Stránka 1 z 3

Zamennost prevodovek

PříspěvekNapsal: stř 20. kvě 2009, 10:08
od Theor
Ahoj mel bych dotaz jsou prevodovky z benzinovych xsar stejne nebo na kazdy objem jsou jine prevodovky?Popripade s jakym objemem je stejna prevodovka jako na 1.4 benzin?A kdy se davali jednotahlove a kdy dvoutahlove prevodovky?

Re: Zamennost prevodovek

PříspěvekNapsal: stř 20. kvě 2009, 18:56
od mio
Záměnost převodovek je možná ale pouze mezi motory se stejným typem motoru např. u TU 1,4 a 1,6 , XU 1,9 D a 1,9 TD , netušim jaký typ motoru máš ty ?Ale raději bych se do toho nepouštěl , každá převodovka určená pro daný typ motoru má jiný stálý převodový poměr. Tedy střeva můžou být stejná ale diferenciál má určitě jiný poměr. Vim jaké to je když dáš převodovku z TD do D auto je samozřejmě línější , pětku dáváš až tak ve stovce a když ho naložíš tak tam pětku nedáš třeba vůbec. Ale zase na druhou stranu při jízdě solo jedeš za čtyři litry :D .A hlavně pozor na průměr poloos, resp. vstupních hřídelů do převodovky.Třeba by tam šel ze starší 1,4 P 306 nebo citroen ZX , pokud se trefíš na typ motoru a výkon.Chce to obejít pár vrakovišť a porovnat !!

Re: Zamennost prevodovek

PříspěvekNapsal: stř 20. kvě 2009, 21:18
od SilverGhost
Stav se na nějakém vrakovišti, vezmi sebou typ převodovky (je na ní napsanej) a VTP a oni ti většinou dobře poradí. A když ne, tak dávají záruku na vyzkoušení, tak ji jen vyndáš a vrátíš.

Re: Zamennost prevodovek

PříspěvekNapsal: pát 7. srp 2009, 16:07
od Ondra
Mám zrovna zkušeonost s převodovkou v 1.6i 16V 80kW, měl jsem 20CN28 u kteý se vysypali ložiska a když jsem zjistil cenu opravy tak jsem raději scháněl jinou, sehnal jsem za 6000kč 20CN80 což je 1.4i 8V 55kW a pasuje na blok motoru protože je podobný ( 1.4i 55kW a 1.6i 66kW jsou na pohled identické, 1.6i 16V je akorát stará 1.6 s 16V makovicí a jinou ŘJ Motoru je tam BOSCH Motronic ME 7.4.4. ) výsledek je ten že jde Xsara lepší za plynem a do otáček ale taky dřív končí a je větší spotřeba. Kdyby měl někdo zájem takj během měsíce je k mání ta 20CN80 - jede dobře jen se mě nelíbí ta spotřeba jezdim běžně za 10 - 11l/100 a pod 8.5l/100 nejdu. Na ceně se dohodneme.

P.S.: převodovka ze 1.4i 55kW je stavěná na maximálně 200Nm kroutícího momentu.... poloosy sedí z 1.6i 16V

Výmena prevodovky

PříspěvekNapsal: pát 16. srp 2013, 15:41
od nero150
Zdravím

Dnes som tak premýšľal, či by bolo možné vymeniť prevodovku z picassa do normálnej xsary? pokiaľ viem tak picasso sa vyrábalo aj so 6 stupňovou prevodovkou a túto by som rád dopasoval do môjho auta. dajú sa tieto prevodovky vymeniť bez problémov, alebo je to takmer nemožne? a picasso malo už dvojhmotu??? moja xsara ma obyčajnú spojku tak dúfam že aj picasso má obyč. :)

za nápady, tipy a postrehy ďakujem

Miro

Re: Výmena prevodovky

PříspěvekNapsal: pát 16. srp 2013, 17:15
od Cvrček
Picasso v naftě a šestifofr? :shock:

Re: Výmena prevodovky

PříspěvekNapsal: pát 16. srp 2013, 17:26
od rosta12345
taky jsem o xsaře picasso a 6kvatlu neslyšel, jedině snad C4 picasso

Re: Výmena prevodovky

PříspěvekNapsal: pát 16. srp 2013, 17:57
od nero150
no tak to ten 6tikvalt bude asi benziňák videl som to len tu: http://sk.wikipedia.org/wiki/Citro%C3%ABn_Xsara_Picasso tak preto som si myslel, že boli 6tikvlaty aj na nafte, každopádne je nejaká 6tikvaltová prevodovka, ktorá by pasovala do môjho auta??? ta C3jka by bola totožná?

ďakuje za odpovede

Re: Výmena prevodovky

PříspěvekNapsal: pát 16. srp 2013, 18:08
od rosta12345
tipl bych že tam mají chybu ta s označením BVM6 se myslím dávala právě do C4 picasso

Re: Výmena prevodovky

PříspěvekNapsal: pát 16. srp 2013, 18:43
od nero150
aha no ok teda, a tam už sú iné motory takže to asi neklapne, no čo už. :?

Re: Výmena prevodovky

PříspěvekNapsal: sob 17. srp 2013, 7:48
od mio
2.0 HDI Xsara má nejnižší převodový poměr ze všech pasujících (Páté kolečko a stálý převod je nejrychlejší/nejnižší ot.).To znamená že si výměnou za 6 kvalt nijak nepomůžeš ,jak k max rychlosti, tak ani úspoře paliva.Leda by jsi chtěl větší akceleraci , pak jedině poskládat převodovku s P 306 gti6 a změnit stálý převod.Prostě nesmysl,ztráta času a peněz..... :mrgreen:

Re: Zamennost prevodovek

PříspěvekNapsal: ned 18. srp 2013, 1:23
od nero150
tak jo takže sa nato vykašľem a aspon ušetrim :mrgreen:

Re: Zamennost prevodovek

PříspěvekNapsal: sob 12. říj 2013, 13:38
od ROSTISLAV NOVOTNÝ
hučí mě špajzka v xsarce......volal jsem na vrakáč peugeot citroen a převodovku měli.....říkali že za typ 20CN28 je plně záměnná 20CC44 a tak jsem ji vzal-ze zvědavosti jsem trochu googlil a vyplivlo mě to že je z p 106 :( je možný že je záměnná a nebo soudruzi udělali chybu ? říkali že kdyby něco tak ji vezmou zpět a vymění nebo vrátí prachy.......

Re: Zamennost prevodovek

PříspěvekNapsal: sob 12. říj 2013, 14:35
od mio
Záměnné jsou tyhle B 1.6 16V NFU TU5JP4/ HAND/ MA/ 20CN28 20CN29 20CN30
20CP51 20CP52 20CNB8 20CD89 20CD90/ převod CP16X65 (4.06) . Tohle je z vrakáče a záměnné: Peugeot 106 B 1.4/ 20CB28 20CB81 20CC44 20CE21 20CA09 20CA44 20CA99
20CB56 20CC25 20CE09 20CE6820CC44 převod 16x63 (3.94).Až na malinko jiný poměr by pasovat měla, já bych to ale nedělal.....

Re: Zamennost prevodovek

PříspěvekNapsal: sob 12. říj 2013, 18:23
od ROSTISLAV NOVOTNÝ
takže jestli jsem to pochopil správně tak origo špajzka má poměr 4,06:1 a p 106 má 3,94:1 ....? je to dobře ? a když půjde bez problémů namontovat tak mě bude při určitý rychlosti točit motor víc otáček je to tak - budou kratší kvalty-o kousek větší zrychlení,ale nišší maximálka o kolik asi ....jaký bude rozdíl v otáčkách na 5 tku při 100km/h oproti xsarácké ? stačí přibližně.....