Oprava servomotoru piatych dverí.

Moderátoři: Rope, baffy, viteon, Kleki, Cvrček

Oprava servomotoru piatych dverí.

Příspěvekod atifa » ned 5. zář 2010, 18:39

Nakoľko sa mi pokazilo centrálne otváranie piatych dverí na mojej xsare a v servise mi povedali, že nový servomotor by stál cca 75€,čo sa mi zdalo dosť veľa,pokúsil som sa ho opraviť.Podarilo sa a chcel by som sa s vami podeliť, pretože mi neraz pomohli príspevky iných z tohoto fóra.
Po otvorení servomotora som zistil, že sa nejedná o žiadnu mechanickú závadu,lebo všetko bolo v poriadku, iba sa netočil vložený elektromotorček.Tak som ho vytiahol z púzdra .
Po vytiahnutí som sa snažil zistiť o aký elektromotor ide,zistiť nejaké údaje.Bohužial všetko čo som sa dozvedel bolo ,že sa jedná o elektromotorček od firmy MABUCHI.Tak som zvolil google a vygooglil Mabuchi motors. Tam som sa dozvedel ,že sa jedná pravdepodobne o motor s typovým označením FC-280PC/SC podľa rozmerov na technickom výkrese,ktoré mi sedeli pri porovnaní a premeraní vytiahnutého elektromotorčeka.
Snažil som sa nájsť elektromotorček podobných rozmerov a parametrov na nete v modelárskych shopoch.Bohužiaľ ani jeden nezodpovedal požadovaným rozmerom, tak som sa rozhodol ho rozobrať a skúsiť spojazdniť.Je potrebné vyrovnať zalisované plôšky vonkajšieko kovového obalu elektromotorčeka a povytiahnutím rozobrať.
Po rozobraní som očistil kotvu rotora/komutátora/ liehom a jemným šmirgľovým papierom.
Motorček zložil a vyskúšal pod napätím/12V/,šlapal ako hodinky.
Následne som vložil motor späť do púzdra, jemne premazal ozubené kolieska vazelínou a celú krabičku servomotora uzavrel.
Nahodil späť na zadné dvere XSARY a vyskúšal.Maká to opäť ako nové a 75 éčiek vo vrecku.
Netvrdím ,že pomôže všetkým čo majú poruchu zadného servomotora, ale môže sa to hodiť možno i niekomu z Vás. :jup:
Otvorený servomotor zadných dverí Xsara1
Obrázek
Pravdepodobne motorček MABUCHI FC-280PC/SC
Obrázek
smer vytiahnuti elektromotora
Obrázek
atifa
Návštěvník
Návštěvník
 
Příspěvky: 1
Registrován: ned 20. pro 2009, 11:29
Vůz: xsara 1,9D r.v.1998

Re: Oprava servomotoru piatych dverí.

Příspěvekod Zodiak » úte 14. zář 2010, 19:49

Ahoj, je to stejný motorek jako v Peugotu 206 tuhlevá jsem to řešil a když jsem se pro jistotu kouknul i do pohonu centrálu u Picassa, tak to bylo to samé.

http://www.peugeot-club.com/forum/viewt ... ?tid=79459
Xsara Picasso 2.0Hdi/2000, pohodlný to kočárek
Peugeot 206 2.0HDi/2001, téměř Ferrari
Zodiak
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Příspěvky: 20
Registrován: pát 7. bře 2008, 19:37
Bydliště: Hradec Králové
Vůz: Citroen Xsara Picasso 2.0HDi/2000, Peugeot 206 2.0HDi/2001

Re: Oprava servomotoru piatych dverí.

Příspěvekod kamil7026 » pát 5. lis 2010, 20:57

Ahoj,myslíte,že by to šlo takhle opravit,když mě nefunguje centrál u dveři spolujezdce?
Uživatelský avatar
kamil7026
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 45
Registrován: pát 5. lis 2010, 20:46
Bydliště: Semily
Vůz: Xsara 1.8 i break,1761,benzín,r.v.1998

Re: Oprava servomotoru piatych dverí.

Příspěvekod Surmi » pát 5. lis 2010, 21:14

možná ano ,spíš si překontroluj kabely v pruchodce dveří :wink: Jinak kdo by přišel nato že ma spatny motorek tak mam k dispozici jeden nahradni a funkční z centralu kufru xsara I - melo by to snad byt vsude stejne :wink:
Xsara 1.6 16V 80kW r.v.2003-Tatík
Peugeot 307 2.0 HDi 66kW Siemens r.v.2002 -bejvalka
Peugeot 207 1.4HDi 50kW r.v.2006
Škoda Octavia RS 2.0TDi 125kW
Obrázek
Surmi
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 652
Registrován: ned 3. kvě 2009, 15:50
Bydliště: Havířov
Vůz: Škoda Octavia II 2.0TDi RS 125kW

Re: Oprava servomotoru piatych dverí.

Příspěvekod kamil7026 » pát 5. lis 2010, 21:24

mám totiž problém,že mě nejdou dálkovým ovládáním otevřít dveře u spolujezdce,ale když do těchto dveří zasunu klíč a otočím s ním,tak to funguje a všechny dveře se otevřou,a pak to nejde dálkovým ovládáním zavřít,musím zase klíčem.
Uživatelský avatar
kamil7026
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 45
Registrován: pát 5. lis 2010, 20:46
Bydliště: Semily
Vůz: Xsara 1.8 i break,1761,benzín,r.v.1998

Re: Oprava servomotoru piatych dverí.

Příspěvekod LeClair » ned 7. lis 2010, 18:22

Tak to postihlo i mojí Xsaru. Dveře se nezamykaly. Dnes jsem to opravil, něco bylo asi vypadlé, nepřišel jsem co. Rozebral jsem a složil a promazal a OK. Servo se dá lépe rozdělat ze strany co je konektor - je tam taková čtvercová díra. Takže širokým šroubovákem.
Po rozdělání to pak moc nedrží. Takže pozor při zkoušení (držet) a nakonec jsem to pro jistotu přelepil ještě stahovací elektro páskou.
Dávám sem foto jelikož mám jiný mechanismus serva ( Xsara I) než je zde výše nafocen.

Obrázek
Naposledy upravil LeClair dne pon 22. lis 2010, 1:16, celkově upraveno 2
Obrázek
Uživatelský avatar
LeClair
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 70
Registrován: pát 25. črc 2008, 21:43
Bydliště: Východní Čechy
Vůz: Citroen Xsara I - 1.8i (r.1999)

Re: Oprava servomotoru piatych dverí.

Příspěvekod kamil7026 » ned 7. lis 2010, 18:43

Včera jsem koukal do průchodky ve dveřích a je tam jeden šedivej drátek přetrženej.Dneska jsem to chtěl opravit,ale celej den prší a nemám garáž,takže jsem se k tomu nedostal.Tak snad to bude ono a co nejdřív se na to vrhnu a opravím to.
Uživatelský avatar
kamil7026
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 45
Registrován: pát 5. lis 2010, 20:46
Bydliště: Semily
Vůz: Xsara 1.8 i break,1761,benzín,r.v.1998

Re: Oprava servomotoru piatych dverí.

Příspěvekod kamil7026 » pon 8. lis 2010, 10:57

Tak je opraveno,opravdu byl problém v tom přetrženém drátku.Vzkaz pro všechny kteří budou mít stejný problém,nejdřív se podívejte do té gumové průchodky ve dveřích,než začnete cokoliv dělat.
Uživatelský avatar
kamil7026
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 45
Registrován: pát 5. lis 2010, 20:46
Bydliště: Semily
Vůz: Xsara 1.8 i break,1761,benzín,r.v.1998

Re: Oprava servomotoru piatych dverí.

Příspěvekod xsaver » sob 27. dub 2013, 18:24

Zdravím, pri odomykaní a zamykaní auta motorček zadných dverí len zarachotí - neodomyká, nezamyká. Vybral som ho, rozobral, ja tam mám nejakú spojku a tá je úplne voľná. Nechcem tam niečo vylámať, ako ju vybrať a opraviť? Ďakujem.
Přílohy
Motorček zad. dverí.JPG
Motorček zad. dverí.JPG (52.08 KiB) Zobrazeno 17053 krát
xsaver
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Příspěvky: 29
Registrován: stř 18. črc 2012, 18:43
Bydliště: Bratislava
Vůz: xsara n1 1,6 benzin 8v 1998

Re: Oprava servomotoru piatych dverí.

Příspěvekod xsaver » úte 24. led 2017, 20:43

Motorček sa mi vtedy podarilo úspešne opraviť. Bolo v ňom odtrhnuté hrdielko zliatinového ozubeného kola rozpínacieho segmentu spojky. Po naštudovaní funkčnosti mechanizmu (teda hlavne čo by to presne chcelo) sa mi doslovne na kolene v hrubom neohrabanom zveráku podarilo vyrobiť náhradu.

Žiaľ nevidím tu možnosť pridávať obrázky, ktoré som počas výroby práve pre toto fórum robil. Nebol som tu dlhšiu dobu, možno sa niečo zmenilo, možno je to pre duplicitný príspevok, možno zle vidím - je to ale na škodu pre tých, ktorí by to chceli vidieť v budúcnosti.

Urobil som teda aspoň balík z nevytriedených fotiek - no s obmedzeným časom prístupu - zasa sa tam toho zmestí aspoň viac :wink:

link: (ak by sa našiel niekto zručný, ale menej PC znalý: jednoducho stiahnuť z linku a potom rozbaliť pomocou hesla)
https://www.sendspace.com/file/51cf37
heslo:
xsaver_spojka

Ak niekto vie a chce, môže sem odtiaľ vhodné obrázky doplniť :wink:

Najprv som navŕtal dieru na vyklepnutie štiftu (osky) kola. Potom dve diery do ozubeného kola - najprv menšie než je potrebné - tie som potom zväčšil na potrebnú veľkosť, ale tak, že som mal pri vŕtaní vsunutú osku kola - aby vrták bol aj kolmo, aj čo najbližšie ku oske, a zároveň sa nevsunul k diere - a tak bolo zabezpečené otáčanie kola po zložení. Tým som mohol zvoliť štifty čo najväčšie (ak by sa mi podarilo diery urobiť viac smerom von od osky, museli by byť štifty menšieho priemeru a ohrozila by sa funkčnosť mechanizmu). Takto so vsunutou oskou som aj vlepoval štifty, vyrobené z nájdeného šraubu - bolo zabezpečené, že sa nevtlačila vŕtaním vytvorená subtilná bočnica pri diere osky do priestoru osky a aj že štifty boli vlepené súmerne s oskou a kolmo na kolo - tak isto potrebné pre správny chod. Samozrejme bolo potrebné vo vhodný čas, kedy lepidlo iba čiastočne zatvrdlo, vytlačiť osku von a dieru o trocha neskôr prečistiť vrtákom. Po niekoľkodňovom dôkladnom vytvrdnutí a vyzretí lepidla som potrebné diely jemne prebrúsil. Pred zložením som osku mierne premazal, aby sa časom mazivo nedostalo na spojku, vhodne pripružil pero spojky.

Išlo o nenáročnú a relatívne rýchlu úpravu. Pre zručnejších s vhodným náradím by som odporučil vlepiť štifty väčšie a zabrúsiť ich do pôvodného kónického tvaru, ten je pre správny chod spojky predsa len vhodnejší - vytvorí sa tak väčší zdvih a jej spoľahlivejšie rozovretie. Takto som musel motorček pár krát rozobrať, než som našiel pri nových tvaroch dielov spojky to správne napätie pružiny - a to až po jej časovom "dosadnutí". A obtrieť prebytočné mazivo - keďže ho tam bolo stále viac, než bolo potrebné :)
xsaver
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Příspěvky: 29
Registrován: stř 18. črc 2012, 18:43
Bydliště: Bratislava
Vůz: xsara n1 1,6 benzin 8v 1998


Zpět na Návody a postupy

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků

cron