Ruční brzda

Moderátoři: Rope, baffy, viteon, Kleki, Cvrček

Ruční brzda

Příspěvekod FURY » úte 27. lis 2007, 23:51

Čus čus lidi vim ľe uľ se tu řeąilo ale nějak se to pokud vim moc nedořeąilo. Potřeboval bych seątělovat ručku popřípadě vyměnit lanovody ale prvně to chci zkusit seątelovat. jak uľ tu padlo dříve ve foru zkusil jsem rozdělat středovej tunel ale nenaąel sem tam nic (kromě hordy kabelů a ocucanýho bonbonu od předchozího majitele) čim by se dala ruční brzda seřídit muľe někdo poradit..... nebo se to musí udělat zespoda? A jak s lanovodama od koho ste je popřípadě braly a na kolik výjdou. Díky...
Xsara 1.8 16V Exclusive r.v. 99
Uživatelský avatar
FURY
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 44
Registrován: stř 20. čer 2007, 0:04
Bydliště: Mladá Boleslav
Vůz: Xsara, 1,8 16V, N95, r.v. 1999

Re: Ruční brzda

Příspěvekod Tony » stř 28. lis 2007, 7:13

FURY píše:Čus čus lidi vim ľe uľ se tu řeąilo ale nějak se to pokud vim moc nedořeąilo. Potřeboval bych seątělovat ručku popřípadě vyměnit lanovody ale prvně to chci zkusit seątelovat. jak uľ tu padlo dříve ve foru zkusil jsem rozdělat středovej tunel ale nenaąel sem tam nic (kromě hordy kabelů a ocucanýho bonbonu od předchozího majitele) čim by se dala ruční brzda seřídit muľe někdo poradit..... nebo se to musí udělat zespoda? A jak s lanovodama od koho ste je popřípadě braly a na kolik výjdou. Díky...

Nejlepąí kdyľ autí zvedneą a mrkneą na to ze spoda. Pod středovým panelem se tam budeą asi těľko dostávat přece jenom to není ąkodovka, která to měla hned pod krytkou.
Citroen Xsara II - 1.6 - 16v - 2001
Tony
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 83
Registrován: pát 8. čer 2007, 0:04
Bydliště: Žďár nad Sázavou
Vůz: Citroen Xsara II - 1.6i - 16v - 80kW - r.v.2001

Příspěvekod riggo » stř 28. lis 2007, 8:12

nevim,jestli se to da stelovat zespoda,ale mam za to,ze ne.Delal jsem to tak,ze jsem stredovy panel postupne odsroubovaval od zadniho popelniku mezi sedadly a posledni povoleny srouby byly pod madlem rucni brzdy(musi se sundat ta krytka s tema stetinama),opatrne jsem to takhle povoleny prizvednul,co to pustilo,podeprel sroubovakem a tam za zadnim popelnikem je jeste nejak filcova vlozka kolem ukotveni paky rucky.Tu vyndas a otevre se ti dira na stelovani rucky.Nejde to kdovijak hvezdne,ale ockovym klicem se to udelat.Pokud nemas lopaty misto rukou,jako ja,tak ti to treba pujde lepe :-) jen se jeste pred tim ujisti,ze je to potreba stelovat a neni to zpusobeno nevracejicimi se prirezlymi lanovody,protoze to je vetsinou duvod,proc to stavkuje!
Uživatelský avatar
riggo
Profesionál
Profesionál
 
Příspěvky: 309
Registrován: úte 27. bře 2007, 10:37
Bydliště: Liberec
Vůz: Xsara I 1,9D 50kW, r.v.98,po 300tis.km se mnou minulost, ted Seat Toledo III, r.v.2006,1,9TDi 77kW

Příspěvekod FURY » stř 28. lis 2007, 8:28

No lanovody to asi nebudou brzdí potvora na poslednim od tý doby co jsem za ní jednou silnějc vzal a nějak to troąku povolilo :-) tak já dneska pokud trochu povolí počasí mrknu jeątě na ten střeďák pod ten filc kam mě teda nenapadlo se podívat protoľe se mi zdálo ľe tam nikde nic neni a odąkubávat sem ho teda fakt nechtěl kaľdopádně radąi rozdělam středovej celej je to jen pár ąroubů na víc a nerad bych něco urval aľ to budu páčit nahorů :-)..... :-( a aľ pojedu na dílnu tak na to mrknu zespoda a projdu ty lanovody a snad to teda dohromady dam... díkes lidi
Xsara 1.8 16V Exclusive r.v. 99
Uživatelský avatar
FURY
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 44
Registrován: stř 20. čer 2007, 0:04
Bydliště: Mladá Boleslav
Vůz: Xsara, 1,8 16V, N95, r.v. 1999

Příspěvekod FURY » stř 28. lis 2007, 14:39

tak se povedlo poprve sem to neviděl protoľe to opravdu bylo pod tim filcem no kaľdopádně musim ale říct ľe je to práce hodná gynekologa protoľe dělat to vąechno v tak zůľenym prostoru to je fakt porod ale podařilo se byd by to chtělo jeątě trochu ale uľ na to nemam nervy brzdí na fest aľ na 4 ale to stačí.... tak jeątě jednou díkes za rady....
Xsara 1.8 16V Exclusive r.v. 99
Uživatelský avatar
FURY
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 44
Registrován: stř 20. čer 2007, 0:04
Bydliště: Mladá Boleslav
Vůz: Xsara, 1,8 16V, N95, r.v. 1999

Příspěvekod viteon » stř 28. lis 2007, 16:48

pánové hledat, Návod tu je
http://xsara.cz/web/dokumenty/postupy.html
Uživatelský avatar
viteon
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 3765
Registrován: pát 15. črc 2005, 8:46
Bydliště: BRNO, 209km od Dolní Lutyně
Vůz: (A-C4 1,6ka) + (V-C-HR 1,2ka)

Re: Ruční brzda

Příspěvekod frgy » ned 2. pro 2007, 15:00

FURY píše:Čus čus lidi vim ľe uľ se tu řeąilo ale nějak se to pokud vim moc nedořeąilo. Potřeboval bych seątělovat ručku popřípadě vyměnit lanovody ale prvně to chci zkusit seątelovat. jak uľ tu padlo dříve ve foru zkusil jsem rozdělat středovej tunel ale nenaąel sem tam nic (kromě hordy kabelů a ocucanýho bonbonu od předchozího majitele) čim by se dala ruční brzda seřídit muľe někdo poradit..... nebo se to musí udělat zespoda? A jak s lanovodama od koho ste je popřípadě braly a na kolik výjdou. Díky...


Zdravím FURY mám rv 05/99 1.8i základ. Zespoda jsem ručku neąteloval musul jsem rozebrat středový panel a pod filcem byly dvě lanka spojený plechem uprostřed něho ąroub a povolená matka kterou jsem přitáhl byla skoro úplně venku. Největąí práce byla s vyndáním panelu utáhnout matku celkem ąlo. Tak hodně zdaru. Jo a taky jsem tam naąel desetifrank.

99 1.8i 66 kW červená metal. dovoz F
frgy
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 127
Registrován: ned 12. bře 2006, 21:11
Bydliště: Přeštice
Vůz: Xsara 1.8i 1999, Škoda Fabia combi 1.4i 16V

Příspěvekod viteon » ned 2. pro 2007, 16:59

ten panel oddělávat nemusíą, pokud se tvé prstíky uskromní. dovolil jsem si to kdysi přidat k tomu návodu
Uživatelský avatar
viteon
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 3765
Registrován: pát 15. črc 2005, 8:46
Bydliště: BRNO, 209km od Dolní Lutyně
Vůz: (A-C4 1,6ka) + (V-C-HR 1,2ka)

Re: Ruční brzda

Příspěvekod velrybar90 » pát 1. úno 2008, 19:49

FURY píše:Čus čus lidi vim ľe uľ se tu řeąilo ale nějak se to pokud vim moc nedořeąilo. Potřeboval bych seątělovat ručku popřípadě vyměnit lanovody ale prvně to chci zkusit seątelovat. jak uľ tu padlo dříve ve foru zkusil jsem rozdělat středovej tunel ale nenaąel sem tam nic (kromě hordy kabelů a ocucanýho bonbonu od předchozího majitele) čim by se dala ruční brzda seřídit muľe někdo poradit..... nebo se to musí udělat zespoda? A jak s lanovodama od koho ste je popřípadě braly a na kolik výjdou. Díky...

čus fury taky sem řeąil tento problém. jak tady popisujou majitelé naąich miláčků se to dá udělat taky, ale jednou dojdeeą na konec závitu a co pak? lanovody pokud nejsou popraskaný je zbytečná investice. stačí nadzvednout auto, sundat kolo a skrz díru v bubnu přestavět samoątely paken(pokud nemáą vzadu kotouče) a vąe zase maká jako dřív
velrybar90
Návštěvník
Návštěvník
 
Příspěvky: 9
Registrován: čtv 24. led 2008, 16:30
Bydliště: Dnešice,Plzeň-jih

Příspěvekod riggo » pát 1. úno 2008, 23:19

Pokud to delas takhle, tak mas ty samostavy asi v loji a pomuzes tomu stejne jen docasne, pac ty kdyz chodi, tak chodi jak vino a neni potreba jim pomahat. Vim o cem mluvim, protoze jsem to mel cca pred mesicem cely to tajemstvi v zadnich bubnech rozlozeny a prave ty samostavy nechodily. Bylo to cely zaneseny prachem z brzd.celisti, hlavne ta rohatka a zavit, na kterym je. Trochu nimrava prace,ale stacilo umyt v benzinu, narovnat do puvodniho tvaru pruzinku, co posouva rohatku, maznout termomazivem a facha to jak hodinky.
Uživatelský avatar
riggo
Profesionál
Profesionál
 
Příspěvky: 309
Registrován: úte 27. bře 2007, 10:37
Bydliště: Liberec
Vůz: Xsara I 1,9D 50kW, r.v.98,po 300tis.km se mnou minulost, ted Seat Toledo III, r.v.2006,1,9TDi 77kW

Příspěvekod FURY » sob 2. úno 2008, 1:22

hoj hoj lidi..... díky za příspěvky tehle problem mam zatim dočasně vyeąenej tim ľe sem ten střeďák rozdělal a utáhnul jsem to tak to zase ąlape ale jak tu padlo aľ dojdu nakonec aľ se to zase povolí tak budu v háji nicmeně to budu řeąit aľ se tak stane... jinak vzatu nemam bubny ale kotouče :-) dak jeątě jednou dík ted spíą řeąim problém s poměrně velkou hlučností při přejezdu nerovností obávam se ľe zadní náprava bude muset projít nějakou tou opravou :-(
Xsara 1.8 16V Exclusive r.v. 99
Uživatelský avatar
FURY
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 44
Registrován: stř 20. čer 2007, 0:04
Bydliště: Mladá Boleslav
Vůz: Xsara, 1,8 16V, N95, r.v. 1999

Příspěvekod dapata » sob 2. úno 2008, 10:17

Zdravím,
já mám zase trochu jiný problémek.Ručka chodí a brzdí,ale při zataľení to hýba ze zadkem vozidla jako kdyby by po něm někdo skákal,přitahuje ho dolu a po odbrľdění vylítne nahoru.Na funkčnost brzdy to nemá vliv,jak píąu v první větě po zataľení brzdy drľí,ale to houpání..... :?
Nevíte někdo zda je to normální,nebo co stím je? Na jiných vozidlech tento "efekt" nepozoruji. Díky.
Xsara 1,6 Break 65kW AT 1999
dapata
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 217
Registrován: stř 30. kvě 2007, 7:24
Bydliště: Praha
Vůz: Xsara Break 1,6 i , natural 95, 1999

Příspěvekod CHiP » sob 2. úno 2008, 23:20

dapata: Je to naprosto normální a je to dané konstrukcí zadní nápravy.
Uživatelský avatar
CHiP
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 1119
Registrován: čtv 9. bře 2006, 17:48

Příspěvekod dapata » ned 3. úno 2008, 9:20

CHiP píše:dapata: Je to naprosto normální a je to dané konstrukcí zadní nápravy.


Díky,myslel jsem si to,ale někdy je lepąí také znát mínění i názory ostatních majitelů těchto vozidel. :wink:
Xsara 1,6 Break 65kW AT 1999
dapata
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 217
Registrován: stř 30. kvě 2007, 7:24
Bydliště: Praha
Vůz: Xsara Break 1,6 i , natural 95, 1999


Zpět na Návody a postupy

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků

cron