Stránka 1 z 2

TORZNÍ TYČ

PříspěvekNapsal: úte 6. bře 2012, 22:27
od VojtaH
Zdravím, chtěl bych poslat auto dolů o pár cm a zajímalo by mě, jestli se to dá, alespoň na zadní nápravě řešit pouhým seštelováním torzní tyče a pokud ano, tak jak? :?: :)

Re: TORZNÍ TYČ

PříspěvekNapsal: stř 7. bře 2012, 7:10
od Cvrček
Nedá.

Re: TORZNÍ TYČ

PříspěvekNapsal: stř 7. bře 2012, 9:14
od mio
Dá ,kontaktuj jakýkoliv servis kde repasují zadní nápravy .Cena přesazení je asi 1000 kč.Pokud to chceš dělat sám potřebuješ rázový stahovák (na torzní tyče).Torzní tyče jsou v ramenech skoro vždy totálně zarezlá, takže se obvykle vytahuje celé rameno i s torzkou a přesazení se provádí jen na vzdálenější straně.

Re: TORZNÍ TYČ

PříspěvekNapsal: stř 7. bře 2012, 11:32
od VojtaH
Jojo díky. to je docela fajn, jestli to bude stát 1000.. a jeste neco. Tím že se to sníží, tak bude ta torzka tvrdší nebo měkčí?

Re: TORZNÍ TYČ

PříspěvekNapsal: stř 7. bře 2012, 15:18
od Cvrček
Mio: Když se vezme,o kolik se zvedne zadek,když se přesadí o jeden zub nahoru,máš představu o kolik to sedne,když se to popustí? Mi přijde,že v tom případě si to sedne zadkem skoro snad až na dorazy.

Re: TORZNÍ TYČ

PříspěvekNapsal: stř 7. bře 2012, 16:01
od VojtaH
o jeden zub nahoru, jsem tady čet naky 4-6cm.. a kdyby to šlo o 4 dolu tak to vadit nebude.. otazka je jestli to bude tužší nebo měkčí.. když to bude měkký a bude se to houpat tak to bude problem.. mohlo by to škrtat

Re: TORZNÍ TYČ

PříspěvekNapsal: stř 7. bře 2012, 16:04
od viteon
...půjdeš na dorazy, takže nebudeš škrtat, pokud nemáš odepsanou nápravu - ale zkus to - jistě to bude dobrá zkušenost :D

Re: TORZNÍ TYČ

PříspěvekNapsal: stř 7. bře 2012, 16:16
od VojtaH
tak ja uz nevim jak to poslat dolu.. ve předu dam tlumiče a pružiny od JOMu ale vzadu bych to chtel sundat jen o kousek...

Re: TORZNÍ TYČ

PříspěvekNapsal: stř 7. bře 2012, 16:23
od viteon
myslím, že tady jsi od "chytráků" základní rady dostal, teď už je to na tobě - nedělej nic, běž někam do servisu, značkového, dobrého nebo do garáže.....

Re: TORZNÍ TYČ

PříspěvekNapsal: stř 7. bře 2012, 16:25
od mio
Cvrček píše:Mio: Když se vezme,o kolik se zvedne zadek,když se přesadí o jeden zub nahoru,máš představu o kolik to sedne,když se to popustí? Mi přijde,že v tom případě si to sedne zadkem skoro snad až na dorazy.

Vím ,proto je zapotřebí torzku vyjmout celou a nastavit obě strany.Při repasi vám vždy přenastavují jen ten vzdálenější tisícihran , protože je to jednoduší a méně práce.(Nikdo nemusí vyrážet zarezlou torzku z ramene , kde hrozí zalomení šroubu :mrgreen: ).Proto je za potřebí při snížení použít rázový stahovák a vytáhnout torzku i z ramene.Taky jsem přesazoval ale na GTI ,tam jsou jiné a tužší torzky a stabilizátor(jak jsem se zmínil ve smázlém příspěvku).Tam to prostě nastavíš dle libosti ,dáš kvalitní tlumiče a nic se nehoupe a neškrtá .Proto bych se do úprav obyčejné xsary nepustil !

Re: TORZNÍ TYČ

PříspěvekNapsal: stř 7. bře 2012, 16:31
od rosta12345
neštudoval jsem jak má nápravu uchycenou ke kastli xsara ,ale třeba u R19 kde je taky torzní náprava se to dělává taky tak že se to uchycení podloží klínem a tím si zadek sedne níž

Re: TORZNÍ TYČ

PříspěvekNapsal: stř 7. bře 2012, 16:54
od VojtaH
dik za rady :)

Re: TORZNÍ TYČ

PříspěvekNapsal: stř 7. bře 2012, 16:59
od mio
rosta12345 píše:neštudoval jsem jak má nápravu uchycenou ke kastli xsara ,ale třeba u R19 kde je taky torzní náprava se to dělává taky tak že se to uchycení podloží klínem a tím si zadek sedne níž

JJ máš pravdu, ono by ke snížení zadní nápravy stačilo dát zadní silentbloky nižší ( i tužší když už upravuješ ten podvozek), tedy podle libosti.O nějaký mm se výška taky změní .A tím bude vyřešen problém s přesazením :mrgreen: a výškou .Ale nebudu dělat chytráka ........... :mrgreen:

Re: TORZNÍ TYČ

PříspěvekNapsal: stř 7. bře 2012, 19:46
od viteon
jen abych vysvětlil ty chytráky - ten pocit má Vojta, že ho tu poučují lidi, kteří mu chtějí ublížit a nechápou jeho problémy. Takže to byla malá provokace z mé strany, ale zůstaňme u tématu - díky.

Re: TORZNÍ TYČ

PříspěvekNapsal: stř 7. bře 2012, 20:29
od VojtaH
Viteon, to si špatně pochopil. Ja narážel na tovou chytrost, protože krom chytráckých řečí o tom, co je tuning a co je bežná úprava si mi s ničím neporadil. A teď to tu veřejně vytahuješ? Trapné, příště prosím do zpráv :)