugeot 508 Hybrid 4x4 2.0HDi 06/2015

Re: nezávislé kúrenie - nezávislé topení

Příspěvekod empík » pon 17. lis 2014, 21:00

Ventilátor je dobré pustiť cez termostat. Je plytvanie energiou, aby išiel pod teplotou 40st. ,keď pri zimách pod -10st. trvá aspoň 15 min. aby sa voda ohriala. Ventilátor berie naplno vyše 20 A, takže na 30 % asi 6-7A. Spolu s bufíkom je to už dosť. Ja mám termostat spínania ventilátora nastavený asi na 55st. ,aby som neplytval energiou. Ja mám elektronický, ale vcelku ľahko sa dá použiť aj termostat napr. z pračky na 40st.
PS: Vítam ťa medzi "bufíkarmi". :lol:
Som rád, že ste radi, že som rád...
Uživatelský avatar
empík
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 1719
Registrován: čtv 14. dub 2011, 11:23
Bydliště: Revúca, SR
Vůz: Citroen Xsara Break 2.0 HDI - 80kW r.2001

Re: nezávislé kúrenie - nezávislé topení

Příspěvekod baffy » pon 17. lis 2014, 22:00

Hmm ,nie špatná myšlienka s tým termostatom na spúšťanie ventilátora.Uvidíme ,všetko bude cestou bádania a testovania.Termostat si si konštruoval sám ,alebo si kúpil nejakú hotovú vec?
Minulosť: Citroen sára 1.6 16V r.v.2001
Minulosť: Karol 407 2.0 HDI 100kW r.v.2008
Prítomnosť: Peugeot 508 Hybrid 4x4 2.0 HDI 120kW r.v.2015
Uživatelský avatar
baffy
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 5187
Registrován: sob 6. led 2007, 20:31
Bydliště: SR - Levice
Vůz: Peugeot 508 Hybrid 4x4 2.0HDi 06/2015

Re: nezávislé kúrenie - nezávislé topení

Příspěvekod empík » úte 18. lis 2014, 18:23

Ja som len využil voľnú časť môjho obľúbeného obvodu(CD 40106), ktorý som použil na PWM reguláciu otáčok. Ako čidlo som použil klasický NTC termistor, ktorý som zalial epoxidom do käbelového očka a to som už len páskami prichytil o jednu z hadíc kúrenia. Na plošáčiku mám trimer ktorým nastavujem zopnutie pri požadovanej teplote. Nie je to ťažké urobiť, určite budú aj nejaké stavebnice. Avšak vyhovie aj termostat z pračky na 40st. prichytený na hadicu, ktorý by ti spínal kostru a pomocou relátka by si vedel blokovať kabiňák. Pri takejto zostave(nepriamy kontakt termostatu s vodou) by termostat spínal pri vyššej teplote, čo však tentokrát vyhovuje.
Som rád, že ste radi, že som rád...
Uživatelský avatar
empík
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 1719
Registrován: čtv 14. dub 2011, 11:23
Bydliště: Revúca, SR
Vůz: Citroen Xsara Break 2.0 HDI - 80kW r.2001

Re: nezávislé kúrenie - nezávislé topení

Příspěvekod baffy » úte 18. lis 2014, 19:00

Vďaka za info ,zatial to nechám tak, poprípade to skúsim cez časové relé.Samozrejme že tam budú odchýlky rýchlosti ohriatia vody,ten čas bude rozdielny na základe vonkajšej tepltoty ,ale stačiť by mohlo aby ventilátor šlapal napr. posledných 10 minút z 30min. cyklu.Prioritou zostáva ohriatie motora.
Minulosť: Citroen sára 1.6 16V r.v.2001
Minulosť: Karol 407 2.0 HDI 100kW r.v.2008
Prítomnosť: Peugeot 508 Hybrid 4x4 2.0 HDI 120kW r.v.2015
Uživatelský avatar
baffy
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 5187
Registrován: sob 6. led 2007, 20:31
Bydliště: SR - Levice
Vůz: Peugeot 508 Hybrid 4x4 2.0HDi 06/2015

Re: nezávislé kúrenie - nezávislé topení

Příspěvekod baffy » čtv 20. lis 2014, 16:11

Dnes som si našiel chvilku a tak som bádal.Pri plnom zaťažení + kabínový ventilátor cca 11 -12 A .Celkom dosť ,nie?
Minulosť: Citroen sára 1.6 16V r.v.2001
Minulosť: Karol 407 2.0 HDI 100kW r.v.2008
Prítomnosť: Peugeot 508 Hybrid 4x4 2.0 HDI 120kW r.v.2015
Uživatelský avatar
baffy
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 5187
Registrován: sob 6. led 2007, 20:31
Bydliště: SR - Levice
Vůz: Peugeot 508 Hybrid 4x4 2.0HDi 06/2015

Re: nezávislé kúrenie - nezávislé topení

Příspěvekod empík » čtv 20. lis 2014, 17:59

Aj tak je to podstatne menej ako u mňa. Mal si dosť hrubé káble k meráku? Mne pretočilo 20A rozsah, takže hneď som uberal na otáčkach. Teraz mám nastavené na 5-6A a to točí len tak na štvrtinku, ale aj to stačí.
Som rád, že ste radi, že som rád...
Uživatelský avatar
empík
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 1719
Registrován: čtv 14. dub 2011, 11:23
Bydliště: Revúca, SR
Vůz: Citroen Xsara Break 2.0 HDI - 80kW r.2001

Re: nezávislé kúrenie - nezávislé topení

Příspěvekod baffy » pát 21. lis 2014, 17:32

Neviem či sme sa pochopili správne. Na plný výkon išlo webasto + ventilátor v aute neviem presne na kolko % .Káble k meráku nepoužívam ,keďže mám kliešťový ampérmeter.Ale dnes ďalší poznatok ,vymenil som baterky v dialkovom ovládači od webasta a teraz ani za boha spárovať.Skúšal som všetko možné,nemožné a nič.Origo postupy nepomohli a tak neviem čo s tým,hmm ,hmm,hm. :lol:
Minulosť: Citroen sára 1.6 16V r.v.2001
Minulosť: Karol 407 2.0 HDI 100kW r.v.2008
Prítomnosť: Peugeot 508 Hybrid 4x4 2.0 HDI 120kW r.v.2015
Uživatelský avatar
baffy
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 5187
Registrován: sob 6. led 2007, 20:31
Bydliště: SR - Levice
Vůz: Peugeot 508 Hybrid 4x4 2.0HDi 06/2015

Re: nezávislé kúrenie - nezávislé topení

Příspěvekod betom » pát 21. lis 2014, 18:41

Nedals baterky do ovladače obráceně?? Blbost, co? Ale vše je možné. :roll:
Uživatelský avatar
betom
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 1141
Registrován: sob 3. pro 2011, 10:42
Bydliště: Opava - Kateřinky
Vůz: Citroën Xsara Picasso, 1,6HDi s FAP, 80kW, r.v.2005

Re: nezávislé kúrenie - nezávislé topení

Příspěvekod empík » pát 21. lis 2014, 19:16

V tom prípade je to v poriadku. Máš to asi polovicu prúdu na bufík a druhú na ventilátor. Pri DO by som sa snažil overiť či naozaj klúčenka vysiela. Vätšinou výrobca uvádza, že údaje ostávajú aj po výmene batérií. :)
Som rád, že ste radi, že som rád...
Uživatelský avatar
empík
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 1719
Registrován: čtv 14. dub 2011, 11:23
Bydliště: Revúca, SR
Vůz: Citroen Xsara Break 2.0 HDI - 80kW r.2001

PředchozíDalší

Zpět na Cokoliv se nikam nevešlo

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků