Zaslepenie EGR na 2HDI 80kw

Moderátoři: Rope, baffy, viteon, Kleki, Cvrček

Re: Zaslepenie EGR na 2HDI 80kw

Příspěvekod driversk » ned 22. dub 2012, 19:59

Ešte ma docela zaujalo to čo pripomenul empík.
Viete niekto ako presne funguje škrtiaca klapka u HDI ??? Kedy a koľko sa otvára resp. zatvára / čo pri voľnobežných otáčkach ?.. Je to podobne ako pri benzínovom motore ?
Opravte ma ak sa mýlim, no nezdá sa mi dobrý nápad len tak zablokovať klapku ako písal empík.
Xsara II VTS 2-HDI 80Kw rv.-2002 strieborná metalíza Bývalka
Suzuki Burgman 650 Executive , ABS , r.v.2005 Bývalka
Honda Deauville 700 ABS r,v, 2007
Citroën C4 1.6i imagine
Uživatelský avatar
driversk
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 1024
Registrován: úte 11. srp 2009, 21:21
Bydliště: Trnava
Vůz: Ná včul ništ

Re: Zaslepenie EGR na 2HDI 80kw

Příspěvekod empík » ned 22. dub 2012, 21:42

Mne to stále vychádza tak, že prvotnou úlohou škrtiacej klapky je funkia EGR. Je možné, že je využitá aj pri iných činnostiach, ale vychádzam z toho, že vätšina dieselových motorov klapku nemá pretože má voľný prívod vzduchu do motora. Zrovnávať benzínovú a dieselovú klapku sa nedá - u benzína reguluje klapka výkon. U HDI je výkon regulovaný ECU jednotkou cez vstreky. U klasického diesla reguluje výkon vstrekovacie čerpadlo. Funkcia EGR funguje myslím len do 2000 ot. potom je odstavená. Je ťažké si predstaviť, že by dokázala škrtiaca klapka u HDI motora (slabým podtlakom) regulovať prívod vzduchu napr. pri 3000 otáčkach keď je v sacom potrubí dosť silný podtlak.
Som rád, že ste radi, že som rád...
Uživatelský avatar
empík
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 1719
Registrován: čtv 14. dub 2011, 11:23
Bydliště: Revúca, SR
Vůz: Citroen Xsara Break 2.0 HDI - 80kW r.2001

Re: Zaslepenie EGR na 2HDI 80kw

Příspěvekod driversk » pon 23. dub 2012, 22:07

Inu, teda skúsim vyradiť škrtiacu klapku z činnosti,, nechám ju v otvorenom stave a skúsim pár km najazdiť.
Dám vedieť ako dopadol test....
Xsara II VTS 2-HDI 80Kw rv.-2002 strieborná metalíza Bývalka
Suzuki Burgman 650 Executive , ABS , r.v.2005 Bývalka
Honda Deauville 700 ABS r,v, 2007
Citroën C4 1.6i imagine
Uživatelský avatar
driversk
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 1024
Registrován: úte 11. srp 2009, 21:21
Bydliště: Trnava
Vůz: Ná včul ništ

Re: Zaslepenie EGR na 2HDI 80kw

Příspěvekod empík » úte 24. dub 2012, 14:29

Tak to ma zaujíma tiež. Po mojich skúsenostiach s váhou si však dovolím zatipovať, že nebude postrehnuteľný rozdiel. Tak daj potom vedieť.
Naposledy upravil empík dne sob 5. kvě 2012, 12:44, celkově upraveno 1
Som rád, že ste radi, že som rád...
Uživatelský avatar
empík
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 1719
Registrován: čtv 14. dub 2011, 11:23
Bydliště: Revúca, SR
Vůz: Citroen Xsara Break 2.0 HDI - 80kW r.2001

Re: Zaslepenie EGR na 2HDI 80kw

Příspěvekod MP » čtv 26. dub 2012, 14:43

MP píše:Ak ju bude chtít někdo z okolí , tak je druhej ....
Dám si ji do auta a na srazu se připomeň .


Tak jsem včera jel z garáže ( na Burákovi ) , záslepku hodil do kapsy v montérkách , cestou jsem slyšel nějaký zacinkání - jak jsem později zjistil vypadla mě z kapsy . Vracel jsem se , ale nenašel ji . Proto jsem dnes udělal novou , a ještě jednu navíc . Kdyby chtěl někdo tedy ještě záslepku na EGR na 2.0 HDi , vezmu ji na sraz .
K důstojnému stáří patří bohaté vzpomínky, pár vrásek a možná že i jizev - dobrodruzi zkrátka nikdy nevedou nudné životy.
Dobrodružství, který není nebezpečný, není dobrodružství.
Život je jedna dlouhá posloupnost více či méně rizikovejch momentů.
Uživatelský avatar
MP
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 4374
Registrován: pon 16. led 2006, 14:45
Bydliště: TŘEBÍČ -> Vysočina - drsnej kraj , tak to jsme my.
Vůz: Peugeot 807 2.0 HDi - 2011+ Peugeot 807 2.0 HDi - 2012

Re: Zaslepenie EGR na 2HDI 80kw

Příspěvekod driversk » sob 5. kvě 2012, 12:07

Výsledok testu vyradenia škrtiacej klapky z činnosti:
Nestalo sa nič, resp. žiadnu zmenu som nepostrehol.
Motor ťahá rovnako ako predtým, možno že to ovplyvní spotrebu PHM, ale to budem vedieť až po neakom tom mesiaci jazdenia.
Xsara II VTS 2-HDI 80Kw rv.-2002 strieborná metalíza Bývalka
Suzuki Burgman 650 Executive , ABS , r.v.2005 Bývalka
Honda Deauville 700 ABS r,v, 2007
Citroën C4 1.6i imagine
Uživatelský avatar
driversk
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 1024
Registrován: úte 11. srp 2009, 21:21
Bydliště: Trnava
Vůz: Ná včul ništ

Re: Zaslepenie EGR na 2HDI 80kw

Příspěvekod driversk » pon 7. kvě 2012, 19:55

Skrtiaca klapka je na vznetovych motoroch len na jemnejsie vypinanie, pred vypnutim motora sa zavrie a tym zabrani pristupu vzduchu do valcov a s motorom to az tak netrhne, pretoze vo valcoch nie je pri kompresii az taky velky tlak.
Po odpojení klapky motoru trocha trvalo kým úplne zhasol, akoby sa nechcel vypnúť, vždy po otočení kľúča ešte pár sekund bežal..
Teda škrtiacu klapku dávam do pôvodného stavu, odpojenie ničomu nepomôže. :!:
Xsara II VTS 2-HDI 80Kw rv.-2002 strieborná metalíza Bývalka
Suzuki Burgman 650 Executive , ABS , r.v.2005 Bývalka
Honda Deauville 700 ABS r,v, 2007
Citroën C4 1.6i imagine
Uživatelský avatar
driversk
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 1024
Registrován: úte 11. srp 2009, 21:21
Bydliště: Trnava
Vůz: Ná včul ništ

Re: Zaslepenie EGR na 2HDI 80kw

Příspěvekod MP » úte 14. kvě 2013, 11:14

Protože byla poptávka po rozměrech záslepky a na předchozí stránce v příspěvku od Martina se obrázek "ztratil" , našel jsem záslepku , poměřil a vkládám znovu .
Jednu záslepku mám ještě doma vyrobenou , kdyby ji někdo chtěl ...

Obrázek
K důstojnému stáří patří bohaté vzpomínky, pár vrásek a možná že i jizev - dobrodruzi zkrátka nikdy nevedou nudné životy.
Dobrodružství, který není nebezpečný, není dobrodružství.
Život je jedna dlouhá posloupnost více či méně rizikovejch momentů.
Uživatelský avatar
MP
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 4374
Registrován: pon 16. led 2006, 14:45
Bydliště: TŘEBÍČ -> Vysočina - drsnej kraj , tak to jsme my.
Vůz: Peugeot 807 2.0 HDi - 2011+ Peugeot 807 2.0 HDi - 2012

Re: Zaslepenie EGR na 2HDI 80kw

Příspěvekod baffy » úte 14. kvě 2013, 15:04

Aby sa veci nestrácali,je lepšie tie obrázky vkladať ako prílohu.Samozrejme hovorím o technicky podstatných veciach :wink:
Minulosť: Citroen sára 1.6 16V r.v.2001
Minulosť: Karol 407 2.0 HDI 100kW r.v.2008
Prítomnosť: Peugeot 508 Hybrid 4x4 2.0 HDI 120kW r.v.2015
Uživatelský avatar
baffy
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 5184
Registrován: sob 6. led 2007, 20:31
Bydliště: SR - Levice
Vůz: Peugeot 508 Hybrid 4x4 2.0HDi 06/2015

Re: Zaslepenie EGR na 2HDI 80kw

Příspěvekod MP » sob 18. kvě 2013, 9:45

Tak záslepku už nemám . Zájem projevil misak008 , tak jsem mu ji poslal .
K důstojnému stáří patří bohaté vzpomínky, pár vrásek a možná že i jizev - dobrodruzi zkrátka nikdy nevedou nudné životy.
Dobrodružství, který není nebezpečný, není dobrodružství.
Život je jedna dlouhá posloupnost více či méně rizikovejch momentů.
Uživatelský avatar
MP
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 4374
Registrován: pon 16. led 2006, 14:45
Bydliště: TŘEBÍČ -> Vysočina - drsnej kraj , tak to jsme my.
Vůz: Peugeot 807 2.0 HDi - 2011+ Peugeot 807 2.0 HDi - 2012

Předchozí

Zpět na Návody a postupy

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 13 návštevníků