Tak vetrak ma zacat fukat par sekund po nastartovani mne prestal!!! Nereaguje na nic! Prud zo spinacky ide poistka je dobra. No a do ventylatora mi prud nejde. A nefunguje ani snimac vnutornej teploty auta. Zaujima ma kde sa nachadza to relatko ktore to prepaja po nastartovani Dakujem
pokus se zde hledat. Já ten problém řeąím teď taky. Mě větrák zkouąí co vydrľím . Zkus prohledat a určitě najdeą. Je to buď vypálena pojistová skříň, nebo jde o spínačku, oboje se dá řeąit. Muľe to být i uhlíkem. V nejhorąím případě je to regulator otáček. Teda to mi bylo taky razeno. Ja sem se k tomu zaím nedostl, ale aľ vąe přeměřím, dám vedět. Sám to musím vyřeąit, protoľe lítat 2x 400 km bez topeni je peklo.
tak třeba tady. http://www.xsara.cz/forums/viewtopic.php?t=825 Ale fakt to chce prvně vyndat, přeměřit, pročistit. Poznáą, zda ti tam jde elektrika. Kdyľ ne, jít dál - spínací skříňka nebo skříň pojistek. Obojí se prý rádo vypaluje.
Měl jsem s větrákem stejné problémy. Uhlíky byly OK, větrák po nastartování motoru občas naskočil, ke konci tak 1x z 10-ti startování. V zimě netopíą, v létě nevětráą-neklimatizujeą. U některých starąích Xsar si holt začíná elektronika ľít vlastním ľivotem. Situaci jsem nakonec vyřeąil tak, ľe jsem na pojistku větráku pustil proud z jiné pojistky a větrák funguje tak jak má. Uľ to tak mám asi rok.
aha, mno ,me právě elektrikář taky říkal o regulaci, ale k němu jsem nějak ztratil důvěru... Ta regulace je u větráku nebo u kolečka na palubce? A musí se vyměnit cela regulace? Nová stojí snad něco kolem 4 tis, a to se mi davat fakt nechce Omlouvám se za hloupý dotazy, ale Xsaru mám druhý měsic a pořád je co opravovat, prostě se zatim jen sype...
Záleľí co tam máą jestli ty tranzistory?Ta regulace je u motoru ventilatoru,pokud tam mas ty tranzistory tak se to da vymenit.Ale pokud tam mas odpory tak jsou za kastlem,ale je uz se zde probiralo.
mnu, uvidim, Co se tyce elektroinstalace tak koncim u vymeny zarovky, snad jeste neco premerim. Ale snad to bude ono. Uvidim. Vetrak v kazdym pripade vyndam a necham to vymenit. Snad to pomuze. Kdyz ne, ROPE mi radil domerit pojistkovou skrin nebo orech. Tak uvidim Diky mooc za rady.
Tady jsou ty náhrady:MOTOROLA ?SIEMENS MJ 11015 (120V 30A,200W),tej je draľąí cca 100Kč a je prý zbytečně předimenzovaný,tak levnějąí varianta je BDX 66 C,ten prý bohatě postačuje a cena kolem 70Kč.
Přílohy
v1-tranzistor.jpg (24.11 KiB) Zobrazeno 20839 krát
05955.jpg (38.97 KiB) Zobrazeno 20860 krát
Naposledy upravil Dusan dne stř 9. led 2008, 15:03, celkově upraveno 1
tak dneska sem rozdělal a přeměřil auto. Do pojistek proud jde, do větráku taky, takľe problém je někde ve větráku. V týdnu se pokusím přepájet ty tranzistory, snad to bude v poho. Jinak naąel jsem jeden odtrľenej kabel, nemáte tuení od čeho? je slabonkej, ruľovej a asi ved do takovyho plastovyho pouzdra s molitanem. vede kolem samostatne, nebyl u zadnyho svazku kabelu...