Jak správně startovat ropáka Hdi?

Moderátoři: Rope, baffy, viteon, Kleki, Cvrček

Jak správně startovat ropáka Hdi?

Příspěvekod Zodiak » pon 10. bře 2008, 20:06

Zdravím! Jsem novic, cca týden vlastním Picasso 2.0Hdi. Předtím jsem tejral jen benzíňáky, ale tchán mne nechal několikrát svézt Peugeotem 307 Hdi. Tak nějak se mi to zalíbilo, aľ se stalo, ľe Picasso byla jasná volba. Nicméně, googlil jsem a nikdo není schopen říci, jak se vlastně chovat k hdíčku po ránu..... Tady jsem nic nenaąel, jedině snad na fóru o peľotech, ale i tam se názory různí. Jedni tvrdí, natočit a nechat chvíli klapat naprázdno, jiní tvrdí, ľe právě tohle přivede jejich miláčka do hrobu. Tak jak to tedy je? Zatím to neřeąím, Pikásek stojí v garáľi a čeká na nové rozvody, ale jednou to nastane.... Nu, budu vděčný za kaľdou radu. :roll:
Naposledy upravil Zodiak dne úte 11. bře 2008, 19:33, celkově upraveno 1
Xsara Picasso 2.0Hdi/2000, pohodlný to kočárek
Peugeot 206 2.0HDi/2001, téměř Ferrari
Zodiak
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Příspěvky: 20
Registrován: pát 7. bře 2008, 19:37
Bydliště: Hradec Králové
Vůz: Citroen Xsara Picasso 2.0HDi/2000, Peugeot 206 2.0HDi/2001

Příspěvekod mio » pon 10. bře 2008, 20:37

Myslim ľe ľádnej velikej rozdíl oproti benzínu to neni.Ráno nastartuj jízda v klidu ľádné zběsilé vytáčení (trpí turbo).Myslim ľe zahřátí na volnoběh je asi zbytečný.Já to ráno točim max do 2500 ot. pak řadim.Hlavně pozor na jízdu ve vyąąích otáčkách(dálnice), před zastavenim by jsi měl motor nechat chvíli běľet na volnoběľné ot. asi tak 30 vteřin aby se ochladilo turbo,řikají čim déle tim lépe,nebo před zastavenim alespoň sníľit rychlost (otáčky) na poslední kilometr..Ale to uľ si jistě četl.Taky se mrkni na www.dieselpower.cz tam je toho taky dost i na francouzské vozy.
Uživatelský avatar
mio
Xsamarád
Xsamarád
 
Příspěvky: 1267
Registrován: pon 1. říj 2007, 19:30
Bydliště: Plzeň-sever
Vůz: Break 1,9 TD/C4 1.6 HDI

Jak správně startovat ropáka Hdi

Příspěvekod Jindra » pon 10. bře 2008, 20:46

Jo souhlas - pockas az nazhavi a pak startuj dale pomalou jizdou zahrat motor (radit vcas a nevytacet) a jsi v poho.
Jindra Xsara II Hdi Break 66kW EXCLUSIV 2000
Jindra
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 55
Registrován: sob 23. črc 2005, 19:30
Bydliště: Praha

Jak správně startovat ropáka Hdi.

Příspěvekod Zodiak » pon 10. bře 2008, 20:47

Díky, tohle jsem uľ opravdu vysondoval, postahoval jsem kdejaké příručky. Fakt je, ľe kdyľ to venku stojí v zimě a zamrznou skla, tak to stejně musí chvilku vrčet na místě. :)
Xsara Picasso 2.0Hdi/2000, pohodlný to kočárek
Peugeot 206 2.0HDi/2001, téměř Ferrari
Zodiak
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Příspěvky: 20
Registrován: pát 7. bře 2008, 19:37
Bydliště: Hradec Králové
Vůz: Citroen Xsara Picasso 2.0HDi/2000, Peugeot 206 2.0HDi/2001

Příspěvekod Hrnča » stř 12. bře 2008, 11:16

Toho vrčení na místě bych se nebál. V návodu to nedoporučujou jen z ekologickýho hlediska. Motor běľící na volnoběh a jeątě studenej má ohromnou spotřebu. Kaľdopádně já si ho při zamrznutejch sklech natočím, oąkrábu a vyráľím. Ze začátku to nechce podtáčet ani vytáčet. Prostě motor by měl běľet v klidu. Já na prvních asi dvou kilometrech netočím víc jak 2000 otáček...
Xsara 1 2.0HDi 66kW/90HP r.v. 1999-leden 2009
Peugeot 307SW 1.6 16V 80kW/110HP r.v. 2002

Obrázek
Uživatelský avatar
Hrnča
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 2703
Registrován: úte 25. zář 2007, 16:54
Bydliště: Tři borovice od kamaráda Pikasáka. Tedy kousek od Mladé Boleslavi.
Vůz: Peugeot 307SW 1.6 16V 80kW/110HP r.v. 2002

Příspěvekod Marek » stř 12. bře 2008, 22:11

Chod studeného motoru naprázdno se nedoporučuje hlavně u nových motorů, protoľe při volnoběhu se rychleji zahřívá píst neľ válec (není velké tření) a hrozí, ľe nebude stačit malá vůle a píst se kousne. U jetých motorů to není takový problém. Zajímavějąí byly výsledky testů, za jak dlouho se dopraví olej do selého motoru, bohuľel to nemám poznamenané, ale pamatuji si, ľe olej 10W40 potřebuje asi 40s a u řidąích olejů se tento čas zmenąoval aľ k 10s. A jedna osobní zkuąenost: záleľí, jestli parkujeą na kopci nebo pod kopcem. Ten rozdíl je opravdu znát i podle zvuku motoru.
Xsara Break 1.8 66kW LPG
Marek
Xsamarád
Xsamarád
 
Příspěvky: 822
Registrován: úte 25. říj 2005, 11:49
Bydliště: Plzeň
Vůz: X1 Break, 1.8 8V LPG,r.v.1999

Jak správně startovat ropáka Hdi?

Příspěvekod Zodiak » čtv 13. bře 2008, 6:22

S tím kopcem, to bude troąku problém, v HK totiľ stoupneą na cihlu a vidíą do Pardubic. :lol: Jak vidno, co jedinec, to názor. :)
Xsara Picasso 2.0Hdi/2000, pohodlný to kočárek
Peugeot 206 2.0HDi/2001, téměř Ferrari
Zodiak
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Příspěvky: 20
Registrován: pát 7. bře 2008, 19:37
Bydliště: Hradec Králové
Vůz: Citroen Xsara Picasso 2.0HDi/2000, Peugeot 206 2.0HDi/2001

Příspěvekod semtamtuk » čtv 13. bře 2008, 15:22

Marku s tím kopcem jsi mě dostal,ale nic proti zkuąenosti nebo Tvému názoru.Já ze starou naftovou sierou a vůbec skoro se vąemi ąunkami i plynovým fávem zase raději v zimě parkoval na kopci,protoľe kdyľ nechytly tak jsem je pustil z kopce a nemusel jsem někoho otravovat.
:arrow: K tomu zimnímu startování je lepąí vyąlápnout spojku trochu se uleví motoru a nemusí tahat i studenou převodovku.taky to nechám běľet neľ oąkrábu okna,ale stejně je sice motor ohřátej,ale olej v převodovce studenej tak jedu stejně na pohodu.A kdyľ zaspím tak těch pár minut mě uľ neposere co bych dohnal rychlou jízdou.
Těžká noha Jarda Pikaču 2.0HDI rv.2001 najeto asi 101500Km Běloba žrout do 6,4 litru ropy jenom couračky
Uživatelský avatar
semtamtuk
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 60
Registrován: čtv 19. dub 2007, 19:39
Bydliště: Praha 13

Příspěvekod Hrnča » čtv 13. bře 2008, 16:10

:arrow: K tomu zimnímu startování je lepąí vyąlápnout spojku trochu se uleví motoru a nemusí tahat i studenou převodovku.taky to nechám běľet neľ oąkrábu okna,ale stejně je sice motor ohřátej,ale olej v převodovce studenej tak jedu stejně na pohodu.A kdyľ zaspím tak těch pár minut mě uľ neposere co bych dohnal rychlou jízdou.[/quote]
Asi tak nějak. Pár minut tě nevytrhne. Není kam spěchat. Nestojí to za risk, ľe se podělá turbo...
Xsara 1 2.0HDi 66kW/90HP r.v. 1999-leden 2009
Peugeot 307SW 1.6 16V 80kW/110HP r.v. 2002

Obrázek
Uživatelský avatar
Hrnča
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 2703
Registrován: úte 25. zář 2007, 16:54
Bydliště: Tři borovice od kamaráda Pikasáka. Tedy kousek od Mladé Boleslavi.
Vůz: Peugeot 307SW 1.6 16V 80kW/110HP r.v. 2002

Jak správně startovat ropáka Hdi?

Příspěvekod Zodiak » čtv 13. bře 2008, 17:38

:lol: Tak s tou spojkou jste mě dostali...... Su stará ąkola, kaľdej rok chodím povinně na ąkolení řidičů a přezkouąení, Picasso je moje osmé auto v pořadí za 17 let (Vaz 2101, Austin Allegro, Fiat 127, Trabant, Fiat 126 maluch, Opel Kadett Cabrio 2.0GSi, Felicie 1.6Glx a Picasso) a nikdy a nikde jsem neslyąel, ľe se má startovat s neseąlápnutou spojkou.... Opak mi byl vľdy vtloukán do hlavy, neb prý spojkové axiální loľisko je dostatečně dimenzované a studený olej v převodovce zbytečně zatěľuje startér.
Xsara Picasso 2.0Hdi/2000, pohodlný to kočárek
Peugeot 206 2.0HDi/2001, téměř Ferrari
Zodiak
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Příspěvky: 20
Registrován: pát 7. bře 2008, 19:37
Bydliště: Hradec Králové
Vůz: Citroen Xsara Picasso 2.0HDi/2000, Peugeot 206 2.0HDi/2001

Re: Jak správně startovat ropáka Hdi?

Příspěvekod semtamtuk » čtv 13. bře 2008, 17:53

Zodiak píše::lol: Tak s tou spojkou jste mě dostali...... Su stará ąkola, kaľdej rok chodím povinně na ąkolení řidičů a přezkouąení, Picasso je moje osmé auto a nikdy a nikde jsem neslyąel, ľe se má startovat s neseąlápnutou spojkou.... Opak mi byl vľdy vtloukán do hlavy, neb prý spojkové axiální loľisko je dostatečně dimenzované a studený olej v převodovce zbytečně zatěľuje startér.

No My starąí a větąina to ví,ale otázka zněla jak startovat ropáka tak promiň ľe jsem napsal vyąlápnout spojku vidíą sám,ľe to tak automatický není
Těžká noha Jarda Pikaču 2.0HDI rv.2001 najeto asi 101500Km Běloba žrout do 6,4 litru ropy jenom couračky
Uživatelský avatar
semtamtuk
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 60
Registrován: čtv 19. dub 2007, 19:39
Bydliště: Praha 13

Příspěvekod Hrnča » pát 14. bře 2008, 10:50

Ropák byla i Lízina z autoąkoly. 110 turbo, valník. Tam jsem třeba spojku neąlapal. Udělat to, tak jsem uľ nejel...
Ale to zase jinde jsme...
Xsara 1 2.0HDi 66kW/90HP r.v. 1999-leden 2009
Peugeot 307SW 1.6 16V 80kW/110HP r.v. 2002

Obrázek
Uživatelský avatar
Hrnča
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 2703
Registrován: úte 25. zář 2007, 16:54
Bydliště: Tři borovice od kamaráda Pikasáka. Tedy kousek od Mladé Boleslavi.
Vůz: Peugeot 307SW 1.6 16V 80kW/110HP r.v. 2002


Zpět na Cokoliv se nikam nevešlo

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 51 návštevníků