Stránka 2 z 3

Re: Zamennost prevodovek

PříspěvekNapsal: ned 13. říj 2013, 20:16
od Marek
Je to opačně, převod je do pomala, takže by motor točil o 3% méně. Pokud teď točí 3000ot/min, pak by točil 2910 ot/min. Je to logické, P106 je lehčí.

Re: Zamennost prevodovek

PříspěvekNapsal: úte 19. lis 2013, 18:42
od ROSTISLAV NOVOTNÝ
takže převodovka vyměněna za špajsku z p 106 B a rozdíly? prakticky žádný-převodovka nehučí a je krááásně tichá , jen bylo potřeba vyměnit z xsarácké špajzky čidlo zpátečky-stejný závit jen přehodit,zkrátit jedno táhlo řazení a druhý lehce upravit tvar, jinak vše ostatní sedí bez jakýchkoliv problémů ,takže kdo by potřeboval výměnu tak kromě originálu pasuje i tahle a je nepatrně jiný stálý převod, ale opravdu jen o chloupek-asi o 100 otáček/min což je zanedbatelné....

převodové poměry

PříspěvekNapsal: úte 14. led 2014, 22:08
od Ankon
Nemáte někdo jen tak náhodou tabulku převodových poměru v ruzných převodovkách u Citroenu a Peugeotu??

Re: Zamennost prevodovek

PříspěvekNapsal: stř 15. led 2014, 18:45
od mio

Re: Zamennost prevodovek

PříspěvekNapsal: stř 15. led 2014, 20:14
od baffy
Tak toho bude zrejme väčšie množstvo :wink: Jedná sa ti o konkrétny model auta ,alebo typ prevodovky?

Re: Zamennost prevodovek

PříspěvekNapsal: čtv 16. led 2014, 22:48
od Ankon
O ty převodovky a našel jsem i tohle http://auta.vsevedko.sk/ tam je taky vechno :-)

Re: Zamennost prevodovek

PříspěvekNapsal: ned 26. led 2014, 18:30
od Ankon
Peugeot 206 1.4i r.v. 2000 převodovka 20CE89 sedi na Xsaru 1.4i r.v.2000 převodovy poměr 4,06:1 je stejny :-)

Prevodovka - neznámy typ

PříspěvekNapsal: sob 21. kvě 2016, 9:00
od MichalK
Ahoj.

Nedávno som kúpil prevodovku do Xsary , podľa predajcu 100% 1,9TD. Na prevodovke je vyrazene č. XU30BE3. Chcel som to dať do mojej Xsary 1,9D (1999) koli zníženiu otáčok v 5.prev. stupni.

Podľa stránky https://auta.vsevedko.sk/ mi ale nepasuje prevodový pomer.
Ja - na mojom aute som otočil kolesami 10 krát, a motor sa mi otočil 29krat a plus mínus (to pasuje)
Na prevodovke, čo som kúpil otočím kolesami 10 krát, a motorová hriadelka sa otočí 33 krát.

Otázka: Viete mi, prosím, niekto povedať, kto má xsaru 1,9TD, aký je celkový prevodový pomer pri 5. stupni? A ak to nieje 1:3,3 - z čoho je tá moja kupená prevodovka?

Re: Prevodovka - neznámy typ

PříspěvekNapsal: sob 21. kvě 2016, 18:29
od baffy
Neznámi ležia na cintorínoch ,kade tade po svete .Myslíš že si nájdeš v tomto obrázku to čo potrebuješ?

Re: Prevodovka - neznámy typ

PříspěvekNapsal: sob 28. kvě 2016, 7:39
od MichalK
baffy píše:Neznámi ležia na cintorínoch ,kade tade po svete .Myslíš že si nájdeš v tomto obrázku to čo potrebuješ?


Dik za tabulečku, zas som sa dozvedel niečo nove o označovaní. Podľa nej je tam najbližšie pomer i=35/47 * 77/19 => 1:3. Ozaj to je taka cintorínova záležitosť ...

Záměna převodovky 1,4hdi

PříspěvekNapsal: úte 9. srp 2016, 7:41
od veselystrom
Dobrý den,

mám dotaz zda nebude problém pokud použiju pro Xsaru N2 Break 1,4hdi 50kW převodovku z Peugeotu 206 1,4hdi 50kW? Díky veselystrom :wink:

Re: Zamennost prevodovek

PříspěvekNapsal: pon 7. lis 2016, 10:19
od rambik7
Čaute mam BIELU xsara picasso 2.0 hdi 66kw 2001 RHYB DW10TD MK-1 BODY KIT KOMPLET ČERVENÁ FARBA

ja mám taký problém že som šiel minulý týždeň do Zvolena +3°C po diaľnici všetko OK aj mesto relatívne OK.
Jazdím tak že pár sekúnd počkám kým naštartujem nech na ťahá naftu potom štartujem na prvú šupu no a tento krát som počkal dlhšie na žhaviče.
Z mesta smerom na diaľnici do Brezna kde bývam začalo sa v okolí prevodovky a výfuku taký podivný zvonivy hluk tak som zastavil na benzínke.
Pri výjazde a pozrel pod auto našiel som diery vo výfuku a ako som šiel crngal hliníkový tie také chrániče tak som ho napravil a tým ako fúkalo cez diery výfuku plaskal o podlahu , tak crnganie prestalo. V tom ale keď som šiel zaradiť spiatočku nešla ani páka na svoje miesto ani nezaradili musím teraz radiť 3;4 potom siatočka veľmi ťažko tam ide aj sa ťažko hľadá kde má zapadnúť. Prišiel som na diaľnici späť a tá spiatočka šla akoby cez zuby strašný hrmot v prevodovke každý sa obzeral po mne počítalo to akoby zuby ale spojku som mal stisnutu poriadne na podlahu.A ešte som aj párkrát potlačil či to je pokazená spojka? Ale prestalo to ostatné rýchlosti šli dobre až na druhý deň ráno som cestoval do Poľská.V tedy tak pro naštartovaní na studenom 5°C-10°C to bolo OK ŠLO RADIŤ VŠETKÝCH 6 RYCHLOSTI CIZE 5 RYCHLOSTI A R. NO PO PREJDENÝCH 230KM začala prevodovka po zohratí a prejdenie Donovaly mi nešli prevody zaradiť takmer žiadne len 3 šla perfektné popozeral som či to nebolo nieco s tiahlom nieje tam nič vidno .A tak som potom nechal odstavené 5minut auto po naštartovaní OK o 100km zasa nešla 4a5 chrčalo tam niečo ako by niečo vpadlo dnu do prevodovky prišiel som na diaľnicu všetko OK. Pri rýchlosti 30 50 70 90 km to robí humbuk a kraval veľký tak som šiel diaľnicou v pl140maximalna rýchlosť u nich všetko Ok len ten zvuk prevodovky vo vysokých otáčkach je nepríjemný ale všetko Ok preradil som 4 a vtedy to začalo hrkotat. Zatiaľ asi po 400km dokopy prejdenych tesne pred cieľom v meste pohynanie na 1 2 rozbeh niečo príšerné všimol som si vtedy že keď jemné dotlacim páku do prevodového stupňa smerom ku mne do boku a silnejšie zatlačím je to lepšie ale cítim ako prevodovka tlači na ručnú páku a vyskočila pár krát 3ka rýchlosť niekedy 5ka tak som auto v cieli odparkoval aj so spiatočkou . Zasa ráno po naštartovaní sa celý týždeň nič nedialo po meste pekné xsara pradie perfektná jazda luxus 23km som najazdil . Potom až keď som zasa vyšiel mimo mesto na 50ke som rozbiehal na 3jke a vyskočila aj pri 90tke km/h vypadla 5ka dal som 4 a ten strašný zvuk zasa ako by niečo vpadlo do prevodovky musel som radiť medzi plyn so spojkou všelijako ladiť aby to nešlo cez zuby tak to bolo 80km cesty na diaľnici zasa nič. Cestou domov zasa na kopcoch asi keď sa zohrial prevodový olej tak to zasa ruplo v páke zasa problémy kým som nešiel na WC na pumpe a až domov mi hrkotalo keď som zaradil 5ku prešiel som znovu 420km asi dokopy a mám teraz problém so spiatočkou pri parkovaní

Re: Zamennost prevodovek

PříspěvekNapsal: pon 7. lis 2016, 16:49
od betom
Super příspěvek skládající se ze 3 vět. Takže jsem z toho akorát pochopil, že "zasa problémy kým som nešiel na WC na pumpe". :jup:

Re: Zamennost prevodovek

PříspěvekNapsal: úte 8. lis 2016, 9:24
od rambik7
Upravené spokojnejší? :d :jup: :jup: :jup: :klik: :mrgreen:

dle pravidel na předešlý příspěvek odpovídej bez citování a s připomínkou souhlasím: KDO TO MÁ ČÍST :?:

Re: Zamennost prevodovek

PříspěvekNapsal: ned 21. kvě 2017, 16:55
od RomyTM
Nahradil už někdo převodovku z Xsary II 1.6i 16V (20CN28, 20CP51, 20CD89) převodovkou z Xsary 1.6i 8V (20CC93, 20CD29, 20CD67)
Obě při 120km/h točí 3200rpm. Gufera na diferenciálu jsou stejná.

V této době jsou převodovky 20CN28 na vrakovištích vzácné (a drahé) zboží. Jak se nějaká z bouračky objeví je hned pryč. Převodovek z dieselů je dostatek.
Zřejmě je tato převodovka u benzínové Xsary nejslabší článek.