Kontrola Lambdasondy

Moderátoři: Rope, baffy, viteon, Kleki, Cvrček

Kontrola Lambdasondy

Příspěvekod jirkax23 » sob 8. srp 2009, 19:11

Našel jsem návod jak zkontrolovat sondu, snad se to bude někomu hodit.
Přílohy
Zkouška Lambdy 1.pdf
(25.7 KiB KiB) 1627 krát
Zkouška Lambdy 2.pdf
(25.82 KiB KiB) 1266 krát
Uživatelský avatar
jirkax23
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 77
Registrován: pát 25. kvě 2007, 11:31
Bydliště: Strakonice
Vůz: Xsara 1.8 Coupe

Re: Kontrola Lambdasondy

Příspěvekod Gambrinus-standa » sob 5. zář 2009, 22:11

Může někdo přeložit ?, popř. zkusit popsat laickými slovy jak prověřit funkčnost lambdy ?
Děkuju
XSARA; 1.8i; rv.1998
Uživatelský avatar
Gambrinus-standa
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 131
Registrován: pon 5. bře 2007, 13:11
Bydliště: Plzeň

Re: Kontrola Lambdasondy

Příspěvekod Marek » ned 6. zář 2009, 22:12

Dopsal jsem překlad, ale v třetí řádce pokynů z doslovného překladu není jasné, jestli se má konektor k lambdasondě rozpojit nebo nechat spojený. Pokud ho necháš spojený, vše pracuje jak má, ale špatně se měří napětí - musíš použít jehly na napíchnutí se do vodičů. Takhle jsem lambdu měřil a při přidávání a ubírání se na ní napětí mění, jak je popsáno v tabulce nahoře - je to běžně v literatuře popisované měření. Pokud bude konektor rozpojený, což odpovídá i obrázku, bude se snadno měřit, ale nejsem si jistý, jestli se bude napětí měnit - řídící jednotka pojede v nouzovém režimu. Ohmetr na obrázku je kontrola vyhřívacího tělesa sondy.
Škoda, že nefunguje citroeny.cz, tam píše jeden majitel Xantie (Kája), který žije v Německu a má elektro vzdělání, určitě by uměl překlad zkorigovat, pokud jde o určitý odborný slang.

Tady http://www.fordfans.cz/technics/O2%20Se ... ostika.php je pěkný článek o měření lambdy, jako doplnění tématu :jup: .

P.S. Stando, zkus ještě lambdu vyčistit (vypálit) jízdou mimo město ve vysokých otáčkách - jel sem takhle do Chrástu a zpět za městem na dvojku rychlostí, jakou bych jel normálně na čtyřku nebo pětku. A občas jsem si pohrával s plynem, při 5000ot/min je to zvláštní pocit, jak Tě to zamáčkne do sedačky ještě při devadesátce, když prudce přidáš.
Přílohy
Zkouška Lambdy 1 překlad.pdf
(52.56 KiB KiB) 994 krát
Xsara Break 1.8 66kW LPG
Marek
Xsamarád
Xsamarád
 
Příspěvky: 822
Registrován: úte 25. říj 2005, 11:49
Bydliště: Plzeň
Vůz: X1 Break, 1.8 8V LPG,r.v.1999

Re: Kontrola Lambdasondy

Příspěvekod jirkax23 » stř 9. zář 2009, 20:01

Ahoj hodím sem ještě parametry čidla teploty vzduchu (pod klapkou) třeba se to bude někomu hodit při zkoumání spotřeby.
Přílohy
Ansauglufttemperatursenzor.pdf
(24.25 KiB KiB) 764 krát
Uživatelský avatar
jirkax23
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 77
Registrován: pát 25. kvě 2007, 11:31
Bydliště: Strakonice
Vůz: Xsara 1.8 Coupe

Re: Kontrola Lambdasondy

Příspěvekod jirkax23 » stř 9. zář 2009, 20:05

Ještě jednu věc k lambdě koukal jsem, že ty pdf jsou stejný - tak oprava
Přílohy
Zkouška Lambdy 1.pdf
(30.3 KiB KiB) 889 krát
Uživatelský avatar
jirkax23
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 77
Registrován: pát 25. kvě 2007, 11:31
Bydliště: Strakonice
Vůz: Xsara 1.8 Coupe

Re: Kontrola Lambdasondy

Příspěvekod Marek » ned 13. zář 2009, 22:06

Děkuji za opravu lambdy, nejdůležitější je údaj 20ohmů - jde o odpor topného tělesa lambdy, které se změří při rozpojeném konektoru. Za chodu motoru je na něm napětí baterie. Podrobný překlad stránky je myslím zbytečný.
Tabulka odporu teplotního čidla je také jasná bez překladu, napadá mi možnost proměření charakteristiky pomocí teploměru a horkovzdušné pistole nebo fenu jako zdroje tepla. Čidlo se vyjme snadno, uvnitř sání se musí stlačit zobáčky, které ho drží.

Díky za konkrétní údaje výrobce :ooo: .
Xsara Break 1.8 66kW LPG
Marek
Xsamarád
Xsamarád
 
Příspěvky: 822
Registrován: úte 25. říj 2005, 11:49
Bydliště: Plzeň
Vůz: X1 Break, 1.8 8V LPG,r.v.1999


Zpět na Návody a postupy

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 návštevníků