sportovní filtr (kit saní)

Moderátoři: Rope, baffy, viteon, Kleki, Cvrček

Re: ąportový filter

Příspěvekod yanci12 » pon 11. úno 2008, 14:39

mio píše:
Shingi píše:Chcem sa opýta» má neaký význam da» do 1.9 Td filter s priamym saním?
Oktrem zvukovej kulisy? Odrazí sa to na spotrebe aj pri nef»áku? Diki 8) :shock:
Namontoval jsem otevřený filtr do 1,9d.Dost hlučné,hlavně při ustálené rychlosti.Prý to má nasvědomý EGR ventil který propojuje výfukové a sací potrubí u těchto motorů.Jde to vyřeąit odpojením ventilu,nebo namontovat sportovní vloľku filtru do origo boxu.Zkouąel jsem to i do TD je to o dost tiąąí,je pryč to hučení které má na svědomí egr ventil u non turba.Výrazně je slyąet zátah turba.Jestli nejezdíą dálky tak ho tam klidně dej.Já jsem ho vyndal jezdím hodně dálnice a přece jenom je to hlučnějąí,mam tam sport. vloľku ozve se jen při akceleraci jinak ticho jako origo papír.Spotřeba je stejná moľná malinko klesla.Dej si pozor na velikost radąi větąí!!


no predpokladam ze si to montoval na xsaru diesel....ae mna by zaujimalo ci ked tam dam ten filter do origo boxu za 1500sk(thak nejako sa to zevraj pohybuje) ci ma taky isty ucinok na vykon ako aj ten otvoreny??..
Uživatelský avatar
yanci12
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 169
Registrován: pát 5. říj 2007, 13:29
Bydliště: Žilina
Vůz: Xsara1, 1.9D, r.v. 98

Re: ąportový filter

Příspěvekod mio » pon 11. úno 2008, 20:06

yanci12 píše:
mio píše:
Shingi píše:Chcem sa opýta» má neaký význam da» do 1.9 Td filter s priamym saním?
Oktrem zvukovej kulisy? Odrazí sa to na spotrebe aj pri nef»áku? Diki 8) :shock:
Namontoval jsem otevřený filtr do 1,9d.Dost hlučné,hlavně při ustálené rychlosti.Prý to má nasvědomý EGR ventil který propojuje výfukové a sací potrubí u těchto motorů.Jde to vyřeąit odpojením ventilu,nebo namontovat sportovní vloľku filtru do origo boxu.Zkouąel jsem to i do TD je to o dost tiąąí,je pryč to hučení které má na svědomí egr ventil u non turba.Výrazně je slyąet zátah turba.Jestli nejezdíą dálky tak ho tam klidně dej.Já jsem ho vyndal jezdím hodně dálnice a přece jenom je to hlučnějąí,mam tam sport. vloľku ozve se jen při akceleraci jinak ticho jako origo papír.Spotřeba je stejná moľná malinko klesla.Dej si pozor na velikost radąi větąí!!


no predpokladam ze si to montoval na xsaru diesel....ae mna by zaujimalo ci ked tam dam ten filter do origo boxu za 1500sk(thak nejako sa to zevraj pohybuje) ci ma taky isty ucinok na vykon ako aj ten otvoreny??..
Myslim si ľe učinost je stejná ,chybí tam ta zvuková kulisa.Ale jak jsem napsal jestli jezdíą jen krátké trasy tak si tam klidně dej otevřený ,vyjde levněji.Ale jestli deląí trasy ustálenou rychlostí asi tě bude bolet hlava.
Uživatelský avatar
mio
Xsamarád
Xsamarád
 
Příspěvky: 1267
Registrován: pon 1. říj 2007, 19:30
Bydliště: Plzeň-sever
Vůz: Break 1,9 TD/C4 1.6 HDI

Re: ąportový filter

Příspěvekod ColinMcRay » pon 11. úno 2008, 20:55

mio píše:
yanci12 píše:
mio píše:
Shingi píše:Chcem sa opýta» má neaký význam da» do 1.9 Td filter s priamym saním?
Oktrem zvukovej kulisy? Odrazí sa to na spotrebe aj pri nef»áku? Diki 8) :shock:
Namontoval jsem otevřený filtr do 1,9d.Dost hlučné,hlavně při ustálené rychlosti.Prý to má nasvědomý EGR ventil který propojuje výfukové a sací potrubí u těchto motorů.Jde to vyřeąit odpojením ventilu,nebo namontovat sportovní vloľku filtru do origo boxu.Zkouąel jsem to i do TD je to o dost tiąąí,je pryč to hučení které má na svědomí egr ventil u non turba.Výrazně je slyąet zátah turba.Jestli nejezdíą dálky tak ho tam klidně dej.Já jsem ho vyndal jezdím hodně dálnice a přece jenom je to hlučnějąí,mam tam sport. vloľku ozve se jen při akceleraci jinak ticho jako origo papír.Spotřeba je stejná moľná malinko klesla.Dej si pozor na velikost radąi větąí!!


no predpokladam ze si to montoval na xsaru diesel....ae mna by zaujimalo ci ked tam dam ten filter do origo boxu za 1500sk(thak nejako sa to zevraj pohybuje) ci ma taky isty ucinok na vykon ako aj ten otvoreny??..
Myslim si ľe učinost je stejná ,chybí tam ta zvuková kulisa.Ale jak jsem napsal jestli jezdíą jen krátké trasy tak si tam klidně dej otevřený ,vyjde levněji.Ale jestli deląí trasy ustálenou rychlostí asi tě bude bolet hlava.


Mě hlava nebolí a to tam mám i sportovní koncový tlumič. Musíą to holt zkusit... :wink:
ObrázekObrázek
ObrázekObrázek
Uživatelský avatar
ColinMcRay
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 1551
Registrován: sob 16. čer 2007, 13:12
Bydliště: OSTRAVA... ke Xsamarádům blíž než se zdá
Vůz: ŠKODA Auto... Simply Rebel

Re: ąportový filter

Příspěvekod mio » pon 11. úno 2008, 21:06

ColinMcRay píše:
mio píše:
yanci12 píše:
mio píše:
Shingi píše:Chcem sa opýta» má neaký význam da» do 1.9 Td filter s priamym saním?
Oktrem zvukovej kulisy? Odrazí sa to na spotrebe aj pri nef»áku? Diki 8) :shock:
Namontoval jsem otevřený filtr do 1,9d.Dost hlučné,hlavně při ustálené rychlosti.Prý to má nasvědomý EGR ventil který propojuje výfukové a sací potrubí u těchto motorů.Jde to vyřeąit odpojením ventilu,nebo namontovat sportovní vloľku filtru do origo boxu.Zkouąel jsem to i do TD je to o dost tiąąí,je pryč to hučení které má na svědomí egr ventil u non turba.Výrazně je slyąet zátah turba.Jestli nejezdíą dálky tak ho tam klidně dej.Já jsem ho vyndal jezdím hodně dálnice a přece jenom je to hlučnějąí,mam tam sport. vloľku ozve se jen při akceleraci jinak ticho jako origo papír.Spotřeba je stejná moľná malinko klesla.Dej si pozor na velikost radąi větąí!!


no predpokladam ze si to montoval na xsaru diesel....ae mna by zaujimalo ci ked tam dam ten filter do origo boxu za 1500sk(thak nejako sa to zevraj pohybuje) ci ma taky isty ucinok na vykon ako aj ten otvoreny??..
Myslim si ľe učinost je stejná ,chybí tam ta zvuková kulisa.Ale jak jsem napsal jestli jezdíą jen krátké trasy tak si tam klidně dej otevřený ,vyjde levněji.Ale jestli deląí trasy ustálenou rychlostí asi tě bude bolet hlava.


Mě hlava nebolí a to tam mám i sportovní koncový tlumič. Musíą to holt zkusit... :wink:
Máą na mysli TD?!!
Uživatelský avatar
mio
Xsamarád
Xsamarád
 
Příspěvky: 1267
Registrován: pon 1. říj 2007, 19:30
Bydliště: Plzeň-sever
Vůz: Break 1,9 TD/C4 1.6 HDI

Re: ąportový filter

Příspěvekod yanci12 » úte 12. úno 2008, 15:11

mio píše:
yanci12 píše:
mio píše:
Shingi píše:Chcem sa opýta» má neaký význam da» do 1.9 Td filter s priamym saním?
Oktrem zvukovej kulisy? Odrazí sa to na spotrebe aj pri nef»áku? Diki 8) :shock:
Namontoval jsem otevřený filtr do 1,9d.Dost hlučné,hlavně při ustálené rychlosti.Prý to má nasvědomý EGR ventil který propojuje výfukové a sací potrubí u těchto motorů.Jde to vyřeąit odpojením ventilu,nebo namontovat sportovní vloľku filtru do origo boxu.Zkouąel jsem to i do TD je to o dost tiąąí,je pryč to hučení které má na svědomí egr ventil u non turba.Výrazně je slyąet zátah turba.Jestli nejezdíą dálky tak ho tam klidně dej.Já jsem ho vyndal jezdím hodně dálnice a přece jenom je to hlučnějąí,mam tam sport. vloľku ozve se jen při akceleraci jinak ticho jako origo papír.Spotřeba je stejná moľná malinko klesla.Dej si pozor na velikost radąi větąí!!


no predpokladam ze si to montoval na xsaru diesel....ae mna by zaujimalo ci ked tam dam ten filter do origo boxu za 1500sk(thak nejako sa to zevraj pohybuje) ci ma taky isty ucinok na vykon ako aj ten otvoreny??..
Myslim si ľe učinost je stejná ,chybí tam ta zvuková kulisa.Ale jak jsem napsal jestli jezdíą jen krátké trasy tak si tam klidně dej otevřený ,vyjde levněji.Ale jestli deląí trasy ustálenou rychlostí asi tě bude bolet hlava.


Heh....no mne by sa to praveze pacilo aj s tym zvukom aj na dlhe trasy ale myslim ze ostatnym z rodiny by to uz nebolo take prijemne :( .....nwm mozno keby som mal kde pocut no....ono je lepsie raz pocut ako.........sak poznate:D........bo si myslim ze ten filter co tam mam je uz pred 5 rokmi v pase....a uz keby som mal kupit novy tak radsej ten sportovy...sak....
a co tam na tom filtry robi taky zvuk???LEn preto ze nieje v boxe ma taky zvuk alebo preco??Material je pri oboch filtroch rovnaka ci?
Uživatelský avatar
yanci12
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 169
Registrován: pát 5. říj 2007, 13:29
Bydliště: Žilina
Vůz: Xsara1, 1.9D, r.v. 98

Příspěvekod mio » úte 12. úno 2008, 20:14

Kup si otevřený!!! Jestli budeą pořád přemýąlet,vymíąlet,nikdy si nic nekoupíą.Alespoň ten se dá prodat, kdyľ tě ten zvuk bude otravovat ,třeba si ti bude líbit.Zkusit se má vąechno! Co řidič to názor(tím myslim i sebe).
Uživatelský avatar
mio
Xsamarád
Xsamarád
 
Příspěvky: 1267
Registrován: pon 1. říj 2007, 19:30
Bydliště: Plzeň-sever
Vůz: Break 1,9 TD/C4 1.6 HDI

Příspěvekod ColinMcRay » stř 13. úno 2008, 11:33

mio píše:Kup si otevřený!!! Jestli budeą pořád přemýąlet,vymíąlet,nikdy si nic nekoupíą.Alespoň ten se dá prodat, kdyľ tě ten zvuk bude otravovat ,třeba si ti bude líbit.Zkusit se má vąechno! Co řidič to názor(tím myslim i sebe).


přesně tak... neřeą to pořád a jdi do toho :drie:
ObrázekObrázek
ObrázekObrázek
Uživatelský avatar
ColinMcRay
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 1551
Registrován: sob 16. čer 2007, 13:12
Bydliště: OSTRAVA... ke Xsamarádům blíž než se zdá
Vůz: ŠKODA Auto... Simply Rebel

Příspěvekod yanci12 » stř 13. úno 2008, 15:57

thak dobre teda nam na vasu radu.....len este ten to by mohol byt???
FKIK927
Univerzálny kit (filter). Vąetky filtre obsahujú 6ks adaptérov v rozmeroch 60, 63,5, 70, 77, 89, 114mm.
Přílohy
007bc48c6adce9fefe4ead964c264bf4.jpg
007bc48c6adce9fefe4ead964c264bf4.jpg (32.22 KiB) Zobrazeno 10880 krát
Uživatelský avatar
yanci12
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 169
Registrován: pát 5. říj 2007, 13:29
Bydliště: Žilina
Vůz: Xsara1, 1.9D, r.v. 98

Příspěvekod ColinMcRay » stř 13. úno 2008, 22:00

Nevim jak to máą udělané v motoru ale já jsem měl kit na míru a potřebovalo tam být i takové koleno na které se pak ten filtr nasadil... ale jak říkam nevím jak máą udělaný motor ty... :idea:
ObrázekObrázek
ObrázekObrázek
Uživatelský avatar
ColinMcRay
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 1551
Registrován: sob 16. čer 2007, 13:12
Bydliště: OSTRAVA... ke Xsamarádům blíž než se zdá
Vůz: ŠKODA Auto... Simply Rebel

Příspěvekod yanci12 » čtv 14. úno 2008, 7:17

mozno poobede by som tu strelil dake foto ak by si chcel...ale je to typ motora WJY..1.9d rok 1998....
Uživatelský avatar
yanci12
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 169
Registrován: pát 5. říj 2007, 13:29
Bydliště: Žilina
Vůz: Xsara1, 1.9D, r.v. 98

Příspěvekod ColinMcRay » čtv 14. úno 2008, 8:56

tak to snad vidíą i sám ľe pokud je tam zahnutá trubka tak to asi nemuľeą dat rovně kdyľ tam není místo... popř. si dokup ty silikovnové kolena... ty se tam taky pouľívají
ObrázekObrázek
ObrázekObrázek
Uživatelský avatar
ColinMcRay
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 1551
Registrován: sob 16. čer 2007, 13:12
Bydliště: OSTRAVA... ke Xsamarádům blíž než se zdá
Vůz: ŠKODA Auto... Simply Rebel

Příspěvekod K4my » pon 3. bře 2008, 13:21

jen dodatek - je opravdu dobre slabym motorum dodavat vetsi hluk??? Co tak zkusit uvazovat o tom jak mu jen zvysit vykon a snizit hluk? :-) Cloveka tohle fascinuje mnohdy vice ;-)
Xsara VTS "černá žabička"
Xsara I SX 1.4i "Sára" rv.2000Obrázek
Obrázek
Uživatelský avatar
K4my
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 751
Registrován: čtv 3. kvě 2007, 11:13
Bydliště: Odry - Nový Jičín

Příspěvekod Kvido » čtv 3. dub 2008, 9:49

Začal jsem taky uvaľovat o přidání přímého kitu sání nebo jen vloľky ,ale vést přívod vzduchu od jinud.Důvod ? Mám za to,ľe v Air boxu v létě a v jeho okolí je vyľąí teplota a v parnech zvýąuje teplotu motoru a napomáhá k přehřívání a druhá je zlepąit nástup motoru v niľąích otáčkách. Ale jelikoľ nemám rád,kdyľ auto přehnaně řve a zlepąení ľádné,tak jsem se o to začal zajímat více,co je lepąí variantou.
Přečetl jsem spoustů článků od výrobců,ale mám za to ľe to jsou jen prodejní bludy,které nejsou objektivní.
A jak jsem zjistil,ľe způsobení vetąího hluku a případného nárůstu výkonu zapřičiňuje větąí průchodnost filtru,ale za cenu sniľení filtrace,jelikoľ filtr má mnohem větąí póry neľ papírový.Proto se na něj nasazují speciální kovové cylindry,aby sníľili praąnost,ale cena roste díky tomu neuvěřitelně vysoko,také se nedoporučuje dávat sání pod auto,způsobuje rychlejąí zanesení filtru jelikoľ fungují jako vysavač a doporučuje se ho hnát přes kapotu.
Zjistil jsem,ľe tyto filtry jsou určeny pro sportovní vozy a vozy závodní a tuning,kde se nepředpokládá,ľe auto bude pouľíváno v běľném provozu a to uľ u zmíněného horąího filtračního účinku.
Závodní auto to pouľívá a to proto,ľe výkonstní nárůst tam je,to určitě,ale oni motor tak či tak několikrát za sezónu opravují a mohou si horąí filtrační účinek dovolit.Navíc,dělají tam inľenýří,kteří udělají podmínky pro ten filtr takové ,aby byl co nejúčinějąí a opravdu fungoval a nebyl jen placebo efektem.
Já myslím,ľe konstruktéři vąech automobilek vědí co dělají,jinak tedy nechápu proč nedávají uľ v sériovce přímé kity sání,kdyľ výrobci těhto kitů uvádějí sníľení spotřeby,zvýąení výkonu,takový Mercedes,BMW a daląí sportovní vozy stále vyuľívaji Air-boxy a papírové fitry,kdyľ cena auta jde 100..... ,tak nějakých 300 euro by se mohlo ztratit.
Ale jadou se potom tuningové firmy,které uľ to tam montují,ale dají zase proto úpravy,abybyl co nejúčinějąí,ale plácnout ho do motoru jen místo Air-boxu,zase vede jen k placebo efektu.
Tomě utvrzuje v to,ľe jsou tu firmy,které z lidí tahají peníze a věąí bulíky na nos.Tím nechci brát nic tunerům,vy si to klidně dejte,právě pro vás to je vyráběno,ale pro mne jako člověka,který vyuľívá své auto ke kaľdodenímu jeľdění to děláno není.
Ale tohle mohou být pro někoho jen řeči a myslí si,ľe kdyľ dá přímý kit sání,bude z toho raketa,která vąem ujede.
Proto mě zajímala spíą fakta,na která jsem narazil po velmi dlooooohém čtení na diskusním fóru BMW,kde vzali jeden vůz a jeli sním na motorovou brzdu,tím chtěli vąem dokázat,aby se nehádali,jak to tedy je,pouľili klasický air-box origo z novým filtrem a přímý kit sání.. No výsledek mě utvrdil,ľe zůstanu u doporučených výměn papírového filtru co 5000 km,klidně dřív. Jelikoľ rozdíl na BMW s výkonem 110 kW byl pouhé 2 KW nárůst a kroutící moment zvýąen o 9 N.m a ztrátový výkon ,byl pouze 0,5 kW,přenos na nápravu se zvýąil o 2 kW.Coľ ,abych pravdu,řekl mi za tu cenu toho vąeho nestojí. Na fóru BMW ąli do toho dva kouhouti a nakonec se ąábli kaľdy po 450 kč a tím udělalí resume.
Grafy jsem od Bavoráků převzal a dám je i sem,moľná se budou někomu hodit.
Ale jak uľ se tady vede jedna debata a o tom moc nevím,jen od ®abáka z prvního srazu a to je přístřik vody do sání,ale před filtr mi to příjde dost hloupé,nabalí to akorát prach a zalepí celý filtr,tak to měl ®abák,ale spíą za filtr,ale co to po čase udělá s motorem a jak se to dá řídit nebo regulovat. Ale to je na jiné téma.
Tak a teď mě kamenujte :?
Hyundai i30 combi 1.4 T-GDI 2019
Uživatelský avatar
Kvido
Čestný člen
Čestný člen
 
Příspěvky: 1463
Registrován: úte 25. bře 2008, 19:19
Bydliště: Frýdek-Místek
Vůz: Hyundai i30 combi, 1.4 T-GDi,2019

Příspěvekod Kvido » čtv 3. dub 2008, 9:51

DATA z moto. brzdy.
S Air-boxem a potom s přímým kitem sání.
Přílohy
b025.jpg
b025.jpg (32.78 KiB) Zobrazeno 10740 krát
b026.jpg
b026.jpg (34.66 KiB) Zobrazeno 10740 krát
Hyundai i30 combi 1.4 T-GDI 2019
Uživatelský avatar
Kvido
Čestný člen
Čestný člen
 
Příspěvky: 1463
Registrován: úte 25. bře 2008, 19:19
Bydliště: Frýdek-Místek
Vůz: Hyundai i30 combi, 1.4 T-GDi,2019

Příspěvekod K4my » čtv 3. dub 2008, 10:08

jj tomu se nic vytknout neda, jen si dovolim poznamku - francouzi obecne na vzduchotechniku celkem zanevreli. A troufam si rict ze vysledky dobre udelaneho kitu u xsar by se projevily o krapanek lepe :-) Kvido jen co se filtru tyce, ano mas pravdu ze se zanasi vice, ale oproti seriovemu ho muzes jen vyzdimat a pouzit znovu.
Xsara VTS "černá žabička"
Xsara I SX 1.4i "Sára" rv.2000Obrázek
Obrázek
Uživatelský avatar
K4my
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 751
Registrován: čtv 3. kvě 2007, 11:13
Bydliště: Odry - Nový Jičín

PředchozíDalší

Zpět na Tuning & Styling

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků