Tempomat do xsary bez com-2000 páček

Moderátoři: Rope, baffy, viteon, Kleki, Cvrček

Tempomat do xsary bez com-2000 páček

Příspěvekod lumpík » pát 6. dub 2012, 1:44

V autě trávím dost času a dost mi chyběl tempomat v jedné z mých xsar, tak jsem se po tom začal pídit. Jelikož ho v jedné mám XII, ale tam mám páčky com-2000. A v té druhé XII 1.4 8V rv. 01 jsou normální čili starší typ páček. Tak jsem si říkal když tempomat se staršíma páčkama má peugeot 406 nebo xantia tak by to mohlo jít taktéž do xsary. Po delším schánění po inzerátech se mi podařilo najít komplet tempomat z peugeota 406 za 1500kč. Což se nedá srovnat s cenami univerzálních tempomatů. A taky podle mě ta páčka z 406-ky vypadá o dost líp než univerzální.... Po zkoumání el. schéma peugeota 406 a xsary jsem zjistil, že se auta skoro vůbec neliší v připojení tempomatu. Tak když jsem si udělal své schéma, tak už jen vyřešit jak a co kam v autě umístit. Asi nejvíc byl problém vyřešit jak budu ovládat škrtící klapku z motorového prostoru, to nijak moc nešlo musel bych do ní vrtat abych tam udělal ukotvení pro lanko a to se mi nechtělo tak jí ovládám přez plynové lanko na plynovém pedálu ze spodu palubky ( a to by mohlo jít použít i na auta s el. pedálem kterým jde od pedálu lanko a v motorovém prostoru jde do potenciometru). A když jsem měl vlastní el. tempomatu hotovou tak chybělo to jen připojit dle schématu na plus a mínus a jeden drát na snímač rychlosti. Pak všechno schovat, aby to vypadalo jako ,,originál,, :D Nyní mám s tempomatem najeto lehce přez 2tis. km a zatím bez problémů :driv:

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek
polohu páčky je spíž na každým jak si jí kdo udělá, já jí trochu nechal vyosenou abych lepe mohl dávat blinkr.
Jinak vedle toho červeného tlačítka, mám vypínání tempomatu zatím z peugeota 406, ale to tlačítko tam vůbec nesedne zatím ho tam mám vyvázaný tak jsem ho ani nefotil, ale každým dnem by mi mělo přijít tlačtko na blokování zadních oken z xsary I, která ho na tomto místě má a to budu používat pro tempomat jako on/off tlačítko.

Obrázek
relátka a jejich držák vadili ovládácí komoře tempomatu(ukotvení pro držák relátek jsem použil pro tu komoru). A relátka mají dostatečně dlouhý kablíky tak jdou přesunout jinam, ale bez toho plastového držáku.(foto eště před přesunutím)

Obrázek
zatím mám dodělán snímač jen na spojku, ale na brzdu ho dodělám časem zatím jeho funkci přebírá originál snímač na brzd. světla ( i ten je zapojen do jednotky tempomatu a jednotka si to podle něj kontroluje)

Obrázek
zde trůní jednotka tempomatu :D

Obrázek
vakuová pumpa je umístěna za motorem na spolujezdcově straně

Obrázek

Obrázek

Obrázek
částečně schovaná el. instalace tempomatu

Obrázek
ten zelený drát jak je vidět u nádržky na brzdovku jde motorovou el. instalací až k převodovce na snímač rychlosti (3pozice)

Obrázek
tady se mi zbýhá hadička podtlaku a el. tempomatu co je v motorovém prostoru a jdou společně do kabiny. Záměrně jsem tam použil redukci na menší průměr podtlakové hadičky abych mohl procházet i s drátama jinak by se to tam nevešlo.
Obrázek

Obrázek

Obrázek
zde je moje schéma, ale nejsem elektrikář, tak to nemusí být vše podle nějakých regulí...... jsem přece jen strojař :D

Obrázek
tuto fotku jsem si vypujčil z www.peugeot-club.com je na ní krásně vidět co všechno se potřebuje



A teď trochu k popisu z jízdy zmáčku tlačítko on až dosáhnu rychlosti 50km/h tak se tá tempomat aktivovat pohybem páčky dolů nebo nahoru, ale mžik musíte počkat než vakuová pumpa udělá potřebný podtlak(není to zas nějaká doba u mě prodleva max. 3sekundy). Pak se nechá tempomat vyrušit pohybem páčky k sobě nebo stiskem spojky či brzdy, případně tlačítka on/off. A k přeprogramování uložené rychlosti v paměti např: když jsem jel po městě 50 a mino 90 tak si tempomat pomatoval poslední naprogramovanou rychlost 50 a nechtěl zrychlovat až po přeprogramování rychlosti pohybem páčky 3x dolů nebo nahoru(je to jedno) už vesele udržoval 90km/h. A u mě tempomat funguje skoro na všechny rychlosti teda po dosažení 50km/h. Proč skoro?..... na jedničku jet 50 by mi asi urvalo srdce :D jinak od dvojky šlape vesele na každou.
tak snad se to bude někomu líbit a pomůže mu to k tempomatu je to paráda, když po dlouhé jízdě mi netuhne noha na plynovém pedálu :D A eště mě napadlo nedávejte nohu pod plynovej pedál ten se taky hejbe :D jak za to lanko tahá ta podtlaková komora nemuselo by to být příjemný :D
doma se mi to snad samo množí 3x xsara pak P806 a eště Š130 a štafetu uzavírá tátova C5, snad je budem muset od sebe odtrhnout:-D
Peugeot 806 r.v: 2001 2.0 16v LPG
Xsara 1.6 16v r.v: 03 ESP a ASR - skoro full výbava
Xsara 1.4 8v r.v: 01 kombík - socka, ale už má palubní počítač,dodělanou klimku,i tempomat z P406 a těď se chystají el.zrcátka
Xsara 1.4 8v r.v: 01 na ND
Š 130 r.v: 1986 LPG
foto aut mám i tady: http://lumpik-citroen.rajce.idnes.cz/
Lexie je dobrá věc, ale umět s ní je věc druhá....
Uživatelský avatar
lumpík
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 186
Registrován: pát 31. črc 2009, 14:24
Bydliště: Nesvačily
Vůz: 1.6 16V rv03 s ESP a ASR a 1.4 8V rv.01 kombík a 1.4 8v rv.01 na dily :-C, P806 LPG a Š130 LPG

Re: Tempomat do xsary bez com-2000 páček

Příspěvekod lumpík » ned 22. dub 2012, 21:44

tak dodávám fotku s tlačítkem na vypínání tempomatu
Obrázek

a eště musím dodat, že to el. schéma je na tlačítko vypínání tempomatu z peugeota 406 na to z xsary co tam mám teď je to jinak ale tak časem to sem dodám.
doma se mi to snad samo množí 3x xsara pak P806 a eště Š130 a štafetu uzavírá tátova C5, snad je budem muset od sebe odtrhnout:-D
Peugeot 806 r.v: 2001 2.0 16v LPG
Xsara 1.6 16v r.v: 03 ESP a ASR - skoro full výbava
Xsara 1.4 8v r.v: 01 kombík - socka, ale už má palubní počítač,dodělanou klimku,i tempomat z P406 a těď se chystají el.zrcátka
Xsara 1.4 8v r.v: 01 na ND
Š 130 r.v: 1986 LPG
foto aut mám i tady: http://lumpik-citroen.rajce.idnes.cz/
Lexie je dobrá věc, ale umět s ní je věc druhá....
Uživatelský avatar
lumpík
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 186
Registrován: pát 31. črc 2009, 14:24
Bydliště: Nesvačily
Vůz: 1.6 16V rv03 s ESP a ASR a 1.4 8V rv.01 kombík a 1.4 8v rv.01 na dily :-C, P806 LPG a Š130 LPG

Re: Tempomat do xsary bez com-2000 páček

Příspěvekod Skodax » pon 30. dub 2012, 14:07

Hodně dobrá práce! Už dlouho jsem uvažoval nad tím, že mám elektrický plyn, ale jen staré páčky, tak přece tempomat musí jít a tady je důkaz. Taky vím další věc a tou je, že si to sám neudělam i když jsem elektrikář :D
Uživatelský avatar
Skodax
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 98
Registrován: ned 20. pro 2009, 18:21
Bydliště: Plzeň
Vůz: Citroen Xsara II 1.6 16V rv 2000

Re: Tempomat do xsary bez com-2000 páček

Příspěvekod lumpík » čtv 10. kvě 2012, 18:58

ono to zas tak težšký není jak to vypadá já si udělal tu el. tempomatu komplet venku a dráty co se připojovali na plus atd řádně popsal a pak jen naskládal pod palubku a popřipojoval. Kdyby si bydlel poblíž tak bych ti klidně pomohl
doma se mi to snad samo množí 3x xsara pak P806 a eště Š130 a štafetu uzavírá tátova C5, snad je budem muset od sebe odtrhnout:-D
Peugeot 806 r.v: 2001 2.0 16v LPG
Xsara 1.6 16v r.v: 03 ESP a ASR - skoro full výbava
Xsara 1.4 8v r.v: 01 kombík - socka, ale už má palubní počítač,dodělanou klimku,i tempomat z P406 a těď se chystají el.zrcátka
Xsara 1.4 8v r.v: 01 na ND
Š 130 r.v: 1986 LPG
foto aut mám i tady: http://lumpik-citroen.rajce.idnes.cz/
Lexie je dobrá věc, ale umět s ní je věc druhá....
Uživatelský avatar
lumpík
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 186
Registrován: pát 31. črc 2009, 14:24
Bydliště: Nesvačily
Vůz: 1.6 16V rv03 s ESP a ASR a 1.4 8V rv.01 kombík a 1.4 8v rv.01 na dily :-C, P806 LPG a Š130 LPG

Re: Tempomat do xsary bez com-2000 páček

Příspěvekod Skodax » ned 13. kvě 2012, 11:55

Díky za nabídku :)
Po tomhle návodu si asi vyhradim peníze a kouknu se po nějakém kompletu na prodej.
Uživatelský avatar
Skodax
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 98
Registrován: ned 20. pro 2009, 18:21
Bydliště: Plzeň
Vůz: Citroen Xsara II 1.6 16V rv 2000

Re: Tempomat do xsary bez com-2000 páček

Příspěvekod lumpík » pát 18. kvě 2012, 1:51

časem dodám to slibovaný schéma s tlačítkem z xsary. A po pravdě to za ty peníze stojí sice mi s tím autem jezdí spíž sestry, ale dost si to chválí a sami přišli, že jim to s tím žere o dost míň. Samozdřejmě ho vypínají do kopce. Docela jsem čumel když dokázali stáhnout spotřebu o 1litr na 100km, oni ten tempomat používájí dá se říct hned jak vyjedou ze vrat :D Aspoň to pořádně otestujou :D
doma se mi to snad samo množí 3x xsara pak P806 a eště Š130 a štafetu uzavírá tátova C5, snad je budem muset od sebe odtrhnout:-D
Peugeot 806 r.v: 2001 2.0 16v LPG
Xsara 1.6 16v r.v: 03 ESP a ASR - skoro full výbava
Xsara 1.4 8v r.v: 01 kombík - socka, ale už má palubní počítač,dodělanou klimku,i tempomat z P406 a těď se chystají el.zrcátka
Xsara 1.4 8v r.v: 01 na ND
Š 130 r.v: 1986 LPG
foto aut mám i tady: http://lumpik-citroen.rajce.idnes.cz/
Lexie je dobrá věc, ale umět s ní je věc druhá....
Uživatelský avatar
lumpík
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 186
Registrován: pát 31. črc 2009, 14:24
Bydliště: Nesvačily
Vůz: 1.6 16V rv03 s ESP a ASR a 1.4 8V rv.01 kombík a 1.4 8v rv.01 na dily :-C, P806 LPG a Š130 LPG

Re: Tempomat do xsary bez com-2000 páček

Příspěvekod Skodax » pát 18. kvě 2012, 11:53

Super na to schema se těšim. Bylo by dobrý kdyby to někdo potom hodil i do návodů v PDF ke stažení. Jinak tempomat je skvělá věc pro ženský- čim méně pedálů tim víc času na vykecávání se a míň chyb :D
Uživatelský avatar
Skodax
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 98
Registrován: ned 20. pro 2009, 18:21
Bydliště: Plzeň
Vůz: Citroen Xsara II 1.6 16V rv 2000


Zpět na Návody a postupy

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků

cron