Stránka 1 z 13

Jaké pneu Xsaře sedí a sluší?

PříspěvekNapsal: pát 23. úno 2007, 0:19
od buby
Moje 1,6i je trošku zvednutá, asi kvůli plynové nádrži, která je pod podlahou vzadu. Provedl to bývalý majitel, pravděpodobně z obavy, že v lehčím terénu by mohla tato nádrž mít kontakt s povrchem zemským, což je dobře, neboť i já semo tamo jezdím do lesa na dřevo.Problém spočívá v tom, že s blížícím se teplým obdobím budeme dávat opět letní pneu. Věřím, že zodpovědný Xsarista jezdí v zimě na zimních.Nebo vás z teplejších oblastí alespoň prosím-k nám na Vysočinu tak čiňte, jinak se Vám stane, že zažijete pěknou činu.Ale zpět k tématu.Mám předpisové Michelinky (které se prý dnes už nevyrábí) a zdá se mi, že jsou velice tvrdé a v létě kkloužou i na suchu!!!Stačí jen trochu písku, nebo uhlazeného asfaltu v zatáčce a musím být velice opatrný a dvakrát se mi již stalo,že jsem opatrný nebyl a měl jsem co dělat s vyrovnáním smyku.)Skutečně mluvím o letních měsících.Jak tiše závidím řidiči, který v jiném článku uváděl. že Xsara sedí jak přibytá.Nyní s zimními pneumatikami (protektory Vraník s metodou Green Diamond - jsou v nich zabudované krystalky křemíku-vynikající záležitost na zimu, cena 1050,- za ks, záruka jako na novou pneu-co se všech oblastí života pneu týče), je tento problém pryč, a sedím také jako přibytý. Ale co letní? Prosím tedy o radu, jestli se někdo lépe vyzná a doporučil by mi co lépe funguje. Jestli jsou nějaké měkčí, či lépe sedící letní pneu. :drie:

protektory GD

PříspěvekNapsal: pát 23. úno 2007, 10:03
od Mig45
buby:
Nyní s zimními pneumatikami (protektory Vraník s metodou Green Diamond - jsou v nich zabudované krystalky křemíku-vynikající záležitost na zimu, cena 1050,- za ks, záruka jako na novou pneu-co se všech oblastí života pneu týče), je tento problém pryč, a sedím také jako přibytý.


Zni to hezky,jen nechapu proc se to dava jen do protektoru a ne do novych pneu ? :?:

Mate s nima jeste nekdo zkusenosti ?

pneu

PříspěvekNapsal: pon 26. úno 2007, 13:12
od Norath
jelikož dělám v pneuservisu,tak se pokusim poradit. jestli pneu klouže,tak to pravděpodobně bude tim že už je stará (ztvrdne) zkus kouknout na DOTku na gumě co tam bude napsáno. je to 4místný číslo např 4497- tzn že pneu byla vyrobena 44 tyden v roce 97.
k protektoru na zimu se nevyjadřuju,protektory absolutně odmítám,prostě tomu nevěřim:)
no a k letním pneu. první rok sem měl pneu 205/45 R16 Uniroyal RainSport- seděli úplně nádherně,auto se v zatáčce ani nehlo. bohužel velmi rychlá jízda se na nich podepsala cca po 10 000 km. pro drsnou jízdu můžu doporučit,akorát ty km:)
no a ted mám 215/40 R16 Yokohama A539- tvrdší pneu,sportovní. neklouže,nehučí,zatim najeto po létě cca 10 000 a na zadku sem nepozoroval žádný úbytek,vpředu cca 15%
cena třeba oproti Michelin zhruba stejná,ale záleží kolik kdo chce investovat. Ale kdybych měl doporučit nejaké pneu,tak bych klidně doporučil Michelin,Yokohama,Hankook. Continental bych vynechal,podle mě neni cena úměrná kvalitě:)

Re: protektory GD

PříspěvekNapsal: pon 26. úno 2007, 13:25
od norath
Mig45 píše:buby:

Zni to hezky,jen nechapu proc se to dava jen do protektoru a ne do novych pneu ? :?:

Mate s nima jeste nekdo zkusenosti ?


podle mě je tohle slouží jen k nalákání zákazníka,o účinosti bych klidně debatoval.
Hlavní věc,která je na zimní pneu podle mě nejdůležitější,je hloubka dezénu (ne pod 4mm), prořezání(lamely) a směs. při výrobě protektorů se nikdo nezajímá jaká je tam směs,prostě udělaji z jedný směsi protektory s letním i zimním designem a hotovo. no a okolo 7 stupnů tahle směs ztvrdne a její vlastnosti sou uplně jiný než za tepla. a jak ztvrdne,tak sníh,břečka už neni vymačkávanej lamelama,ale celý se to zamázne a hotovo. toť muj pohled na superprotektory:)
Jestli vám můžu doporučit opravdu kvalitní pneu na zimu,tak je to třeba Michelin Alpin A3. podle mě zatim nejlepší zimní pneu (sám je mám,na lepších sem zatim opravdu nejel)
Prosim neberto to jako reklamu na určité druhy pneu,každej má svojí značku,ale já sem spokojenej s tim co sem napsal a myslim že už měnit nebudu.

xsaře sluší hezký široký bačkorky

PříspěvekNapsal: sob 3. bře 2007, 13:43
od Xsařič
Sluší jí moc široký bačkory se šípovým designem. Mám tam hozený jedny Hankooky a je to paráda. Můžu doporučit i kvůli jejich jízdním vlastnostem. Sedí v každé zatáčce a hlavně, sedí výborně na mokru. Na sníh teda nejsou, takže pro celoroční jízdu to moc není, ale jinak paráda.
Na zimu i léto samozřejmě originály. Nevím, proč bych cpal peníze do protektorů, který sjedu za pár tisíc km, když mi originál vydrží 30 tis.?? Toť můj pohled na jakýkoliv protektory.

PříspěvekNapsal: pon 5. bře 2007, 12:36
od buby
Jasně, že se více méně jednalo o pokus, jestli ty pneu za něco stojí. Ale jak už píšu jsem z Vysočiny a po minulý zimě (2005/6) jsem hledal jen to nejspolehlivější. Samozřejmě i cena hrála roli. Původně jsem sháněl Michelin Alpin 2, ale kámoš v pneuservisu mi je nedoporučil, s tím, že zaplatím značku a kvalita, že nemusí být dobrá. Nakonec jsem našel na internetu protektory se zmýněnou technologií, která byla vyvinuta na Islandu a tak jsem o tom zjišťoval všechno možný z různých testovacích pramenů od nás a z Německa a závěrem jsem nemohl konstatovat nic co by mě odradilo. Cena byla o 400,- více než u běžných protektorů a musel jsem měsíc počkat než je vyrobili.Možná i to je důvod, proč se to nedává do nových.Každopádně máme skoro po zimě a i když jsem taky nevěděl, jak se budou chovat, jsem naprosto spokojen. Při tom, že letošní zimu mnoho sněhu nebylo a jezdilo se na suchu, tak je ojetí minimální (10000km za zimu).A pokud už sníh a mela byly (což se párkrát za zimu také stalo), tak jsem s přehledem mohl předjíždět, brzdit a vůbec celý průběh jízdy byl super.Jediné co s nimy nelze udělat je otočit se na místě zapoužití ruční brzdy.Prostě to neklouže.Další aspekt na suché silnici je hlučnost, která je u těchto pneu nižší než u mých letních Michelin a výrobce je po ztrátě vzorku doporučuje na letní provoz.
Nechci dělat reklamu, ale pro toho kdo nemá 1500,- až 2000,- za pneu, tak jak to u mě bylo, je tohle plnohodnotné řešení. Samozřejmě uvidíme co bude dál, třeba se příští zimu rozpadnou, ale to až za rok.

Pneu

PříspěvekNapsal: úte 27. bře 2007, 14:08
od Mig45
Xasra II.
195/55 R15 85H , 84V

PIRELLI P7 ***
195 / 55 R 15 85 V osobní letní 2347-akcnipneu,2550-pneunet,toppneu
195 / 55 R 15 85 H osobní letní 1800-pneunet ??????? 2153-akcnipneu
P7E ??? 85H 1831-dobrapneu ???

BRIDGESTONE Turanza ER300 ***
195 / 55 R 15 85 H osobní letní 1989-dobrapneu

Continental Premium Contact 2 ***
195 / 55 R 15 85 H osobní letní 2555-nejlevnejsipneu 2320-pneunet,akcnipneu /V 2350/

ALU DISKY
Enzo H 2110


Znate nekdo kde levneji ?

PříspěvekNapsal: úte 27. bře 2007, 14:21
od CHiP
Takľe bych si stejně koupil zase Michelinky :D

PříspěvekNapsal: úte 27. bře 2007, 14:26
od Máchal
Migu a co 185/65 R 15 nám se na picasso tyhle nevejdou. :P Máchalová

PříspěvekNapsal: úte 27. bře 2007, 19:08
od bleriot11
Já docela koukal,kdyľ jsem loni kupoval gumy.Zjistil jsem,ľe rozměr 195-55-15 je pomalu nejdraľąí co můľe být.Nakonec jsem koupil 195-50-15 nějaké PIRELLI .Cena byla docela dobrá. :wink:

PříspěvekNapsal: úte 27. bře 2007, 19:24
od CHiP
bleriot11: To máą pravdu, tenhle rozměr je zřejmně málo pouľívaný, tak je drahý :roll:

Pneu a STK

PříspěvekNapsal: úte 27. bře 2007, 21:37
od Mig45
Delaji problem na STK kdyz mate disky dle TP,ale jine gumy ?

Napr. misto 195/55 treba 195/60 ? + vyssi index rychlosti a zatizeni

:?:

Re: Pneu a STK

PříspěvekNapsal: úte 27. bře 2007, 22:07
od baffy
Mig45 píše:Delaji problem na STK kdyz mate disky dle TP,ale jine gumy ?

Napr. misto 195/55 treba 195/60 ? + vyssi index rychlosti a zatizeni

:?:


neviem ako tam u vás ale tu som sa s niečím podobným nestretol. maximálne tak hĺbku dezénu :?:

PříspěvekNapsal: stř 28. bře 2007, 18:23
od rosta
Zkus pneu-servis.cz

PříspěvekNapsal: stř 28. bře 2007, 19:37
od Hanes
K tomu rozměru, mám na své X1 break obuto 185/60/15-vyąly mě mnohem levněji neľ ty 195/55/15 a nikdo se nad tím nikdy nezastavoval ľe by to tam nemělo být.