od baffy » úte 13. dub 2010, 17:29
Ovládanie kompresora klimatizácie je zabezpečené jednotkou BSI,ktorá berie do úvahy nasledujúce faktory:
- požiadavku na zapnutie kompresoru /ručne: stlačením vypínača na ovl.panely alebo pri automatickej regulácii teploty /
požiadavka je vzatá do úvahy vtedy ked sú splnené 2 podmienky.MOTOR JE V CHODE A VENTILÁTOR TIEŽ.
- istenie proti zamrznutiu výparníka-aby nedošlo k zamrznutiu výparníka BSI pri teplotách
RF /jednoduchá klíma/: 0°C - RFTD /regulovaná klíma/: 0,5°C zakáže zap. kompresor a pri RF:1°C - RFTD:1,5 °C povolí zapnutie.
- tlak chladiva v prípade nízkeho tlaku P<3 bar,alebo vysokého tlaku P>27 bar vypína BSI kompresor.pri tlaku P>3.5 bar a otáčky <6250
ot/min - P<20 bar a otáčky <5650ot/min znova povolí zapnúť.
Ak je tlak nižší ako 1 bar po uplynutí 1min. po zapnutí kompresora BSI definitivne zakáže jeho zapnutie./opakuje sa to pri každom štarte/.
- otáčky motora hranica vypnutia 6250 ot/min - hranica pre zapnutie 5650 ot/min pri tlaku nižšom ako 24 bar
- teplota chladiacej kvapaliny vypína pri teplote vyššej ako 135 °C.zapína pri nižšej ako 132 °C
Minulosť: Citroen sára 1.6 16V r.v.2001
Minulosť: Karol 407 2.0 HDI 100kW r.v.2008
Prítomnosť: Peugeot 508 Hybrid 4x4 2.0 HDI 120kW r.v.2015