Stránka 1 z 9

cukání motoru - obecné téma

PříspěvekNapsal: pon 6. lis 2006, 23:13
od pik
Zdravím v?echny na tomto webu. Mám čtyři dny koupenou Xsaru 1,6i z roku 98. Zatím se seznamuju s tímto autíčkem a mám jeden problém. Občas se mi stane, ?e motor jakoby zacuká (probliknou kontrolky jako kdyby byl vypnutý) a potom normálně pokračuju v jízdě bez problémů. Stává se mi to jak ve vět?ích, tak i vmen?ích otáčkách. Poradí mi někdo?

Cukání

PříspěvekNapsal: úte 7. lis 2006, 8:12
od celam
Začni u toho nejjednodu??ího - zkontroluj připojení baterky, zkontroluj kostru od baterky a v?echno dal?í ukostření.
Mo?ná to tím nebude, ale ne? rozebere? půlku auta je dobře vědět, ?e toto je v pořádku.
Mů?e to být také ?patný kontakt nebo přelomený drát. V tom případě si má? u?ít.
Dal?í krok bude asi diagnostika, ale nejsem takový optimista, ?e by zaru?eně odhalila v?dy příčinu.
Přeju Ti aby jsi to rychle na?el a autíčka si u?íval a ne se trápil.
:lol:

PříspěvekNapsal: úte 7. lis 2006, 10:17
od MP
Největ?í problém - dělá to OBČAS . Určitě začít tím jak se psalo o kousek vý? . Pokud to bude ale nějakej nalomenej drátej nebo studenej spoj někde tak je to asi na del?í dobu , buď to náhodně objeví? , nebo se na to přijde a? poté co to dojde do takovýho stadia ?e to nebude OBČAS , ale vícemeně FURT .
Přeju co nejrychlej?í odhalení závady a hodně radosti a málo starostí s Xsarou .

PříspěvekNapsal: úte 7. lis 2006, 19:17
od SilverGhost
Vzhledem k tomu, ?e jí má? čtyři dny, tak bych jí spí?e ?el omlátit bývalému majiteli o hlavu. Takováto náhodná závada se na diagnostice pravděpodobně neobjeví a hledat se bude dost tě?ko. Zkontroluj ale tu baterku, mě třeba v Xsaře plusový pól jednou za půl roku povolí a upadne. Pak se v?dy stra?ně divím, proč ji ráno nemů?u nastartovat :-)

PříspěvekNapsal: úte 7. lis 2006, 19:46
od CHiP
SilverGhost: No mě + pol neodpadl, jenom se povolil a díky tomu ?e jak se baterka odpojovala/připojovala za chodu auta, tak tam vznikaly napě?ový ?pičky, nejdřív jsem nechápal, proč mi občas blikly přední světla, výsledek vypálený 2 ?árovky H7, dvě 5W a jedna 21/5W :?

Cukání motoru

PříspěvekNapsal: sob 22. srp 2009, 17:42
od Lukyne
Zdravím, mám problém a tak jsem se rozhodl se obrátit na vás s prozbou o pomoc. Nedávno jsem si koupil Xsaru II, 1.6 16V, najeto 103000, rok 2001. Uz kdyz jsem stim jel z bazaru domu auto mi po ceste asi dvakrat na 3 vteriny cukla, ale nevenoval jsem tomu prilis velikou pozornost, protoze uz to pozdeji nedelala. Rikal jsem si ze to bude nejspis tim jak stala v bazaru. Momentalne se to zacalo zhorsovat. Kdyz nastartuju motor, tak treba dve minuty bezi a pak se zacne jakoby dusit nebo hadat a mele se asi na 600 otackach a po chvili se to znovu srovna. Ale nejcasteji, v 90% pripadu, to dela kdyz jedu a prerazuju napriklad z 2500 otacek, tak pri nalednym seslapnuti plynu se zacne na 2-3 vteriny dusit a pak se rozjede.

Nevite kde by mohl byt problem??

Re: Cukání motoru

PříspěvekNapsal: sob 22. srp 2009, 20:28
od dokturek
čau asi bych začal vyměnou palivoveho filtru,vzduchoveho filtru,svičky a vyčištěnim škrtici klapky po těch 100 000 bude dost zasrana tedy aspon u mě byla a pak se to zasekava jukni na to vlakno je tam i video jak na to
viewtopic.php?f=8&t=5374&st=0&sk=t&sd=a

Re: Cukání motoru

PříspěvekNapsal: ned 23. srp 2009, 8:27
od Aleš
Mě se včera stalo něco podobného. Mám XsaraII 2.0HDi. Celou dobu to jelo normálně(bylo sucho) a pak se tomu nechtělo jet od 1900ot. výš(jakoby se to dusilo, byla pěkná průtrž mračen), tak sem se zděsil, že je něco s turbem. Pak už to nešlo ani od nižších otáček. Tak sem zastavil čumákem do kopce. Podíval se pod haupnu a kapala voda z víčka ostřikovače na drážkový řemen, tak sem víčko obrátil. Když sem se rozjel tak už to nedělalo. Já tam klapku nemám. Je možný, že by někam natekla voda? Nevíte čím by to mohlo být?

Re: Cukání motoru

PříspěvekNapsal: ned 23. srp 2009, 11:05
od Aleš
Tak sem na to přišel dostává se mi voda ke vzduchovému filtru. Byl úplně mokrej. Přitom je vyvedený do nárazníku tak jak má být. Zkusím hadici dát jinam a snad to bude dobrý.

Re: Cukání motoru

PříspěvekNapsal: pon 24. srp 2009, 10:22
od petr_xs
Kdysi davno u pezotu (405?) byla svolavaci akce, do saciho potrubi do kolena vespod vyvrtali malinkou dirku, aby voda mohla vykapat, kdyz se tam nahromadi.

Re: Cukání motoru

PříspěvekNapsal: pon 24. srp 2009, 12:28
od Lukyne
Tak jsem se pustil do ty skrtici klapky a prijde mi ze je celkem cista a ze chodi normalne, ale nejsem zadny technik.. Vymenil jsem i vzduchovy filtr, ikdyz ten stary taky nebyl jeste spatny.. Dneska jsem to cukani vic zkoumal a dela to i na volnobeh v relativne pravidelnych intervalech.. Motor toci 920 otacek a zniceho nic to snim skubne a na pul vteriny spadne pod 900 a pak zase bezi treba 5-10 vterin zase normalne a takhle se to opakuje porad a stejne se to opakuje ikdyz vytocim motor do vyzsich otacek.. Jinak to jak se dusi a skube pri jizde treba 2-3 vetriny dale plati.. Jedu, pridam plyn a najedou zacne na 2-3 vetriny skubat a pak se rozjede a jede normalne, ale nedela to pravidelne, dela to treba 2x za 10 minut jizdy..

Re: Cukání motoru

PříspěvekNapsal: pon 24. srp 2009, 14:24
od Kvido
A c osvíčky, v jakém jsou stavu a jakou mají barvu,možná by stálo za to je vyměnit,nevylučoval bych i zapalovací lištu,ale to až po výměně svíček. Palivový filtr snad ani ne,ten se spíš projeví ve vysokých otáčkách kdy přes něj neprochází dostatek paliva. pak ještě mě napadá lambda,ale pokud auto nezvašuje spotřebu,nijak nekouří,spíš bych to viděl něco koilem těch svíček. mě dali v Citroenu origo svíčky a já je musel po 500 km vyhodit,dělalo mi to přesně co tobě,dal jsem tam trošec lepší Brisky a fičí to úplně v pohodě už víc jak rok.

Re: Cukání motoru

PříspěvekNapsal: pon 24. srp 2009, 17:31
od majer
mi to u feldy dělalo taky- občas to cukalo při přidání plynu, pak jsem začal tankovat jinde než na pap oil a byl klid .....

Re: Cukání motoru

PříspěvekNapsal: pon 24. srp 2009, 19:58
od Lukyne
No ty svicky jsem si taky rikal, ale kdyz jsem dneska oddelal ten plastovy kryt na motoru, tak jsem byl v soku.:) z ty zapalovaci listy jsem byl hotovy..:) preci jen jsem nic takovyho na ZXku nemel..:) radsi jsem to zase zadelal a rikal si, ze si prectu jak spravne to odmontovat abych neco nezkur***.. Jeste kdyby jsis vzpomel jaky oznaceni tech svicek od brisku jsi koupil? A na kolik by asi prisla i vymena zapalovaci listy??

Re: Cukání motoru

PříspěvekNapsal: pon 24. srp 2009, 20:19
od Kvido
Svíčky si vybereš podle typu motoru,ale já tam dal tyto http://www.brisk.eu/index.php?page=tuni ... um_zc.html
U mé xsary se u lišty odpojí konekor,vymontuje těch pár šroubků a celá se vytáhne ven,pak hodně dole jsou svíčky.
Lištu zatím nechej tak,zkus ty svíčky,jenom je vytáhni a mrkni jak se opalují,zda nejsou černé,mokré,měly by se opalovat do cihlové barvy,pokud by se i nezdály,zkus je vyměnit. Lišta stojí poměrně balík,ale jistě by se tu někdo našel,kdo by prodával použitou.