od Rob2 » pát 20. led 2012, 17:23
miskod: Budu Ti oponovat. Termostat je nahoře a pokud nemá onen Tebou zmiňovaný malý otvor, tak se utvoří vlivem jeho těsnosti při napouštění kapaliny vzduchová bublina v bloku motoru a hlavě (můj termostat DÍRKU NEMĚL a BYL TĚSNÝ) Musel jsem termostat vyjmout a vyvrtat do něj dírku o průměru 0,8mm (menší vrták jsem neměl) Potom šlo všechno již dobře. Někdy mají termostaty otvor větší s jakýmsi primitivním ventilem, který se po nastartování motoru a vytvoření tlaku chl. kapaliny vlivem chodu čerpadla uzavře. Při napouštění kapaliny tudy uniká vzduch vytlačovaný stoupající kapalinou. Moje vlastní zkušenost, tudíž si za výše napsaným stojím!
Edit: A jak psal Cvrček, nejsem jediný, který tento problém s napouštěním řešil. Po otevření termostatu bublina unikla a na její místo se dostala chl. kapalina, kterou bylo potom potřeba do systému dolít. Pokud máš jiné vysvětlení, rád si ho přečtu.