cukání motoru - obecné téma

Moderátoři: Rope, baffy, viteon, Kleki, Cvrček

Re: Cukání motoru

Příspěvekod snoopy » pát 6. dub 2012, 23:55

a co všechno jsi s tím zkoušel dělat? Jak staré jsou svíčky, co palivový a vzduchový filtr?
Xsara Picasso 1.8v r.v.2003 "Bublina" - RIP
Grand C4 Picasso 1.6HDI r.v.2012 "Blueberry" - GoodBye
Xsara II 1.6i r.v.2003 "Frosty"
VW Touran 1.5TSI r.v. 2023
(jména autům vymýšlí naše děti :-) )
Uživatelský avatar
snoopy
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 1601
Registrován: stř 8. črc 2009, 13:17
Bydliště: Praha 4 Újezd
Vůz: Xsara II 1.6i r.2003

Re: Cukání motoru

Příspěvekod MildaK » sob 7. dub 2012, 7:20

Jestli je to na me, tak - vymena svicek, rozvody, palivovy filtr, vzduchovy filtr. Auto mam pul roku takze dal zatim nic, ale tohle uz je na me trochu moc a chcipat motor na krizovatce aby auto zase jelo me nebavi :-). Pokud nikdo nebude mit nejaky napad, tak me ceka diagnostika a pak se uvidi no, ale nechce se mi. Z toho co jsem tady procetl by to mohlo byt palivove cerpadlo, ale to je jen takova uvaha.
MildaK
Návštěvník
Návštěvník
 
Příspěvky: 6
Registrován: pát 6. dub 2012, 23:00
Bydliště: Poboří
Vůz: Xsara Break 1,6 16V 110HP,r.v.2001

Re: Cukání motoru

Příspěvekod Tonicek » pon 9. dub 2012, 23:10

No a co třeba to nejdůležitější a to Krokový motorek? Nový stál cca 500 nevím teď přesně.
    Řiď, ať jedeš líp. Myslel jsem řiď jako řiď, ne řiť jako řiť.
    Projekt J.A.R.V.I.S započal ...
    Obrázek
Tonicek
Profesionál
Profesionál
 
Příspěvky: 651
Registrován: pát 20. srp 2010, 8:56
Bydliště: Kousíček od Ostravy
Vůz: Peugeot 307 1.6 16V 80kW 2001 - J.A.R.V.I.S

Re: Cukání motoru

Příspěvekod Becherovic » úte 10. dub 2012, 19:08

U 1.6 16v je krokový motorek součástí tělasa škrtící klapky.. pochybuju že 5 stovek to spraví... celá škrtící klapka bude starší stát víc než 1000,- kč. O nové se bavit ani nebudu... ale neviděl bych to na škrtící klapku... každopádně ji zkus vyčistit viz http://www.xsara.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=61&t=6764&p=110671&hilit=%C4%8Di%C5%A1t%C4%9Bn%C3%AD#p110671 a pak můžeš zkusit i vyčistit vnitřek krokového motorku na škrtící klapce... to myslim řešil dokturek viz http://www.xsara.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=52&t=6969&start=30 aspoň část problémů by mohla zmizet... jinak mě samotného cukání tohoto motoru také stále trápí :( já mám u sebe podezření na zapalovací lištu... možná že to bude i tvůj problém... začni ale těma nejlevnějšíma věcma - čištění je zadarmo :D jen tomu dát trochu času ...
Becherovic
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Příspěvky: 34
Registrován: úte 9. čer 2009, 21:13
Bydliště: Boskovice
Vůz: Xsara 2001 1,6 16V 80kW liftback - prodej 04/2018

Re: Cukání motoru

Příspěvekod Tony » stř 11. dub 2012, 10:48

necituj, odpovídej!!

Mám stejný problém s občasným cukáním. Pokud vyčistíš škrtící klapku popřípadě i krokový motorek, tak by si měl mít z 70% problém vyřešen. Zbývajících 30% už vyřeší výměna svíček a mělo by vše být v pořádku.
Citroen Xsara II - 1.6 - 16v - 2001
Tony
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 83
Registrován: pát 8. čer 2007, 0:04
Bydliště: Žďár nad Sázavou
Vůz: Citroen Xsara II - 1.6i - 16v - 80kW - r.v.2001

Re: Cukání motoru

Příspěvekod MildaK » stř 11. dub 2012, 13:02

Rozhodne mam o vikendu cas tak se na to podivam a pak pisnu jak to dopadlo. Snad to na me nebude moc slozite. Dekuji za rady :-)
MildaK
Návštěvník
Návštěvník
 
Příspěvky: 6
Registrován: pát 6. dub 2012, 23:00
Bydliště: Poboří
Vůz: Xsara Break 1,6 16V 110HP,r.v.2001

Re: Cukání motoru

Příspěvekod MildaK » stř 25. dub 2012, 20:23

Tak klapka vycistena, byla pekne cerna. Rozhodne se zlepsil tah motoru ve vyssich otackach, uz nezaznamenavam pokles sily nad 3K otacek, rozjezdy se zdaji byt take lepsi, ale uplne ono to rozhodne neni, co ale vyletelo nahoru je spotreba, tankoval jsem za litr a ujel 260km coz je ulet, ale je fakt, ze jsem hodne postaval, jizda po Praze je k zblazneni. Budu testovat dal a kdyby neco, jeste se poptam. Diky za pomoc.
MildaK
Návštěvník
Návštěvník
 
Příspěvky: 6
Registrován: pát 6. dub 2012, 23:00
Bydliště: Poboří
Vůz: Xsara Break 1,6 16V 110HP,r.v.2001

Re: Cukání motoru

Příspěvekod vlkous » čtv 26. dub 2012, 19:51

MildaK: no podle toho co píšeš by to mohla být i lambda sonda.
vlkous
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 73
Registrován: stř 11. črc 2007, 15:11
Bydliště: Rožnov pod Radhoštěm
Vůz: xsara 1.8 66kw EX, nyní X2 2002 1.6 16v

Re: Cukání motoru

Příspěvekod MildaK » pát 27. dub 2012, 7:46

Pokud by to bylo tohle, diagnostika to nejspis zjisti??? Nechce se mi jen tak kupovat Lambda za trojku a pak zjistit ze to nepomohlo. No cekaji me ted cesty mimo Prahu, tak zkusim jak je to s tou spotrebou a uvidim.
MildaK
Návštěvník
Návštěvník
 
Příspěvky: 6
Registrován: pát 6. dub 2012, 23:00
Bydliště: Poboří
Vůz: Xsara Break 1,6 16V 110HP,r.v.2001

Re: Cukání motoru

Příspěvekod pfiala » pát 27. dub 2012, 7:59

Kdyz se vycisti klapka tak si ji musi ridici jednotka znova nastavit. Protoze je cista tak pri stejnem uhlu otevreni pousti vic vzduchu a ridici jednotce nejaky cas trva nez se prizpusobi. Takze 10l/100km pri pojizdeni po meste nemusi byt jeste zadna zavada. Kazdopadne diagnostika neuskodi.
Citroen Xsara II Break 1,6 16V 80kW r.v.2001, benzin+LPG
pfiala
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Příspěvky: 20
Registrován: pon 12. říj 2009, 18:43
Bydliště: Brno
Vůz: Citroen Xsara II Break 1,6 16V 80kW r.v.2001, benzin+LPG

Neplecha pri rozjezdu

Příspěvekod GEORGENO » pon 30. dub 2012, 15:18

Ahoj,tak jsem den Xsaristou :-)
Pri rozjezdech jiz uz s teplym motorem zaskuba a i si prskne z vyfuku...
Za studena se to neprojevuje.
Zatim mi to teda uplne nikdy nezdechlo,ale daleko to k tomu nema!
Napadlo me dat uplne pryc kat (ma to nekdo? ) a vymenit lambdu...
Nebo mi poradte kde zacit?
Dik,Georgeno.
Uživatelský avatar
GEORGENO
Návštěvník
Návštěvník
 
Příspěvky: 5
Registrován: ned 15. dub 2012, 7:47
Bydliště: No Praha,že jo vid?
Vůz: Xsara 1.8i 74kw rv98 automat

Re: Cukání motoru

Příspěvekod GEORGENO » stř 2. kvě 2012, 13:35

Neco jsem si tady procetl a dekuji Vam za typy :-)
Muze mi aspon nekdo poradit kam v Praze na proverenou diagnostiku? Dik,G.
Uživatelský avatar
GEORGENO
Návštěvník
Návštěvník
 
Příspěvky: 5
Registrován: ned 15. dub 2012, 7:47
Bydliště: No Praha,že jo vid?
Vůz: Xsara 1.8i 74kw rv98 automat

Re: Cukání motoru

Příspěvekod MildaK » stř 2. kvě 2012, 21:41

Tak ja zase pridam poznatek. Delsi cesty jsou v pohode a spotreba bych rekl ze i malinko klesla, auto jede v cele skale otacek, rozjezdy jsou lepsi. Cukani motoru za studena jsem zatim nezaznamenal, ale je teplo, mozna je to tim. Nicmene vsem diky za rady. Ted se soustredim na to klepani ktere jde jakoby od zadniho leveho kola, kde nema co klepat. Je to zvuk, jako by bylo neco za polstrovanim a litalo totam pri prejezdu nerovnosti, ale to patri do jineho tematu. Diky vsem.
MildaK
Návštěvník
Návštěvník
 
Příspěvky: 6
Registrován: pát 6. dub 2012, 23:00
Bydliště: Poboří
Vůz: Xsara Break 1,6 16V 110HP,r.v.2001

Re: Cukání motoru

Příspěvekod Jendadasov » pon 21. kvě 2012, 9:16

Vážení přátelé,
o této problematice vím už dlouho. Moji Xsarušku jsem s tímto problémem již koupil (měla naběháno něco kolem 230 tis) Takže : u dvojkových xsar (1.6 16V) je již motorický plyn, to znamená, že plynový pedál ovládá potenciometr a klapku si řídí ECU, které dává povely servo motoru. Ve chvíli kdy zapneš klíček, tak počítač testuje všechny prvky systému, včetně klapky(mírně ji otevře a zavře) Chyba je v tom, že výchozí poloha klapky (bez napájení) je mírně otevřená, v našich klimatických podmínkách ji ale na volnoběh servo přivírá(po zapnutí klíčku a proběhnutí autotestu je to slyšitelné pískání z motorového prostoru). U serva je použité plastové soukolí, které se časem značně opotřebuje a vzniknou tam dost velké vůle. Takže při přidání plynu servo začne otevírat, ale jelikož nepředpokládá ty vůle tak otevírá, než dostane nějakou odezvu od potenciometru na klapce. No a jelikož to je všechno v řádech milisekund a všechno má nějakou tu setrvačnou sílu tak to klapku otevře moc, takže ji to zase honem přivře. Tím vzniká nám známé pocukávání při rozjezdu a neklidný volnoběh - skoro jakoby motor nevěděl co má dělat ( protože opravdu neví ). Jisté řešení na přechodnou dobu jsem měl, ale poté co jsem pomocí Lexie zresetoval "Autoadaptivní hodnoty" v řídící jednotce, tak s tím mám velké problémy, takže postup nebudu popisovat :D Leda by někomu nevadila svítící kontrolka ECU a to, že se před startem musí počkat na proběhnutí autotestu (asi 5 vteřin) aby motor korektně běžel.

Takže vyčistění pomůže minimálně. Vyřešili to u novějších aut, kde už vynechali plastové převody a klapku zapojili přímo na osu motorku.
Xsara II r.v.2003, 1.6 16V Stříbrný kombi, skoro 300 tisíc km, 4x airbag, palubní PC,4x elektrická okna, dálkový centrál,Pioneer autorádio s funkčním origo ovládáním pod volantem, 8x repro + SUB
Uživatelský avatar
Jendadasov
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Příspěvky: 25
Registrován: pon 16. úno 2009, 21:29
Bydliště: Třebíč
Vůz: Xsara break 1.6 16V 2003

Re: cukání motoru

Příspěvekod venousek84 » pát 25. kvě 2012, 16:15

I když je příspěvek starší pěti let, tak mě by se hodilo, kdyby tu byla odpověď na tento problém, jelikož mám ten samý :(
Mám auto Citroen Xsara N2 Break 18i, 66kw, Benzín/LPG, r.v.:2000
venousek84
Návštěvník
Návštěvník
 
Příspěvky: 1
Registrován: pát 25. kvě 2012, 16:12
Bydliště: Chomutov
Vůz: Citroen Xsara N2 Break 18i, 66kw, Benzín/LPG, r.v.:2000

PředchozíDalší

Zpět na Cokoliv se nikam nevešlo

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 návštevníků