cukání motoru - obecné téma

Moderátoři: Rope, baffy, viteon, Kleki, Cvrček

cukání motoru - obecné téma

Příspěvekod pik » pon 6. lis 2006, 23:13

Zdravím v?echny na tomto webu. Mám čtyři dny koupenou Xsaru 1,6i z roku 98. Zatím se seznamuju s tímto autíčkem a mám jeden problém. Občas se mi stane, ?e motor jakoby zacuká (probliknou kontrolky jako kdyby byl vypnutý) a potom normálně pokračuju v jízdě bez problémů. Stává se mi to jak ve vět?ích, tak i vmen?ích otáčkách. Poradí mi někdo?
pik
 

Cukání

Příspěvekod celam » úte 7. lis 2006, 8:12

Začni u toho nejjednodu??ího - zkontroluj připojení baterky, zkontroluj kostru od baterky a v?echno dal?í ukostření.
Mo?ná to tím nebude, ale ne? rozebere? půlku auta je dobře vědět, ?e toto je v pořádku.
Mů?e to být také ?patný kontakt nebo přelomený drát. V tom případě si má? u?ít.
Dal?í krok bude asi diagnostika, ale nejsem takový optimista, ?e by zaru?eně odhalila v?dy příčinu.
Přeju Ti aby jsi to rychle na?el a autíčka si u?íval a ne se trápil.
:lol:
celam
celam
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 86
Registrován: pát 21. dub 2006, 8:48
Bydliště: Hostětín 5, 687 71 Bojkovice

Příspěvekod MP » úte 7. lis 2006, 10:17

Největ?í problém - dělá to OBČAS . Určitě začít tím jak se psalo o kousek vý? . Pokud to bude ale nějakej nalomenej drátej nebo studenej spoj někde tak je to asi na del?í dobu , buď to náhodně objeví? , nebo se na to přijde a? poté co to dojde do takovýho stadia ?e to nebude OBČAS , ale vícemeně FURT .
Přeju co nejrychlej?í odhalení závady a hodně radosti a málo starostí s Xsarou .
K důstojnému stáří patří bohaté vzpomínky, pár vrásek a možná že i jizev - dobrodruzi zkrátka nikdy nevedou nudné životy.
Dobrodružství, který není nebezpečný, není dobrodružství.
Život je jedna dlouhá posloupnost více či méně rizikovejch momentů.
Uživatelský avatar
MP
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 4374
Registrován: pon 16. led 2006, 14:45
Bydliště: TŘEBÍČ -> Vysočina - drsnej kraj , tak to jsme my.
Vůz: Peugeot 807 2.0 HDi - 2011+ Peugeot 807 2.0 HDi - 2012

Příspěvekod SilverGhost » úte 7. lis 2006, 19:17

Vzhledem k tomu, ?e jí má? čtyři dny, tak bych jí spí?e ?el omlátit bývalému majiteli o hlavu. Takováto náhodná závada se na diagnostice pravděpodobně neobjeví a hledat se bude dost tě?ko. Zkontroluj ale tu baterku, mě třeba v Xsaře plusový pól jednou za půl roku povolí a upadne. Pak se v?dy stra?ně divím, proč ji ráno nemů?u nastartovat :-)
Uživatelský avatar
SilverGhost
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 1363
Registrován: čtv 2. lis 2006, 20:33
Bydliště: Hradec Králové
Vůz: Seat Leon 2006

Příspěvekod CHiP » úte 7. lis 2006, 19:46

SilverGhost: No mě + pol neodpadl, jenom se povolil a díky tomu ?e jak se baterka odpojovala/připojovala za chodu auta, tak tam vznikaly napě?ový ?pičky, nejdřív jsem nechápal, proč mi občas blikly přední světla, výsledek vypálený 2 ?árovky H7, dvě 5W a jedna 21/5W :?
Uživatelský avatar
CHiP
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 1119
Registrován: čtv 9. bře 2006, 17:48

Cukání motoru

Příspěvekod Lukyne » sob 22. srp 2009, 17:42

Zdravím, mám problém a tak jsem se rozhodl se obrátit na vás s prozbou o pomoc. Nedávno jsem si koupil Xsaru II, 1.6 16V, najeto 103000, rok 2001. Uz kdyz jsem stim jel z bazaru domu auto mi po ceste asi dvakrat na 3 vteriny cukla, ale nevenoval jsem tomu prilis velikou pozornost, protoze uz to pozdeji nedelala. Rikal jsem si ze to bude nejspis tim jak stala v bazaru. Momentalne se to zacalo zhorsovat. Kdyz nastartuju motor, tak treba dve minuty bezi a pak se zacne jakoby dusit nebo hadat a mele se asi na 600 otackach a po chvili se to znovu srovna. Ale nejcasteji, v 90% pripadu, to dela kdyz jedu a prerazuju napriklad z 2500 otacek, tak pri nalednym seslapnuti plynu se zacne na 2-3 vteriny dusit a pak se rozjede.

Nevite kde by mohl byt problem??
Citroen Xsara II, 1.6 16V 80KW, r.2001, 3dv., najeto 105 000km (spis 205 000km), prumer. spotreba 5,8...
Lukyne
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Příspěvky: 18
Registrován: sob 22. srp 2009, 17:31
Bydliště: Ústí nad Orlicí
Vůz: Citroen Xsara II, 1.6 16V, 2001, 3dv. VTS

Re: Cukání motoru

Příspěvekod dokturek » sob 22. srp 2009, 20:28

čau asi bych začal vyměnou palivoveho filtru,vzduchoveho filtru,svičky a vyčištěnim škrtici klapky po těch 100 000 bude dost zasrana tedy aspon u mě byla a pak se to zasekava jukni na to vlakno je tam i video jak na to
viewtopic.php?f=8&t=5374&st=0&sk=t&sd=a
xsara ll 1,6/16v čvrtek 23.8.2001 celkem slušna kara :)
Obrázek
Uživatelský avatar
dokturek
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 986
Registrován: sob 15. lis 2008, 9:56
Bydliště: Havířov
Vůz: xsara ll 1,6/16v 8/2001 motor-TU5JP4

Re: Cukání motoru

Příspěvekod Aleš » ned 23. srp 2009, 8:27

Mě se včera stalo něco podobného. Mám XsaraII 2.0HDi. Celou dobu to jelo normálně(bylo sucho) a pak se tomu nechtělo jet od 1900ot. výš(jakoby se to dusilo, byla pěkná průtrž mračen), tak sem se zděsil, že je něco s turbem. Pak už to nešlo ani od nižších otáček. Tak sem zastavil čumákem do kopce. Podíval se pod haupnu a kapala voda z víčka ostřikovače na drážkový řemen, tak sem víčko obrátil. Když sem se rozjel tak už to nedělalo. Já tam klapku nemám. Je možný, že by někam natekla voda? Nevíte čím by to mohlo být?
XsaraII 2.0 HDi 66KW r.v.01 hatchback modrá metalíza
Aleš
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 202
Registrován: pon 6. črc 2009, 19:20
Bydliště: Kutná Hora
Vůz: XsaraII 2.0 HDI 66kw r.v. 2001

Re: Cukání motoru

Příspěvekod Aleš » ned 23. srp 2009, 11:05

Tak sem na to přišel dostává se mi voda ke vzduchovému filtru. Byl úplně mokrej. Přitom je vyvedený do nárazníku tak jak má být. Zkusím hadici dát jinam a snad to bude dobrý.
XsaraII 2.0 HDi 66KW r.v.01 hatchback modrá metalíza
Aleš
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 202
Registrován: pon 6. črc 2009, 19:20
Bydliště: Kutná Hora
Vůz: XsaraII 2.0 HDI 66kw r.v. 2001

Re: Cukání motoru

Příspěvekod petr_xs » pon 24. srp 2009, 10:22

Kdysi davno u pezotu (405?) byla svolavaci akce, do saciho potrubi do kolena vespod vyvrtali malinkou dirku, aby voda mohla vykapat, kdyz se tam nahromadi.
X II, 1.6 2003
petr_xs
Profesionál
Profesionál
 
Příspěvky: 472
Registrován: pon 29. kvě 2006, 7:46
Bydliště: oKutna Hora
Vůz: X II 1.6 2003

Re: Cukání motoru

Příspěvekod Lukyne » pon 24. srp 2009, 12:28

Tak jsem se pustil do ty skrtici klapky a prijde mi ze je celkem cista a ze chodi normalne, ale nejsem zadny technik.. Vymenil jsem i vzduchovy filtr, ikdyz ten stary taky nebyl jeste spatny.. Dneska jsem to cukani vic zkoumal a dela to i na volnobeh v relativne pravidelnych intervalech.. Motor toci 920 otacek a zniceho nic to snim skubne a na pul vteriny spadne pod 900 a pak zase bezi treba 5-10 vterin zase normalne a takhle se to opakuje porad a stejne se to opakuje ikdyz vytocim motor do vyzsich otacek.. Jinak to jak se dusi a skube pri jizde treba 2-3 vetriny dale plati.. Jedu, pridam plyn a najedou zacne na 2-3 vetriny skubat a pak se rozjede a jede normalne, ale nedela to pravidelne, dela to treba 2x za 10 minut jizdy..
Citroen Xsara II, 1.6 16V 80KW, r.2001, 3dv., najeto 105 000km (spis 205 000km), prumer. spotreba 5,8...
Lukyne
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Příspěvky: 18
Registrován: sob 22. srp 2009, 17:31
Bydliště: Ústí nad Orlicí
Vůz: Citroen Xsara II, 1.6 16V, 2001, 3dv. VTS

Re: Cukání motoru

Příspěvekod Kvido » pon 24. srp 2009, 14:24

A c osvíčky, v jakém jsou stavu a jakou mají barvu,možná by stálo za to je vyměnit,nevylučoval bych i zapalovací lištu,ale to až po výměně svíček. Palivový filtr snad ani ne,ten se spíš projeví ve vysokých otáčkách kdy přes něj neprochází dostatek paliva. pak ještě mě napadá lambda,ale pokud auto nezvašuje spotřebu,nijak nekouří,spíš bych to viděl něco koilem těch svíček. mě dali v Citroenu origo svíčky a já je musel po 500 km vyhodit,dělalo mi to přesně co tobě,dal jsem tam trošec lepší Brisky a fičí to úplně v pohodě už víc jak rok.
Hyundai i30 combi 1.4 T-GDI 2019
Uživatelský avatar
Kvido
Čestný člen
Čestný člen
 
Příspěvky: 1463
Registrován: úte 25. bře 2008, 19:19
Bydliště: Frýdek-Místek
Vůz: Hyundai i30 combi, 1.4 T-GDi,2019

Re: Cukání motoru

Příspěvekod majer » pon 24. srp 2009, 17:31

mi to u feldy dělalo taky- občas to cukalo při přidání plynu, pak jsem začal tankovat jinde než na pap oil a byl klid .....
Xsara break 1,9D ,r.v.02....... f plné palbě :-)
Uživatelský avatar
majer
Xsamarád
Xsamarád
 
Příspěvky: 137
Registrován: stř 25. črc 2007, 7:49
Bydliště: Ostrava
Vůz: byla:xsara break 1,9D r.v.02,nyní: P406 2,0Hdi 80kw

Re: Cukání motoru

Příspěvekod Lukyne » pon 24. srp 2009, 19:58

No ty svicky jsem si taky rikal, ale kdyz jsem dneska oddelal ten plastovy kryt na motoru, tak jsem byl v soku.:) z ty zapalovaci listy jsem byl hotovy..:) preci jen jsem nic takovyho na ZXku nemel..:) radsi jsem to zase zadelal a rikal si, ze si prectu jak spravne to odmontovat abych neco nezkur***.. Jeste kdyby jsis vzpomel jaky oznaceni tech svicek od brisku jsi koupil? A na kolik by asi prisla i vymena zapalovaci listy??
Citroen Xsara II, 1.6 16V 80KW, r.2001, 3dv., najeto 105 000km (spis 205 000km), prumer. spotreba 5,8...
Lukyne
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Příspěvky: 18
Registrován: sob 22. srp 2009, 17:31
Bydliště: Ústí nad Orlicí
Vůz: Citroen Xsara II, 1.6 16V, 2001, 3dv. VTS

Re: Cukání motoru

Příspěvekod Kvido » pon 24. srp 2009, 20:19

Svíčky si vybereš podle typu motoru,ale já tam dal tyto http://www.brisk.eu/index.php?page=tuni ... um_zc.html
U mé xsary se u lišty odpojí konekor,vymontuje těch pár šroubků a celá se vytáhne ven,pak hodně dole jsou svíčky.
Lištu zatím nechej tak,zkus ty svíčky,jenom je vytáhni a mrkni jak se opalují,zda nejsou černé,mokré,měly by se opalovat do cihlové barvy,pokud by se i nezdály,zkus je vyměnit. Lišta stojí poměrně balík,ale jistě by se tu někdo našel,kdo by prodával použitou.
Hyundai i30 combi 1.4 T-GDI 2019
Uživatelský avatar
Kvido
Čestný člen
Čestný člen
 
Příspěvky: 1463
Registrován: úte 25. bře 2008, 19:19
Bydliště: Frýdek-Místek
Vůz: Hyundai i30 combi, 1.4 T-GDi,2019

Další

Zpět na Cokoliv se nikam nevešlo

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 12 návštevníků