nezávislé kúrenie - nezávislé topení

Moderátoři: Rope, baffy, viteon, Kleki, Cvrček

nezávislé kúrenie - nezávislé topení

Příspěvekod empík » pon 15. srp 2011, 14:31

Toto vlákno je oživené po určitom čase, takže niekde môže nastať časový nesúlad. :!:
Mám Xsara II HDI s prídavným kúrením. Problém je v tom, že kúrenie sa zapíná náhodile a je sprevádzané dymením spod ľavej strany motora. Opravoval niekto prídavné kúrenie ? Je možné prerobiť toto kúrenie na nezávislé, aby som ho zapínal ja sám a nie elektronika auta?
Naposledy upravil empík dne ned 7. říj 2012, 11:59, celkově upraveno 2
Som rád, že ste radi, že som rád...
Uživatelský avatar
empík
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 1719
Registrován: čtv 14. dub 2011, 11:23
Bydliště: Revúca, SR
Vůz: Citroen Xsara Break 2.0 HDI - 80kW r.2001

Příspěvekod empík » pát 16. zář 2011, 18:59

Tak som pokročil ďalej. Pred poiskovou skrinkou som objavil zelené relátko, ktoré sa ovláda z ECU jednotky motora a pri naštartovanom motore a nízkej teplote sa aktivuje a zapne bufík. Zatiaľ som ho odpojil-vytiahol aby sa mi bufík nezapínal a nedymil. Štúdiom na nete zom zistil, že najčastejšie závady v chode bufíka sú vadná žhaviaca sviečka a poškodené alebo zanesené sitko na žhaviči. To sú závady, ktoré sú vcelku ľahko odstránitelné, takže asi sa na to vrhnem.
Naposledy upravil empík dne ned 7. říj 2012, 12:01, celkově upraveno 2
Som rád, že ste radi, že som rád...
Uživatelský avatar
empík
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 1719
Registrován: čtv 14. dub 2011, 11:23
Bydliště: Revúca, SR
Vůz: Citroen Xsara Break 2.0 HDI - 80kW r.2001

Re: nezávislé kúrenie - nezávislé topení

Příspěvekod Cvrček » pát 16. zář 2011, 19:20

Když už to chceš předělat na nezávislé topení,jak na tom budeš s odběrem proudu? Koukal jsi i na tuto stránku tohoto problému? Aby jsi někde nezůstal s vybitou baterkou.
Nyní: Xsara Picasso 2,0 HDi r.v.2001 stříbrný tahoun. A bohužel věčná špindíra na podložkách s polepenou prdelkou. Těžko nás přehlídnete ;)
Dříve: Xsara Break 1,9TD r.v.1998
Uživatelský avatar
Cvrček
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 4553
Registrován: čtv 7. čer 2007, 10:33
Bydliště: Frýdlant v Čechách
Vůz: Xsara Picasso 2.0 HDi , r.v.2001

Re: nezávislé kúrenie - nezávislé topení

Příspěvekod vena garážmistr » pát 16. zář 2011, 20:14

Cvrček má pravdu odběr elektřiny bude asi dost velký, podávací čerpadílko nafty,vodní čerpadlo,větrák klimy. A taky samotné ovládací "hodinky" trochu spolknou. Na kamoinu se dalo sice s bufíkem a baterkama vydržet cca 30 hodin aby to pak šlo bezpečně natočit ale tam byli AKU 2x 170-185 Ah a co jsem měl tahače tak tam byli jen horkovzdušný "bufík" který neměl tak velký odběr měl jen podávací čerpadlo a větrák nemusel točit vodou v celém systému.
jezdím : Peugeot 807 2.0 Hdi 100 kw šestifofr, FAP OFF , automatický bufík, xenonové světlomety, denní LED, oranžové LED strobo ,grafický couvací asistent, HF Parrot, DVD přehrávač, sedmi sedačka

Obrázek
jezdil jsem :Berlingo 2.0 Hdi (Sir Tá-Burák)
Uživatelský avatar
vena garážmistr
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 2232
Registrován: ned 17. led 2010, 13:57
Bydliště: okr.praha-východ
Vůz: Peugeot 807 2.0 Hdi 100 kw.

Příspěvekod empík » pát 16. zář 2011, 20:54

Odber by nemal byť až tak veľký aby to batéria v dobrej kondícii neutiahla. Najvätší nápor je pri štarte bufíka keď na niekoľko minút sa aktivuje sviečka v bufíku. Po rozbehnutí sa sviečka vypne a najvätším odberatelom je dúchadlo bufíka. Pri plnom výkone bufík odoberá asi 4A + vodné čerpadlo a naftové čerpadlo takže spolu asi 5-6A. Pri predpokladanej dobe behu 20minút je to asi 3-4Ah z kapacity batérie.A nakoniec pri zohriatom motore nebudú také veľké nároky na štart motora.
Naposledy upravil empík dne ned 7. říj 2012, 12:02, celkově upraveno 2
Som rád, že ste radi, že som rád...
Uživatelský avatar
empík
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 1719
Registrován: čtv 14. dub 2011, 11:23
Bydliště: Revúca, SR
Vůz: Citroen Xsara Break 2.0 HDI - 80kW r.2001

Re: nezávislé kúrenie - nezávislé topení

Příspěvekod davados » pát 16. zář 2011, 21:14

Jak poznám,že ho tam mám/nemám a dalo by se případně dokoupit z jiný xsary 2.0hdi?a jak by byla složitá montáž?
Uživatelský avatar
davados
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 1661
Registrován: ned 10. úno 2008, 10:17
Bydliště: Kousek za Prahou 4
Vůz: Renault Vel Satis

Re: nezávislé kúrenie - nezávislé topení

Příspěvekod vena garážmistr » pát 16. zář 2011, 21:25

to empik: pravda je že ohřátý motor startuje líp,ale i tak to bude asi vyžadovat AKU ve špičkové formě když už to vyhledáváš zkus se podívat zda tikteří o už dělali neřešily toto kapacitnější AKU.
to Davados: zjistit se to dá určo na service citroen podle VIN.
jezdím : Peugeot 807 2.0 Hdi 100 kw šestifofr, FAP OFF , automatický bufík, xenonové světlomety, denní LED, oranžové LED strobo ,grafický couvací asistent, HF Parrot, DVD přehrávač, sedmi sedačka

Obrázek
jezdil jsem :Berlingo 2.0 Hdi (Sir Tá-Burák)
Uživatelský avatar
vena garážmistr
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 2232
Registrován: ned 17. led 2010, 13:57
Bydliště: okr.praha-východ
Vůz: Peugeot 807 2.0 Hdi 100 kw.

Příspěvekod empík » sob 17. zář 2011, 10:26

Dnes som sa rozhodol demontovať kúrenie z auta. Bufík je umiestnené pod ľavým predným blatníkom. Dostať k nemu sa dá po demontáži ľavého predného podblatníka.Ja som to robil na zdviháku, ale lepšie by sa to robilo v jame. Bufík je uchytený na troch skrutkách M8 v hornej časti a 1x M6 na pravej strane. Ďalej je potrebné vypustiť vodu z kúrenia, odpojiť prívod a odchod vody a výfuk. Pri pohľade od vodiča sú hadice kúrenia na pravej strane a výfuk na ľavej strane. Ešte je potrebné odpojiť prívod nafty a el. konektor a je možné bufík vybrať von. Ja mám bufík D5WZ Eberspächer čo znamená, že má výkon 5kW a samozrejme ohrieva naftou.
Naposledy upravil empík dne ned 7. říj 2012, 12:03, celkově upraveno 4
Som rád, že ste radi, že som rád...
Uživatelský avatar
empík
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 1719
Registrován: čtv 14. dub 2011, 11:23
Bydliště: Revúca, SR
Vůz: Citroen Xsara Break 2.0 HDI - 80kW r.2001

Re: nezávislé kúrenie - nezávislé topení

Příspěvekod vena garážmistr » sob 17. zář 2011, 18:28

to empík: už jsem Tvůj záměr pochopil také jsem o tom uvažoval bohužel obě naše auta jsou prapůvodem určena pro mírné klima z továrny tudíž tam není ani příprava na bufík a zrealizovat to by bylo velmi nákladné a cena by možná i překročila cenu auta. To že Hdi topí pomaleji je svatá pravda na obou autch jsem to pořešil tak jako kdysi na Š120 zastínil jsem přístup studeného vzduchu do prostoru motoru přes spodní část masky pod nárazníkem a i na naše posunování to tak nějak vyhovuje.
jezdím : Peugeot 807 2.0 Hdi 100 kw šestifofr, FAP OFF , automatický bufík, xenonové světlomety, denní LED, oranžové LED strobo ,grafický couvací asistent, HF Parrot, DVD přehrávač, sedmi sedačka

Obrázek
jezdil jsem :Berlingo 2.0 Hdi (Sir Tá-Burák)
Uživatelský avatar
vena garážmistr
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 2232
Registrován: ned 17. led 2010, 13:57
Bydliště: okr.praha-východ
Vůz: Peugeot 807 2.0 Hdi 100 kw.

Re: nezávislé kúrenie - nezávislé topení

Příspěvekod Cvrček » sob 17. zář 2011, 20:39

empík: Jakou máš klimu? Počítej,že ono to spínání kabiňáku může bít problém.
Za další pokud chceš aby to fungovalo i v původním (závislém) režimu,tak musíš v podstatě udělat takovou druhou nezávislou větev a původní zachovat a vymyslet,aby se to navzájem netlouklo.
Pokud ti bufík spíná a hodně kouří,tak bych ho dal k někomu,kdo tomu rozumí. Osobně mám zkušenost s bufíkem na jiném typu auta (jedná se ruský Gaz-66 s radionástavbou R-845M,kde jsem zprovozňoval,ten originál a když jsem to viděl,co a jak,tak šel raději do servisu.),kde nechtěl chytat.
Mám zkušenost s tímto bufíkem jednu zimu a dobře mě překvapil a na nezávislé bych to nepředělával. Ano,startujem studený motor,ale stačí chvilku počkat a bufík najíždí skoro okamžitě. Zamlžené,nebo zamrzlé okno roztaje o dost brzy s porovnáním s Xsarou 1,9TD,kterou jsme měli před tím. Zase nemůžeš chtít po Xsarce zázraky. Můj názor je ten,nechat to v automatickém režimu. Ano,z počátku jdeš do studeného auta se studeným motorem,ale bufík pomáhá v autě držet tebou nastavenou teplotu a jak mám vyzkoušeno na naší hrbatý,tak pokud to motor nezvládá,tak bufík spíná i za jízdy a přitápí.
A za poslední,to s tím odběrem proudu bych bral vážně,protože pokud to vezmeme v krizové situaci,kterou v tomto případě jsou velké mrazy,tak ten úbytek bude větší a HDičku se to nebude muset líbit.

Davados: Nejjednodušší je se podívat ze spodu před levé přední kolo. Pokud uvidíš trubku cca 2cm v průměru,tak to je výfuk bufíku. Když tam nic takového není,tak ho nemáš. Ale na druhou stranu,kdyby jsi ho měl,tak by jsi to během minulé zimy poznal. Během škrábání by jsi slyšel hučení,které je odlišné od motoru.
Nyní: Xsara Picasso 2,0 HDi r.v.2001 stříbrný tahoun. A bohužel věčná špindíra na podložkách s polepenou prdelkou. Těžko nás přehlídnete ;)
Dříve: Xsara Break 1,9TD r.v.1998
Uživatelský avatar
Cvrček
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 4553
Registrován: čtv 7. čer 2007, 10:33
Bydliště: Frýdlant v Čechách
Vůz: Xsara Picasso 2.0 HDi , r.v.2001

Příspěvekod empík » sob 17. zář 2011, 23:00

Mojim cieľom je hlavne zohriať motor pred príchodom do vozidla, čiže dialkový štart. Preto ani nerátam s chodom kabinkového ventilátora bez chodu motora, keďže tento má dosť veľký odber prúdu. Po príchode do auta ľahko naštartujem zohriaty motor a kúrenie by malo hriať takmer okamžite pretože motor už je zohriaty.
Naposledy upravil empík dne ned 7. říj 2012, 12:03, celkově upraveno 2
Som rád, že ste radi, že som rád...
Uživatelský avatar
empík
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 1719
Registrován: čtv 14. dub 2011, 11:23
Bydliště: Revúca, SR
Vůz: Citroen Xsara Break 2.0 HDI - 80kW r.2001

Re: nezávislé kúrenie - nezávislé topení

Příspěvekod empík » pon 19. zář 2011, 18:44

Dnes som čiastočne rozobral bufík. Asi najväčším problémom je korózia a s tým súvisiaci problém vyberania skrutiek. Mne sa podarilo zalomiť jednu. Sitko sa dobre vyberá keď sa vyberie snímač plameňa a sitko sa vyberie aj s puzdrom. Sitko bolo z jednej strany načaté. Prepral som sitko v liehu a vypálil nad plameňom. Na moje potešenie som zistil, že mám namontovanú keramickú žhaviacu sviečku, ktorá by mala byť takmer nezničiteľná. Pri spätnej montáži som otočil sitko o 180 st. ku prívodu nafty. Vyčistil som aj sitko na podávacom-impulznom naftovom čerpadle. Poskladal som to všetko dokopy a asi na 4 štart bufík chytil. Problém bol asi v dodávke nafty po rozpojení hadičky.
Naposledy upravil empík dne ned 7. říj 2012, 12:04, celkově upraveno 2
Som rád, že ste radi, že som rád...
Uživatelský avatar
empík
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 1719
Registrován: čtv 14. dub 2011, 11:23
Bydliště: Revúca, SR
Vůz: Citroen Xsara Break 2.0 HDI - 80kW r.2001

Příspěvekod empík » úte 18. říj 2011, 11:44

Pretože potrebujem natiahnuť pár káblikov z kabínky do motorového priestoru obraciam sa na Vás s otázkou. Kade ste ťahali káble z kabíny vy?
Naposledy upravil empík dne ned 7. říj 2012, 12:05, celkově upraveno 2
Som rád, že ste radi, že som rád...
Uživatelský avatar
empík
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 1719
Registrován: čtv 14. dub 2011, 11:23
Bydliště: Revúca, SR
Vůz: Citroen Xsara Break 2.0 HDI - 80kW r.2001

Re: nezávislé kúrenie - nezávislé topení

Příspěvekod pittpet » úte 18. říj 2011, 12:57

Tudy mám tažené káble do kabiny já:

Obrázek Obrázek

Uploaded with http://picasaweb.google.com/
pittpet
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 50
Registrován: sob 4. čer 2011, 19:05
Vůz: Auto

Příspěvekod empík » stř 26. říj 2011, 18:22

Dnes som začal s prestavbou kúrenia.K bufíku ide 5 vodičov:
Hrubý zelený – stály plus
Hrubý zelenožltý – stály mínus
Červený hrubší – plus po naštartovaní
Červený tenší – plus po zopnutí zeleného relé
Sivý až sivoružový – asi diagnostika
Nato aby sa bufík zapínal ručne je potrebné priviesť + pól ku červeným vodičom. Tak som obidve červené vodiče prerušil a na strane do bufíka som ich spojil dokopy a pripojil na plus pól. Bufík sa rozbehol a po krátkej chvíli sa vypol pretože sa prehriala kvapalina bez obehu. Skúsil som to ešte raz s naštartovaným motorom a teraz bufík fungoval normálne. Takže už potrebujem len natiahnuť dráty do kabíny.
Naposledy upravil empík dne ned 7. říj 2012, 12:06, celkově upraveno 2
Som rád, že ste radi, že som rád...
Uživatelský avatar
empík
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 1719
Registrován: čtv 14. dub 2011, 11:23
Bydliště: Revúca, SR
Vůz: Citroen Xsara Break 2.0 HDI - 80kW r.2001

Další

Zpět na Cokoliv se nikam nevešlo

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 návštevníků