Zaslepenie EGR na 2HDI 80kw

Moderátoři: Rope, baffy, viteon, Kleki, Cvrček

Zaslepenie EGR na 2HDI 80kw

Příspěvekod driversk » sob 18. čer 2011, 20:10

Podarilo sa mi úspešne zaslepiť EGR ventil na mojom HDI 80 kw.
nakolko na tomto motore je EGR velmi neprístupný rozhodol som sa ho zaslepiť až na vstupe do sania motora.
Práca je to cca na 1 hodinu..
-odpojiť hadicu z intercoolera na strane podtlakovej škrtiacej klapky
-zdemontovať škrtiacu klapku
-poodpájať podtlakové hadice ktoré prekážajú
-zdemontovať koleno za klapkou 2x matica M8, 2x imbus skrutka č.4 obr.č1
-vybrať plechové tesnenie na výstupe z potrubia EGR ( bacha nech vám nespadne do motora ) obr.č2
-vyrobiť nové plechové tesnene bez otvoru ( ja som použil pozinkovaný plech ) obr.č2
-nakoniec všetko opačným spôsobom zmontovať

Použil som ešte kvoli tesnosti na spoje - teplote odolný silikon.
Výsledok :
BSI z tým nema žiadny problém, nesvieti žiadna výstražná kontrolka, žiadna chybová hláška a nieje problém ani na diagnostike.
Priemerná dlhodobá spotreba podľa palubáku pred- 6,6l / po 6,4l.
Pocitovo lepšia akcelerácia a kludnejší chod motora od 2000 do 3000 ot/min. Nečakajte zázrak :)
Ak by ste sa rozhodli EGR neskôr pripojiť naspeť- tak je predtým nutné vyčistiť EGR ventil a potrubie, pretože inak by ste si pustili všetky tie usadené mazlavé sračky do motora !!! obr.č3
Jediný problém môže nastať na emisnej kontrole - nemusí mať predpísané emísne hodnoty !
Ak sa do toho niekto pustí rád poradím.



Obrázek

Obrázek

Obrázek
Xsara II VTS 2-HDI 80Kw rv.-2002 strieborná metalíza Bývalka
Suzuki Burgman 650 Executive , ABS , r.v.2005 Bývalka
Honda Deauville 700 ABS r,v, 2007
Citroën C4 1.6i imagine
Uživatelský avatar
driversk
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 1024
Registrován: úte 11. srp 2009, 21:21
Bydliště: Trnava
Vůz: Ná včul ništ

Re: Zaslepenie EGR na 2HDI 80kw

Příspěvekod Škopek » ned 19. čer 2011, 7:55

Co tě k zaslepení EGR vedlo,nějaké problémy s motorem?Nebo jen tak? Já nad tím taky uvažuji.
Xsara 2.0 HDI 66 Kw hatchback do provozu 3 ledna 2003 u frantíků - XSARA - dobrá volba
Uživatelský avatar
Škopek
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 839
Registrován: sob 8. lis 2008, 17:36
Bydliště: Mariánské Lázně
Vůz: Xsara 2.0 hdi hatchback 66Kw nafta 2002

Re: Zaslepenie EGR na 2HDI 80kw

Příspěvekod davados » stř 22. čer 2011, 22:15

U 66kw se to taky dá obejít neprůchozí podložkou? taky ho tam nechci.Katalyzátor už taky nemám :oops:
Uživatelský avatar
davados
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 1661
Registrován: ned 10. úno 2008, 10:17
Bydliště: Kousek za Prahou 4
Vůz: Renault Vel Satis

Re: Zaslepenie EGR na 2HDI 80kw

Příspěvekod viteon » čtv 23. čer 2011, 5:47

66kW téma je tady viewtopic.php?f=55&t=8189
Uživatelský avatar
viteon
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 3765
Registrován: pát 15. črc 2005, 8:46
Bydliště: BRNO, 209km od Dolní Lutyně
Vůz: (A-C4 1,6ka) + (V-C-HR 1,2ka)

Re: Zaslepenie EGR na 2HDI 80kw

Příspěvekod driversk » pon 27. čer 2011, 9:37

Škopek píše:Co tě k zaslepení EGR vedlo,nějaké problémy s motorem?Nebo jen tak? Já nad tím taky uvažuji.


Asi len tak :) Problémy z motorom som nemal, robil som to kvoli nižšej spotrebe a ako prevenciu do budúcna ...
Jazdím z autom večšinou večšie dialky a týmto predídem prípadným, neželaným poruchám EGR keď to je najmenej potrebné...
Xsara II VTS 2-HDI 80Kw rv.-2002 strieborná metalíza Bývalka
Suzuki Burgman 650 Executive , ABS , r.v.2005 Bývalka
Honda Deauville 700 ABS r,v, 2007
Citroën C4 1.6i imagine
Uživatelský avatar
driversk
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 1024
Registrován: úte 11. srp 2009, 21:21
Bydliště: Trnava
Vůz: Ná včul ništ

Re: Zaslepenie EGR na 2HDI 80kw

Příspěvekod MP » pon 27. čer 2011, 10:05

driversk: Nemohl by jsi prosím oměřit to těsnění co jsi vyndal a doplnil rozměry do obrázku záslepky . Aby to případnej zájemce nemusel demontovat , dělat těsnění a pak skládat ... je lepší to mít vyrobený ( třeba v práci ) a jen přehodit . Děkuji .
Obrázek
K důstojnému stáří patří bohaté vzpomínky, pár vrásek a možná že i jizev - dobrodruzi zkrátka nikdy nevedou nudné životy.
Dobrodružství, který není nebezpečný, není dobrodružství.
Život je jedna dlouhá posloupnost více či méně rizikovejch momentů.
Uživatelský avatar
MP
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 4373
Registrován: pon 16. led 2006, 14:45
Bydliště: TŘEBÍČ -> Vysočina - drsnej kraj , tak to jsme my.
Vůz: Peugeot 807 2.0 HDi - 2011+ Peugeot 807 2.0 HDi - 2012

Re: Zaslepenie EGR na 2HDI 80kw

Příspěvekod driversk » pon 27. čer 2011, 19:09

Samozrejme - tu sú rozmery :
Obrázek
Xsara II VTS 2-HDI 80Kw rv.-2002 strieborná metalíza Bývalka
Suzuki Burgman 650 Executive , ABS , r.v.2005 Bývalka
Honda Deauville 700 ABS r,v, 2007
Citroën C4 1.6i imagine
Uživatelský avatar
driversk
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 1024
Registrován: úte 11. srp 2009, 21:21
Bydliště: Trnava
Vůz: Ná včul ništ

Re: Zaslepenie EGR na 2HDI 80kw

Příspěvekod empík » pát 6. dub 2012, 10:33

Ak sa mýlim tak ma opravte, ale myslím si, že aspoň pri 80kW motore je potrebné ešte zablokovať škrtiacu klapku a to buď mechanicky aby bola stále otvorená alebo zaslepením podtakovej hadičky ku klapke. Z princípu EGR ventilu mi totiž vychádza, že škrtiaca klapka sa pri otvorení EGR ventilu musí privrieť aby sa presmerované nasávanie vzduchu do motora. Pri zaslepení EGR ventilu sa zmenší dodávka vzduchu do motora pokiaľ klapka nie je blokovaná.
Som rád, že ste radi, že som rád...
Uživatelský avatar
empík
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 1719
Registrován: čtv 14. dub 2011, 11:23
Bydliště: Revúca, SR
Vůz: Citroen Xsara Break 2.0 HDI - 80kW r.2001

Re: Zaslepenie EGR na 2HDI 80kw

Příspěvekod MP » pon 9. dub 2012, 18:31

Napadlo mě , jestli nebude lepší zaslepit to pod EGR . Takhle se to sice nedostane do sání , ale ty spaliny a ten bordel ze bude "zastavovat" o tu záslepku a zůstávat v potrubí a pak zasviní i samotnej ventil , kterej asi pak přestane "chodit" . Zaslepením pod EGR by se do něj ani nic nedostalo , a chodil by v čistém potrubí . Já vím ... je tam téměř nemožnej přístup , a navíc matičky zarezlý ... A taky by se ty spaliny nedostali až do výměníku přes kterej jde voda do topení ( nebo z topení ) .
K důstojnému stáří patří bohaté vzpomínky, pár vrásek a možná že i jizev - dobrodruzi zkrátka nikdy nevedou nudné životy.
Dobrodružství, který není nebezpečný, není dobrodružství.
Život je jedna dlouhá posloupnost více či méně rizikovejch momentů.
Uživatelský avatar
MP
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 4373
Registrován: pon 16. led 2006, 14:45
Bydliště: TŘEBÍČ -> Vysočina - drsnej kraj , tak to jsme my.
Vůz: Peugeot 807 2.0 HDi - 2011+ Peugeot 807 2.0 HDi - 2012

Re: Zaslepenie EGR na 2HDI 80kw

Příspěvekod driversk » úte 17. dub 2012, 22:01

To áno - máš pravdu, no nechce sa mi vyťahovať motor kvôli zaslepeniu EGR hnet na vtupe spalín do venilu.
Je tam totálne nemožný prístup. :shock:
Xsara II VTS 2-HDI 80Kw rv.-2002 strieborná metalíza Bývalka
Suzuki Burgman 650 Executive , ABS , r.v.2005 Bývalka
Honda Deauville 700 ABS r,v, 2007
Citroën C4 1.6i imagine
Uživatelský avatar
driversk
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 1024
Registrován: úte 11. srp 2009, 21:21
Bydliště: Trnava
Vůz: Ná včul ništ

Re: Zaslepenie EGR na 2HDI 80kw

Příspěvekod MP » čtv 19. dub 2012, 10:31

Tak jsem to dnes také zaslepil , stejně jako ty , opět se mi rozsvítila kontrolka diagnostiky a vypsalo to závadu na EGR . Když jsem to rozdělal bylo to zase neskutečně zasviněný , a to jsem to před dvěma týdnama měl rozebraný a čistil jsem to , najel jsem pár kiláků , takže si myslím že zůstal seknutej v otevřený poloze , a fučelo to přes něj pořád . Pak jsem ještě koukl na hadičku od ovládání EGR a ta byla nějaká naprasklá , tak si myslím že problém byl asi tam , jen jsem si toho měl všimnout dřív ...
K důstojnému stáří patří bohaté vzpomínky, pár vrásek a možná že i jizev - dobrodruzi zkrátka nikdy nevedou nudné životy.
Dobrodružství, který není nebezpečný, není dobrodružství.
Život je jedna dlouhá posloupnost více či méně rizikovejch momentů.
Uživatelský avatar
MP
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 4373
Registrován: pon 16. led 2006, 14:45
Bydliště: TŘEBÍČ -> Vysočina - drsnej kraj , tak to jsme my.
Vůz: Peugeot 807 2.0 HDi - 2011+ Peugeot 807 2.0 HDi - 2012

Re: Zaslepenie EGR na 2HDI 80kw

Příspěvekod driversk » pát 20. dub 2012, 12:49

Ja už to mám takto zaslepené približne rok, od zaslepenia najazdené asi 10000 km a som úplne bez problémov. Ak nebudeš chcieť niekedy EGR pripojiť nazad, tak myslím že môžeš
aj pokojne zabudnúť že neaký EGR v aute je resp. či je, alebo nieje zanesený.
Neviem ako iný maitelia nafťákov , ale ja pri emisnej kontrole nedovolím motor vytáčať do maxima, no a tým pádom ani nemôžu pracovníci EK namerať pravdivé hodnoty co2.
Xsara II VTS 2-HDI 80Kw rv.-2002 strieborná metalíza Bývalka
Suzuki Burgman 650 Executive , ABS , r.v.2005 Bývalka
Honda Deauville 700 ABS r,v, 2007
Citroën C4 1.6i imagine
Uživatelský avatar
driversk
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 1024
Registrován: úte 11. srp 2009, 21:21
Bydliště: Trnava
Vůz: Ná včul ništ

Re: Zaslepenie EGR na 2HDI 80kw

Příspěvekod MP » sob 21. dub 2012, 13:49

Takže po výměně hadičky ovládání EGR a jeho zaslepení se po cca 10-15 km opět rozsvítila diagnostika + SERVICE a hláška na BC že závada je na EGR . Tak jsem šel záslepku zase vymontovat ( opět mě zase při tom spadl do motoru ořech z goly a matička , takže opět částečná demontáž plastového krytu pod motorem - ořech jsem stejně nenašel :evil: ) . A že si zajedu to nechat smáznout . Ujel jsem cca půl kiláku , píp píp , nějak si to vyhodnotilo že už je to v cajku , kontrolka + SERVICE zhasla , vymazalo se to i v BC v položce DIAGNOSTIKA ... takže radost . Jedinej problém byl tedy v podtlakové hadičce .
Takže Cé 5ka pozná zaslepení EGR a vyhodnotí to jako závadu . Nevím jak , jestli to sleduje emise , tlaky v sání ... nevím .
Jestli EGR chodí ( není seklej ) se dá poznat že při nastartovaným motoru , volnoběžné otáčky , se vytáhne hadička podlakovýho ovládání a je slyšet cvaknutí v EGR - jak se zavře . Při nasazení hadičky opět otevře . Je to slyšet jak si cvaká .

KDYBY NĚKDO CHTĚL ZÁSLEPKU EGR ( dle výše uvedených rozměrů ) TAK MU JI VĚNUJI .
K důstojnému stáří patří bohaté vzpomínky, pár vrásek a možná že i jizev - dobrodruzi zkrátka nikdy nevedou nudné životy.
Dobrodružství, který není nebezpečný, není dobrodružství.
Život je jedna dlouhá posloupnost více či méně rizikovejch momentů.
Uživatelský avatar
MP
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 4373
Registrován: pon 16. led 2006, 14:45
Bydliště: TŘEBÍČ -> Vysočina - drsnej kraj , tak to jsme my.
Vůz: Peugeot 807 2.0 HDi - 2011+ Peugeot 807 2.0 HDi - 2012

Re: Zaslepenie EGR na 2HDI 80kw

Příspěvekod Kleki » sob 21. dub 2012, 16:59

Tak ja sa hlásim ako prvý , na Vysočine by som si ju vyzdvihol, ak ju nebude chcieť niekto z tvojho okolia.
Bývalá Xsara break 1.9TD 1999 , Xsara Break Exclusive 2,0HDI 80kW, 2002
Aktuálne Citroen C5 Break Exclusive 2,0HDI 100kW s automatom r.v.2006 + Xsara 1998 1,4i(manželkina)
Uživatelský avatar
Kleki
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 1229
Registrován: ned 26. říj 2008, 14:24
Bydliště: Slovakia , Kováčová
Vůz: Citroen C5 Break 2,0HDI 100kW(EX Xsara break 1.9 TD r.1999, Xsara break 2.0HDI/80kW r.2002)

Re: Zaslepenie EGR na 2HDI 80kw

Příspěvekod MP » ned 22. dub 2012, 15:13

Ak ju bude chtít někdo z okolí , tak je druhej ....
Dám si ji do auta a na srazu se připomeň .
K důstojnému stáří patří bohaté vzpomínky, pár vrásek a možná že i jizev - dobrodruzi zkrátka nikdy nevedou nudné životy.
Dobrodružství, který není nebezpečný, není dobrodružství.
Život je jedna dlouhá posloupnost více či méně rizikovejch momentů.
Uživatelský avatar
MP
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 4373
Registrován: pon 16. led 2006, 14:45
Bydliště: TŘEBÍČ -> Vysočina - drsnej kraj , tak to jsme my.
Vůz: Peugeot 807 2.0 HDi - 2011+ Peugeot 807 2.0 HDi - 2012

Další

Zpět na Návody a postupy

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků