Tlak v pneu

Moderátoři: Rope, baffy, viteon, Kleki, Cvrček

Příspěvekod semtamtuk » ned 20. kvě 2007, 20:39

jediný rozdíl v dusíku je prý,ľe se nemusí tolik dofukovat,lespoň mě to tak vyznívá :arrow: viz citace z článku: Inetrní plyny nijak dramaticky vozu neprospějí a Vaąe osobní auto se bez nich klidně obejde.Vyzkouąet je ale pochopitelně můľe kaľdý komu na nějaké té stovce navíc uľ nesejde a chce na vlastní kůľi - spíąe gumě - zjistit, co je pravda! Jinak více na http://motozurnal.centrum.cz/motoporadn ... ml?id=3784
Těžká noha Jarda Pikaču 2.0HDI rv.2001 najeto asi 101500Km Běloba žrout do 6,4 litru ropy jenom couračky
Uživatelský avatar
semtamtuk
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 60
Registrován: čtv 19. dub 2007, 19:39
Bydliště: Praha 13

Příspěvekod K4my » pon 21. kvě 2007, 5:48

jak jsem psal uz jinde, tyto plyny at uz dusik nebo jine, maji mensi teplotni roztaznost, tudiz se tak pri zahrivani pri rychlostech nerozpinaji jako vzduch, a hlavne praeve diky plynum jako takovym se pneumatika neprehriva jako kdyz je plnena vzducehm. pro bezne pojezdeni, popr i dravejsim je plneni plyny zbytecnou investici ;) to je vysadou nizkych profilu a jinych, kde je nutna stalost tlaku pniciho media.
Xsara VTS "černá žabička"
Xsara I SX 1.4i "Sára" rv.2000Obrázek
Obrázek
Uživatelský avatar
K4my
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 751
Registrován: čtv 3. kvě 2007, 11:13
Bydliště: Odry - Nový Jičín

Příspěvekod Hrnča » úte 23. říj 2007, 12:26

Pneu 195/50 R15 jsem nedávnou foukal na 3,1 jelikoľ byl straąně sjetej okraj. Chce se to po nějaký deląí jízdě podívat jak je guma sjetá a podle toho upravovat tlak. Jinak si myslím, ľe těch 2,7 by mělo stačit. Maximálně do třech. Víc ale ani »uk.
Xsara 1 2.0HDi 66kW/90HP r.v. 1999-leden 2009
Peugeot 307SW 1.6 16V 80kW/110HP r.v. 2002

Obrázek
Uživatelský avatar
Hrnča
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 2703
Registrován: úte 25. zář 2007, 16:54
Bydliště: Tři borovice od kamaráda Pikasáka. Tedy kousek od Mladé Boleslavi.
Vůz: Peugeot 307SW 1.6 16V 80kW/110HP r.v. 2002

Příspěvekod Houmr » úte 23. říj 2007, 12:52

Tak já vám co plníte dusíkem poloľím otázku z fyziky základní ąkoly: z jakých plynů a v jakém poměru se skládá vzduch??? a nehledě na to ľe při obouvání tam část vzduchu stejně zůstane...
Takľe to plnění dusíkem nemůľe mít znatelnej vliv... :wink:
Xsara II Cupe 2.0HDi VTR r.v.01
Houmr
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 97
Registrován: stř 16. kvě 2007, 6:28
Bydliště: Praha - Sázava

Příspěvekod Hrnča » úte 23. říj 2007, 15:38

Někde jsem se dočetl, ľe vliv to má. Akorát se musí jednat o extrémní situace. Přirovnávali to tam k zavodění na okruhu...
Xsara 1 2.0HDi 66kW/90HP r.v. 1999-leden 2009
Peugeot 307SW 1.6 16V 80kW/110HP r.v. 2002

Obrázek
Uživatelský avatar
Hrnča
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 2703
Registrován: úte 25. zář 2007, 16:54
Bydliště: Tři borovice od kamaráda Pikasáka. Tedy kousek od Mladé Boleslavi.
Vůz: Peugeot 307SW 1.6 16V 80kW/110HP r.v. 2002

Re: Tlak v pneu

Příspěvekod bleriot11 » pon 19. lis 2007, 21:31

bleriot11 píše:Chtěl jsem se zeptat,zda je normální kdyľ mám přední gumy 195-50-15 nafoukaný na předepsaný tlak tj.2,5 tak mám pořád pocit,ľe to leľí na ráfku.Tak jsem dal 2,7 a pořád to není ono.Na zadku to je ok.
Při výměně pneu jsem zjistil,ľe mám více sjetý střed gumy oproti stranám.To znamená,ľe gumy byly přefouknutý.Tak nevím ,po zimě je dám na zadek a budu to foukat tak,jak to má být bez ohledu na to jak to vypadá.
BreakII,2.0Hdi na plecháčích překoná Vaše představy.
Uživatelský avatar
bleriot11
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 1447
Registrován: pát 29. pro 2006, 19:32
Bydliště: Kutnohorsko,J.Hradec
Vůz: X2-BREAK ,2.0hdi- sloužila mi 10 let-nyní C-Crosser

Příspěvekod Hrnča » pon 19. lis 2007, 21:53

Kdyľ jsem přezouval na zimáky, tak jsem je samozřejmě byl u pumpy dofouknout. Nastavil jsem o desetinu větąí tlak neľ měl být a druh den po kontrolním přeměření jsem zjistil, ľe jim jeątě čtyři desetiny chybí...
Xsara 1 2.0HDi 66kW/90HP r.v. 1999-leden 2009
Peugeot 307SW 1.6 16V 80kW/110HP r.v. 2002

Obrázek
Uživatelský avatar
Hrnča
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 2703
Registrován: úte 25. zář 2007, 16:54
Bydliště: Tři borovice od kamaráda Pikasáka. Tedy kousek od Mladé Boleslavi.
Vůz: Peugeot 307SW 1.6 16V 80kW/110HP r.v. 2002

Příspěvekod bleriot11 » pon 19. lis 2007, 22:15

Tady se jedná o to ,ľe se mi zdály přední gumy pořád nějaký měkký,tak jsem je stále přifukoval aľ jsem skončil asi na 3,0 ta takhle to dopadlo-sjetý střed.
BreakII,2.0Hdi na plecháčích překoná Vaše představy.
Uživatelský avatar
bleriot11
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 1447
Registrován: pát 29. pro 2006, 19:32
Bydliště: Kutnohorsko,J.Hradec
Vůz: X2-BREAK ,2.0hdi- sloužila mi 10 let-nyní C-Crosser

Příspěvekod Hrnča » úte 20. lis 2007, 8:41

Já měl moc sjetej vnějąí okraj. Tak jsem jim dal i 3,1. Ale nepomohlo. Asi minulý majitel je měl podhuątění a lítal s tím jak utrľená vráteň. Vnitřní kraje byly OK.
Xsara 1 2.0HDi 66kW/90HP r.v. 1999-leden 2009
Peugeot 307SW 1.6 16V 80kW/110HP r.v. 2002

Obrázek
Uživatelský avatar
Hrnča
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 2703
Registrován: úte 25. zář 2007, 16:54
Bydliště: Tři borovice od kamaráda Pikasáka. Tedy kousek od Mladé Boleslavi.
Vůz: Peugeot 307SW 1.6 16V 80kW/110HP r.v. 2002

Příspěvekod bleriot11 » úte 20. lis 2007, 18:00

Hrnča píše:Já měl moc sjetej vnějąí okraj. Tak jsem jim dal i 3,1. Ale nepomohlo. Asi minulý majitel je měl podhuątění a lítal s tím jak utrľená vráteň. Vnitřní kraje byly OK.
To spíą vypadá na geometrii,sbíhavost...
BreakII,2.0Hdi na plecháčích překoná Vaše představy.
Uživatelský avatar
bleriot11
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 1447
Registrován: pát 29. pro 2006, 19:32
Bydliště: Kutnohorsko,J.Hradec
Vůz: X2-BREAK ,2.0hdi- sloužila mi 10 let-nyní C-Crosser

Příspěvekod Marek » úte 20. lis 2007, 19:49

To Hrnča:

©patná sbíhavost se projeví hlavně sníľením ľivotnosti. A to ten rozdíl tlaku, nebylo to teplotou? Pokud se hustí pneumatiky, které ujely několik km, musí se hustit min. o tři desetinky víc. A jestli byla druhý den navíc větąí zima... Na začátku zimy to chce častěji kontrolovat.
Já dávám na předek vľdy o čtyři aľ pět desetin víc, zadek na horní předepsanou hranici nebo před deląí cestou o dvě desetinky nad. Je lepąí trochu více neľ méně.
Xsara Break 1.8 66kW LPG
Marek
Xsamarád
Xsamarád
 
Příspěvky: 822
Registrován: úte 25. říj 2005, 11:49
Bydliště: Plzeň
Vůz: X1 Break, 1.8 8V LPG,r.v.1999

Příspěvekod dapata » úte 20. lis 2007, 21:26

Ono je to také o dost subjektivním pohledu daného človeka (i moľná jak dobře vidí) který se na to kolo zrovna dívá.Zrovna minulou neděli jsem se účastnil takzvaného kurzu bezpečné jízdy na mosteckém autodromu, ąkolitel který přicházel k mému vozu hned říká : "Áaaa tady vidím podhuątěné pneumatiky...." Přitom den předtím jsem kola dofukoval na předepsaný tlak,nebo» jsem tuąil ľe při trénování zvládání smyku bude lepąí je mít správně nahuątěny. Prostě a dobře kaľdý to vidí jinak je to asi jak je vnímán rozdíl mezi tmavě modrou a tmavě zelenou barvou, jeden řekne zelená ,druhý modrá :) atd.
Xsara 1,6 Break 65kW AT 1999
dapata
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 217
Registrován: stř 30. kvě 2007, 7:24
Bydliště: Praha
Vůz: Xsara Break 1,6 i , natural 95, 1999

Příspěvekod Hrnča » stř 21. lis 2007, 8:27

Kdyľ jsem koupil xsaru, tak ty kola byly pořád málo nafoukaný. Podle mě to bylo tím, ľe s tím jezdil jak dobytek. Hlavně tedy do zatáček. Jinak ty gumy jeątě ąly. Příątí sezónu dám nové, tak uvidíme. Popřípadě by se to uľ mohlo projevit na zimákách.
Xsara 1 2.0HDi 66kW/90HP r.v. 1999-leden 2009
Peugeot 307SW 1.6 16V 80kW/110HP r.v. 2002

Obrázek
Uživatelský avatar
Hrnča
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 2703
Registrován: úte 25. zář 2007, 16:54
Bydliště: Tři borovice od kamaráda Pikasáka. Tedy kousek od Mladé Boleslavi.
Vůz: Peugeot 307SW 1.6 16V 80kW/110HP r.v. 2002

Příspěvekod Thomson11111 » pon 17. pro 2007, 22:05

Ja mam zimaky a i v servisce je psano P 2.4 a Z 2.3 a mam Hdi a je to v poho. Myslim si ze to nekdy klame.
Uživatelský avatar
Thomson11111
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 50
Registrován: čtv 8. lis 2007, 16:04
Bydliště: Kladno

Příspěvekod bleriot11 » pon 17. pro 2007, 22:39

Thomson11111 píše:Ja mam zimaky a i v servisce je psano P 2.4 a Z 2.3 a mam Hdi a je to v poho. Myslim si ze to nekdy klame.
A jaký máą rozměr pnenu.Ten problém "měkké" gumy mám jen se 195/50/15,kdyľ mám 55 je to ok.
BreakII,2.0Hdi na plecháčích překoná Vaše představy.
Uživatelský avatar
bleriot11
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 1447
Registrován: pát 29. pro 2006, 19:32
Bydliště: Kutnohorsko,J.Hradec
Vůz: X2-BREAK ,2.0hdi- sloužila mi 10 let-nyní C-Crosser

PředchozíDalší

Zpět na Návody a postupy

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 návštevníků

cron