umytie motora

Moderátoři: Rope, baffy, viteon, Kleki, Cvrček

umytie motora

Příspěvekod rasto.p » pát 18. dub 2008, 12:08

Viete mi poradi» ako správne a hlavne bez neskorąích problémov vystrieka»(umy») motor.
Picasso 1,8 16V 2002
Strieborná metalíza
Uživatelský avatar
rasto.p
Xsamarád
Xsamarád
 
Příspěvky: 81
Registrován: sob 1. bře 2008, 13:15
Bydliště: PU - SK

Příspěvekod Kvido » pát 18. dub 2008, 13:01

No kaľdý jde na to jinak,nepouľívám ľádné chemikálie,já to vystříkám vapkou.Dělám to uľ spoustu let a na více autech a nikdy nebyl problém.
A to na to pouľívám profi vapku s 16 bary.
Na různých myčkách kde je vapka to zakazují,ale spíą kvůli splachování olejů to je neekologické.
Ale prý se na to dá pouľít i parní čistič a je to údajně lepąí,ale nemám stím zkuąenost.
Hyundai i30 combi 1.4 T-GDI 2019
Uživatelský avatar
Kvido
Čestný člen
Čestný člen
 
Příspěvky: 1463
Registrován: úte 25. bře 2008, 19:19
Bydliště: Frýdek-Místek
Vůz: Hyundai i30 combi, 1.4 T-GDi,2019

Příspěvekod rasto.p » pát 18. dub 2008, 13:10

Vapku mám aj ja, no koµko má barov to neviem , taká obyčajná za pár korún.Ale auto s ňou v pohode umyjem.Bál som sa elektriky , či sa náhodou niekde nedostane voda.
P.S. otvorím kufor a striekam čistú vodu na motor.?!
Nemám na niečo da» obzvláą» pozor ?
Picasso 1,8 16V 2002
Strieborná metalíza
Uživatelský avatar
rasto.p
Xsamarád
Xsamarád
 
Příspěvky: 81
Registrován: sob 1. bře 2008, 13:15
Bydliště: PU - SK

Příspěvekod viteon » pát 18. dub 2008, 13:39

neumývat, kontakty nejsou vodotěsné
Uživatelský avatar
viteon
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 3765
Registrován: pát 15. črc 2005, 8:46
Bydliště: BRNO, 209km od Dolní Lutyně
Vůz: (A-C4 1,6ka) + (V-C-HR 1,2ka)

Příspěvekod rasto.p » pát 18. dub 2008, 14:15

tak ako ho mám teda umy» ?
Picasso 1,8 16V 2002
Strieborná metalíza
Uživatelský avatar
rasto.p
Xsamarád
Xsamarád
 
Příspěvky: 81
Registrován: sob 1. bře 2008, 13:15
Bydliště: PU - SK

Příspěvekod Kvido » pát 18. dub 2008, 15:51

Tak to abych nejezdil za deątě,jelikoľ při 130 km/h a víc mi to vali do motoru pěknou rychlostí,já to zespod nemám nijak kryté a motor je mokrý úplně celý.
Znám dost lidí co to dělají stejně.
Motor 1.8 16V je docela dobře zakrytován.
Já si jen dávám pozor ,aby nebyl motor zahřátý a dělám to jen za tepla,kde můľu nechat kapotu otevřenou celý den,tak aby to vąechno vyschlo.
Hyundai i30 combi 1.4 T-GDI 2019
Uživatelský avatar
Kvido
Čestný člen
Čestný člen
 
Příspěvky: 1463
Registrován: úte 25. bře 2008, 19:19
Bydliště: Frýdek-Místek
Vůz: Hyundai i30 combi, 1.4 T-GDi,2019

Příspěvekod Verdom » sob 19. dub 2008, 21:33

No po posledním úniku oleje mám motor trochu pobl... a chtěl jsem to omýt benzínem. Ale jít na to s wapkou sem měl strach. Kdysi jsem pouľíval na motor roztok arvy, jaru a horký vody. Celkem to mylo taky. Pak se to spláchlo. Ekologické to asi nebylo :wink:
.Obrázek
Uživatelský avatar
Verdom
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 714
Registrován: pát 9. zář 2005, 10:22
Bydliště: Jablonec n.N
Vůz: Xsara I 1.4 break, Peugeot 308SW Vti

Příspěvekod Hrnča » ned 20. dub 2008, 11:43

Dneska uľ i arva splňuje nějaký ekologický bláboly. Samozřejmě asi to co se smeje z motoru pak moc ekologický nebude. Takľe by to asi chtělo z rozvetlé louky :D Zajet někam na myčku....
Xsara 1 2.0HDi 66kW/90HP r.v. 1999-leden 2009
Peugeot 307SW 1.6 16V 80kW/110HP r.v. 2002

Obrázek
Uživatelský avatar
Hrnča
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 2703
Registrován: úte 25. zář 2007, 16:54
Bydliště: Tři borovice od kamaráda Pikasáka. Tedy kousek od Mladé Boleslavi.
Vůz: Peugeot 307SW 1.6 16V 80kW/110HP r.v. 2002

Příspěvekod K4my » pon 21. dub 2008, 6:59

tak jak je to tedy s cistenim motoru na vapce? Jedni rikaji ze jo jedni ze ne... :roll: rekneme take potrebuju motor vycistit ale ani ne tak od oleje spise od spiny prachu hliny atd.

Kdyz odpojim baterku auto cele umyjidukladne vydrhnu a vykartacuju i zespod rekneme na zvedaku, tak pak bych ho mel asi nechat dukladne vyschnout co? pote zapojit baterku. Chci si nechat v motoru nakomaxitovat nektere dily a proste nejak to vycistit musim, a nechci to delat dil po dilu rucne :-)
Xsara VTS "černá žabička"
Xsara I SX 1.4i "Sára" rv.2000Obrázek
Obrázek
Uživatelský avatar
K4my
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 751
Registrován: čtv 3. kvě 2007, 11:13
Bydliště: Odry - Nový Jičín

Příspěvekod Rope » pon 21. dub 2008, 17:07

Pokud chceą něco nakomaxitovat, tak to musíą stejně sundat, tak nevím proč to řeąíą?
Xsara picasso 1,6/80Kw, 3/2007, exclusive, panoramatická střecha, couvací senzory, barva červená lucifer, ledková denní světla a více info TU už bohužel Ex
XSARA II
Baffy 0
Viteon 0
Kleki 0
Uživatelský avatar
Rope
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 5638
Registrován: pon 1. kvě 2006, 17:58
Bydliště: OSTRAVA !!!
Vůz: X picasso, 1,6 benzín

Příspěvekod Marek » pon 21. dub 2008, 20:05

Na vapku pozor, tlaková a navíc horká voda vleze vąude, i pod těsnění konektorů. Ale odtud nevyschne!
Kdyľ jsem prodával Formana, chtěl bazarista, abych nechal umýt motor. Uľ to víckrát neudělám, po několika minutách jízdy začal vynechávat, protoľe se dostala voda do konektoru polovodičového spínače zapalování - krabička na podběhu, kam normálně voda nejde, jediná elektronika toho motoru. U auta s katalyzátorem by to dopadlo hodně ąpatně. A já jsem kus cesty auto tlačil, abych nestál v křiľovatce ani na úzké frekventované ulici. U Xsary je konektorů v motoru nepočítaně a jejich krytí proti vodě počítá s určitým směrem jejího proudění při jízdě.
Xsara Break 1.8 66kW LPG
Marek
Xsamarád
Xsamarád
 
Příspěvky: 822
Registrován: úte 25. říj 2005, 11:49
Bydliště: Plzeň
Vůz: X1 Break, 1.8 8V LPG,r.v.1999

Příspěvekod Verdom » pon 21. dub 2008, 20:19

Mě také u té wapky varovali i s tím ľe se naľene slaná voda po zimě tam kde napáchá moc ąkody. Přechodové spoje v konektorech atd, A proto do toho asi raději nepujdu. I kdyľ by to asi bylo rychlejąí. Mám soupravu na dutiny. Asi testnu to naplnit benzínem a lokálně to omyju je tam spousta piditrysek. Pod auto vaničku a při práci nekouřit. :lol:
.Obrázek
Uživatelský avatar
Verdom
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 714
Registrován: pát 9. zář 2005, 10:22
Bydliště: Jablonec n.N
Vůz: Xsara I 1.4 break, Peugeot 308SW Vti

Příspěvekod Marek » pon 21. dub 2008, 21:14

To Verdom:

Co máą za soupravu? Na stlačený vzduch? Jemně rozptýlený benzín je prevít, nechtěl bych se toho nadýchat. A baterku samozřejmě nejlépe vyndat a dát hódně daleko.
Xsara Break 1.8 66kW LPG
Marek
Xsamarád
Xsamarád
 
Příspěvky: 822
Registrován: úte 25. říj 2005, 11:49
Bydliště: Plzeň
Vůz: X1 Break, 1.8 8V LPG,r.v.1999

Příspěvekod Verdom » úte 22. dub 2008, 5:34

Ano je to na vzduch, ale protoľe to je dělaný na vyąąí hustotu tak trysky jsou větąího průměru a nedělá (kdyľ to poątelujeą) tavovou tu mlhu. Ale i tak respirátor není od věci. Baterii odpojim to se ví. :wink:
.Obrázek
Uživatelský avatar
Verdom
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 714
Registrován: pát 9. zář 2005, 10:22
Bydliště: Jablonec n.N
Vůz: Xsara I 1.4 break, Peugeot 308SW Vti

Příspěvekod Kvido » úte 22. dub 2008, 7:45

Tak mi tohle téma nedalo a začal jsem pátrat po různých fórech,jak to dělají jinde a debata je velice podobná jako zde,odliąné názory a odliąné zkuąenosti (podstata fóra).
Je jasné,ľe při koupi ojetého auta je motor jako nový,člověk si klade otázku ,jak to dělají ?
Po přečtení mnoha diskusí jsem se dozvěděl,ľe vlastně jsou lidé co ho radąi nemyjí a lidé co ho myjí pravidelně,auto se doporučuje mýt za studena,pouľít saponát ručně jen na místa kde je to potřeba,nikoliv do zařízení kde to nanese vąude,tedy i do elektrosoučástí,tam to způsobí povětąinou zničení,viz,příspěvek jednoho,který to dával do rozpraąovače a postříkal celý motor,nasledovalo zničení alarmu,dále dát si pozor na svíčky,respektive rozdělovače,cívky.Ale z vlastní zkuąenosti vím,ľe spousta věcí a hlavně elektroniky se vylívá tivopurem,lakuje,zalívá do lepidel,krytuje. A tam kde dělám se na takovéto věci i testuje.
Jaguár třeba poľaduje u vąech komponentů dělání temperace tedy testy na odolnost a to 40 hodin vkuse chlazení na -40°C a hned přechod na +80°C a to v intervalech 30 minut.Nikdy nebyl problém.
Kdeľto třeba BMW začlo dávat elektroniku HALDEX pod auto a blízko výfuku,uľ i člověk mimo obor pochopí co to udělá s těsněním a to se před nanesením těsnících hmot pouľije plasma.
Musíte uznat,ľe kdyľ někdo zvedne kapotu vidíte motor od bláta,máte pocit,ľe daný člověk na auto kaąle a bude ve ąpatném stavu,ale nemusí to být vľdy pravda.
Já kdyľ prodával Felicii (nedávno) motor jsem vyleątil tak,ľe kupující naprosto přehlíľel lehce chrastící rozvody (řetez) a to jen proto,ľe motor vypadal "nádherně".
Rozluątění hádanky by měli dát firmy,které se tím ľiví a měli by vědět jak to dělat ekologicky,co pouľívat a jak.
Tak základem by měl být studený motor,pouľití mycího prostředku jen na bloky motorů na odmaątění,nechat 15 minut působit a následně teplou voudou oplachovat i klidně wapkou a uľ celý,motor nechat otevřený a nechat suąit,nejlepé stlačeným vzduchem motor vyfoukat a pak nechat suąit.
Jak tady uľ zaznělo i odpojení baterie nemusí být na ąkodu. http://www.neptun-harfa.cz/myti_02.htm
Sám motor budu mýt i nadále,vypadá to dobře,ale vľdy za určitých podmínek,spíą za těch které jsem uľ tady zmínil.
Hyundai i30 combi 1.4 T-GDI 2019
Uživatelský avatar
Kvido
Čestný člen
Čestný člen
 
Příspěvky: 1463
Registrován: úte 25. bře 2008, 19:19
Bydliště: Frýdek-Místek
Vůz: Hyundai i30 combi, 1.4 T-GDi,2019

Další

Zpět na Návody a postupy

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků

cron