Zvysenie vykonw

Moderátoři: Rope, baffy, viteon, Kleki, Cvrček

Příspěvekod Marek » čtv 6. bře 2008, 21:24

Rajský plyn /NO, ne NO2/ ochladí nasávaný vzduch a zlepąí plnění válců. Pokud by se vstříknul u dieselu, muselo by se zároveň zvětąit mnoľství vstřikované nafty. Bylo by to v podstatě přeplňování motoru. Ale nejsem si jistý, jestli u benzínového motoru navíc neovlivní bohatost směsi přes lambda sondu (více oxidů dusíku = obohacení směsi). Ale to u © 120 nepřichází v úvahu.
Xsara Break 1.8 66kW LPG
Marek
Xsamarád
Xsamarád
 
Příspěvky: 822
Registrován: úte 25. říj 2005, 11:49
Bydliště: Plzeň
Vůz: X1 Break, 1.8 8V LPG,r.v.1999

Příspěvekod riggo » pát 7. bře 2008, 19:15

Marek píše:Rajský plyn /NO, ne NO2/


Jeste presneji tedy N2O-oxid dusny=rajský plyn :wink: :wink: :wink: (NO2 byl samo preklep). A jeste takovou drobnost se mi podarilo zjistit, kdyz jsem lovil, co to tam ten kamarad vlastne vstrikoval. Jedna duse od tuningu sdelila, ze daleko vetsi efekt u dieselu ma vstrikovani propanu!! To uz ale zavani opravdu nefalsovanou delovou kouli vcetne finalni exploze! Kdo do toho pujde jako prukopnik?? :lol:
Uživatelský avatar
riggo
Profesionál
Profesionál
 
Příspěvky: 309
Registrován: úte 27. bře 2007, 10:37
Bydliště: Liberec
Vůz: Xsara I 1,9D 50kW, r.v.98,po 300tis.km se mnou minulost, ted Seat Toledo III, r.v.2006,1,9TDi 77kW

Příspěvekod jeanes » čtv 13. bře 2008, 8:50

Co si o tom myslite? Ne, ze bych mel v umyslu to kupovat... http://www.aukro.cz/item328645901_chipt ... _25hp.html
jeanes
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 146
Registrován: čtv 17. led 2008, 21:49
Bydliště: Česká Skalice

Příspěvekod K4my » čtv 13. bře 2008, 9:37

tomuhle bych vubec nerikal chiptuning.

to riggo: Fajn slozeni propan butanu je C2 a C4, zalezi na smesi, jakmile to vstriknes do hlavy tak ti bouchne. Teorie je to dobra v praxi se to da uplatnit taky jelikoz lambda u preplnovanych naftaku omezuje smes a ve vysokych tockach uz plni prevazne vzduchem, coz by byla pro motor vrazda jelikoz zapaleny C2 podporeny horenim nafty a vzduchu by byl destruktivni diky obrovskym teplotam, na ktere uz v serii naftaky trpi. Propan butan je cista slozka a hori drive nez nafta, v podstate by se ten motor po chvilce znicil.

u Nitra tedy oxidu dusneho NO2 se spaluje kyslik ve velke mire cimz podporuje horeni a zvysuje tim teplotu ve valcich, to je samozrejme problem, ovsem to vyhnahradi slozka dusiku ktera prudce ochlazuje celou spalovaci komoru a smes obecne cimz se zvysi jeho ucinnost, pro dizly by to bylo fajn jeste vice nez pro benzin, cimz vznika ta otazka, slo by to zapalit? snad mozna jedine pri malem pomeru.
Naposledy upravil K4my dne čtv 13. bře 2008, 10:04, celkově upraveno 1
Xsara VTS "černá žabička"
Xsara I SX 1.4i "Sára" rv.2000Obrázek
Obrázek
Uživatelský avatar
K4my
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 751
Registrován: čtv 3. kvě 2007, 11:13
Bydliště: Odry - Nový Jičín

Příspěvekod jeanes » čtv 13. bře 2008, 9:46

K4my píše:tomuhle bych vubec nerikal chiptuning.


Jasny no... me jde spis o to jestli to tady nekdo zna pripadne s tim ma nejaky zkusenosti...
jeanes
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 146
Registrován: čtv 17. led 2008, 21:49
Bydliště: Česká Skalice

Příspěvekod K4my » čtv 13. bře 2008, 10:05

rekl bych ze tady asi nikdo :-) Nicmene podle toho co tam pise to mozne je.
Xsara VTS "černá žabička"
Xsara I SX 1.4i "Sára" rv.2000Obrázek
Obrázek
Uživatelský avatar
K4my
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 751
Registrován: čtv 3. kvě 2007, 11:13
Bydliště: Odry - Nový Jičín

Příspěvekod riggo » čtv 13. bře 2008, 16:00

K4my píše:: Fajn slozeni propan butanu je C2 a C4,.



Jeste jednou jsem se tedy preptal(pac mne tyhle veci zas az tolik neoslovuji, rad jedu a dojedu v poradku az na misto :wink: ), nejde tedy o propan-butan, ale pouze o propan!! Pripousti se to do nasavaneho vzduchu, pomer urcuje jakasi elektronika, maximalni doba "jednotliveho pouziti" je 4-7vterin!! Takze si myslim, ze v takhle kratkych dobach je nejaka regulace lambdou(je vubec u dieselu?) vcelku bezpredmetna. Navic je to v nejakem malem mnozstvi, ne jako u nitra. Kdyz mi jednou damska polovina rodiny nalila do 10l nafty v nadrzi 10l benzinu(protoze prej jsou ty pistole na stojanu uplne stejny), na chodu motoru a ani zrychleni jsem vubec nic nepozoroval, prestoze benzin se vzniti drive a hori rychleji nez nafta. Nevim, jakou dobu muzes plnit benzinaka nitrem, aby se nerozmistil po silnici(a ani jsem nikdy v takhle upravenem aute nejel), ale asi ta doba nebude o moc delsi nez u toho propanu a dieselu.
Uživatelský avatar
riggo
Profesionál
Profesionál
 
Příspěvky: 309
Registrován: úte 27. bře 2007, 10:37
Bydliště: Liberec
Vůz: Xsara I 1,9D 50kW, r.v.98,po 300tis.km se mnou minulost, ted Seat Toledo III, r.v.2006,1,9TDi 77kW

Příspěvekod Hrnča » čtv 13. bře 2008, 16:13

Diesel lambdu nemá...
Xsara 1 2.0HDi 66kW/90HP r.v. 1999-leden 2009
Peugeot 307SW 1.6 16V 80kW/110HP r.v. 2002

Obrázek
Uživatelský avatar
Hrnča
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 2703
Registrován: úte 25. zář 2007, 16:54
Bydliště: Tři borovice od kamaráda Pikasáka. Tedy kousek od Mladé Boleslavi.
Vůz: Peugeot 307SW 1.6 16V 80kW/110HP r.v. 2002

Příspěvekod K4my » pát 14. bře 2008, 7:25

opravdu si myslis ze dizly regulaci nemaj??? Mno pokud se nemylim tak bez regulace bys s naftakem neujel ani metr. To ze je mozna resena jinak neznamena ze tam neni.... viz uryvek z mych studijnich materialu


btw to ze je lambda jinak resena neznamena ze tam neni, u benzinu je lamda primoumerna, u dizlu tomu tak neni je rizena jednotknou.

kazdopadne omlouvam se za vyraz Lambda sonda, abych nemystifikoval, vyjadruju se spatne priste budu rikat jenom lamda.
Přílohy
TDI_HDI.GIF
TDI_HDI.GIF (29.01 KiB) Zobrazeno 10152 krát
Naposledy upravil K4my dne pát 14. bře 2008, 7:56, celkově upraveno 2
Xsara VTS "černá žabička"
Xsara I SX 1.4i "Sára" rv.2000Obrázek
Obrázek
Uživatelský avatar
K4my
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 751
Registrován: čtv 3. kvě 2007, 11:13
Bydliště: Odry - Nový Jičín

Příspěvekod K4my » pát 14. bře 2008, 7:46

riggo: To uz je v celku jedno zda propan. Je to taktez nasycenej uhlovodik, vykon bude urcite vyssi nez u nitra, zalezi na pomeru, rikam funkcni by to bylo, ale opotrebeni by bylo tipuji 3x vyssi nez u nitra, u nitra se opotrebuji pouze mechanicke dily, ojnice klika, a diky vyssim tlakum i hlava, ale pouze mechanicky, ne termomechanicky (vyspoke opotrebeni diky kriticke teplote) , u nitra zkratka odchazeji klasicke dily, a preplnovat nitrem muzes v podstate porad, ale jedine pri otevrene skrtici klapce - pri tzv suchem ulozeni, pokud je vrtani primo do hlavy je ti to jedno a teoreticky bys mohl jezdit na nitro porad, u klasickeho zapojeni do sani made in home to nejde. Pro nitro zkratka nepotrebujes zadne upravy :-) Samozrejme ze je lepsi motor seridit. Omlouvam se za prilisne rozebirani do hloubky kdyz to nebylo tematem, pokud to nikoho nezajima uz mlcim :-) ( my si s nitrem hrali, takze vim ze se to da nainstalovat do kazdyho auta "benzin" dizl nevim, a vim ze auta stale jezdi, a cenove se ty kity daly sehnat i za 15tisic.)
Xsara VTS "černá žabička"
Xsara I SX 1.4i "Sára" rv.2000Obrázek
Obrázek
Uživatelský avatar
K4my
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 751
Registrován: čtv 3. kvě 2007, 11:13
Bydliště: Odry - Nový Jičín

Příspěvekod riggo » pát 14. bře 2008, 9:29

to k4my: to, co tu popisujes, vcetne vynatku z nejake literatury, je sice moc fajn, ale malinko ti unikla jedna dost podstatna vec. To, proc je toto vlakno otevreno, je, ze nekdo ma diesela jako ja, tedy klasiku 1905ccm, neprimy vstrik-komurkovy(typ XUD), bez preplnovani turbem, bez jakehokoliv elektronickeho rizeni(nepocitam-li elektroniku zhaveni,zavislou na teplote motoru a okoli) a tedy i bez snimani slozeni pomeru spalin, pouze s pasivnim oxidacnim katalyzatorem, s tezko uveritelnym vykonem 50kW. Proto tu tedy tuto debatu otevrel, aby u tohohle sice delnika, ale jinak vykonovyho zebraka nejakym zpusobem zvysil alespon chvilkove vykon. To, na co v literature poukazujes, se tyka motoru TDi, HDi a pod., tedy primovstrikovych s preplnovanim( a to je tam ten popis jeste jen schematicky). Neber to jako utok, jen jako kolizni pripominku mimo tema vlakna. Jednoduse receno, potrebujeme s kolegou(a jinymi vlastniky tohoto motoru) dostat z 50kW motoru alespon chvilkove 100kW, aby jsme meli taky bezva pocit pri predjizdeni, jako treba VTSaci :drie: :drie: :drie: :drie: :drie: :drie:
Uživatelský avatar
riggo
Profesionál
Profesionál
 
Příspěvky: 309
Registrován: úte 27. bře 2007, 10:37
Bydliště: Liberec
Vůz: Xsara I 1,9D 50kW, r.v.98,po 300tis.km se mnou minulost, ted Seat Toledo III, r.v.2006,1,9TDi 77kW

Příspěvekod K4my » pát 14. bře 2008, 9:43

to riggo :-) promin u nepreplnovane verze je regulate podobna jen neni napojena na ridicu jednotku kterou pochopitelne nema a nepotrebuje, regulace ma prubeh obdobny ne li skoro stejny, ale jak je dosazena mechanicky nevim. Mozna ze vazne neni, pak mi to ale nekdo vysvetlete proc tomu tak tedy je ze se naftak neuchlastava primoumerne jako benzin..

jen je smes bohatejsi, coz je pochopitelne.

btw z nafty proste vice nedostanes, porid si turbo ;-) naftaka spalis, tam jsou moznosti jeste horsi nez u 1.4i. Konstrukcne tam uz nic vic udelat nelze. Leda obohatit smes, ale jak??? Ze by regulaci??? :-D, bohuzel ani to uz moc nepomuze :-/
Xsara VTS "černá žabička"
Xsara I SX 1.4i "Sára" rv.2000Obrázek
Obrázek
Uživatelský avatar
K4my
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 751
Registrován: čtv 3. kvě 2007, 11:13
Bydliště: Odry - Nový Jičín

Příspěvekod ColinMcRay » pát 14. bře 2008, 9:49

hahahaha :lol: tak jestli chceą z toho vaąeho pracanta dostat, třeba i chvilkově 100kw tak se s ním rozluč...

to je jak závodit s kamionem... to fakt nejde
ObrázekObrázek
ObrázekObrázek
Uživatelský avatar
ColinMcRay
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 1551
Registrován: sob 16. čer 2007, 13:12
Bydliště: OSTRAVA... ke Xsamarádům blíž než se zdá
Vůz: ŠKODA Auto... Simply Rebel

Příspěvekod riggo » pát 14. bře 2008, 9:59

nadsazka, Colline, nadsazka..... :roll:
Uživatelský avatar
riggo
Profesionál
Profesionál
 
Příspěvky: 309
Registrován: úte 27. bře 2007, 10:37
Bydliště: Liberec
Vůz: Xsara I 1,9D 50kW, r.v.98,po 300tis.km se mnou minulost, ted Seat Toledo III, r.v.2006,1,9TDi 77kW

Příspěvekod K4my » pát 14. bře 2008, 10:01

mno ne s dizlem moc udelat nejde, kdyby to byl aspon benzin. Tak NOS by byla jasna volba ;) tech 40 koni anvic je u dusiku realnych :-) to mi ver vim co to delalo u 1.3ky skodovky 130ky :-D zvedalo na prdel :-D

do toho propanu bych radeji moc nechodil, je to jak jsem rikal nahore asi 3x agresivnejsi nez Nitro.
Xsara VTS "černá žabička"
Xsara I SX 1.4i "Sára" rv.2000Obrázek
Obrázek
Uživatelský avatar
K4my
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 751
Registrován: čtv 3. kvě 2007, 11:13
Bydliště: Odry - Nový Jičín

PředchozíDalší

Zpět na Návody a postupy

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 13 návštevníků