od Marek » ned 2. bře 2008, 21:54
rasto.p, mám podobný reľim jízd, jen ta denní trasa je asi 7km a o víkendu moc daleko nejezdíme, větąinou tak 25km. Pro tyto provozní podmínky se mi nejlepąí jeví alternativní plynné palivo a jako vítěz z výběru vyąlo LPG (ale CNG taky nazavrhuji, jen v době přestavby nebylo finančně tak výhodné). Na krátké trasy by mi bylo HDI líto, dvoulitr by se určitě v zimě neprohřál a novějąí 1.6 bude o dost draľąí na koupi (a ani tam si nejsem rychlým ohřátím jistý). Kdyľ to vezmu ekonomicky, tak za stejné peníze bude benzín s menąím nájezdem, nebo jeątě sluąný benzín koupím za niľąí cenu a zbyde na přestavbu. Také mám obavu z cen "spotřebáku" na HDI, ke kterému se řadí i např. odpruľená řemenice. Jezdím s výkonem a jízdními vlastnostmi benzínu za cenu paliva pro HDI. Taky parkuji venku a start na benzín (automatika) jsou bez problémů, kdyľ pak jedu za nějakým taky studeným ropákem, je evidentní, ľe mohu i se studeným motorem lépe akcelerovat a o topení bez přídavného naftového bufíku snad není třeba hovořit. Aby se motor ohřál, musí něco spálit a dietu drľící HDI se spotřebou 6-7l se na těch 4km prostě ohřát nemůľe. Já mám spotřebu po městě kolem 11l, ale zhruba poloviční cenu LPG neľ je benzín. Hmota mého motoru určitě není větąí neľ u HDI, přesto se i při uvedené spotřebě při teplotách kolem nuly ohřívá několik km v závislosti na stylu jízdy.
Xsara Break 1.8 66kW LPG