Brzdovej buben

Moderátoři: Rope, baffy, viteon, Kleki, Cvrček

Brzdovej buben

Příspěvekod beendy » ned 6. kvě 2007, 18:56

Chtěl jsem se podívat na zadní čelisti brzd, povolil jsem středovou matici, ale buben se ani nehnul ani po klepání. Je na to potřeba nějakej stahovák? Nevíte někdo?
Uživatelský avatar
beendy
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Příspěvky: 15
Registrován: čtv 5. dub 2007, 20:54
Bydliště: Brno
Vůz: Xsara N1 1,9 D 1998

Příspěvekod viteon » ned 6. kvě 2007, 19:09

na obloľení se dá podívat i přes ucpávky. Aspoň mně to tak ukazovali v servise.
Uživatelský avatar
viteon
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 3765
Registrován: pát 15. črc 2005, 8:46
Bydliště: BRNO, 209km od Dolní Lutyně
Vůz: (A-C4 1,6ka) + (V-C-HR 1,2ka)

Příspěvekod bubakkaja » ned 6. kvě 2007, 19:41

musis rucne povolit samostavy pres kolovy sroub ale musite byt dva
xsara vts 2.0 prodano
xantia combi 2,1 td exclusive
Uživatelský avatar
bubakkaja
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 85
Registrován: čtv 10. srp 2006, 20:40
Bydliště: frydek-mistek

brzdy

Příspěvekod beendy » ned 6. kvě 2007, 19:51

Jak ručně ,vím ľe se ąroubovákem pře díru v bubnu ty samoątely páčí, ale proč musí být dva?
Uživatelský avatar
beendy
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Příspěvky: 15
Registrován: čtv 5. dub 2007, 20:54
Bydliště: Brno
Vůz: Xsara N1 1,9 D 1998

Příspěvekod baffy » ned 6. kvě 2007, 20:50

nie som si istý ale určite drľí bubon stredová matica???
Minulosť: Citroen sára 1.6 16V r.v.2001
Minulosť: Karol 407 2.0 HDI 100kW r.v.2008
Prítomnosť: Peugeot 508 Hybrid 4x4 2.0 HDI 120kW r.v.2015
Uživatelský avatar
baffy
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 5184
Registrován: sob 6. led 2007, 20:31
Bydliště: SR - Levice
Vůz: Peugeot 508 Hybrid 4x4 2.0HDi 06/2015

Příspěvekod jan452 » ned 6. kvě 2007, 21:49

Brzdový bubon drľí stredová matica a je uloľený na loľiskách - veď keby tam bolo niečo viac, tak by sa Ti nemohol otáča». Len po ňom poriadne poklep zo zadnej strany.
Keď ho budeą dáva» dole, tak musíą čo najviac uvolni» ručnú brzdu (na tiahlach). Bohuľiaµ pri starąích bubnoch si pri pouľívaní brzdové pakne vytvoria na vnútornej strane bubnov dráhu a na jej okraji bliľąie k stredu auta vyvýąený okraj z hrdze a iného svinstva ako aj dôsledkom zodrania bubnov. Vtedy nestačí vôµa ktorú dovolí samostav bŕzd a je potrebné maximálne uvolnenie páky ručnej brzdy (ktorá sa tieľ opiera vo vnútri bubna o samostav) aby ten okraj preąiel pri s»ahovaní cez brzdové pakne. Vtedy cez otvor na kolesový ąroub musíą nejakou tyčkou poriadne zatlači» na páku ručnej brzdy a zároveň ju "zasunú»" čo najviac za brzdovú pakňu. (Na tej páke je vylisovaný malý čudlík, (označený písmenom E), ktorý tvorí niečo ako doraz pri pohybe tejto páky pri uvolňovaní ručnej brzdy. Práve tento čudlík, musíą dosta» za brzdovú pakňu. Pozri si priloľený obrázok. Tým sa ti brzdové pakne uvolnia dostatočne nato, aby si cez ne brzdový bubon stiahol.
Robil som to na Peugeote, kde je presne tento systém.
Přílohy
brzdy.jpg
brzdy.jpg (64.5 KiB) Zobrazeno 12326 krát
Xsara Break 1,8i Exclusive - 98
Uživatelský avatar
jan452
Profesionál
Profesionál
 
Příspěvky: 208
Registrován: pát 19. led 2007, 18:29
Bydliště: Zvolen - SR
Vůz: Xsara I Break, 1998, 1,8i 8v Exclusive

Příspěvekod baffy » pon 7. kvě 2007, 17:42

kedľe na X ll mám kotuče v predu aj vzadu tak neviem aký je systém uchytenia bubnu na citrone.no viem ľe niektoré autá majú bubny prichytené o kolesový náboj dvomi pomocnými skrutkami. Tak preto tá moja otázka.Bol som v tom ľe stredovou maticou sa u»ahuje loľisko.Hold človek sa stále učí :) :)
Minulosť: Citroen sára 1.6 16V r.v.2001
Minulosť: Karol 407 2.0 HDI 100kW r.v.2008
Prítomnosť: Peugeot 508 Hybrid 4x4 2.0 HDI 120kW r.v.2015
Uživatelský avatar
baffy
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 5184
Registrován: sob 6. led 2007, 20:31
Bydliště: SR - Levice
Vůz: Peugeot 508 Hybrid 4x4 2.0HDi 06/2015

Příspěvekod bubakkaja » pon 7. kvě 2007, 19:16

ale tou stredovou matkou drzi lozisko ale lozisko je v bubnu tim padem to povolis teda vysroubujes nekdo ti ale musi slapnout trochu na brzdu aby se to trochu roztahlo a tys mohl lepe otacet tim samostavem
xsara vts 2.0 prodano
xantia combi 2,1 td exclusive
Uživatelský avatar
bubakkaja
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 85
Registrován: čtv 10. srp 2006, 20:40
Bydliště: frydek-mistek

Příspěvekod Hanes » čtv 10. kvě 2007, 21:27

no zvládneą to sám, já to sundávání bubnů dělám vľdy jen sám a jde to, stačí si posvítit do bubnu dírou po ąroubu a étáčet samostavem.
Jinak nemusí být pravidlo ľe budben drľí za středovou matku, já mám na své náboj kola a na něm přiąroubovaný buben
Xsara break 1.9td
Uživatelský avatar
Hanes
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 99
Registrován: sob 2. zář 2006, 12:49
Bydliště: Královehradecko

Příspěvekod beendy » čtv 10. kvě 2007, 21:31

Mě to právě neąlo dolů,nebyl ani náznak vůle,tak jsem si myslel,ľe to drľí středové loľisko na ose náboje.
Uživatelský avatar
beendy
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Příspěvky: 15
Registrován: čtv 5. dub 2007, 20:54
Bydliště: Brno
Vůz: Xsara N1 1,9 D 1998

Příspěvekod MP » úte 3. črc 2007, 15:20

No na to jsem se taky chtěl dnes vrhnout , ale :
vůbec jsem nepovolil tu středovou matici , a to jsem si jeątě pořídil pořádnou páku ....

kontrolní otvor na kontolu paken je zezadu na tom krycím plechu , zadělanej gumovou záslepkou - moc obloľení tam nebylo , takľe vyměnit to chci .
Proto jsem zaąel za kamoąem do servisu a v pondělí mu to přenechám k realizaci ... jen doufám ľe mám koupený ty správný čelisti .
Kotouče a destičky zvládnu , na to se vrhnu ve čtvrtek .
K důstojnému stáří patří bohaté vzpomínky, pár vrásek a možná že i jizev - dobrodruzi zkrátka nikdy nevedou nudné životy.
Dobrodružství, který není nebezpečný, není dobrodružství.
Život je jedna dlouhá posloupnost více či méně rizikovejch momentů.
Uživatelský avatar
MP
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 4374
Registrován: pon 16. led 2006, 14:45
Bydliště: TŘEBÍČ -> Vysočina - drsnej kraj , tak to jsme my.
Vůz: Peugeot 807 2.0 HDi - 2011+ Peugeot 807 2.0 HDi - 2012

Příspěvekod Sbohem vąem » úte 3. črc 2007, 16:21

MP: Já kdyľ teď měnil přední loľiska a tlumiče,museli jsme tu matici o rozměru 35,5 povolovat 2 a kaľdý měl nasazenou metrovou trubku,pak to ąlo,ale jeden to nepovolil.
Doporučuju ti,jestli budeą dělat přední brzdy,rozkuchat i třmen,hlavně ten plovoucí,často je tam bordel a někdy se tam dostane sůl,jeątě ze zimního období a často to jak se říká "zamrzne",někdy to jde na sucho nebo to porezne,pak se vytvoří velké vůle v ploucím třmenu a časem to začne nepříjemně zvonit a při seąlápnutí brzdového pedálu je klid,chce to prostě pročistit a promazat já tam dávám A00.Ale to jistě víą,jses přece uľ skuąený automobilista,já jen pro ostatní.
Sbohem vąem
 

Příspěvekod náklaďák » úte 3. črc 2007, 19:32

Já byl jednou u toho,kdyľ se povolovala matka na předním kole u Favorita. Byla na ní nasazená ráčna,na ní dvoumetrová leąenářska trubka,a na tý trubce stál metrákovej chlap.Teprve pak povolila,a ta ráčna to vydrľela. :shock: Kdybych to neviděl na vlastní oči,tak tomu neuvěřím.
Picassso 1,8 16V,2000,7,3 l/100km
náklaďák
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 50
Registrován: sob 26. kvě 2007, 22:22
Bydliště: Rakovnicko

Příspěvekod MP » stř 4. črc 2007, 9:00

Kvído: ... díky . Samozřejmě ľe se s tím pěkne pomazlím ... rozdělat , vyčistit , rozhejbat , přimáznout ... vąe s láskou ke Xsaře největąí . Uľ to budu dělat po x-té , na Xsaře sice poprvé , ale Favority , Felicie jsem dělal vąem známým . Tam byl v pohodě i ten zadní buben . Tady u toho s tím nehnu .... asi se budu muset pořádně najíst a tady naproti maj kolem baráku leąení tak si asi půjčit pořádnej kus leąenovky .... a kdyľ ne , tak si s tím poradí kolega v servisu . Ono je taky asi potřeba to pak i přiměřeně utáhnout .... nevím jak to tam je , ale asi ne moc aby se loľisko nezku.... , a ne málo aby mě pak nepředjelo vlastní zadní kolo . To bych nerad , zvláą» někde v Chorvatsku .
K důstojnému stáří patří bohaté vzpomínky, pár vrásek a možná že i jizev - dobrodruzi zkrátka nikdy nevedou nudné životy.
Dobrodružství, který není nebezpečný, není dobrodružství.
Život je jedna dlouhá posloupnost více či méně rizikovejch momentů.
Uživatelský avatar
MP
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 4374
Registrován: pon 16. led 2006, 14:45
Bydliště: TŘEBÍČ -> Vysočina - drsnej kraj , tak to jsme my.
Vůz: Peugeot 807 2.0 HDi - 2011+ Peugeot 807 2.0 HDi - 2012

Příspěvekod K4my » stř 4. črc 2007, 9:41

omluva za spam: :!: jak jaaaa mam ty zadni bubny raaaaaad 8) :!:
Xsara VTS "černá žabička"
Xsara I SX 1.4i "Sára" rv.2000Obrázek
Obrázek
Uživatelský avatar
K4my
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 751
Registrován: čtv 3. kvě 2007, 11:13
Bydliště: Odry - Nový Jičín

Další

Zpět na Návody a postupy

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 návštevníků

cron