řazení

Moderátoři: Rope, baffy, viteon, Kleki, Cvrček

řazení

Příspěvekod _helmut_ » pon 1. úno 2010, 7:43

Zdravím,

Objevil se mi problém při řazení a nějak netuším čím by to mohlo být.
Vyměnil jsem motorový olej (castrol 5W-40 spec. pro diesel) + filtry (olej, nafta, vzduch a prach) a druhej den jsem nemohl po startu zařadit všechny spodní rychlosti (2, 4 a R) bylo tak 5 pod nulou. Kousek jsem odtlačil a pak vše OK. Druhej den to samé a při tlačení se mi zdá jako, že o sebe třou zuby, ale prostě nezapadnou. Za chvilku zase OK.
Že by to bylo tou výměnou oleje se my, ale nezdá???

Zkoušel jsem se ptát v servisu, ale to je samý nevíme a vypadá to na převodovku a pak zase na spojku a hážou akorát tisícema co to bude stát :(

Nesetkal se s tím tady někdo????

Děkuji za rady
_helmut_
Návštěvník
Návštěvník
 
Příspěvky: 3
Registrován: pon 1. úno 2010, 7:29
Bydliště: Unhošť
Vůz: Xsara Picasso 2.0 HDI

Re: řazení

Příspěvekod mio » pon 1. úno 2010, 7:57

Nejprve zkontroluj olej v převodovce popřípadě vyměn za nový.Mrkni jestli nemáš okolo gufer převodovky na poloosách vidět unikající olej.Zpátečka jde zařadit bez problémů , zvuku přes zuby?Řadící páka má vůli při volném pohybu do stran dopředu a dozadu? Může být i větší vůle na táhlech řazení , vymačkané kloubky
Uživatelský avatar
mio
Xsamarád
Xsamarád
 
Příspěvky: 1266
Registrován: pon 1. říj 2007, 19:30
Bydliště: Plzeň-sever
Vůz: Break 1,9 TD/C4 1.6 HDI

Re: řazení

Příspěvekod _helmut_ » pon 1. úno 2010, 9:44

Jo juknu na to.
Zpátečka taky nejde. Teda až po chvíly a to pak zase jde zařadit vše. Řadička moc vůle nemá (neklechtá se a H je dobrý)
Naposledy upravil _helmut_ dne úte 9. úno 2010, 13:23, celkově upraveno 1
_helmut_
Návštěvník
Návštěvník
 
Příspěvky: 3
Registrován: pon 1. úno 2010, 7:29
Bydliště: Unhošť
Vůz: Xsara Picasso 2.0 HDI

Re: řazení

Příspěvekod petr_xs » úte 2. úno 2010, 8:24

Zkontroluj silentbloky, hlavne spodni a na prevodovce.
viewtopic.php?f=55&t=6809&p=68478
X II, 1.6 2003
petr_xs
Profesionál
Profesionál
 
Příspěvky: 472
Registrován: pon 29. kvě 2006, 7:46
Bydliště: oKutna Hora
Vůz: X II 1.6 2003

Re: řazení

Příspěvekod Plecháčová Milena » úte 2. úno 2010, 8:41

já bych to viděla na synchrony v převodovce :nasr?
Obrázek
Uživatelský avatar
Plecháčová Milena
Xsamarád
Xsamarád
 
Příspěvky: 776
Registrován: sob 13. pro 2008, 20:34
Bydliště: Dolní Vítkov u Chrastavy
Vůz: xsara ,1.6,16V VTR rv. 2002

Re: řazení

Příspěvekod Kvido » úte 2. úno 2010, 10:01

Zpátečka nemá synchron. Stačí mít jedno z táhel unavené,je to jen kus gumy,když jsem je měnil já a trošku zabral,zůstala mi tyčka v ruce a zbytek na kuličce,ta guma byla totálně styřelá,jedna dokonce natržená,takže stačilo ještě chvilí pojezdit a doředil jsem,takže výměna za minutu dvanáct. Jinak některé Picassy ,ale asi ty novější už mají řazení přes lanka ,ale i ty by se měly dát seřizovat.
Opakuji se ,ale začal bych taktéž výměnou převodového oleje a kontrolou možného úniku.
Hyundai i30 combi 1.4 T-GDI 2019
Uživatelský avatar
Kvido
Čestný člen
Čestný člen
 
Příspěvky: 1463
Registrován: úte 25. bře 2008, 19:19
Bydliště: Frýdek-Místek
Vůz: Hyundai i30 combi, 1.4 T-GDi,2019

Re: řazení

Příspěvekod petr_xs » úte 2. úno 2010, 12:15

Vzhledem k tomu, ze podle popisu nejdou radit vsechny rychlosti pohybem paky dozadu, a pri tlaceni auta je znat, ze je nakroceno k zarazeni trojky, tak se nejspis zmenila vzdalenost radici paky a prevodovky. A protoze se to obcas samo srovna, vypada to spis na neobvykly pohyb hnaciho ustroji vuci karoseri - poskozeny silentblok.
X II, 1.6 2003
petr_xs
Profesionál
Profesionál
 
Příspěvky: 472
Registrován: pon 29. kvě 2006, 7:46
Bydliště: oKutna Hora
Vůz: X II 1.6 2003

Re: řazení

Příspěvekod robo27 » stř 3. úno 2010, 8:22

Zdravím

využijem debatu o prevodovke - na ženinej xsare je dosť veľká vôľa v radiacej páke - vporovaní s mojou xsarou je to naozaj veľký rozdiel. Páka v neutráli ale aj pri zaradenej rýchlosti má vôľu cca 5cm pri pohybovaní. Rýchlosti idú zaradiť v poriadku, možno trošku horšie ako na mojej xsare ale idô v poriadku.

Chcem sa spýtať čo robí uvedenú vôľu? Tuším že to bude vôľa v čapoch tiahiel k prevodovke.
- Menia sa tie tiahla komplet alebo len tie čapy?
- Tie čapy sú vlastne neaké plastové výplne na konci tých tiahiel?
- Menil to už niekto, má stým skúsenosti?

Pozeral som náhradné diely a vbežných majú v ponuke len jedno tiahlo, pričom podľa schémi na citroen.service ich je tam viac.

ďakujem
X1 1,9D rv 1998, 170000 km - vlastním od 96tkm (05/2009), myslím taká 100vka stočená, ....
X2 1,9D break rv 2001, 135000 km - nákup 05/2013 115tkm )

-------------
Ex: X1 1,9D rv 2000, 170000 km - vlastním od 138tkm (05/2008) - žiaľ v 12/2012 skončila po mnou nezavinenej havárií na vrakovisku(
robo27
Profesionál
Profesionál
 
Příspěvky: 363
Registrován: čtv 8. kvě 2008, 17:51
Bydliště: Kysucké Nové Mesto - Slovenská republika, Valašské Meziríči - Česká republika
Vůz: X1 1,9D DW8 rv 2000, X1 1,9D XUD rv 1998

Re: řazení

Příspěvekod Kvido » stř 3. úno 2010, 9:58

Předpokládám ,že máš vůli dopředu a dozadu ,pak je problém právě v táhlech. Může být i do stran ,ale to by spíš byl problém kulisy nebo toho křížového kloubu,který je zasunut do trubky.
Jsou tam 3 táhla,jedno dlouhé a dvě krátké,přístup nic moc ,ale jde to. Já použil dobrý olej ,aby to šlo lépe ven vycvaknout a tuším klíč číslo 10 a vypačil,jenže některé jsem měl již tak styřelé nebo natržené ,že to tam zůstalo ,ale i tak jsem to vypáčil ven. Měl jsem stejný problém,trojku jsem dával snad až do přihrádky a čtyřku až na zadní sedadla. Po výměně je vůle zbídou 1 cm.

Takhle vypadá zapojení táhel u benzínové Xsary jedna.

Obrázek
Hyundai i30 combi 1.4 T-GDI 2019
Uživatelský avatar
Kvido
Čestný člen
Čestný člen
 
Příspěvky: 1463
Registrován: úte 25. bře 2008, 19:19
Bydliště: Frýdek-Místek
Vůz: Hyundai i30 combi, 1.4 T-GDi,2019

Re: řazení

Příspěvekod robo27 » stř 3. úno 2010, 16:50

Práveže je vôľa skôr do stran. Stiahol som si nákres, kde som označil to čo si myslím že je vôľa. Myslíte si že je to v časti A,B,alebo C?
Přílohy
Ovladanie prevodovky - radenie rychlosti Modra.jpg
Ovladanie prevodovky - radenie rychlosti Modra.jpg (105.7 KiB) Zobrazeno 18783 krát
X1 1,9D rv 1998, 170000 km - vlastním od 96tkm (05/2009), myslím taká 100vka stočená, ....
X2 1,9D break rv 2001, 135000 km - nákup 05/2013 115tkm )

-------------
Ex: X1 1,9D rv 2000, 170000 km - vlastním od 138tkm (05/2008) - žiaľ v 12/2012 skončila po mnou nezavinenej havárií na vrakovisku(
robo27
Profesionál
Profesionál
 
Příspěvky: 363
Registrován: čtv 8. kvě 2008, 17:51
Bydliště: Kysucké Nové Mesto - Slovenská republika, Valašské Meziríči - Česká republika
Vůz: X1 1,9D DW8 rv 2000, X1 1,9D XUD rv 1998

Re: řazení

Příspěvekod baffy » stř 3. úno 2010, 16:56

podla mňa ani A ani B a ani C. Mám za to že to bude ako u mňa a problém bude až v kulise,tak ako píše Kvído, kedže pri pohybe páky sa pohyb prenášal až po prevodovku bez omeškania alebo pauzy.Dá sa to pekne odsledovať len je potrebné k tomu dvoch ludí.Jeden čo hýbe pákou a druhý to omrkne pri vstupe do prevodovky.
Naposledy upravil baffy dne stř 3. úno 2010, 21:02, celkově upraveno 1
Minulosť: Citroen sára 1.6 16V r.v.2001
Minulosť: Karol 407 2.0 HDI 100kW r.v.2008
Prítomnosť: Peugeot 508 Hybrid 4x4 2.0 HDI 120kW r.v.2015
Uživatelský avatar
baffy
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 5184
Registrován: sob 6. led 2007, 20:31
Bydliště: SR - Levice
Vůz: Peugeot 508 Hybrid 4x4 2.0HDi 06/2015

Re: řazení

Příspěvekod berry » stř 3. úno 2010, 20:12

je to urcite c.5 mel sem to taky guma byla praskla a napul vysunuta a radicka mela velke vule po vymene vule uplne minimalni
vw golf 2 gtd rat style xsara vts in progress.uz mam skoro hotovo. Street racing is not a crime
berry
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 143
Registrován: čtv 31. srp 2006, 19:29
Bydliště: koprivnice
Vůz: xsara 2.0 16v vts

Re: řazení

Příspěvekod robo27 » stř 3. úno 2010, 21:36

Vďaka za názory. Môže mi niekto vysvetliť kde a čo je to tá "kulisa"? Obrázok by bodol....
X1 1,9D rv 1998, 170000 km - vlastním od 96tkm (05/2009), myslím taká 100vka stočená, ....
X2 1,9D break rv 2001, 135000 km - nákup 05/2013 115tkm )

-------------
Ex: X1 1,9D rv 2000, 170000 km - vlastním od 138tkm (05/2008) - žiaľ v 12/2012 skončila po mnou nezavinenej havárií na vrakovisku(
robo27
Profesionál
Profesionál
 
Příspěvky: 363
Registrován: čtv 8. kvě 2008, 17:51
Bydliště: Kysucké Nové Mesto - Slovenská republika, Valašské Meziríči - Česká republika
Vůz: X1 1,9D DW8 rv 2000, X1 1,9D XUD rv 1998

Re: řazení

Příspěvekod _helmut_ » úte 9. úno 2010, 13:29

Tak hlásím aktuelní stav.
S kámošem jsme na to vlítli o víkendu a nic jsme neobjevily. dneska jsem to dal do servisu a jediný co našli je prý prasklá nějaká pružinka u řadičky (ale neví jestli je to tím prej není důležitá). Ale nepotěšily mně s tím, že to nejde vyměnit jednoduše. Prej se musí koupit celej kloub (2500) + k tomu musí koupit ještě nějakej díl bez kterýho jim to citroen nedodá ....... celková suma i s prací 6000.
Docela síla :o(
_helmut_
Návštěvník
Návštěvník
 
Příspěvky: 3
Registrován: pon 1. úno 2010, 7:29
Bydliště: Unhošť
Vůz: Xsara Picasso 2.0 HDI

Re: řazení

Příspěvekod baffy » úte 9. úno 2010, 17:05

Tak 6 litrov za to že to nakoniec nepomože je celkom dosť :shock:
Minulosť: Citroen sára 1.6 16V r.v.2001
Minulosť: Karol 407 2.0 HDI 100kW r.v.2008
Prítomnosť: Peugeot 508 Hybrid 4x4 2.0 HDI 120kW r.v.2015
Uživatelský avatar
baffy
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 5184
Registrován: sob 6. led 2007, 20:31
Bydliště: SR - Levice
Vůz: Peugeot 508 Hybrid 4x4 2.0HDi 06/2015

Další

Zpět na Cokoliv se nikam nevešlo

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 17 návštevníků