Benzín 1,6 alebo 1,8

Moderátoři: Rope, baffy, viteon, Kleki, Cvrček

Benzín 1,6 alebo 1,8

Příspěvekod rasto.p » sob 1. bře 2008, 17:07

Zdravím Vás , dnes som tu po prvý krát , chcem poradi» .Idem kupova» Picasso 2001-2002 a neviem sa rozhodnú» či 1,6 alebo 1,8 . A taktieľ či s dig. klímou alebo a automatickou.Chcem Vás poprosi» o radu kedľe ste tu asi vąetci čo máte skúsenosti na rozdávanie.Najazdím v priemere okolo 20000 km ale cez týľdeň prevaľne vąetko krátke trate do 4 km ráno za 10 hod 4 km spä». Akurát cez víkendy niečo viac.(dlhąie trate a 2x za rok dovolenka).Čo sa týka nafty tak neviem či sa mi to oplatí.(cena auta , cena servisu , zimné ątarty-nemám garáľ,atď).
Zatial ďakujem za dobré rady.
Naposledy upravil rasto.p dne ned 2. bře 2008, 8:49, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
rasto.p
Xsamarád
Xsamarád
 
Příspěvky: 81
Registrován: sob 1. bře 2008, 13:15
Bydliště: PU - SK

Příspěvekod semtamtuk » sob 1. bře 2008, 23:09

On Ti někdo poradí a pak nám budeą nadávat tak ti radím :arrow: 2,0HDI samozřejmě automatická klima
pročti si forum a třeba na něco přijdeą
Těžká noha Jarda Pikaču 2.0HDI rv.2001 najeto asi 101500Km Běloba žrout do 6,4 litru ropy jenom couračky
Uživatelský avatar
semtamtuk
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 60
Registrován: čtv 19. dub 2007, 19:39
Bydliště: Praha 13

Příspěvekod rasto.p » ned 2. bře 2008, 8:45

nadáva» nebudem , len chcem poradi» ,prečo 1,6 alebo prečo 1,8.
Uživatelský avatar
rasto.p
Xsamarád
Xsamarád
 
Příspěvky: 81
Registrován: sob 1. bře 2008, 13:15
Bydliště: PU - SK

Příspěvekod jar » ned 2. bře 2008, 9:58

Ahoj, říkáą 20000km za rok, tak to se ti oplatí uľ i diesel. Jinak si myslím, ľe 1,6ka bude asi slabá, na tak velké a těľké autí, ale to uľ ti asi řeknou povolanějąí. Já jsem srdcem deh»ák a nikdy jinak 8) . Klimu si vem automatickou, lépe to vypadá a je to pohodlnějąí.
Xsara Picasso 1,6HDi 80kW 2005
Bejvalka Xantia break 1,9TD 1996
Uživatelský avatar
jar
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 125
Registrován: sob 23. úno 2008, 17:33
Bydliště: Praha 14
Vůz: Xsara Picasso 1,6 Hdi 80kW bez Fapu 2005 modrá

Příspěvekod Hrnča » ned 2. bře 2008, 10:13

Sice nejsem vlastník Pikaču, ale moje kámoąka ho má. Má v tom 1,6 a je s ním nadmíru spokojená. Co říká ona jezdí do 6,5l/100km. No a co jsem se někde dočetl, tak osmnáctka docela ľere...
Xsara 1 2.0HDi 66kW/90HP r.v. 1999-leden 2009
Peugeot 307SW 1.6 16V 80kW/110HP r.v. 2002

Obrázek
Uživatelský avatar
Hrnča
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 2703
Registrován: úte 25. zář 2007, 16:54
Bydliště: Tři borovice od kamaráda Pikasáka. Tedy kousek od Mladé Boleslavi.
Vůz: Peugeot 307SW 1.6 16V 80kW/110HP r.v. 2002

Příspěvekod semtamtuk » ned 2. bře 2008, 10:20

Tak ľe motorizace pikaču snad se vtom vyznáą
typ motoru--kw/HP-----obsah
1.6 --------- 65/88-----1587
1.6 --------- 67/91-----1587
1.6 --------- 70/95 ----1587
1.6 Chrono-74/101 ---1587
1.6 16V---- 80/109 ----1587
1.8 16V---- 85/115 ----1762
1.8 SX -----76/103---- 1761
2.0 16V----100/136 ---1997
1.6 HDi ----66/90------ 1560
1.6 HDi ----80/109 -----1560
2.0 HDi ------66/90- ---1997
Těžká noha Jarda Pikaču 2.0HDI rv.2001 najeto asi 101500Km Běloba žrout do 6,4 litru ropy jenom couračky
Uživatelský avatar
semtamtuk
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 60
Registrován: čtv 19. dub 2007, 19:39
Bydliště: Praha 13

Příspěvekod rasto.p » ned 2. bře 2008, 20:42

Obávam sa nafty , ten servis má normálne straąí. Výmena ľhavičov,pumpy a čo ja viem čo eąte.Ale keď zoberiem tú cenu benzínu a nafty tak začínam uvaľova» nad 2,0 HDI.Je ten servis naozaj taký drahý ? Aké sú ceny opráv ?
ďakujem za odpovede.
Uživatelský avatar
rasto.p
Xsamarád
Xsamarád
 
Příspěvky: 81
Registrován: sob 1. bře 2008, 13:15
Bydliště: PU - SK

Příspěvekod semtamtuk » ned 2. bře 2008, 21:05

Nesmíą počítat,ľe se hned něco posere to si potom nekoupíą nic ľhaviče jsem nekupoval a doufám ľe se neposere ani čerpadlo vysralo se jen palivoné čerpadlo v nádrľi.Kdyľ to bude váľnějąí kopím celý motor sad ho seľenu
Těžká noha Jarda Pikaču 2.0HDI rv.2001 najeto asi 101500Km Běloba žrout do 6,4 litru ropy jenom couračky
Uživatelský avatar
semtamtuk
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 60
Registrován: čtv 19. dub 2007, 19:39
Bydliště: Praha 13

Příspěvekod rasto.p » ned 2. bře 2008, 21:25

Môľeą mi teda poradi» načo si mám da» pozor pri kúpe Picassa ,mám na ruke jeden naftový 2,0 HDI.Musím zisti» presný rok a km .Viem ľe je v ňom dig.klíma , km okolo 145000(asi) ,rok 2000-2001.
Uživatelský avatar
rasto.p
Xsamarád
Xsamarád
 
Příspěvky: 81
Registrován: sob 1. bře 2008, 13:15
Bydliště: PU - SK

Příspěvekod Marek » ned 2. bře 2008, 21:54

rasto.p, mám podobný reľim jízd, jen ta denní trasa je asi 7km a o víkendu moc daleko nejezdíme, větąinou tak 25km. Pro tyto provozní podmínky se mi nejlepąí jeví alternativní plynné palivo a jako vítěz z výběru vyąlo LPG (ale CNG taky nazavrhuji, jen v době přestavby nebylo finančně tak výhodné). Na krátké trasy by mi bylo HDI líto, dvoulitr by se určitě v zimě neprohřál a novějąí 1.6 bude o dost draľąí na koupi (a ani tam si nejsem rychlým ohřátím jistý). Kdyľ to vezmu ekonomicky, tak za stejné peníze bude benzín s menąím nájezdem, nebo jeątě sluąný benzín koupím za niľąí cenu a zbyde na přestavbu. Také mám obavu z cen "spotřebáku" na HDI, ke kterému se řadí i např. odpruľená řemenice. Jezdím s výkonem a jízdními vlastnostmi benzínu za cenu paliva pro HDI. Taky parkuji venku a start na benzín (automatika) jsou bez problémů, kdyľ pak jedu za nějakým taky studeným ropákem, je evidentní, ľe mohu i se studeným motorem lépe akcelerovat a o topení bez přídavného naftového bufíku snad není třeba hovořit. Aby se motor ohřál, musí něco spálit a dietu drľící HDI se spotřebou 6-7l se na těch 4km prostě ohřát nemůľe. Já mám spotřebu po městě kolem 11l, ale zhruba poloviční cenu LPG neľ je benzín. Hmota mého motoru určitě není větąí neľ u HDI, přesto se i při uvedené spotřebě při teplotách kolem nuly ohřívá několik km v závislosti na stylu jízdy.
Xsara Break 1.8 66kW LPG
Marek
Xsamarád
Xsamarád
 
Příspěvky: 822
Registrován: úte 25. říj 2005, 11:49
Bydliště: Plzeň
Vůz: X1 Break, 1.8 8V LPG,r.v.1999

Příspěvekod semtamtuk » ned 2. bře 2008, 22:26

:twisted: "má pravdu předsedo" :arrow: ale já jsem naftovej
Těžká noha Jarda Pikaču 2.0HDI rv.2001 najeto asi 101500Km Běloba žrout do 6,4 litru ropy jenom couračky
Uživatelský avatar
semtamtuk
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 60
Registrován: čtv 19. dub 2007, 19:39
Bydliště: Praha 13

Příspěvekod jar » pon 3. bře 2008, 7:58

Je to tak, ale vůně nafty je vůně nafty, jak k ní jednou přičichneą, uľ se jí nezbavíą. Ale ono, courat se po Praze na pětku pádesátkou, také není k zahození 8)
Xsara Picasso 1,6HDi 80kW 2005
Bejvalka Xantia break 1,9TD 1996
Uživatelský avatar
jar
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 125
Registrován: sob 23. úno 2008, 17:33
Bydliště: Praha 14
Vůz: Xsara Picasso 1,6 Hdi 80kW bez Fapu 2005 modrá

Příspěvekod semtamtuk » pon 3. bře 2008, 12:50

jar píše:Je to tak, ale vůně nafty je vůně nafty, jak k ní jednou přičichneą, uľ se jí nezbavíą. Ale ono, courat se po Praze na pětku pádesátkou, také není k zahození 8)

:arrow: Vrahu motoru :idea: pětku v Praze ani nevím,ľe na autě mám za to v zácpách skoro pořád.samá 5-4-3
Těžká noha Jarda Pikaču 2.0HDI rv.2001 najeto asi 101500Km Běloba žrout do 6,4 litru ropy jenom couračky
Uživatelský avatar
semtamtuk
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 60
Registrován: čtv 19. dub 2007, 19:39
Bydliště: Praha 13

Příspěvekod Hrnča » pon 3. bře 2008, 13:14

Podle mě je 50km/h na pětku moc malá rychlost. Nejčastěji tuhle rychlost jezdím na trojku. Pokud je to mírně poskopečku tak i čtyři. Ale na tu pětku to má aľ vraľedně málo otáček...
Xsara 1 2.0HDi 66kW/90HP r.v. 1999-leden 2009
Peugeot 307SW 1.6 16V 80kW/110HP r.v. 2002

Obrázek
Uživatelský avatar
Hrnča
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 2703
Registrován: úte 25. zář 2007, 16:54
Bydliště: Tři borovice od kamaráda Pikasáka. Tedy kousek od Mladé Boleslavi.
Vůz: Peugeot 307SW 1.6 16V 80kW/110HP r.v. 2002

Příspěvekod jar » pon 3. bře 2008, 15:53

No, říkám někdy :D , ale dvoulitr se 66kW a jednaąestka s 80kW je rozdíl. Po rovince to motor schroupne, nesmíą přidávat plyn, ale jen to lehce ąimrat a pak se ti to odvděčí nízkou spotřebou.
Xsara Picasso 1,6HDi 80kW 2005
Bejvalka Xantia break 1,9TD 1996
Uživatelský avatar
jar
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 125
Registrován: sob 23. úno 2008, 17:33
Bydliště: Praha 14
Vůz: Xsara Picasso 1,6 Hdi 80kW bez Fapu 2005 modrá

Další

Zpět na Cokoliv se nikam nevešlo

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 68 návštevníků