Nastavenie vôle ventilov - 1,4 / 1999

Moderátoři: Rope, baffy, viteon, Kleki, Cvrček

Nastavenie vôle ventilov - 1,4 / 1999

Příspěvekod MrKrok » pon 31. říj 2016, 20:15

V sobotu som robil nastavovanie ventilov a menil som tesnenie krytu ventilov takze ak by to niekto potreboval tak som to trochu popisal ako na to. Dakujem baffymu za info o sile dotiahnutia srobov a matic.

Regulácia ventilov sa prevádza pri teplote motora do max. 40 ºC.
Pri odnímaní krytu pozor na vymedzovacie dištancie ktoré sú umiestnené pod krytom. Treba po čiastočnom nadvihnutí krytu chytiť aj vnútorný kryt a medzi nimi sú tieto dištancie. Výfukové ventily sa nachádzajú spredu a majú mať vôľu 0,4mm (+/- 0,05mm). Nasávacie ventily sa nachádzajú vzadu a majú mať vôľu 0,2mm (+/- 0,05mm). Počítanie valcov začína sprava (prvý valec je vpravo a štvrtý valec je pri rozvodoch vľavo) toto počítanie platí v prípade francúzskych áut ( Nemecké to majú opačne ) Na pretočenie motora použiť gola sadu s orechom 22mm. Naplno otvoriť prvý výfukový ventil polguľatá snačka na hornom ozubenom kolese by mala byť priamo navrchu. Keď je naplno otvorený výfukový ventil prvého valca môže sa nastaviť výfukový ventil 4 valca a nasávací 3 valca. Pri nastavovaní sa použije na kontramatku očkový kľúč 10mm a na regulačnú skrutku gola kľúč 4mm. Na plnú otáčku regulačnej skrutky sa zmení nastavenie o 1mm.
Kontramatka M6 na vahadlach sila dotiahnutia 9Nm, ak je kontramatka M9 tak je sila na dotiahnutie 18Nm

naplno otvorený výfukový ventil regulujeme nasávací regulujeme výfukový
1 3 4
3 4 2
4 2 1
2 1 3

Pretočíme motor o 90º , aby sme nastavili nasledujúce dva ventily. Výfukový ventil tretieho valca musí byť naplno otvorený. Značka na vrchnom ozubenom kolese je vo vodorovnej polohe. Nastavíme nasávací ventil 4 valca a výfukový ventil 2 valca. Nasleduje nastavovanie pri plne otvorenom 4 výfukovom ventile. Značka na vrchnom ozubenom kolese je naspodku.
Keď je 4 výfukový ventil naplno otvorený tak nastavíme výfukový ventil 1 valca a nasávací ventil 2 valca. Pretočíme motor pokým nebude naplno otvorený výfukový ventil 2 valca a môžeme nastaviť posledné dva ventily. Teraz môžeme nastaviť výfukový ventil 3 valca a nasávací ventil 1 valca.
Pred zakrytím ventilov očistíme plochy pod tesnenie acetónom. Nasadiť vnútorný kryt, nezabudnúť dať dištancie, odstrániť starée tesnenie , vyčistiť acetónom plochy, nasadiť nové tesnenie. Nasadiť krytku na motor. Naskrutkovať matky. Dotiahnuť matky silou 7Nm. Nasadiť hadicu ventilácie. Krytku ozubeného remeňa nasadiť na miesto a našróbovať skrutky. Dotianuť ich silou 8-10Nm.
xsara 1,4i 1999
Uživatelský avatar
MrKrok
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 147
Registrován: ned 11. úno 2007, 19:33
Bydliště: Bojnice
Vůz: xsara 1.4i, benzin,r.v.1999 este bez pocitacu

Zpět na Návody a postupy

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků