Výměna palivového filtru 2.0 HDi

Moderátoři: Rope, baffy, viteon, Kleki, Cvrček

Výměna palivového filtru 2.0 HDi

Příspěvekod MP » pát 11. úno 2011, 13:08

Fotky jsou z motoru 2.0 HDi 80 kW se vstřikováním BOSCH , a z C5 , ale na Xsaře to bude stejný nebo s minimálníma rozdílama .
První viditelnej rozdíl může být v tělese filtru . Tento filtr má víčko zavřené takovým vroubkovaným kroužkem a jako vložka se používá tento filtr:
http://www.e-cat.cz/p-3173628/citroen/c5-kombi-break-06-01-08-04/2-0-hdi-1997ccm-80kw-109hp-06-01-08-04/motor/filtry/palivove-filtry/palivovy-filtr-febi.html?cPath=61_196786_3092938_3097879_3097880_3097883
Obrázek
Někdo může mít víčko filtru s šestihranem na klíč ( foto dole ) a tam je použitej tento filtr:
http://www.e-cat.cz/p-1391124/citroen/c5-kombi-break-06-01-08-04/2-0-hdi-1997ccm-80kw-109hp-06-01-08-04/motor/filtry/palivove-filtry/filtr-palivovy-mann.html?cPath=61_196786_3092938_3097879_3097880_3097883
Obrázek
Sundáme plastovej kryt motoru:

Obrázek

Obrázek

Odpojíme tři palivový hadičky z víčka filtru a rozpojíme konektor . Vývody na víčku zacpeme špunty co jsou součástí balení filtru .

Obrázek

Povolíme vroubkovaný kroužek na víčku . Rukou to asi nepůjde , já použil na chycení víčka starý řemen variátoru z Burgmana , stejně dobře poslouží starej rozvoďák .

Obrázek

Filtr s vložkou :

Obrázek

Víčko se zašpuntovanými otvory:

Obrázek

Víčko zespodu - otvor je taky zacpanej špuntíkem z balení filtru:

Obrázek

Stříkačkou odsajem naftu z tělesa filtru , nebo ji vypustíme šroubkem na odpouštění vody - povolíme zespodu . Je na něm hadička , tak vypustit do skleničky . Vytřít vnitřek filtru , jestli tam nejsou usazeniny ( já tam žádnej bordel neměl ) . Vložit novou vložku . Dát nové těsnění pod víčko filtru - je součástí balení . Zašroubovat víčko . Připojit hadičky , konektor . Toť vše . Zapnul jsem zapalování , počkal až se naplní filtr . Nastartováno na brnknutí .

Obrázek

Obrázek

Ještě přidám foto tělesa filtru , který má na víčku šestihran na 22 klíč , povoluje se pootočením o 45° .
Foto pořídil
vena garažmistr na svém Berlingu ... může se v detailech lišit od Xsary :Obrázek

Obrázek
Naposledy upravil MP dne pát 11. úno 2011, 18:57, celkově upraveno 2
K důstojnému stáří patří bohaté vzpomínky, pár vrásek a možná že i jizev - dobrodruzi zkrátka nikdy nevedou nudné životy.
Dobrodružství, který není nebezpečný, není dobrodružství.
Život je jedna dlouhá posloupnost více či méně rizikovejch momentů.
Uživatelský avatar
MP
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 4373
Registrován: pon 16. led 2006, 14:45
Bydliště: TŘEBÍČ -> Vysočina - drsnej kraj , tak to jsme my.
Vůz: Peugeot 807 2.0 HDi - 2011+ Peugeot 807 2.0 HDi - 2012

Re: Výměna palivového filtru 2.0 HDi

Příspěvekod MP » pát 11. úno 2011, 22:55

http://www.mann-hummel.com/mf_prodkata_eur/index.html?ktlg_page=1&ktlg_lang=6
Tak jsem si našel jakej potřebuju . Vím že mám vstřikování BOSCH , koupil jsem PU922x a hle.... byl tam PU830x , přičemž v katalogu píšou že je to pro SIEMENS . Nakonec ten PU922x jsem prodal kolegovi v práci do C5 , kterej má taky BOSCH ( C5 o tři roky starší než moje ) .
No a podle servis.citroen.com a zadání svého VIN mám BOSCH , a ten filtr tam je ten správnej . Takže asi nebylo podstatný SIEMENS vs. BOSCH .
K důstojnému stáří patří bohaté vzpomínky, pár vrásek a možná že i jizev - dobrodruzi zkrátka nikdy nevedou nudné životy.
Dobrodružství, který není nebezpečný, není dobrodružství.
Život je jedna dlouhá posloupnost více či méně rizikovejch momentů.
Uživatelský avatar
MP
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 4373
Registrován: pon 16. led 2006, 14:45
Bydliště: TŘEBÍČ -> Vysočina - drsnej kraj , tak to jsme my.
Vůz: Peugeot 807 2.0 HDi - 2011+ Peugeot 807 2.0 HDi - 2012

Re: Výměna palivového filtru 2.0 HDi

Příspěvekod karlos3007 » sob 9. dub 2011, 18:45

Zdravim.
Mám dotaz jak odpojím hadičky? je to nějaká rychlospojka, ještě jsem to neštudoval na výměnu se chystám.
Mám stejné tělo filtru jako MP. XSARA 2.0 66 kw.
Co se týká toho balónku tak nezáleží na tom jestli je to SIMENS nebo BOSCH, ale na kilowatech.
66 kw nemá čerpadlo v nádrži (proto ten balónek).
Uživatelský avatar
karlos3007
Návštěvník
Návštěvník
 
Příspěvky: 1
Registrován: sob 9. dub 2011, 18:27
Bydliště: Lnáře
Vůz: XSARA 2.0 HDI(66kw)

Re: Výměna palivového filtru 2.0 HDi

Příspěvekod Cvrček » sob 9. dub 2011, 18:58

Hadičky jsou zakončeny rychlospojkami. Stačí stisknout tu barevnou plušku,co tam je a hadičku vytáhnout. A s tím,čerpadlem v nádrži budu rozhodně oponovat. Mám 66kW, systém Bosch a čerpadlo je v nádrži stoprocentně.
Nyní: Xsara Picasso 2,0 HDi r.v.2001 stříbrný tahoun. A bohužel věčná špindíra na podložkách s polepenou prdelkou. Těžko nás přehlídnete ;)
Dříve: Xsara Break 1,9TD r.v.1998
Uživatelský avatar
Cvrček
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 4553
Registrován: čtv 7. čer 2007, 10:33
Bydliště: Frýdlant v Čechách
Vůz: Xsara Picasso 2.0 HDi , r.v.2001

Re: Výměna palivového filtru 2.0 HDi

Příspěvekod MP » ned 10. dub 2011, 12:53

Já mám dle VINka na service citroën com vstřikování BOSCH ( i v reálu na autě ) a podle toho jsem původně kupoval filtr . Až při výměně jsem zjistil že potřebuji vložku co se používala na SIEMENS ... to tam flákali podle toho co jim přišlo pod ruku . Kolega z práce má taky BOSCH a má tam jinej filtr . A balónek taky nemáme ( 2.0 HDi - 80 kW ) .
K důstojnému stáří patří bohaté vzpomínky, pár vrásek a možná že i jizev - dobrodruzi zkrátka nikdy nevedou nudné životy.
Dobrodružství, který není nebezpečný, není dobrodružství.
Život je jedna dlouhá posloupnost více či méně rizikovejch momentů.
Uživatelský avatar
MP
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 4373
Registrován: pon 16. led 2006, 14:45
Bydliště: TŘEBÍČ -> Vysočina - drsnej kraj , tak to jsme my.
Vůz: Peugeot 807 2.0 HDi - 2011+ Peugeot 807 2.0 HDi - 2012

Re: Výměna palivového filtru 2.0 HDi

Příspěvekod MP » pon 11. dub 2011, 7:25

Otvírat ho nemusíš , stačí se kouknout pod ten plast na motoru jaký má filtr víčko - jestli to s vroubkovaným kroužkem ( filtr PU830x ) , nebo se šestihranem na klíč ( PU922x ). To značení je MANN HUMEL , pokud chceš jinou značku tak si najdi jejich označení . Psal jsem to hned v prvním příspěvku .
K důstojnému stáří patří bohaté vzpomínky, pár vrásek a možná že i jizev - dobrodruzi zkrátka nikdy nevedou nudné životy.
Dobrodružství, který není nebezpečný, není dobrodružství.
Život je jedna dlouhá posloupnost více či méně rizikovejch momentů.
Uživatelský avatar
MP
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 4373
Registrován: pon 16. led 2006, 14:45
Bydliště: TŘEBÍČ -> Vysočina - drsnej kraj , tak to jsme my.
Vůz: Peugeot 807 2.0 HDi - 2011+ Peugeot 807 2.0 HDi - 2012

Re: Výměna palivového filtru 2.0 HDi

Příspěvekod viteon » čtv 19. kvě 2011, 19:59

promazáno - sem patří návody a postupy
Uživatelský avatar
viteon
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 3765
Registrován: pát 15. črc 2005, 8:46
Bydliště: BRNO, 209km od Dolní Lutyně
Vůz: (A-C4 1,6ka) + (V-C-HR 1,2ka)

Re: Výměna palivového filtru 2.0 HDi

Příspěvekod Rabbit » stř 1. úno 2012, 12:31

možes mi prosim ukazat kde je vypustny sroub u toho modelu druheho jak mas ty dva obrazky nejak ho nemuzu najit diky
Rabbit
Návštěvník
Návštěvník
 
Příspěvky: 7
Registrován: stř 11. led 2012, 17:08
Bydliště: Židlochovice
Vůz: Xsara picasso 2.0HDI

Re: Výměna palivového filtru 2.0 HDi

Příspěvekod Cvrček » stř 1. úno 2012, 12:39

Výpustný šroub by měl být dole,ze předu. Měl bys ho mít přímo před sebou. Ale já osobně jsem vyndal celý ten spodek (je jen nacvaknutej) a pořádně jsem ho vymyl mimo auto.
Nyní: Xsara Picasso 2,0 HDi r.v.2001 stříbrný tahoun. A bohužel věčná špindíra na podložkách s polepenou prdelkou. Těžko nás přehlídnete ;)
Dříve: Xsara Break 1,9TD r.v.1998
Uživatelský avatar
Cvrček
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 4553
Registrován: čtv 7. čer 2007, 10:33
Bydliště: Frýdlant v Čechách
Vůz: Xsara Picasso 2.0 HDi , r.v.2001

Re: Výměna palivového filtru 2.0 HDi

Příspěvekod Rabbit » stř 1. úno 2012, 15:57

kolik tam ma pak natyct nafty nateklo mi tak 3 deci a auto nechce nastartovat neodvzdusnuje se to nejak
Rabbit
Návštěvník
Návštěvník
 
Příspěvky: 7
Registrován: stř 11. led 2012, 17:08
Bydliště: Židlochovice
Vůz: Xsara picasso 2.0HDI

Re: Výměna palivového filtru 2.0 HDi

Příspěvekod Hrnča » stř 1. úno 2012, 16:49

Odvzdušnit by se to mělo samo. Zkus několikrát nechat natáhnout naftu z nádrže pokud máš vstřikování Bosch. Pokud máš Siemense, tak napumpuj balónkem. A tuším do tý doby než začne jít ztuha? Balonek jsem neměl...
Xsara 1 2.0HDi 66kW/90HP r.v. 1999-leden 2009
Peugeot 307SW 1.6 16V 80kW/110HP r.v. 2002

Obrázek
Uživatelský avatar
Hrnča
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 2703
Registrován: úte 25. zář 2007, 16:54
Bydliště: Tři borovice od kamaráda Pikasáka. Tedy kousek od Mladé Boleslavi.
Vůz: Peugeot 307SW 1.6 16V 80kW/110HP r.v. 2002

Re: Výměna palivového filtru 2.0 HDi

Příspěvekod Tomat » stř 8. úno 2012, 11:52

Měl bych dotaz. Mám ten 2.typ filtru - na šestihran jen s dvěma hadičkama na víčku. Koupil jsem novou vložku a v balení s ní bylo těsnění. Takovej velkej o-kroužek. Když jsem svůj filtr rozebral, žádný podobný těsnění jsem nenašel. Upřímně řečeno moc nechápu jak to víčko vlastně těsní. Nemáte s tím někdo zkušenost? V mym původnim byla taková velká plechová pružná podložka, která jakoby tlačila na vložku filtru a víčko.
Tomat
Návštěvník
Návštěvník
 
Příspěvky: 2
Registrován: stř 8. úno 2012, 10:15
Bydliště: Ml.Boleslav
Vůz: Xsara picasso 2.0 HDI

Re: Výměna palivového filtru 2.0 HDi

Příspěvekod Cvrček » stř 8. úno 2012, 15:31

To těsnění patří pod víčko.
Obrázek
Nyní: Xsara Picasso 2,0 HDi r.v.2001 stříbrný tahoun. A bohužel věčná špindíra na podložkách s polepenou prdelkou. Těžko nás přehlídnete ;)
Dříve: Xsara Break 1,9TD r.v.1998
Uživatelský avatar
Cvrček
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 4553
Registrován: čtv 7. čer 2007, 10:33
Bydliště: Frýdlant v Čechách
Vůz: Xsara Picasso 2.0 HDi , r.v.2001

Re: Výměna palivového filtru 2.0 HDi

Příspěvekod Tomat » pát 10. úno 2012, 7:49

Moc díky za obrázek. Nakonec jsem to díky tomu našel. O-kroužek se musí převlíknout přes hrdlo kalíšku filtru. Ten starej jak byl zmrzlej a už neměl kulatý průměr vypadal jako součást kalíšku a tak jsem ho úplně přehlíd. Nicméně po výměně se mi stejně nepodařilo nastartovat. Podávací čerpadlo v nádrži má takovej vysokej bzučivej zvuk, jakoby jelo naprázdno. V nádrži mám tak 25 litrů.
Je možný, že by nafta zamrzla při -10°C i někde v nádrži?
Tomat
Návštěvník
Návštěvník
 
Příspěvky: 2
Registrován: stř 8. úno 2012, 10:15
Bydliště: Ml.Boleslav
Vůz: Xsara picasso 2.0 HDI

Re: Výměna palivového filtru 2.0 HDi

Příspěvekod Cvrček » pát 10. úno 2012, 18:49

Dostáváme se jiínam od původního tématu. Takže tě nejdříve poprosím,aby jsi pokračoval v jiném,vhodnějším tématu. A jednoduše odpovím. Ano,je to možné.
Nyní: Xsara Picasso 2,0 HDi r.v.2001 stříbrný tahoun. A bohužel věčná špindíra na podložkách s polepenou prdelkou. Těžko nás přehlídnete ;)
Dříve: Xsara Break 1,9TD r.v.1998
Uživatelský avatar
Cvrček
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 4553
Registrován: čtv 7. čer 2007, 10:33
Bydliště: Frýdlant v Čechách
Vůz: Xsara Picasso 2.0 HDi , r.v.2001


Zpět na Návody a postupy

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků