Termostat

Moderátoři: Rope, baffy, viteon, Kleki, Cvrček

Termostat

Příspěvekod Stančík » pát 14. led 2011, 18:24

Napadla mi otázka čo sa stane s motorom,(akomu uškodím) ak vymením termostat s otváraním 83stupnov za 88,prípadne92 st.ako je to pri motoroch 1,4 a 1,6l,a to preto,že mi slabo topí.predsa len by to malo byť znatelne lepšie.Musel som meniť tesnenie pod hlavou,pretože mi termostat neotvoril a prdlo tesnenie pod hlavou.Nezdá sami,ze by bol zanesený radiator.Možno by mohla byť aj chyba v klapke,ktorá nepúšta všetok vzduch cez radiator.Schemu mechanizmu som nenašiel,tak to neviem posúdiť. Pri synovej Xsare 1,8/16V /98 na výduchu vzduchu skoro ani neudržím ruku,na rozdiel od mojej a termostat je taký istý. Vdaka,senior.
Xsara1,rv99,1,8i,benzín,coupe,bez klimy
Stančík
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 131
Registrován: sob 4. říj 2008, 20:12
Bydliště: Banská Bystrica-Sásová
Vůz: X1,1999,1,8i,benzín,66kW,čierne coupe,bez klimy

Re: Termostat

Příspěvekod driversk » pát 14. led 2011, 22:07

Niečo podobné som už dávnejšie riešil, sice na Renaulte -no mal som presne ten istý problém...
Teplota motora na budíku ukazovala správne, no aj tak som radšej vymenil termostat, ibaže to vôbec nepomohlo.
Odpojil som hadice z radiatora kúrenia od motora, na palubke som ohrev nadstavil na maximum ( aby sa otvoril ventil ) a do vratnej hadice radiatora som zasunul záhradnú hadicu - pod tlakom som prepláchol radiator vodov priamo z vodovodu.
No poviem vám - som čumel kolko usadenín a bordelu z neho vytieklo. Od vtedy kúrenie fungovalo na 100%.
Toť moja skúsenosť.



Teplota na budíku ti ukazuje cca správne ?
Naposledy upravil driversk dne ned 23. led 2011, 17:52, celkově upraveno 1
Xsara II VTS 2-HDI 80Kw rv.-2002 strieborná metalíza Bývalka
Suzuki Burgman 650 Executive , ABS , r.v.2005 Bývalka
Honda Deauville 700 ABS r,v, 2007
Citroën C4 1.6i imagine
Uživatelský avatar
driversk
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 1024
Registrován: úte 11. srp 2009, 21:21
Bydliště: Trnava
Vůz: Ná včul ništ

Re: Termostat

Příspěvekod Kleki » pát 14. led 2011, 22:50

To driversk: Xsary nemajú ventil kúrenia, teplota sa reguluje miešaním teplého a studeného vzduchu.
Bývalá Xsara break 1.9TD 1999 , Xsara Break Exclusive 2,0HDI 80kW, 2002
Aktuálne Citroen C5 Break Exclusive 2,0HDI 100kW s automatom r.v.2006 + Xsara 1998 1,4i(manželkina)
Uživatelský avatar
Kleki
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 1229
Registrován: ned 26. říj 2008, 14:24
Bydliště: Slovakia , Kováčová
Vůz: Citroen C5 Break 2,0HDI 100kW(EX Xsara break 1.9 TD r.1999, Xsara break 2.0HDI/80kW r.2002)

Re: Termostat

Příspěvekod mio » sob 15. led 2011, 9:45

Kdysi dávno jsem dělal na citroenu ax "výplach" topení. Topení taky fungovalo velice málo a stávalo se že při větších mrazech se dokonce "vyfoukalo" a šel i úplně studený vzduch.Při tom teplota motoru byla nad 80 stupňů.Použil jsem odstraňovač usazenin i když jsem tomu zpočátku nevěřil , skutečně to pomohlo .Vyteklo spousty bordelu ,nepamatuji si název (nějaký TEC nebo něco podobného) jen že na plechovce bylo doslova psáno : pokud je topení starší může dojít k jeho poškození!!
Uživatelský avatar
mio
Xsamarád
Xsamarád
 
Příspěvky: 1266
Registrován: pon 1. říj 2007, 19:30
Bydliště: Plzeň-sever
Vůz: Break 1,9 TD/C4 1.6 HDI

Re: Termostat

Příspěvekod Jarda Kadlec » sob 15. led 2011, 10:08

Koukni sem viewtopic.php?f=59&t=8796 topení se o dost zlepšilo,ještě zkusím radiator prolejt vodou.
XSARA BREAK 1,8i r.v.1998 na podložkách světle zelená metla
Jarda Kadlec
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 164
Registrován: pát 8. kvě 2009, 9:58
Bydliště: Planá u Mar.Lázní
Vůz: Xsara Break 1,8i 1998

Re: Termostat

Příspěvekod driversk » sob 15. led 2011, 23:47

Kleki píše:To driversk: Xsary nemajú ventil kúrenia, teplota sa reguluje miešaním teplého a studeného vzduchu.


To som nevedel.. človek sa učí každý deň - zasa som o niečo múdrejší. Ďakujem za upozornie. :oops:
Xsara II VTS 2-HDI 80Kw rv.-2002 strieborná metalíza Bývalka
Suzuki Burgman 650 Executive , ABS , r.v.2005 Bývalka
Honda Deauville 700 ABS r,v, 2007
Citroën C4 1.6i imagine
Uživatelský avatar
driversk
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 1024
Registrován: úte 11. srp 2009, 21:21
Bydliště: Trnava
Vůz: Ná včul ništ

Re: Termostat

Příspěvekod Stančík » ned 16. led 2011, 14:50

Vaše odpovede nedávajú odpoved na otázku: ako uškodí motoru,prípadne hlave, vyššia teplota o cca 10stupnov,než je vyrazená na termostate(82st.)A nemal nikto z vás ked menil radiator prístup k tej klapke?Možno aj tam bude chyba že pripúšťa vzduch aj zvenčí,ked nemá.....myslím tým nastavenie tiahiel ap.Hodil by sa nejaký nákres,na citr.com som nevidel. VDAKA- senior
Xsara1,rv99,1,8i,benzín,coupe,bez klimy
Stančík
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 131
Registrován: sob 4. říj 2008, 20:12
Bydliště: Banská Bystrica-Sásová
Vůz: X1,1999,1,8i,benzín,66kW,čierne coupe,bez klimy

Re: Termostat

Příspěvekod viteon » ned 16. led 2011, 16:00

Dej tam termostat takový jaký tam patří - topení si "opravíš" a motor v koloně uvaříš.
Uživatelský avatar
viteon
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 3765
Registrován: pát 15. črc 2005, 8:46
Bydliště: BRNO, 209km od Dolní Lutyně
Vůz: (A-C4 1,6ka) + (V-C-HR 1,2ka)

Re: Termostat

Příspěvekod Kleki » ned 16. led 2011, 16:20

Akú teplotu máš na budíku? Ak sa ti teplota pohybuje medzi 75-90°C , tak po výmene termostatu ti to asi kúriť lepšie nebude a problém bude asi v zanesenom radiátore alebo rozvode vzduchu. Ešte by si mohol pozrieť peľový filter, ten tiež dosť rapídne zníži účinnosť kúrenia keď je zas ..tý.
Ak je teplota na budíku nižšia ako 75°C tak to potom môže byť problém v termostate. Zvýšená teplota o 10°C by hlave uškodiť nemala pretože varovný signál na prehriatie motora je asi 125-130°C. Teraz v chladnejšom období by to problém namal byť ale v letných horúčavách to neviem posúdiť ako by sa to správalo po výmene termostatu za 88 alebo dokonca 92°C, asi by som volil zlatú strednú cestu (88°C). Treba to len vyskúšať a uvidíš. Ak ale budeš experimentovať s výmenou termostatu uisti sa , že ti správne funguje zopínanie sahár na chladiči aby si to náhodou neuvaril.
Bývalá Xsara break 1.9TD 1999 , Xsara Break Exclusive 2,0HDI 80kW, 2002
Aktuálne Citroen C5 Break Exclusive 2,0HDI 100kW s automatom r.v.2006 + Xsara 1998 1,4i(manželkina)
Uživatelský avatar
Kleki
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 1229
Registrován: ned 26. říj 2008, 14:24
Bydliště: Slovakia , Kováčová
Vůz: Citroen C5 Break 2,0HDI 100kW(EX Xsara break 1.9 TD r.1999, Xsara break 2.0HDI/80kW r.2002)

Re: Termostat

Příspěvekod Stančík » ned 16. led 2011, 19:07

Na budíku mám medzi oboma čiarkami,tj cca 80st. Prvý som musel vymeniť pretože teplota začala veľmi kolísať a klesala až ku 60st. to bolo na jar.Druhý ukazoval na budíku o niečo viac,blížil sa skoro ku 90st.No a práve tento raz neotvoril motor sa prehrial a odišlo tesnenie. Nebol to origo,ale nejaký no name.Myslel som že na zimu dám s vyššou hodnotou a na leto ten aký má byť.Ked som popri tesnení hlavy menil aj chladič(tiekol)nezdalo sa mi že by bol zanesený,na tom základe som dedukoval že by mal byť vporiadku.Nechce sa mi naliať nejaký čistič aby som si nezaniesol nový chladič za 120€.akože dosť sa priklánam k názoru že by to mohla byť nesprávne fungujúca klapkapotreboval by som to na nejake havarovanej vidieť.
Xsara1,rv99,1,8i,benzín,coupe,bez klimy
Stančík
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 131
Registrován: sob 4. říj 2008, 20:12
Bydliště: Banská Bystrica-Sásová
Vůz: X1,1999,1,8i,benzín,66kW,čierne coupe,bez klimy

Re: Termostat

Příspěvekod Jarda Kadlec » ned 16. led 2011, 19:15

Podle mého názoru se nic nestane a auto neuvaříš,když ti fungujou ventilátory,vyzkoušeno osobně.Ted se mi to krásně ohřeje na 90 a ještě mi to ted v zimně začlo papat o litr mín,než s předchozím termostatem.
XSARA BREAK 1,8i r.v.1998 na podložkách světle zelená metla
Jarda Kadlec
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 164
Registrován: pát 8. kvě 2009, 9:58
Bydliště: Planá u Mar.Lázní
Vůz: Xsara Break 1,8i 1998

Re: Termostat

Příspěvekod snoopy » pon 17. led 2011, 12:12

počkej v létě, až přijdou horka. výrobce neni blbej a moc dobře ví, jaký termostat tam dal a proč.
Xsara Picasso 1.8v r.v.2003 "Bublina" - RIP
Grand C4 Picasso 1.6HDI r.v.2012 "Blueberry" - GoodBye
Xsara II 1.6i r.v.2003 "Frosty"
VW Touran 1.5TSI r.v. 2023
(jména autům vymýšlí naše děti :-) )
Uživatelský avatar
snoopy
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 1601
Registrován: stř 8. črc 2009, 13:17
Bydliště: Praha 4 Újezd
Vůz: Xsara II 1.6i r.2003

Re: Termostat

Příspěvekod Ebrithill » pon 17. led 2011, 13:17

Termostat určitě neměnit, kamarád si taky dal termostat s vyšší teplotou do xantie a uvařil ji na dálnici v německu.... :(
R19 Chamade (Bedřich) rv.1992 1721ccm 54 kW 168322 km. 23/6/2009
Citroen Xsara Break (Sára) rv. 2002 1,4i 55kW 139300 km 12/6/2017
Citroen C5 (Alfréd) rv. 2010 2,0HDi 103kW 206351
Uživatelský avatar
Ebrithill
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 611
Registrován: ned 16. led 2011, 21:24
Bydliště: Brňák jako koleno.
Vůz: Citroen C5 2,0HDi 103kW 2010

Re: Termostat

Příspěvekod Jarda Kadlec » pon 17. led 2011, 13:39

Když se to začne extra hřát tak vyměna trvá pět minut,starej mam schovanej v autě. :) .Minulý týden sem byl v koloně v Plzni a nebyl problém,no uvidíme jak v létě,ale myslím že problém nebude.Jinak ten samej motor má Peugeot 1,8i akorát jinej výkon a tam se dává termostat 89 stupňů.Ten s felicie ma otvírací stupně 88.
XSARA BREAK 1,8i r.v.1998 na podložkách světle zelená metla
Jarda Kadlec
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 164
Registrován: pát 8. kvě 2009, 9:58
Bydliště: Planá u Mar.Lázní
Vůz: Xsara Break 1,8i 1998

Re: Termostat

Příspěvekod Rope » pon 17. led 2011, 19:05

Měl jsem stejný motor, taky bez klimy a v zimě topil super, tak jak ti tady radí zkus jestli není problém v radiátoru.
Xsara picasso 1,6/80Kw, 3/2007, exclusive, panoramatická střecha, couvací senzory, barva červená lucifer, ledková denní světla a více info TU už bohužel Ex
XSARA II
Baffy 0
Viteon 0
Kleki 0
Uživatelský avatar
Rope
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 5638
Registrován: pon 1. kvě 2006, 17:58
Bydliště: OSTRAVA !!!
Vůz: X picasso, 1,6 benzín

Další

Zpět na Cokoliv se nikam nevešlo

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 14 návštevníků