Výmena manžety homokinetického kĺbu.

Moderátoři: Rope, baffy, viteon, Kleki, Cvrček

Výmena manžety homokinetického kĺbu.

Příspěvekod Kleki » čtv 28. dub 2011, 19:57

Tu popíšem v krátkosti návod na výmenu manžety homokinetického kĺbu , pre tých ktorí by si to chceli urobiť sami doma. Fotky bohužiaľ nemám.

Ako prvé zdemontujeme puklice a v strede náboja je zaisťovacia závlačka , ktorú vypáčime buď väčším skrutkovačom alebo vytiahneme silou kombinačkami. Po odistení závlačky zložíme dolu zaisťovací plech matice , ktorá drží kĺb v náboji. Pre tých čo majú alu disky bez stredovej diery je najskôr potrebné zdemontovať disk a až potom sa dostanú k matici. Potom je potrebné maticu povoliť. Osvedčilo sa mi to robiť vo dvojici a to , že jeden pomocník stupí na nožnú brzdu a druhý povoľuje maticu. Je na to potrebný nástrčkový kľúč tuším , že 30 alebo 32 najlepšie v kombinácii s 1/2" trhákom a aspoň 1m rúrou. Pre tých čo nemajú pomocníka - zaradiť rýchlosť najlepšie jedničku a ešte zatiahnuť ručnú brzdu. Keď sa nám podarí maticu povoliť , môžeme zdemontovať koleso a auto podložiť a zaistiť proti pádu zo zdviháku. Ďalej vykrútime silónovú maticu zaisťovacej skrutky spodného čapu na ramene a potom skrutku opatrne vyrazíme von aby sme nepoškodili závit. Potom pajsrom vypáčime čap ramena z tehlice a keď je tehlica už voľná , tak po vyskrutkovaní matice môžeme vytiahnuť kĺb z drážkovania v náboji. Tehlicu si odtiahneme na jednu stranu a poloos aj s kĺbom na druhú stranu pretože budeme potrebovať trochu miesta pri manipulácii s kĺbom. Len si treba pri manipulácii s poloosou dať pozor aby nedošlo k povytiahnutiu druhej strany poloosy z prevodovky(hrozí vytečenie oleja z prevodovky alebo aj zničenie gufera poloosi) alebo aby sa nám nerozmontoval ten kĺb na druhej strane a nevyskočil z púzdier pretože potom by bolo potrebné dať dolu aj druhú manžetu a napraviť ho.
Keď už sme sa dostali ku kĺbu , môžeme precvakať ostrými kliešťami staré spony na manžete manžetu rozrezať ostrým nožom a dať ju preč. Kĺb je na poloosi na drážkach a na konci drážkovania je rozperný krúžok , ktorý zaisťuje kĺb aby samovoľne nezišiel z drážkovania. Kĺb je preto potrebné zraziť z poloosi . Ja to robievam dvoma kladivami , jedno si nastavím na koniec kĺbu od drážkovania poloosi a druhým udriem , dobré je pri tom aby pomocník pridŕžal poloos a tlačil ju smerom do prevodovky. Niekedy stačia 2-3 rany kladivom inokedy aj viac. Ak nechce ísť dolu , treba skúsiť pootočiť poloos a skúsiť to znova.
Keď už máme dolu kĺb , treba ho riadne vyumývať v technickom benzíne pretože ak bola roztrhnutá manžeta dostal sa do kĺbu prach a nečistoty a po výmene manžety by už asi dlho nevydržal. Kto sa nebojí , kĺb sa dá aj rozobrať na diely (lepšie sa umýva), ale pozor aby sa nepostrácali guličky a správne poskladanie.
Keď už máme umytý kĺb a očistené drážkovanie na poloosi , najskôr nasadíme na poloos manžetu spolu aj s malou sponou , do kĺbu natlačíme novú vazelínu ale pozor aby sa nezamastili kraje kĺbu , kde dosadá manžeta. Potom na drážkovanie poloosi narazíme kĺb . Do manžety ešte natlačíme novú vazelínu a manžetu nasadíme na kĺb. Opäť pozor na znečistenie dosadacích plôch manžety a kĺbu vazelínou. Ak sa nám to podarí zamazať , treba to dokonale očistiť , aby sa manžeta nezačala pretáčať na kĺbe. Nasleduje zaistenie manžety sponami , spony nasadíme čo najtesnešie na manžetu a potom zatlačíme sponu (ak máme) originál lisovacími kliešťami ale ak ich nemáme dá sa to aj obyčajnými štípacími kliešťami čo sa používajú na vyťahovanie klincov. Len treba dať pozor na to aby sme sponu neprestrihli. Skontrolujeme , či manžeta dobre sedí na kĺbe a poloosi a či sa voľne nepretáča. Ak je všetko v poriadku môžeme všetko opačným postupom zmontovať .
Prajem veľa šťastia pri výmene manžety :D
Bývalá Xsara break 1.9TD 1999 , Xsara Break Exclusive 2,0HDI 80kW, 2002
Aktuálne Citroen C5 Break Exclusive 2,0HDI 100kW s automatom r.v.2006 + Xsara 1998 1,4i(manželkina)
Uživatelský avatar
Kleki
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 1229
Registrován: ned 26. říj 2008, 14:24
Bydliště: Slovakia , Kováčová
Vůz: Citroen C5 Break 2,0HDI 100kW(EX Xsara break 1.9 TD r.1999, Xsara break 2.0HDI/80kW r.2002)

Re: Výmena manžety homokinetického kĺbu.

Příspěvekod robo27 » ned 1. kvě 2011, 16:56

Vďaka za postup. Myslím že je to pochopiteľné....
Chcem sa ale spýtať:
- je uvedený postup rovnaký pre obe strany?
- kde zoženiem tie zaisťovacie pásky na manžetu?
- prípadne kde zoženiem tie kliešte na tie pásky?
- nedá sa použiť obyčajná sk páska na uťahovanie skrutkovačom?

Vďaka
X1 1,9D rv 1998, 170000 km - vlastním od 96tkm (05/2009), myslím taká 100vka stočená, ....
X2 1,9D break rv 2001, 135000 km - nákup 05/2013 115tkm )

-------------
Ex: X1 1,9D rv 2000, 170000 km - vlastním od 138tkm (05/2008) - žiaľ v 12/2012 skončila po mnou nezavinenej havárií na vrakovisku(
robo27
Profesionál
Profesionál
 
Příspěvky: 363
Registrován: čtv 8. kvě 2008, 17:51
Bydliště: Kysucké Nové Mesto - Slovenská republika, Valašské Meziríči - Česká republika
Vůz: X1 1,9D DW8 rv 2000, X1 1,9D XUD rv 1998

Re: Výmena manžety homokinetického kĺbu.

Příspěvekod rosta12345 » ned 1. kvě 2011, 17:20

ohledně těch stahovacích pásek v autodílech se dají koupit ocelové pásky které jsou samozajišťovací prostě se jen zatáhnou a drží není třeba spešl kleště,postup by měl být stejný na obou stranách
EX: Citroen Xsara Picasso 1.6 16V SX 2009 Obrázek
Uživatelský avatar
rosta12345
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 1948
Registrován: sob 6. čer 2009, 19:07
Bydliště: Dolní Domaslavice
Vůz: EX:Citroen Xsara Picasso 1.6 16V SX 2009

Re: Výmena manžety homokinetického kĺbu.

Příspěvekod Kleki » ned 1. kvě 2011, 18:09

Ako píše rosta 12345 , buď kúpiť pásky , ktoré sa nelisujú , len sa utiahnu a držia . Alebo to zalisuj tými štipacími kliešťami ako som popisoval pretože tie kliešte sa dajú kúpiť niekde kde predávajú náradie pre servisy a možno aj v nejakých väčších autodieloch ale stoja niečo okolo 60 eur a to by sa ti asi nevyplatilo si tú manžetu meniť samému . To sa oplatí tým , čo to používajú častejšie .
A ten postup je rovnaký pre obidve strany .
Bývalá Xsara break 1.9TD 1999 , Xsara Break Exclusive 2,0HDI 80kW, 2002
Aktuálne Citroen C5 Break Exclusive 2,0HDI 100kW s automatom r.v.2006 + Xsara 1998 1,4i(manželkina)
Uživatelský avatar
Kleki
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 1229
Registrován: ned 26. říj 2008, 14:24
Bydliště: Slovakia , Kováčová
Vůz: Citroen C5 Break 2,0HDI 100kW(EX Xsara break 1.9 TD r.1999, Xsara break 2.0HDI/80kW r.2002)

Re: Výmena manžety homokinetického kĺbu.

Příspěvekod karoll » pon 12. srp 2013, 5:58

ahoj chcem sa opitať či tento postup bude pasovať aj na berlingo 2Ohdi lebo potrebujem vymeniť klb
karoll
Návštěvník
Návštěvník
 
Příspěvky: 1
Registrován: pon 12. srp 2013, 5:40
Bydliště: banska bystrica
Vůz: partner

Re: Výmena manžety homokinetického kĺbu.

Příspěvekod Kleki » úte 13. srp 2013, 6:23

Malo by to sedieť aj na berlingo , má podobnú nápravu ako xsara.
Bývalá Xsara break 1.9TD 1999 , Xsara Break Exclusive 2,0HDI 80kW, 2002
Aktuálne Citroen C5 Break Exclusive 2,0HDI 100kW s automatom r.v.2006 + Xsara 1998 1,4i(manželkina)
Uživatelský avatar
Kleki
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 1229
Registrován: ned 26. říj 2008, 14:24
Bydliště: Slovakia , Kováčová
Vůz: Citroen C5 Break 2,0HDI 100kW(EX Xsara break 1.9 TD r.1999, Xsara break 2.0HDI/80kW r.2002)


Zpět na Návody a postupy

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků

cron