Termostat

Moderátoři: Rope, baffy, viteon, Kleki, Cvrček

Re: Termostat

Příspěvekod baffy » pon 17. led 2011, 19:08

TO Stančík:Ked som popri tesnení hlavy menil aj chladič(tiekol)nezdalo sa mi že by bol zanesený,na tom základe som dedukoval že by mal byť vporiadku.Nechce sa mi naliať nejaký čistič aby som si nezaniesol nový chladič za 120€
chalani hovoria o radiátore kúrenia a nie chladiči.
Minulosť: Citroen sára 1.6 16V r.v.2001
Minulosť: Karol 407 2.0 HDI 100kW r.v.2008
Prítomnosť: Peugeot 508 Hybrid 4x4 2.0 HDI 120kW r.v.2015
Uživatelský avatar
baffy
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 5184
Registrován: sob 6. led 2007, 20:31
Bydliště: SR - Levice
Vůz: Peugeot 508 Hybrid 4x4 2.0HDi 06/2015

Re: Termostat

Příspěvekod Stančík » čtv 20. led 2011, 18:41

Pre Baffyho.....Chcel som tým povedať,že ak nebol zanesený chladič, tak som usudzoval žeby nemal byť zanesený ani radiátor. Kedže je tam teraz úplne nová chladiaca zmes,nechcel by som ju znehodnotiť nejakým prípravkom.Ked bola hlava dole, tak som ju a aj blok, ako sa dalo pozeral, a vodný kameň sa tam nenachádzal.Ono to zle kúri už od začiatku akosom ju kúpil 2008.Ale mohol by som teda nejaký prípravok skúsiť-dá mi niekto osvedčený tip? Vdaka.
Xsara1,rv99,1,8i,benzín,coupe,bez klimy
Stančík
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 131
Registrován: sob 4. říj 2008, 20:12
Bydliště: Banská Bystrica-Sásová
Vůz: X1,1999,1,8i,benzín,66kW,čierne coupe,bez klimy

Re: Termostat

Příspěvekod baffy » čtv 20. led 2011, 18:50

Skús to urobiť tak ako ti radil driversk o kúsok vyššie .Tým pádom neznehodnotíš chladiacu kvapalinu a budeš mať istotu že sa ti prípadný bordel nedostane niekam inam.A k tomu chladiču,neviem či si prvý vlastník ale ten už mohol byť menený na rozdiel od radiátora.
EDIT: až teraz som si všimol že je tam rok 2008 :D
Minulosť: Citroen sára 1.6 16V r.v.2001
Minulosť: Karol 407 2.0 HDI 100kW r.v.2008
Prítomnosť: Peugeot 508 Hybrid 4x4 2.0 HDI 120kW r.v.2015
Uživatelský avatar
baffy
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 5184
Registrován: sob 6. led 2007, 20:31
Bydliště: SR - Levice
Vůz: Peugeot 508 Hybrid 4x4 2.0HDi 06/2015

Re: Termostat

Příspěvekod Kleki » pát 21. led 2011, 18:56

A čo ten peľový filter? Kontroloval si ho alebo menil? :?:
Bývalá Xsara break 1.9TD 1999 , Xsara Break Exclusive 2,0HDI 80kW, 2002
Aktuálne Citroen C5 Break Exclusive 2,0HDI 100kW s automatom r.v.2006 + Xsara 1998 1,4i(manželkina)
Uživatelský avatar
Kleki
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 1229
Registrován: ned 26. říj 2008, 14:24
Bydliště: Slovakia , Kováčová
Vůz: Citroen C5 Break 2,0HDI 100kW(EX Xsara break 1.9 TD r.1999, Xsara break 2.0HDI/80kW r.2002)

Re: Termostat

Příspěvekod Stančík » sob 22. led 2011, 23:01

Peľový filter som menil na jar.
Xsara1,rv99,1,8i,benzín,coupe,bez klimy
Stančík
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 131
Registrován: sob 4. říj 2008, 20:12
Bydliště: Banská Bystrica-Sásová
Vůz: X1,1999,1,8i,benzín,66kW,čierne coupe,bez klimy

Re: Termostat

Příspěvekod farki38 » pon 31. led 2011, 14:06

Zdravím, chci se zeptat, jestli je normální, aby v těchto mrazech po 150 km jízdy kontrolka teploty motoru neukazovala nic, maximálně tam na chvíli se zobrazí jedna čárka, která po chvíli zmizí. Chladící kapalina je cca na -25°, přijde mi, že to málo topí, teda aspoň oproti xantii. Může to být termostatem nebo je to spíš něco jiného?
farki38
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Příspěvky: 24
Registrován: čtv 25. lis 2010, 7:16
Bydliště: Praha
Vůz: Citröen Xsara Picasso 2.0 HDI, r.v. 2003

Re: Termostat

Příspěvekod viteon » pon 31. led 2011, 14:11

pro začátek zkus sáhnout na hadice, jestli je do "ohřátí" zavřený termostat (hadice k chladiči by měla být studená) a při teplém motoru jestli má opravdu těch odhaduji max 60st nebo kolem 90. To by ti mohlo ukázat stav termostatu.
Uživatelský avatar
viteon
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 3765
Registrován: pát 15. črc 2005, 8:46
Bydliště: BRNO, 209km od Dolní Lutyně
Vůz: (A-C4 1,6ka) + (V-C-HR 1,2ka)

Re: Termostat

Příspěvekod farki38 » úte 1. úno 2011, 6:16

Tak jsem prohmatal ty hadice za studena i z tepla a voda tam je. Akorát za tepla mi nepřišlo, že by ta hadice byla až tak horká.
farki38
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Příspěvky: 24
Registrován: čtv 25. lis 2010, 7:16
Bydliště: Praha
Vůz: Citröen Xsara Picasso 2.0 HDI, r.v. 2003

Re: Termostat

Příspěvekod davados » úte 1. úno 2011, 7:30

Možná by stačilo okruh odvzdušnit (jak, nevím odvzdušňoval mi Xsarku kámoš :oops: )
Uživatelský avatar
davados
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 1661
Registrován: ned 10. úno 2008, 10:17
Bydliště: Kousek za Prahou 4
Vůz: Renault Vel Satis

Re: Termostat

Příspěvekod farki38 » úte 1. úno 2011, 7:41

tak za pokus to určitě stojí, ale také nevím, jak se odvzdušňuje.....Jestli to není složité, poradí někdo?:-)
farki38
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Příspěvky: 24
Registrován: čtv 25. lis 2010, 7:16
Bydliště: Praha
Vůz: Citröen Xsara Picasso 2.0 HDI, r.v. 2003

Re: Termostat

Příspěvekod jandy » úte 1. úno 2011, 10:06

Zavzdušněný to podle mě nebude. Kdyby to zavzdušňený bylo tak se motor bude přehřívat, ne že bude pořád studenej.

To že se my nechtěl ohřát motor se my stalo dvakrát a vždycky to byl termostat. Těsnící gumička byla přetržená a termostat nedovíral. Zkontrolovat ho neni problém. Je to popsaný tady http://www.xsara.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=55&t=4829&p=49556&hilit=termostat#p49556. Jinak odvzdušňuje se to až po zahřátí motoru a otevření termostatu. A dělá se to pomocí šroubu, který je na víku termostatu.
Uživatelský avatar
jandy
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 427
Registrován: čtv 13. lis 2008, 20:31
Bydliště: Týn nad Vltavou ale vetšinu času se pohybuji v Hrotovicích
Vůz: Peugeot 407SW, 2.0HDi 100 kW; Citroen Xsara kombi, 2,0 HDi, 1999 (u Minimaxe)

Re: Termostat

Příspěvekod Hrnča » úte 1. úno 2011, 10:18

Odvzdušňováků je víc. Dva až tři. Na topení, u termostatu a bývá na chladiči. Já jsem osobně ještě neodvzdušňoval, ale byl jsem při tom. Při otevření odvzdušňováku si dotyčný ještě přidal plyn. Je to asi rychlejc odvzdušněný...
Xsara 1 2.0HDi 66kW/90HP r.v. 1999-leden 2009
Peugeot 307SW 1.6 16V 80kW/110HP r.v. 2002

Obrázek
Uživatelský avatar
Hrnča
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 2703
Registrován: úte 25. zář 2007, 16:54
Bydliště: Tři borovice od kamaráda Pikasáka. Tedy kousek od Mladé Boleslavi.
Vůz: Peugeot 307SW 1.6 16V 80kW/110HP r.v. 2002

Re: Termostat

Příspěvekod jandy » úte 1. úno 2011, 10:26

Tak já sem všechnu vodu nikdy nevypouštěl. Vytahnul sem hadičkou jenom tolik abych vyměnil termostat. To, že je těch šroubů víc jsem nevěděl, ale chladí my to dobře, tak to neřeším.
Uživatelský avatar
jandy
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 427
Registrován: čtv 13. lis 2008, 20:31
Bydliště: Týn nad Vltavou ale vetšinu času se pohybuji v Hrotovicích
Vůz: Peugeot 407SW, 2.0HDi 100 kW; Citroen Xsara kombi, 2,0 HDi, 1999 (u Minimaxe)

Re: Termostat

Příspěvekod farki38 » sob 5. úno 2011, 18:50

Zdravím, tak jsem dneska s kamarádem vyměnil termostat a zdá se, že to pracuje tak, jak má, na teploměru po chvíli postupně naskočí 3 dílky a hlavně to o poznání víc topí....Chci se jen zeptat, jakou cca ty tři dílky představují teplotu? No a pak mám další prosbičku, sháním na originál rádio do picassa kolečko (knoflík, čudlík) na ovládání zvuku....Tak jestli má někdo přebytečné, tak prosím nabídněte, díky.... :D
farki38
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Příspěvky: 24
Registrován: čtv 25. lis 2010, 7:16
Bydliště: Praha
Vůz: Citröen Xsara Picasso 2.0 HDI, r.v. 2003

Re: Termostat

Příspěvekod Tlapa » stř 13. dub 2011, 22:31

mám dotaz - teď jsem jel cca 10 km se studeným motorem, po dojezdu motor teplý, ukazoval standardních 75C. Schválně jsem celou cestu jel bez zapnutýho topení. Po dojezdu jsem topení otevřel naplno a pustil větrák naplno - teplota šla asi během minuty do poloviny.. Je to normální? já myslím že moc ne, vždyť ten okruh už mus být nahřátej když už to pustí přes termostat ne? Topí to nic moc.. Myslíte že je termostat v háji? Přijde mi že při pohmatu na hadice otevírá správně, ale třeba je v něm něco kouslýho a nedovírá úplně..
Jinak nepozoruju že by se studený motor nějak rychle ohříval, leze to dost pomalu na max 75C, trvá asi 3km než se ručka hne, tak bych ho asi vyměnil..
Uživatelský avatar
Tlapa
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 180
Registrován: čtv 9. pro 2010, 22:40
Bydliště: Liberec
Vůz: Xsara II 1.4i, r.v. 2001, VF7N1KFW173265104

PředchozíDalší

Zpět na Cokoliv se nikam nevešlo

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 61 návštevníků