Stránka 3 z 9

Re: Cukání motoru

PříspěvekNapsal: pát 18. zář 2009, 8:20
od Šedivka
3500,- za výměnu svíček, tak to je darda. Ty svíčky musej bejt ze zlata, stejně jako ruce který je měnili.

Re: Cukání motoru

PříspěvekNapsal: čtv 24. zář 2009, 17:58
od Becherovic
Taky jsem nedávno koupil xsaru 1.6 16V rv. 2001 a mám podobné problémy. Akorát mě ten motor cuká vždycky spíš při rozjezdech a dále když řadím 2 a 3 tak to vždycky kolem 1900 otáček jakoby vynechá - zakolísá - ztratí výkon - pak už je to nad 2000 otáček dobrý. Vyčistil jsem škrtící klapku a ejhle bylo vystaráno. :jup: Najel jsem ovšem jen cca 5OO km a dělalo to zas. :evil: :evil: Tak jsem zase vydělal tu klapku... bylo tam jen málinko špíny ani to nestálo za řeč - vyčistil jsem to znovu namontoval a zase byl na nějakou dobu klid... teď mě to dělá zas takže jdu zase čistit :( .... ale zdá se mi to divný... abych po každých 500 kliometrech to rozděával a čistil.... asi bude někde jinde zakopanej pes... nevíte náhodou někdo proč se ta klapka zasírá... ??? nebo co by ještě mohlo pomoct, čím by to mohlo být?? díky.

Re: Cukání motoru

PříspěvekNapsal: ned 11. říj 2009, 12:03
od Lukyne
No hele, s tou skrtici klapkou me to jeden znamy vysvetloval malinko jinak.. Ve skrtici klapce se vytvari povlak z vyparu benzinu, ktery se tam nejako usazuje a misi a ridici jednotka pocita uz s temito vypary pri vstriku paliva.. Vysvetloval mi ze pokud by to delalo hlavne kdyz se motor teply, tak je to tou skrtici klapkou.. Pri studenym motoru se tam ony benzinovy plyny netvori a tudis snimi ani ridici jednotka nepocita a tak vstrikuje paliva vice a nemelo by dochazet k cukani motoru.. Ovsem kdyz se motor ohreje, plyny se zacnou vytvaret a ridici jednotka s temito plyny pocita a nevstrikuje tolik paliva.. To ze se tam pri ohratem motoru nevytvari ony benzinove povlaky a plyny, zpusobuje zakarbonovani sten skrtici klapky..
Takhle me to vysvetlili..

Re: Cukání motoru

PříspěvekNapsal: pon 9. lis 2009, 19:38
od Becherovic
No něco na tom asi bude. A co stím teda mám dělat?? teď už klapku nečistím ale vynechává to pořád... ale nedělá to pravidelně ...někdy to vůbec nedělá :cry: Je to v tuto chvíli jediný co mě na mé xsaře pěkně s...re. Jezdit se s tím v pohodě dá ale není to jak má být a to mě vadí... Někdy to zrovna při rozjezdu vynechá a chcípne mě to ... pak vypadám jak blbec co se neumí ani rozjet...

Re: Cukání motoru

PříspěvekNapsal: stř 11. lis 2009, 10:45
od Lukyne
Existuji pry nejaky spreje kterymi se vystrika skrtici klapka a melo by to pomoct.. Jinak jsem osobne jsem prisel na to proc me motor cuka.. Motor ma obrovskou spotrebu oleje a to 1l ba 2000 km.. Delal jsem i tlaky a podobne.. Vychazi to na podpaleny ventily na prvnim valci, ale to neresi celou spotrebu oleje... S nejvetsi pravdepodobnosti jsou spatny i tesnitka ventilu a mozna ze i tesneni pod hlavou neni idelani, protoze se mi zda voda v nadrzce od chladice silne necistena a mastna.. Jak vypadaji pistni krouzky nevim, ale asi to nebude taky nic moc.. Premysleli jsem na tom s technikem v Citroenu a jelikos mam verzi VTS, tak ji nekdo daval takovym zpusobem naprdel, ze je ve 106000km ve stejnym stavu jako po 206000km mozna i hure.. Nicmene cukani motoru zpusobuju svicky spinave od oleje, ktere kvuli tomu spatne pali.. Reseni jak odstranit cukani motoru je vyresit spotrebu oleje.. Reseni je vymenit tesnitka ventilu, tesneni pod hlavou a mozna i ty pistni krouzky.. Cena opravy je tak velika ze uvazuji o prodeji auta...

Re: Cukání motoru

PříspěvekNapsal: čtv 12. lis 2009, 6:56
od petr_xs
Ve skrtici klapce se vytvari povlak z vyparu benzinu, ktery se tam nejako usazuje a misi a ridici jednotka pocita uz s temito vypary pri vstriku paliva..

Ve skrtici klapce se povlak z vyparu benzinu nevytvari, protoze tam zadny neni. Benzin se vstrikuje az daleko za klapkou. Ten povlak se dela z oleje z odvetrani klikove sklrine. Ridici jednotka s vypary benzinu nepocita a i kdyby, mnozstvi vstrikovaneho benzinu se koriguje hlavne podle udaju lambdy, aby katalyzator fungoval jak ma. Krome toho pro ruzne teploty motoru se pouzivaji ruzne mapy dat v ridici jednotce a ty se prizpusobuji stavu motoru.

Re: Cukání motoru

PříspěvekNapsal: čtv 12. lis 2009, 7:51
od dokturek
na předchozim autě jsem měl odvětrani klikove skřine vyvedene mimo šrtici klapku.zlepšil se chod motoru na volnoběžne otačky a hlavně nešel do sani ten mastny bordel. dam sem navod z jineho fora tak doufam že to nebude vadit.chystam se to předělat i na xsarce
http://www.opelastra.cz/technika/odvetrani.htm

Re: Cukání motoru

PříspěvekNapsal: stř 18. lis 2009, 11:55
od dokturek
mam dotaz na škubani motoru hlavně po startu u studeneho motoru,ale někdy to děla i u tepleho .co jsem tak četl tak by to mohla dělat zapalovaci lišta.jestli to je teda tou lištou tak mam možnost koupit na mjauto.cz za 3390 kč Valeo.co vy na to je to dobra značka nebo se mam poohlednout po jine. čekam na vaše rady :lol:

Re: Cukání motoru

PříspěvekNapsal: úte 18. říj 2011, 12:39
od Becherovic
Co se týče zapalovací lišty tak na foru Opel řešili výměnu pouze gumiček, které se nasouvají spolu s lištou na svíčky. Časem prý stratí guma dobré izolační schopnosti a VN pak přeskakuje mimo... viz http://forum.cars.cz/opel-astra-g/viewtopic.php?f=21&t=16048
Máte s tím někdo nějaké zkušenosti zda to pomohlo nebo ne?
Mám xsaru 1.6 16V a taky škube jak poplašená kobyla :) Diagnostika nic neukáže, jinak mám hlavu po GO jeden ventil byl přidřený a někdy zůstával viset (prý výrobní vada prvních motorů 1.6 16V - malé vůle ventilů)
Jinak náhradní gumy jsem na netu našel zde: http://www.auto-pilot.cz/zapalovaci-civka-zastrcka-4ks-valeo/pro-4672786.html ale jsou to gumy k zapalovací liště Valeo která se prodává jako náhradní díl ale já tam mám nyní original Sagem tak nevim zda by to pasovalo. Jinak vizuelně vypadají gumy na me liště jako nové tak se mi nezdá že by jejich výměna pomohla... Díky za reakce

Re: Cukání motoru

PříspěvekNapsal: stř 19. říj 2011, 8:18
od petr_xs
Pokud odděláš plastový kryt nad lištou a za tmy nastartuješ, měl bys vidět, jestli někde přeskakujou jiskry. (Ale nestrkej tam ruce).

Re: Cukání motoru

PříspěvekNapsal: čtv 20. říj 2011, 21:46
od Becherovic
ty gumy mají takové rozšíření, které překrývá dutinu se svíčkou takže není vidět nic a navíc když člověk potřebuje aby to zahaprovalo tak ne a ne. Prozatím jsem to vyřešil tak že přes gumy jsem navlékl smršťovací bužírku aby bylo vše lépe odizolované.... Dnes to zatím necukalo tak uvidím časem.

Re: cukání motoru

PříspěvekNapsal: ned 22. led 2012, 12:21
od Rusty
pik:Nazdar,řešíme stejný problém,vyměnil jsem zapalovací cívku,lamda sondy,relátka,filtry a pořád problém trvá.Poslední věc je škrtící klapka,tak bude určitě ten problém.Diagnostika nic nevyhodila.Takže zkus tu klapku.

Re: cukání motoru

PříspěvekNapsal: ned 22. led 2012, 12:37
od Cvrček
Tak si myslím,že ten už svůj problém vyřešil. Reaguješ v tématu starém více jak 5 let.

Re: Cukání motoru

PříspěvekNapsal: čtv 8. bře 2012, 7:46
od Becherovic
dokturek píše:mam dotaz na škubani motoru hlavně po startu u studeneho motoru,ale někdy to děla i u tepleho .co jsem tak četl tak by to mohla dělat zapalovaci lišta.jestli to je teda tou lištou tak mam možnost koupit na mjauto.cz za 3390 kč Valeo.co vy na to je to dobra značka nebo se mam poohlednout po jine. čekam na vaše rady :lol:


Kupoval jsi tu zapalovací lištu? pomohlo to? Můj motor stále škube... Po tom co jsem dal přes gumy ty bužírky se to chvíli jakoby zlepšilo ale dlouho to nevydrželo.... tak nevím jestli je to gumama nebo lištou... gumy vyjdou cca na 700 ale abych pak stejně nemusel koupit lištu... Nemáte popřípadě doma někdo funkční lištu k zapůjčení? :) Jsem z okresu Blansko... Díky

Re: Cukání motoru

PříspěvekNapsal: pát 6. dub 2012, 23:20
od MildaK
Zdravim. Pridam trochu sveho do mlynu.
Pri rozjezdu pokud v urcite chvily podrzim spojku a plyn na stejne urovni, zacnou kolisat otacky s tim, ze pokud si nedam pozor auto chcipne, rozjizdim se na vic plynu nez by bylo potreba. Druhy problem, obcas mi prijde, ze motor netahne tak jak ma a nad 3K´otacek nema silu. 1,6 16V 110K. Treti potiz, kdyz nenecham motor zahrat a vyrazim, a pridam vic plynu, zacne motor cukat jako by jel jen na 3 valce, spatne tahne a blika kontrolka autodiagnostiky. Pokud zhasnu zapalovani a znovu nastartuju, bezi vse v pohode a po zahrati uz take. Nevedel by nekdo co s tim??Diky za rady