Protektory

Moderátoři: Rope, baffy, viteon, Kleki, Cvrček

Re: Protektory

Příspěvekod Marek » pát 27. lis 2009, 20:40

Záleží také na zatížení zadní nápravy a rozložení váhy - délka zadního převisu, která určuje míru přetáčivosti auta...
Mám osobní zkušenost, poslední 3 zimy jsem jezdil v kombinaci zimní vpředu, letní vzadu. Po městě a ošetřených silnicích nebyl problém, pak zrovna v den, kdy ráno napadlo hodně sněhu, jsem musel jet za město a dostal jsem se na sníh. Přetáčivost byla značná. Přitom mám vzhledem k typu auta dobré rozložení váhy, protože za zadnimi sedadly, tj. nad zadní nápravou, mám nádrž LPG, jejíž hmotnost s obsahem neklesá pod 40kg.
Je jasné, že nejvíc záleží na řidiči, ale on může jet jen tak, jak mu dovolí adheze pneumatik. Pokud je lepší, může jet rychleji. Kvalitní zimáky mají i na namrzlém povrchu větší adhezi a jejich vzorek, pokud je dostatečně hluboký, lépe odvádí rozbředlý sníh. Ale to si musí každý vyzkoušet sám, já nikdy neodolám, pokud se dostanu na kluzkou plochu, třeba prázdné parkoviště, si zkusit pár obratů přes ručku. Dostanu odhad, jak se auto chová. Samozřejmě náhlá změna povrchu - ledový jazyk - se musí předvídat a to je někdy dost těžké. Xsara má výborný posilovač řízení, který zprostředkovává dobrý kontakt s vozovkou, do zatáček jezdím v nájezdu pomaleji a přidávám plyn - jedu v tahu. Pokud volant měkne, uberu plyn. Na výjezdu mám na rozdíl od těch, kteří jedou na neutrál, nebo musí na začátku zatáčky brzdit, aby auto srovnali, větší rychlost bez smyku. Je to trochu zjednodušeně napsané, každý si to musí naučit sám. Když před více než 10 lety ještě nebyly na Borských polích všechny továrny, byly tam místa, kde se dalo blbnout a byla to dobrá škola.
Xsara Break 1.8 66kW LPG
Marek
Xsamarád
Xsamarád
 
Příspěvky: 822
Registrován: úte 25. říj 2005, 11:49
Bydliště: Plzeň
Vůz: X1 Break, 1.8 8V LPG,r.v.1999

Re: Protektory

Příspěvekod Marek » pát 27. lis 2009, 21:43

To robo27:

Podle podpisu máš diesel v pětidvířku. Těžký motor dobře přitlačuje předek, ale zadek tak trochu vlaje. Jestli můžeš, nalož si do kufru těsně za sedadla, alespoň 30 - 40kg a zkus mez smyku s tímto nákladem a bez něj. Je to mrtvá váha, ale nezdá se mi, že zvýšení spotřeby by nestálo za větší míru bezpečnosti. Ještě když jsem měl Formana, jsem udělal s prázdným autem parádní hodiny, když jsem měl plný kufr a později LPG, auto sedělo lépe.
Zimáky si určitě kup, pokud hledáš dobrou cenu, buď Vraníka, nebo nějakou akci. Viděl jsem v Albert-hypermarketu před týdnem Savu za asi 1000Kč, určitě bych nekupoval neznámé neznačky nebo protektory neznámého původu, naštěstí na inetu se dají získat informace. U náledí hodně záleží na přilnavosti směsi a na figuře vzorku - počtu lamel. A to nejlevnější pneumatiky z hyper... nemívají dobré. Pokud se dá věřit testům na stránkách Vraníku, mají Green Diamondy srovnatelnou nebo lepší adhezi na náledí, než velmi kvalitní značkové cca 2x dražší pneumatiky. Jen ta hlučnost ve vyšších rychlostech, ale na méně zatížené zadní nápravě bude menší než na předku.
Xsara Break 1.8 66kW LPG
Marek
Xsamarád
Xsamarád
 
Příspěvky: 822
Registrován: úte 25. říj 2005, 11:49
Bydliště: Plzeň
Vůz: X1 Break, 1.8 8V LPG,r.v.1999

Re: Protektory

Příspěvekod robo27 » pon 30. lis 2009, 23:13

No bolo to vo výške cca 700 metrov nad morom vo štvrtok ráno v pravotočivej zákrute v klesaní. Inak pohodová kľudná jazda a z ničoho nič takmer do betónového pyliera.....Šťastie sa nič nestalo ale aj tak, nepovedal by som že tam bude námraza. No to ma len utvrdzuje že horské prechody sú nevyspytateľné..... Tancoval som stým autom asi 20 až 30 metrov, neako som to dal do bočného - kolmého šmyku a tak zastavil, potom som sa vlastne otočil do protismeru....

Trafiť ten pylier tak je xsara pekne rozbitá ak nie aj ja. Šiel som asi tak 60 až 70 na 4ke, odteraz tadiaľ chodím na 3jke....

V zadu som mal zimné pneu ale staršie ako v predu. Tie vraníky by som možno dozadu skúsil. Na druhej xsare mám goodyear ultra grip 7 - veľmi dobré pneu.....
X1 1,9D rv 1998, 170000 km - vlastním od 96tkm (05/2009), myslím taká 100vka stočená, ....
X2 1,9D break rv 2001, 135000 km - nákup 05/2013 115tkm )

-------------
Ex: X1 1,9D rv 2000, 170000 km - vlastním od 138tkm (05/2008) - žiaľ v 12/2012 skončila po mnou nezavinenej havárií na vrakovisku(
robo27
Profesionál
Profesionál
 
Příspěvky: 363
Registrován: čtv 8. kvě 2008, 17:51
Bydliště: Kysucké Nové Mesto - Slovenská republika, Valašské Meziríči - Česká republika
Vůz: X1 1,9D DW8 rv 2000, X1 1,9D XUD rv 1998

Re: Protektory

Příspěvekod Berny » čtv 30. zář 2010, 21:38

Mám zimní gumy Obnova , protektory a ještě řezanej vzorek :D dostal sem je ke xsaře :) 2 zimy jsem na nich odjezdil a zatim sou furt v poho :)
Obrázek
Uživatelský avatar
Berny
Profesionál
Profesionál
 
Příspěvky: 447
Registrován: úte 20. kvě 2008, 21:20
Bydliště: TnO
Vůz: Xsara I

Re: Protektory

Příspěvekod Marek » pát 8. říj 2010, 21:40

Co znamená řezaný vzorek? Prohlubování drážek je u osobáků pokud vím zakázáno, pneumatiky na to nejsou konstruované, nemají dostatečně tlustý běhoun.

Že by se Obnova zlepšila? Měl jsem od ní protektory asi před 10 lety, nechal jsem si protektorovat svoje ojeté na letní vzorek. Házely, obtížně se vyvažovaly a po několika létech a zimách (tenkrát jsem měl celoročně vzadu letní) měly rozpraskané / zpuchřelé boky. U jedné začaly lézt z běhounu dráty při ještě použitelném vzorku. Prostě na ježdění po městě a nejlépe dozadu, nebo na rezervu. Jízdní vlastnosti asi průměr srovnatelný s Barumkami, nevzpomínám si na nic mimořádně dobrého ani špatného.

Poslední zimu jsem odejel na nových Vranících green Diamond vpředu a Kleber Krisalp se 4mm vzadu. Proti Vraníkům mám jen připomínku k hlučnosti, vyhrabal jsem se s nimi jak na sněhu, tak na namrzlém kopci, kde hrabala i plynule jedoucí auta, ale já tam parkoval a rozjížděl se v obsazení 2 dospělí + 2 děti.
Xsara Break 1.8 66kW LPG
Marek
Xsamarád
Xsamarád
 
Příspěvky: 822
Registrován: úte 25. říj 2005, 11:49
Bydliště: Plzeň
Vůz: X1 Break, 1.8 8V LPG,r.v.1999

Re: Protektory

Příspěvekod vena garážmistr » čtv 21. říj 2010, 8:05

Když to tady tak študuju tak příští zima mě čeká výměna mých zimních matador MP 52.A začínám vážně uvažovat o Green Diamondech. Jezdím sice většinou okolo práglu ale problém je v tom že jezdím, brzoráno nebo pozdě večer podle toho jak kdo tomu říká mezi 1-3 hodinou ranní,a to většinou cestáři spinkaji jak březí vlci(znám to sám jsem 2 sezony jezdil na SÚS),takže musím auto obouvat do schopných pneu.V zimě toho po dálnicích najedu minimum takže hlučnost při vyšší rychlosti by nemusela vadit.
jezdím : Peugeot 807 2.0 Hdi 100 kw šestifofr, FAP OFF , automatický bufík, xenonové světlomety, denní LED, oranžové LED strobo ,grafický couvací asistent, HF Parrot, DVD přehrávač, sedmi sedačka

Obrázek
jezdil jsem :Berlingo 2.0 Hdi (Sir Tá-Burák)
Uživatelský avatar
vena garážmistr
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 2232
Registrován: ned 17. led 2010, 13:57
Bydliště: okr.praha-východ
Vůz: Peugeot 807 2.0 Hdi 100 kw.

Re: Protektory

Příspěvekod vena garážmistr » sob 15. pro 2012, 18:35

Xsamarádi, na minulou sezonu jsem zakoupil Vraníky Winter Pro, po několika denní mailové komunikaci s obchoďákem jsem dospěl k tomuto typu. Green Daimond jsem s ohledem na to, že se trochu změnila struktura najížděných km (víc a pravidelněji i dálnice) prozatím nebral, tyto tedy vyšly jako vhodný kompromis mezi tím co potřebuji a co očekávám. Minulou sezonu se na auto nedostaly; nakonec byla zima přívětivá, takže to vydržely ty původní pneu. Za poslední týden prošly Vraníci zkouškou, v pondělí v hlubokém sněhu, v týdnu střídavé povrchy a dnes ledovka. Musím zkonstatovat, že zatím obstály na 1.
jezdím : Peugeot 807 2.0 Hdi 100 kw šestifofr, FAP OFF , automatický bufík, xenonové světlomety, denní LED, oranžové LED strobo ,grafický couvací asistent, HF Parrot, DVD přehrávač, sedmi sedačka

Obrázek
jezdil jsem :Berlingo 2.0 Hdi (Sir Tá-Burák)
Uživatelský avatar
vena garážmistr
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 2232
Registrován: ned 17. led 2010, 13:57
Bydliště: okr.praha-východ
Vůz: Peugeot 807 2.0 Hdi 100 kw.

Re: Protektory

Příspěvekod Vasik » ned 16. pro 2012, 21:17

taky jezdím na Vraníkach (HPL4 GD) jen jsou hlučnější jinak nemám taky problém :)
Předtím: Xsara 1,8 8V 66kw 1998 Obrázek
Poté: C4 1,6 16V Hdi 80kw 2006 Obrázek
Znovu poté : Ford Mondeo 2,0 TDCi 85kw 2010 ECOnetic
Současnost : Toyota Auris TS 1,6i 2017
Vasik
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 960
Registrován: ned 15. lis 2009, 15:34
Bydliště: PLZEŇ
Vůz: Toyota Auris TS 2017 1,6i

Předchozí

Zpět na Cokoliv se nikam nevešlo

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 52 návštevníků