Výměna klínového řemene 1.9TD klima v polních podmínkach

Moderátoři: Rope, baffy, viteon, Kleki, Cvrček

Výměna klínového řemene 1.9TD klima v polních podmínkach

Příspěvekod medvidek » ned 10. čer 2007, 21:54

zdavím, prosba, prdnul mi klíňák, Xsara 1.9td klima (105tis. najeto, klíňák původní), nechal sem auto daleko předaleko v polích (byla sobota večer), a zkusím v týdnu nasadit nový kus.
Problém, mám pouze manuál od Peugeot 306 na výměnu (motor stejný), stručně: sundat kolo, dekl podběhu, povolit alternátor ? s napínákem atd ... .
Nemáte prosím někdo přesnějąí návod + zkuąenost, případně doporučení, jak s napínací kladkou (je tam něco záludného ?).
Nerad bych jel 200km a zjistil ľe mi něco chybí.
Děkuju za info a podporu. Sláva
medvidek
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Příspěvky: 31
Registrován: ned 10. čer 2007, 8:15
Bydliště: Jihlava
Vůz: Xsara Break 1,9TD 1998 žabochrochtí dechtožrout

Příspěvekod MP » ned 10. čer 2007, 22:15

No těch 200 kiláků je uľ celkem dost na to jet bez posilovaču a dobíjení při nutnosti svítit , já tak jel 30 kiláků a byla to posilovna na ruce ...
Kdyľ jsme tam dávali novej tak stačilo sundat kolo , ten plast v podběhu , a kryt řemene co je nad řemenicí posilovače .... a pak si pohrát a namotat ho tak jak přijde . Na té kladce je tuąím imbus č.8 ... nebát se ho utáhnout .... já měl strach to nějak moc utáhnout a po chvilce se povolil a ten excentr se pootočil a řemen byl volnej . Na potřetí jsem dotáhl víc a drľí .... Pokud budeą mít vąechno potřebný nářadí a dostatek trpělivosti tak si myslím ľe by Tě nemělo nic překvapit . Tak hodně zdaru .
K důstojnému stáří patří bohaté vzpomínky, pár vrásek a možná že i jizev - dobrodruzi zkrátka nikdy nevedou nudné životy.
Dobrodružství, který není nebezpečný, není dobrodružství.
Život je jedna dlouhá posloupnost více či méně rizikovejch momentů.
Uživatelský avatar
MP
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 4374
Registrován: pon 16. led 2006, 14:45
Bydliště: TŘEBÍČ -> Vysočina - drsnej kraj , tak to jsme my.
Vůz: Peugeot 807 2.0 HDi - 2011+ Peugeot 807 2.0 HDi - 2012

Příspěvekod buby » ned 10. čer 2007, 23:47

Dřív se tradovalo, ľe správný řidič má mít s sebou silonovou punčochu pro tyto nouzové dojezdy ... :P
Xsara 1,6i break LPG!!!
Uživatelský avatar
buby
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 173
Registrován: pon 19. úno 2007, 20:36
Bydliště: Zürich, Switzerland
Vůz: Xsara picasso 1.6 Hdi

kladka

Příspěvekod medvidek » pon 11. čer 2007, 9:15

Ta napínací kladka je manuál na imbus, nebo nějaký záludnosti jako u HDI (prý nějaký čtyřhran na napnutí atd.) ?

Jo, svatá pravda, z nějaký holky sem mohl sundat punčochy a namotat ji na kliku a vodní pumpu, ropochrocht by pak bez elektriky dojel, stačí ľe se točí voda ..., jenľe na jiľní moravě měli holky leda sukně a plavky :)
medvidek
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Příspěvky: 31
Registrován: ned 10. čer 2007, 8:15
Bydliště: Jihlava
Vůz: Xsara Break 1,9TD 1998 žabochrochtí dechtožrout

Příspěvekod MP » pon 11. čer 2007, 11:21

Waser pumpa se ti točí od rozvoďáku . Na ten dráľkovanej řemen je jen altík , klima , servo ...
K důstojnému stáří patří bohaté vzpomínky, pár vrásek a možná že i jizev - dobrodruzi zkrátka nikdy nevedou nudné životy.
Dobrodružství, který není nebezpečný, není dobrodružství.
Život je jedna dlouhá posloupnost více či méně rizikovejch momentů.
Uživatelský avatar
MP
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 4374
Registrován: pon 16. led 2006, 14:45
Bydliště: TŘEBÍČ -> Vysočina - drsnej kraj , tak to jsme my.
Vůz: Peugeot 807 2.0 HDi - 2011+ Peugeot 807 2.0 HDi - 2012

hotovo

Příspěvekod medvidek » stř 13. čer 2007, 9:19

hotovo a nafoceno, dyby byl zájem, můýu z toho udělat manuál, docela v pohodě ... .
b.
medvidek
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Příspěvky: 31
Registrován: ned 10. čer 2007, 8:15
Bydliště: Jihlava
Vůz: Xsara Break 1,9TD 1998 žabochrochtí dechtožrout

Hotovo s pár obrázkama

Příspěvekod medvidek » pon 18. čer 2007, 18:30

Postup:
1. shodit dekl v podběhu a případně celý podběh (drľí to na asi 10-ti plastových "stromečkách" a jednom ąroubku s hlavou "hvězdičkou")
2. povolit excentr kladku - imbus je osa rotace kladky, na napínání se hodí čtyřhran velikosti asi jako čtyřhran na ráčně malý sady
3. nasadit řemen, chce to ve dvou, jde to vcelku v pohodě
4. napnout a utáhnout imbus
5. nasadit podběhy
6. odjet :)

časově : 10minut sundání podběhu, 20minut řemen (s přemejąlením jak), 10minut poděběh zpět, a odjezd ... .

Řemen je od Continental typ "6 PK 1743", ale pasuje tam i 1733mm

obrázky:
medvidek
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Příspěvky: 31
Registrován: ned 10. čer 2007, 8:15
Bydliště: Jihlava
Vůz: Xsara Break 1,9TD 1998 žabochrochtí dechtožrout

obrázek

Příspěvekod medvidek » pon 18. čer 2007, 18:33

eątě jeden obrázek jak to vypadá
Přílohy
Schema_remenic.JPG
schema z knihy
Schema_remenic.JPG (71.2 KiB) Zobrazeno 15400 krát
Nasazeno.JPG
nasazeno a napnuto
Nasazeno.JPG (119.71 KiB) Zobrazeno 15400 krát
Remenice.JPG
detail remenice
Remenice.JPG (120.23 KiB) Zobrazeno 15400 krát
medvidek
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Příspěvky: 31
Registrován: ned 10. čer 2007, 8:15
Bydliště: Jihlava
Vůz: Xsara Break 1,9TD 1998 žabochrochtí dechtožrout

Příspěvekod MP » pon 18. čer 2007, 19:29

No ale ąlo by dojet domů .... ľe jo ? Waserpumpa od něj není poháněná .
K důstojnému stáří patří bohaté vzpomínky, pár vrásek a možná že i jizev - dobrodruzi zkrátka nikdy nevedou nudné životy.
Dobrodružství, který není nebezpečný, není dobrodružství.
Život je jedna dlouhá posloupnost více či méně rizikovejch momentů.
Uživatelský avatar
MP
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 4374
Registrován: pon 16. led 2006, 14:45
Bydliště: TŘEBÍČ -> Vysočina - drsnej kraj , tak to jsme my.
Vůz: Peugeot 807 2.0 HDi - 2011+ Peugeot 807 2.0 HDi - 2012


Zpět na Návody a postupy

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 návštevníků