nezávislé kúrenie - nezávislé topení

Moderátoři: Rope, baffy, viteon, Kleki, Cvrček

Re: nezávislé kúrenie - nezávislé topení

Příspěvekod athcilp » ned 22. úno 2015, 21:39

to empík: Za tých 25 minút rozmrazovania a tri minúty jazdy z domu do Tesca, by si pešo prešiel tam, naspäť a znovu do Tesca, ale neboj nič, ja sa tiež radšej odveziem...
Obrázek
Uživatelský avatar
athcilp
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 239
Registrován: stř 9. dub 2014, 20:26
Bydliště: Banská Bystrica, dosť často Revúca.
Vůz: xsara picasso, 2.0 HDI - 66kW, 2001, Peugeot 307SW 2.0 HDI 100kW

Re: nezávislé kúrenie - nezávislé topení

Příspěvekod empík » ned 22. úno 2015, 21:56

Keby som mal čakať pri aute, kým sa zohreje, tak to určite. Mám to však už vypočítané tak, že kúrenie zapínam pri vstávaní a kým sa vyriadim a prídem dole k autu, tak už je zohriate. Ono všetko so všetkým súvisí a auto v práci je pre mňa dosť potrebné. :)
Som rád, že ste radi, že som rád...
Uživatelský avatar
empík
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 1719
Registrován: čtv 14. dub 2011, 11:23
Bydliště: Revúca, SR
Vůz: Citroen Xsara Break 2.0 HDI - 80kW r.2001

Re: nezávislé kúrenie - nezávislé topení

Příspěvekod Kleki » pon 23. úno 2015, 12:39

U mňa sa bufíkom do polhodiny motor zohreje na prevádzkovú teplotu a keďže to nemám zapojené spolu s ventilátorom , tak okno sa neodmrazí hneď. Po naštartovaní ale prepnem ofuk na čelné sklo a do 2minút môžem vyraziť sklo je odmrazené a auto už kúri.
Bývalá Xsara break 1.9TD 1999 , Xsara Break Exclusive 2,0HDI 80kW, 2002
Aktuálne Citroen C5 Break Exclusive 2,0HDI 100kW s automatom r.v.2006 + Xsara 1998 1,4i(manželkina)
Uživatelský avatar
Kleki
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 1229
Registrován: ned 26. říj 2008, 14:24
Bydliště: Slovakia , Kováčová
Vůz: Citroen C5 Break 2,0HDI 100kW(EX Xsara break 1.9 TD r.1999, Xsara break 2.0HDI/80kW r.2002)

Re: nezávislé kúrenie - nezávislé topení

Příspěvekod baffy » pon 23. úno 2015, 17:46

Ja ventilátorujem s 10 min. opozdením od spustenia webasta a časovač mám nastavený na 30min. To znamená ,že sú okná rozmrazené a v aute je nádherne teplúčko.Motor síce nemá 80°C ale ranné štarty sú kultivované ,čiže som s tým spokojný.Inak ak to riadim dialkovo cez telefon ,tak to mám iba na 20min. a musím povedať ,že je v tom trochu rozdiel čo sa týka vnútornej teploty.
Minulosť: Citroen sára 1.6 16V r.v.2001
Minulosť: Karol 407 2.0 HDI 100kW r.v.2008
Prítomnosť: Peugeot 508 Hybrid 4x4 2.0 HDI 120kW r.v.2015
Uživatelský avatar
baffy
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 5184
Registrován: sob 6. led 2007, 20:31
Bydliště: SR - Levice
Vůz: Peugeot 508 Hybrid 4x4 2.0HDi 06/2015

Re: nezávislé kúrenie - nezávislé topení

Příspěvekod vitek.s » čtv 18. čer 2015, 10:43

mám dotaz - do mojí xsary picasso mám možnost za pár peněz koupit přídavné topení webasto (jedná se nejspíš o model webasto thermo top z/c-d) jelikož přes zimu je topení v picassu opravdu bída, zajímalo by mě, zda je zapojení tohoto topení moc složité? Ještě bych doplnil, že mi nejde o nezávislé topení, ale pouze aby to fungovalo jako přihřívání vodního okruhu po zapnutí motoru - klidně i s manuálním ovládáním (zapnuto/vypnuto)

takže k mým dotazům:

1. nejdůležitější pro mě je odkud napojit přívod paliva - musím táhnout něco od nádrže, nebo se stačí napojit někde v okolí palivového filtru? (případně kde je to nejvýhodnější)

dále

2. kam se připojit na vstup/výstup ohřívané vody (kde koupit hadice atd...)
3. jak připojit elektroinstalaci - tedy zda nějak řešit připojení na BSI (jak?) nebo zda to připojit na napájení (kam?) a do kabiny dát jen tlačítko zapnuto/vypnuto
4. ideálně by mě zajímalo jak zařízení uchytit - fotka moooc pomůže

kdyby měl někdo schema chladícího okruhu vč. tohoto příhřevu bylo by to super
vitek.s
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Příspěvky: 36
Registrován: pát 30. pro 2011, 16:21
Bydliště: Zlín
Vůz: Xsara Picasso, 2.0 HDI, 2000

Re: nezávislé kúrenie - nezávislé topení

Příspěvekod baffy » čtv 18. čer 2015, 14:28

Nejaky postup od webasta najdem ,len si to budes musiet prelozit. Je to tusim v nemcine.
Minulosť: Citroen sára 1.6 16V r.v.2001
Minulosť: Karol 407 2.0 HDI 100kW r.v.2008
Prítomnosť: Peugeot 508 Hybrid 4x4 2.0 HDI 120kW r.v.2015
Uživatelský avatar
baffy
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 5184
Registrován: sob 6. led 2007, 20:31
Bydliště: SR - Levice
Vůz: Peugeot 508 Hybrid 4x4 2.0HDi 06/2015

Re: nezávislé kúrenie - nezávislé topení

Příspěvekod vitek.s » čtv 18. čer 2015, 15:29

díky - klidně i ve Francouzština, hlavně že bude něco ;)
vitek.s
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Příspěvky: 36
Registrován: pát 30. pro 2011, 16:21
Bydliště: Zlín
Vůz: Xsara Picasso, 2.0 HDI, 2000

Re: nezávislé kúrenie - nezávislé topení

Příspěvekod Cvrček » čtv 18. čer 2015, 17:28

Pokud by pomohli nějaké věci,ohledně origo instalace,tak můžu kouknout na rozkreslení pod le VINkódů,jak vypadá chladící okruh a ostatní u mého Picassa (bufíka máme z výroby) a jak u tvého.
Nyní: Xsara Picasso 2,0 HDi r.v.2001 stříbrný tahoun. A bohužel věčná špindíra na podložkách s polepenou prdelkou. Těžko nás přehlídnete ;)
Dříve: Xsara Break 1,9TD r.v.1998
Uživatelský avatar
Cvrček
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 4553
Registrován: čtv 7. čer 2007, 10:33
Bydliště: Frýdlant v Čechách
Vůz: Xsara Picasso 2.0 HDi , r.v.2001

Re: nezávislé kúrenie - nezávislé topení

Příspěvekod baffy » čtv 18. čer 2015, 18:45

Máme nejakého maila ,alebo po skype? To aby som to mal kam poslať. Mno a teraz pár otázok ohladne tvojich požiadaviek.
Plánuješ to čiste ako nezávislé kúrenie ,alebo prídavné kúrenie?
Prídavné je totižto bez čarpadla paliva a bez čerpadla chladiacej kvapaliny ,označenie typu Z
Nezávislé obsahuje aj tieto dva komponenty a označenie je typu C .Ak máš možnosť vyfotiť štítok ,pomohlo by to.
Primárne ti ide o ohrev motora ,alebo aj kabíny?
Ako to plánuješ štartovať?
Všetko toto ovplyvňuje samotnú inštaláciu ,od tej najjednoduchšej až po tú komplikovanejšiu.Takže uni odpoveď na tvoje otázky neexistuje.Ak budem vedieť odpovede na moje otázky ,tak sa budem vedieť vyjadriť
Minulosť: Citroen sára 1.6 16V r.v.2001
Minulosť: Karol 407 2.0 HDI 100kW r.v.2008
Prítomnosť: Peugeot 508 Hybrid 4x4 2.0 HDI 120kW r.v.2015
Uživatelský avatar
baffy
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 5184
Registrován: sob 6. led 2007, 20:31
Bydliště: SR - Levice
Vůz: Peugeot 508 Hybrid 4x4 2.0HDi 06/2015

Re: nezávislé kúrenie - nezávislé topení

Příspěvekod vitek.s » čtv 18. čer 2015, 20:12

předně moc díky za pomoc - e-mail a vin vám pošlu sz,

Ten bufík co plánuju koupit nemá čerpadlo paliva ani vody a tolik odvahy abych z toho udělal plně nezávislé topení nemám. Plánuju to proto čistě jako přídavné topení - tedy jako ohřívač vody při běhu motoru.

Schema z nějakého picassa co má bufík z výroby by pomohlo hodně
vitek.s
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Příspěvky: 36
Registrován: pát 30. pro 2011, 16:21
Bydliště: Zlín
Vůz: Xsara Picasso, 2.0 HDI, 2000

Re: nezávislé kúrenie - nezávislé topení

Příspěvekod baffy » čtv 18. čer 2015, 21:06

Oukej ,ale je to škoda nevyužiť to na nezávislé kúrenie. Origo schému elektrického zapojenia ti hodím do mailu .Čo sa týka montáže a napojenia pozriem návod origo z webasta.
Minulosť: Citroen sára 1.6 16V r.v.2001
Minulosť: Karol 407 2.0 HDI 100kW r.v.2008
Prítomnosť: Peugeot 508 Hybrid 4x4 2.0 HDI 120kW r.v.2015
Uživatelský avatar
baffy
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 5184
Registrován: sob 6. led 2007, 20:31
Bydliště: SR - Levice
Vůz: Peugeot 508 Hybrid 4x4 2.0HDi 06/2015

Re: nezávislé kúrenie - nezávislé topení

Příspěvekod empík » pát 19. čer 2015, 9:13

vitek.s píše:
Ten bufík co plánuju koupit nemá čerpadlo paliva ani vody

Bez čerpadla paliva ti to nepôjde ani ako prihrievač pri chode motora. Rozdiel medzi závislým (prihrievač) a nezávislým kúrením je prakticky len v pridaní vodného čerpadla. Všetko ostatné tam musíš mať osadené a zapojené. :)
Som rád, že ste radi, že som rád...
Uživatelský avatar
empík
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 1719
Registrován: čtv 14. dub 2011, 11:23
Bydliště: Revúca, SR
Vůz: Citroen Xsara Break 2.0 HDI - 80kW r.2001

Re: nezávislé kúrenie - nezávislé topení

Příspěvekod vitek.s » pát 19. čer 2015, 9:14

baffy: já budu rád, když to zatím rozchodím jako pomocné topení, do velkých akcí se raděj pouštět nebudu

sice jsem ti to poslal na mail, ale kdyby to řešil ještě někdy někdo, dám to i sem - ze schematu jsem odhadl, kde a jak je bufík umístěn, nevím ale kam vedou trubky - obrázek napoví



Obrázek

-- přidáno pát 19. čer 2015, 9:30 --

empík píše:Bez čerpadla paliva ti to nepôjde ani ako prihrievač pri chode motora. Rozdiel medzi závislým (prihrievač) a nezávislým kúrením je prakticky len v pridaní vodného čerpadla. Všetko ostatné tam musíš mať osadené a zapojené. :)


předpokládal jsem, že se bude stačit napojit na tlakový rozvod paliva okolo naftového filtru :( ale co se dívám na netu, tak tam fakt je i palivové čerpadlo, no použité se dá koupit do 500,- takže to není taková hrůza
vitek.s
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Příspěvky: 36
Registrován: pát 30. pro 2011, 16:21
Bydliště: Zlín
Vůz: Xsara Picasso, 2.0 HDI, 2000

Re: nezávislé kúrenie - nezávislé topení

Příspěvekod empík » pát 19. čer 2015, 9:42

Bufík sa štandardne pripája do vetvy kúrenia, tj. výstup z motora a vstup do kúrenia. Ak to však myslíš naozaj vážne s kúrením, tak uvažuj aj o vodnom čerpadle. Ono taký štart motora na brnk v - 15st. zime nie je na zahodenie. :lol:
Som rád, že ste radi, že som rád...
Uživatelský avatar
empík
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 1719
Registrován: čtv 14. dub 2011, 11:23
Bydliště: Revúca, SR
Vůz: Citroen Xsara Break 2.0 HDI - 80kW r.2001

Re: nezávislé kúrenie - nezávislé topení

Příspěvekod vitek.s » pát 19. čer 2015, 9:50

empík píše:Bufík sa štandardne pripája do vetvy kúrenia, tj. výstup z motora a vstup do kúrenia. Ak to však myslíš naozaj vážne s kúrením, tak uvažuj aj o vodnom čerpadle. Ono taký štart motora na brnk v - 15st. zime nie je na zahodenie. :lol:


mimo vodní pumpu bych taky musel nějak vyřešit ovládání topení (ventilátor), což nebude zřejmě jen tak hračka
vitek.s
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Příspěvky: 36
Registrován: pát 30. pro 2011, 16:21
Bydliště: Zlín
Vůz: Xsara Picasso, 2.0 HDI, 2000

PředchozíDalší

Zpět na Cokoliv se nikam nevešlo

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 15 návštevníků