Chladic - vymena kapaliny

Moderátoři: Rope, baffy, viteon, Kleki, Cvrček

Příspěvekod Voda » pát 19. led 2007, 18:24

Ja som to menil tiež ele nikde som nevidel presny popis. ventil na vypuštanie je vpravo od motora, treba zobrat kombinačky pre prípad,že bude prilepeny. treba s tým pohýbať viac krat a asi 5 mm povytiahnut to mi poradili v citroene. rada bola dobrá.Ked mame otvorene otvorit expaznu a 2 ventilky vypadaju ako ventilky na kolese na pravej strane na motore. Až prestane tiec voda treba preštartovat 2krat s prestavkou vždy ked prestane tiecť.Mám 1,9D a pisane 8,8l aj tolko som ztoho dostal. A teraz naliatie treba uzavriet všetko čo sme otvorili a naliať ja som dal Evo červene koncetrat 1ku 1že vraj je lepšie aj šetrnejšie ku gumičkam ked je naliate uzatvorit aj expaznu zohriat motor. až je zohriaty vypnut pozriet do nadržky ak treba doliat, uzaviet naštarovat a odvzdušnit ventilkami. To by malo byt všetko .Zatial som nemal problem. :D :chrum: :kec:
Voda
 

Příspěvekod divizion » čtv 11. říj 2007, 17:42

ja jsem dnes chtel menit chladici kapalinu a nic na vypousteni jsem nenasel,tak jsem oddelal tu spodni hadici co vede od termostatu a vyteklo tak 3 litry kapaliny.Nevite jak to udelat aby to vyteklo vse ven???
xsara II 1,6 16V r.v01
Uživatelský avatar
divizion
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 514
Registrován: pát 20. dub 2007, 16:17
Bydliště: Olomoucko

Příspěvekod RadimK » stř 24. říj 2007, 15:36

Jak je to s michanim jednotlivych nemrz. smesi? Nevim jakou tam lil predchozi majitel, staci tedy koupit neco podle barvy a na hlinikove motory?
RadimK
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 173
Registrován: pon 30. črc 2007, 14:32
Bydliště: Těšín
Vůz: XI Break, r. 98, 1.8i

Příspěvekod klient » pát 26. říj 2007, 13:11

divizion píše:ja jsem dnes chtel menit chladici kapalinu a nic na vypousteni jsem nenasel,tak jsem oddelal tu spodni hadici co vede od termostatu a vyteklo tak 3 litry kapaliny.Nevite jak to udelat aby to vyteklo vse ven???

Před týdnem jsem byl v Citroenu a ptal se na mnoľství chladící kapaliny v okruhu. Je tam prý zhruba 6 litrů (X2 1.4i,2002), ale vyteče asi jen 2,5l z okruhu. Zbytek prý nejde vypustit. Tak jsem vytáhl hadici dole u chladiče a vypustil co ąlo a nalil zpět jen nemrznoucí směs( v kanistříku na 3l mi zbyl skoro litr). Tak doufám, ľe to bude stačit. Jeątě by asi ale chtělo změřit hustotu(dříve fungovaly takové hustoměry s balónkem a plovákem), ale teď nevim. Ciao
Xsara 1.4i Rouge Lucifer 2002
klient
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 198
Registrován: čtv 15. úno 2007, 19:10
Bydliště: Chomutov

Příspěvekod FURY » pát 26. říj 2007, 14:10

hoj hoj tak lidičky asi budu za blbce ale taky sem se rozhodnul ľe vyměnim chladící kapalinu vzhledem k tomu ľe jeji stav neni zrovna nejlepąí ale za boha nemuľu najít vypouątěcí ventyl a to sem ho hledal za střízliva a s mechanikem..... kde by měl přesně bejt prolez sem takřka celej chladící systm a nic.......
Xsara 1.8 16V Exclusive r.v. 99
Uživatelský avatar
FURY
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 44
Registrován: stř 20. čer 2007, 0:04
Bydliště: Mladá Boleslav
Vůz: Xsara, 1,8 16V, N95, r.v. 1999

Příspěvekod divizion » pát 26. říj 2007, 14:40

FURY píše:hoj hoj tak lidičky asi budu za blbce ale taky sem se rozhodnul ľe vyměnim chladící kapalinu vzhledem k tomu ľe jeji stav neni zrovna nejlepąí ale za boha nemuľu najít vypouątěcí ventyl a to sem ho hledal za střízliva a s mechanikem..... kde by měl přesně bejt prolez sem takřka celej chladící systm a nic.......

ja jem tez nic nenasel,tak jsme se dival na foru peugot 306 a tam je to delany ze musis tu spodni hadici oddelat a vytece ti voda z chladice,nadrzky,a trochu z termostatu.A pak ze zadu bloku motoru jsou dve hadice a ty vedou dovnitr do auty ty jsou oddelat a zacela vytekat voda z bloku motoru
xsara II 1,6 16V r.v01
Uživatelský avatar
divizion
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 514
Registrován: pát 20. dub 2007, 16:17
Bydliště: Olomoucko

Příspěvekod Hrnča » pát 26. říj 2007, 15:46

Mám za to, ľe se to tu uľ řeąilo. Zkus "mám problém". Nevím jestli X1 nebo X2, ale určitě to najdeą. Výpuą»ák by tam podle toho co se napsalo měl být.
Xsara 1 2.0HDi 66kW/90HP r.v. 1999-leden 2009
Peugeot 307SW 1.6 16V 80kW/110HP r.v. 2002

Obrázek
Uživatelský avatar
Hrnča
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 2703
Registrován: úte 25. zář 2007, 16:54
Bydliště: Tři borovice od kamaráda Pikasáka. Tedy kousek od Mladé Boleslavi.
Vůz: Peugeot 307SW 1.6 16V 80kW/110HP r.v. 2002

Příspěvekod FURY » pát 26. říj 2007, 17:25

super dík jeątě ty fora proběhnu aľ budu mít trochu víc času..... hadicema se mi to tahat ven nechce ale je moľný ľe mi nic jinýho nezbude kaľdopádně věřim ľe tam je ta potvora někde schovaná a jenom se bojí ukázat :-) tak dik a pak dam vedět jak sem dopad.... :-)
Xsara 1.8 16V Exclusive r.v. 99
Uživatelský avatar
FURY
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 44
Registrován: stř 20. čer 2007, 0:04
Bydliště: Mladá Boleslav
Vůz: Xsara, 1,8 16V, N95, r.v. 1999

Příspěvekod Dusan » ned 28. říj 2007, 9:36

Ahoj,tak já mám výpuą»ák na chladiči vpravo dole při pohledu zepředu auta.Co je ale fakt,ľe ti vyteče jenom voda,co je v nádobce,chladiči a od termostatu.Kdyľ mě ji měnily,tak povolili ten vypouą»ak a nechali to vytéct.Pak jeątě natočil na cca 20sec.motor a ąla daląí voda.Pak tam z konve nalil asi 5litrů nové kapaliny.
Citroen Xsara break
1.8i/66kw;r.v.1999
Dusan
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 139
Registrován: sob 16. črc 2005, 14:18
Bydliště: Hradec Králové

Příspěvekod riggo » pon 5. lis 2007, 16:32

mam 1,9D,ted jsem to menil,je to stejny jako na ZX.Dole na chladici v pravo dole pri pohledu zepredu auta.Byva dost "primrzly",takze opatrne kombinackama,pri otaceni toho ventilu celej jakoby povyleze a zacne to tect.Mam vyzkousenej postup,ze nez otevru tenhle ventil,nejdriv povolim odvzdusnovaci ventilek na privodu k radiatoru topeni(vzadu za motorem na stene kabiny vedle posilovace brzd-takovy dve cerny plast.trubky vedla sebe),pak povolim ten vypoustak na chladici dole.Jak to prestane tect,povolim dalsi odvzdusnovak(ten je na motoru na trubce mirne vpravo za naft.filtrem),zacne to tect hodne,temer vsechno z motoru, no a nakonec povolim uzaver na expanzce-to vytece zbytek z chladice.Pak nechat protocit cca 15sec.motor,tim dotecou posledni zbytky stare naplne.Kdyz to napoustim,mam takovy udelatko ze stary pullitrovy PET lahve od mlika.Je to z toho duvodu,ze odvzdusnovak na radiatoru topeni je vyse,nez je nalivaci hrdlo na expanzce a nikdy to tak vysoko nedostanes.Touhle starou lahvi,nasazenou na hrdlo expanzky(pekne to tam i tesni)to naleju,nejdriv zacne tect voda z odvzdusneni motoru,zasroub.odvzdus.,pak zacne tect z toho na topeni,zasroubuju, no a je hotovo a ani po tomhle postupu nemusim nic odvzdusnovat.Ten pripravek na doplnovani chlad.okruhu jsem videl v servisu u Citroena,byl pekne profi,ale asi taky kur.vsky drahej.PETka od kefiru a jakou jeste udela sluzbu :-)
Uživatelský avatar
riggo
Profesionál
Profesionál
 
Příspěvky: 309
Registrován: úte 27. bře 2007, 10:37
Bydliště: Liberec
Vůz: Xsara I 1,9D 50kW, r.v.98,po 300tis.km se mnou minulost, ted Seat Toledo III, r.v.2006,1,9TDi 77kW

Příspěvekod Hrnča » úte 6. lis 2007, 19:33

Nevíte kolik vody by mělo být v motoru 2,0 HDi?
Xsara 1 2.0HDi 66kW/90HP r.v. 1999-leden 2009
Peugeot 307SW 1.6 16V 80kW/110HP r.v. 2002

Obrázek
Uživatelský avatar
Hrnča
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 2703
Registrován: úte 25. zář 2007, 16:54
Bydliště: Tři borovice od kamaráda Pikasáka. Tedy kousek od Mladé Boleslavi.
Vůz: Peugeot 307SW 1.6 16V 80kW/110HP r.v. 2002

2,0HDI

Příspěvekod hurri76 » stř 30. dub 2008, 11:33

jo, to by mě taky zajímalo 8) :)
Uživatelský avatar
hurri76
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 74
Registrován: stř 16. dub 2008, 19:38
Bydliště: Most, Praha, Hradec Králové
Vůz: Xsara 2,0HDi, 66kwh, r.v.2000, 5dv.kombi

Příspěvekod robo27 » stř 27. srp 2008, 10:34

Tiez by som chcel vymenit chladiacu kvapalinu ale pozeral som sa pod autom na chladic a ziaden vypustaci ventil som nenasiel.

Mam xsaru 1,9D r.2000 bez klimy. Je mozne ze niektore modely nemali vypustaci ventil?

Dakujem
robo27
Profesionál
Profesionál
 
Příspěvky: 363
Registrován: čtv 8. kvě 2008, 17:51
Bydliště: Kysucké Nové Mesto - Slovenská republika, Valašské Meziríči - Česká republika
Vůz: X1 1,9D DW8 rv 2000, X1 1,9D XUD rv 1998

Příspěvekod robo27 » pát 29. srp 2008, 22:10

Takze opravujem, vypustaci ventil tam je ale na ventile chyba kohutik, teda nemam moznost ventilom pohnut. Nechapem tomu, ci to niekto odtial zamerne dal prec alebo co sa stalo....

Vie niekto poradit ako tym ventilom teraz potocit?
robo27
Profesionál
Profesionál
 
Příspěvky: 363
Registrován: čtv 8. kvě 2008, 17:51
Bydliště: Kysucké Nové Mesto - Slovenská republika, Valašské Meziríči - Česká republika
Vůz: X1 1,9D DW8 rv 2000, X1 1,9D XUD rv 1998

Re: Chladic - vymena kapaliny

Příspěvekod Miklásek » pon 27. říj 2008, 13:50

Inak šohaji, kedysi som na Xantiáckom fóre čítal diskusiu o nemrznúcej kvapaline a niekto tam spomínal, že pri výmene kvapaliny, keď vypustí tú starú, tak naleje čistú vodu, naštartuje nachvílu motor, potom ju vypustí, zas napustí čistú... proste prepláchne niekolkokrát celý systém čistou vodou..
Robí to aj niekto z vás? Máto nejaký zmysel?
Xsara Break SX 1,9 TD, zelená metla, dovezená z Deutschlandu, o rok mladšia ako Cvrčkova. :)
Uživatelský avatar
Miklásek
Profesionál
Profesionál
 
Příspěvky: 292
Registrován: úte 20. kvě 2008, 21:25
Bydliště: Dolná Súča, pracovne Praha
Vůz: Xsara Break 1,9TD SX, Citroen C5 I Break 2,2 HDi Exclusive

PředchozíDalší

Zpět na Cokoliv se nikam nevešlo

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 14 návštevníků