od Marek » sob 6. říj 2007, 22:19
To Raďas:
Pokud auto nemá spec. světla na denní svícení, musí svítit tlumená + obrysová světla (i s osvětlením SPZ). Musel bys pouľít relé se 2 kontakty, myslím, ľe se pouľívalo ve ©kodovkách na přední mlhovky, nebo 2 relátka paralelně. Pokud se pouątí ventilátor po nastartování, asi máą klimu. Problém vidím v tom, ľe pokud ventilátor vypneą, auto přestane svítit - já ho vypínám často, kdyľ jedu za nějakým smraďochem a nechci kvůli hluku pouątět vnitřní cirkulaci. Ale hlavně by se muselo vyzkouąet, jestli pouľité relé přitáhne i při nejmenąí rychlosti ventilátoru (tím si vůbec nejsem jistý). Samozřejmě by se dal doplnit i nějaký elektronický spínač, kterému by stačilo menąí napětí (1 tranzistor a několik pasivních součástek), pak se vytrácí jednoduchost tohoto zařízení. Taky by měla být moľnost tohle svícení vypnout nebo alespoň přepnout na obrysovky. Pokud má auto ľárovky H4 a rozsvítil bys dálková bez vypnutí tlumených světel, dopadlo by to ąpatně nejen pro ľárovku. Proto je dobré mít vypnutí automatické při rozsvícení původním vypínačem. U světel s H1 svítí při dálkových i tlumená, pokud je to jinak, tak mě někdo opravte, mám H4.
Vąem, kdo budou někdy doplňovat nějaká relé do auta doporučuji paralelně k cívce relé, nejlépe hned na připojovací konektory, připojit diodu polarizovanou závěrně proti spínacímu napětí. Bez ní dává běľné autorelé dost velké napě»ové ąpičky při vypínání a kdo ví, kam se naindukují.
Xsara Break 1.8 66kW LPG